Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa C W202 Sedan W202

Lata produkcji: 1993 – 2000
Segment: Klasa średnia
Samochód który zapoczątkował rodzinę Klasy C był oznaczony symbolem W202. Produkowany był w latach 1993-2000, zastępując w katalogu producenta udanego i popularnego Mercedesa W201 (znanego też jako 190). Przyrównując do poprzednika, pierwsza generacja Mercedesa Klasy C charakteryzowała się opływowymi, bardziej proporcjonalnymi kształtami, a także smuklejszą sylwetką. Pierwszej modernizacji modelu dokonano roku 1995. Drugą modernizację Klasa C przeszła dwa lata później. Zmieniono osłonę chłodnicy i zderzaki, klosze tylnych lamp zostały przyciemnione i dodano bogatsze wyposażenie.
czytaj więcej
Powagosław
Elegancki samochód o doskonałych proporcjach i odrobinie sportowej zadziorności. Mercedes C to król klasy średniej premium. Szkoda tylko, że za ten prestiż trzeba tyle płacić. ~Powagosław
Luzacjusz
Mercedes w końcu przejrzał na oczy i zdjął okulary. Albo odwrotnie – zdjął okulary i przejrzał na oczy. Co zobaczył? Że wszyscy się gapią na nową C Klasę. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,6 m
Promień skrętu 5,3 m
Długość 4487 mm
Szerokość 1720 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1960 mm
Wysokość 1424 mm
Rozstaw osi 2690 mm
Rozstaw kół - przód 1493 mm
Rozstaw kół - tył 1464 mm
Zwis przedni 790 mm
Zwis tylny 1007 mm
Prześwit 149 mm
Odległość oparcia fotela przedniego od kierownicy 504 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 987 mm
Długość siedziska przedniego 482 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 684 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 956 mm
Odległość od podłogi do siedziska tylnego 347 mm
Długość siedziska tylnego 471 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1422 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1404 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1388 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1378 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1510 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 430 l
Dopuszczalne obciążenie dachu 100 kg
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Układ jezdny + Całokształt + Silnik

Wady

- Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,1
~cosowa
Mercedes Klasa C W202
Sedan W202 1.8 122KM 90kW
Nie lubiłem Mercedesów przez ich zadufanych właścicieli ale kupiłem na zimę bo był tani i od starszego pana; na początku ledwo udawało się go rozpędzić do 120 (najprawdopodobniej był zamulony), potem kiedy trochę pojeździłem i dałem mu po garach, to odżył i na 2ce do stówki się rozpędzał. W gruncie rzeczy przejeździłem nim rok i poza wymianą dyfrów (aż 4!) i zregenerowaniem alternatora, nie robiłem przy nim zupełnie nic (no dobra...żarówki wymieniłem ale tego nie ma co liczyć). Do 120 jeździło się bardzo przyjemnie; można też szybciej i się rozpędzi. Leciwy samochód ale warto poszukać zadbanego egzemplarza, zakonserwować należycie podwozie i cieszyć się użytkowaniem :)
4,9
~marcin9346
Mercedes Klasa C W202
Sedan W202 2.0 136KM 100kW
Ten samochód jest po prostu idealny. W sam raz do miasta i na trasę, silnik wystarczająco mocny, miejsca też jest wystarczająco dużo. Kupiłem go, gdy miał 19 lat w dobrym stanie z salonu. Przez 3 lata użytkowania nie zepsuło się w nim nic. Jedyne, co trzeba było zrobić po zakupie to wymiana elektrozaworów ogrzewania, wyregulowanie linki hamulca postojowego i wymiana płynu chłodzącego - "pakiet startowy" kosztował w sumie 150 zł i przez kolejne trzy lata wymieniłem tylko filtry i oleje. Byłem bardzo zadowolony z pracy silnika - jest wystarczająco mocny do tego samochodu, do tego chodzi cicho i ma przyjemny dźwięk, charakterystyczny dla mercedesowskich benzyniaków R4. Automat był już 5-biegowy, do jego pracy też nie miałem żadnych zastrzeżeń - biegi zmieniał gładko i bez szarpnięć, ale radził sobie też przy gwałtownym przyspieszaniu. Jeśli chodzi o rdzę, czyli problem, który dotyka te modele, to nie było źle. Oczywiście było kilka wykwitów, ale w sumie blachy trzymały się dobrze. Bardzo dobrze oceniam jakość wykończenia wnętrza - po prawdziwym przebiegu 300.000 km wnętrze wyglądało jak nowe, poza ok. 2 cm rozpruciem na siedzeniu kierowcy. Drewno na konsoli jest prawdziwe i też wytrzymuje próbę czasu. Z przodu miejsca jest dużo, z tyłu już mniej, ale jeśli pasażer nie jest koszykarzem, to na pewno się zmieści. Summa summarum mogę powiedzieć, że gdybym nie stracił tego samochodu w wypadku, to pewnie nigdy bym go nie sprzedał.
3,9
~Marcin
Mercedes Klasa C W202
Sedan W202 2.2 D 95KM 70kW
Bardzo dobry samochód, wybaczający dużo błędów szczególnie początkującym kierowcom, świetny na pierwszy samochód gdyż nie jest demonem prędkości. Wygodny, przestronny chociaż bagażnik mimo iż wygląda na duży nie jest, aż tak pojemny. Posiadam go od 2 lat i jestem zadowolony po mimo lat i częstych drobnych usterek. Kolejna zaleta to łatwość w naprawię z odrobiną wiedzy i zestawem narzędzi można go w swoim garażu samemu naprawić bez problemu. Częstym problemem poza karoserią jest niedziałający licznik które łatwo naprawić po wymianie przekaźnika (ABS), zacinające się zagłówki, odczepiające się przewody centralnego czy regulacji świateł i najbardziej bolesne zawieszenie...
Średnie spalanie dla Mercedes Klasa C W202 Sedan W202
9,0 – 12,7
l/100 km
6,4 – 8,0
l/100 km
8,8 – 12,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,0
Mercedes Klasa C W202
Sedan W202 2.0 136KM 100kW
Średnie zużycie na trasie mieszanej (miasto, