Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa C W202 Sedan W202 2.0 136KM 100kW 1994-2000

Lata produkcji: 1994 – 2000
Segment: Klasa średnia
Samochód który zapoczątkował rodzinę Klasy C był oznaczony symbolem W202. Produkowany był w latach 1993-2000, zastępując w katalogu producenta udanego i popularnego Mercedesa W201 (znanego też jako 190). Przyrównując do poprzednika, pierwsza generacja Mercedesa Klasy C charakteryzowała się opływowymi, bardziej proporcjonalnymi kształtami, a także smuklejszą sylwetką. Pierwszej modernizacji modelu dokonano roku 1995. Drugą modernizację Klasa C przeszła dwa lata później. Zmieniono osłonę chłodnicy i zderzaki, klosze tylnych lamp zostały przyciemnione i dodano bogatsze wyposażenie.
czytaj więcej
Powagosław
Elegancki samochód o doskonałych proporcjach i odrobinie sportowej zadziorności. Mercedes C to król klasy średniej premium. Szkoda tylko, że za ten prestiż trzeba tyle płacić. ~Powagosław
Luzacjusz
Mercedes w końcu przejrzał na oczy i zdjął okulary. Albo odwrotnie – zdjął okulary i przejrzał na oczy. Co zobaczył? Że wszyscy się gapią na nową C Klasę. ~Luzacjusz
Produkowany od 1994 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 136 KM (100 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 190 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(76%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny + Silnik

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,9
~marcin9346
Mercedes Klasa C W202
Sedan W202 2.0 136KM 100kW
Ten samochód jest po prostu idealny. W sam raz do miasta i na trasę, silnik wystarczająco mocny, miejsca też jest wystarczająco dużo. Kupiłem go, gdy miał 19 lat w dobrym stanie z salonu. Przez 3 lata użytkowania nie zepsuło się w nim nic. Jedyne, co trzeba było zrobić po zakupie to wymiana elektrozaworów ogrzewania, wyregulowanie linki hamulca postojowego i wymiana płynu chłodzącego - "pakiet startowy" kosztował w sumie 150 zł i przez kolejne trzy lata wymieniłem tylko filtry i oleje. Byłem bardzo zadowolony z pracy silnika - jest wystarczająco mocny do tego samochodu, do tego chodzi cicho i ma przyjemny dźwięk, charakterystyczny dla mercedesowskich benzyniaków R4. Automat był już 5-biegowy, do jego pracy też nie miałem żadnych zastrzeżeń - biegi zmieniał gładko i bez szarpnięć, ale radził sobie też przy gwałtownym przyspieszaniu. Jeśli chodzi o rdzę, czyli problem, który dotyka te modele, to nie było źle. Oczywiście było kilka wykwitów, ale w sumie blachy trzymały się dobrze. Bardzo dobrze oceniam jakość wykończenia wnętrza - po prawdziwym przebiegu 300.000 km wnętrze wyglądało jak nowe, poza ok. 2 cm rozpruciem na siedzeniu kierowcy. Drewno na konsoli jest prawdziwe i też wytrzymuje próbę czasu. Z przodu miejsca jest dużo, z tyłu już mniej, ale jeśli pasażer nie jest koszykarzem, to na pewno się zmieści. Summa summarum mogę powiedzieć, że gdybym nie stracił tego samochodu w wypadku, to pewnie nigdy bym go nie sprzedał.
3,9
~Marek
Mercedes Klasa C W202
Sedan W202 2.0 136KM 100kW
Kupując używane auto należy zastanowić się nad pewnymi aspektami: marka, model, kto nim jeździł ... aby utrzymać auto w należytym stanie technicznym należy go serwisować. W moim przypadku w okresie 2,5 roku eksploatacji przejechałem ok. 50 tys km. Do wymiany poszły paski, klocki, tarcze przód, pompa wody przód, napinacz paska, łożyska przód, świece, przewody świec, oczywiście oleje, filtry, rozbita miska olesjowa (spawanie), silnik wycieraczki, opony letnie, zimowe - wydano co najmniej 10 tys zł. Auto ma 13 lat. Nigdy nie poznam historii eksploatacji poprzednich właścicieli. Na dzień dzisiejszy karoseria - do uzupełnienia zaprawki lakiernicze.
4,6
~Martyna
Mercedes Klasa C W202
Sedan W202 2.0 136KM 100kW
Samochód kupiłam rok temu jako samochód do jazdy na co dzień i weekendy, w porównaniu z Mercedesem 190 z silnikiem 2.0E ma większą moc niż 2.0E w 190, gdzie tam było 118 KM, tu jest 136 KM. To jest jednak spora różnica.
Średnie spalanie dla Mercedes Klasa C W202 Sedan W202 2.0 136KM 100kW 1994-2000
9,7
l/100 km
11,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,0
Mercedes Klasa C W202
Sedan W202 2.0 136KM 100kW
Średnie zużycie na trasie mieszanej (miasto, autostrada, droga wojewódzka) ode mnie z domu na Hel i z powrotem - 150 km w jedną stronę, rano płynna jazda przy małym ruchu, wieczorem powrót przy dużym ruchu i częściowo w korkach: 8,5 l. Biorąc pod uwagę pojemność i masę samochodu oraz warunki na drodze uważam, że to dobry wynik. Minimalne spalanie na trasie, jakie udało mi się osiągnąć to 7,5 l - trasa 60 km, autostradą, drogą krajową i ok. 5 km w mieście, w samochodzie siedziało pięć osób, jazda po autostradzie z otwartym szyberdachem. W mieście zużycie to mniej więcej 11 l - samochody z mniejszymi i słabszymi silnikami też tyle spalają, jak np. moja poprzednia Vectra B 1.6. Ogólnie spalanie jest na zadowalającym poziomie, praktycznie nie odstaje od spalania deklarowanego w instrukcji obsługi. Samochód miał 5-biegową automatyczną skrzynię biegów. Jazda oczywiście tylko na benzynie 95, samochód nigdy nie jeździł na gazie.
12,2
Mercedes Klasa C W202
Sedan W202 2.0 136KM 100kW
Jestem szczęśliwym posiadaczem tego modelu. Gorąco polecam go wszystkim! Warunkiem jest znalezienie egzemplarza z możliwie niewielkim przebiegiem, raczej polecam z Niemiec. Z samochodem naprawde nie dzieje się nic. Należy przyznać, że widze, iż w stosunku do W124 blacha ma mniejszą ochrone antykorozyjną, lecz opinie o wielkim rdzewieniu są istną bzdurą. KAŻDE AUTO powypadkowe gdzie niedokonca fachowo zostały przeprowadzone naprawy blacharsko-lakiernicze będzie rdzewieć(z wyjątkiem cynkowanych, lecz te z czasem mogą śniedzieć)! Samochodem jeżdże bardzo szybko często przekraczając 180km/h z tąd moje wyniki. Co do instalacji polecam BRC. Samochód świetnie trzyma się drogi. Mimo, że ja naprawde jeżdżę ekstremalnie szybko auto jest wygodne i pewne! Niezdecydowanym polecam gorąco,pod warunkiem, że samochod jest niepowypadkowy i z rozsądnym przebiegiem!
11,4
Mercedes Klasa C W202
Sedan W202 2.0 136KM 100kW
Przy normalnej jeździe w cyklu mieszanym (z przewagą tras) spalanie ok. 10l. Przy bardzo dynamicznej jeździe spalanie szybko rośnie, maks jaki udało mi się osiągnąć to 14l LPG przy pomięciu wszystkich aspektów eko-jazdy. Spalanie znacząco rośnie, jeśli jeździ się powyżej 4k RPM (u mnie daje to powyżej 140km/h na autostradzie).
Problem z odpaleniem
  • Mercedes Klasa C W202 Sedan W202 2.8 193KM 142kW 1993-2000
  • silnik
  • 240 tys. km
Od 2 miesięcy mam problem z samochodem, mechanicy oraz elektrycy rozkładają ręce. Wymieniono czujnik położenia wału, świece, cewki, przewody zapłonowe, samochód był także mierzony komputerem i wykazuje błąd czujnika położenia wału. Dodam że przewód od czujnika położenia wału także jest wymieniony, ponieważ stary kruszył się po zgięciu, reszta instalacji była mierzona i nie ma z nią problemów. Auto dalej kręci ale nie odpala, brak iskry. Po wyjęciu czujnika położenia wału z gniazda i przyłożeniu klucza auto nagle dostaje iskrę. Niestety gdy czujnik znajduje sie w gnieździe auto znowu nie wytwarza iskry. Auto jest z rocznika 94
Oczekuje na rozwiązanie
Silnik - obroty falują przez pierwsze minuty pracy silnika , bardzo krótkie ssanie na zimnym
  • Mercedes Klasa C W202 Sedan W202 2.2 150KM 110kW 1993-2000
  • silnik
Może ktoś miał już taki problem , prosił bym o pomoc . Gdy rano odpalam silnik po paro czy paronasto godzinnej przerwie w jeździe , silnik odpala bez problemu , lecz nie wchodzi jak zwykle w wyższe obroty ok 1500 -1700 i potem spokojnie schodzi po paru minutach , lecpz dusi się , strasznie nim szarpie na 1000 - 1100 obrotach przez cały czas aż do temperatury ok 80 st potem schodzi na 750 obr i też go trzepie aż wreszcie po ok 20 min gdy ma 85 st i po przejechaniu 5 , 10 km dopiero się uspokaja i pracuje w miarę stabilnie . Nawet gdy silnik nie pracuje przez ok 10 minut może nawet przerwa jest krótsza , też nierówne obroty powracają , Tak jest od 2 dni , gdy po diagnozie komputerowej na stacji w autoryzowanym warsztacie samochodowym okazało się że przepływomierz jest do wymiany . Wymieniłem na nowy , i znowu jest problem , Słyszałem że to może być , mieć jakiś związek z sąd lambda ...Może ktoś miał już taki przypadek , Do Mercedesa się nie mogę dostać , autem jeżdżę codziennie i nim zarabiam , poza tym takie rzeczy sam mogę wymienić , kwestia tylko diagnozy , bo części drogie , a po zamontowaniu nie chcą już wymienić ...Dziękuję z góry za pomoc , może ktoś już coś takiego przerabiał w swojej praktyce...
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Jak skasować "serwis"?
  • Mercedes Klasa C W202 Sedan W202 1.8 122KM 90kW 1993-2000
Być może wielu z Was wie, ale jednak napiszę. Aby sprawdzić ile przejechaliśmy od ostatniego serwisu należy 2x w ciągu sekundy nacisnąć "0" na liczniku. Często po przekroczeniu 15000 km. przy odpalaniu samochodu pokazuje nam się klucz i ilość przejechanych kilometrów. Aby skasować wartość do fabrycznych 15000 km robimy tak: -wkładamy klucz do stacyjki i przekręcamy na zapłon w pozycję 2 -wciskamy "0" na liczniku 2 razy w ciągu 1s. -przekręcamy zapłon na pozycję 1 -wciskamy zero i trzymając je przekręcamy kluczyk w pozycję 2, NIE puszczamy przycisku "0" przez ok 10 sekund, aż do momentu sygnału dźwiękowego i pokazaniu się 15000km. Od tej pory "serwis" będzie się cofał wraz z przebytymi kilometrami. Odliczanie "serwisu" jest cofane co 1000km więc nie dziwić się jeżeli po przejechaniu od 0-999km dalej na "serwis" mamy 15000km. Podsumowując bardzo dobre przy przeglądach i wymianie. Jednak w praktyce większość robi przegląd wraz z wymianami płynów eksploatacyjnych co 10000. Jeżeli zależy nam na zawartości 10000km na "serwis" to konieczne jest podłączenie samochodu pod komputer.
Problem rozwiązany
Mercedes Klasa C W202 Sedan W202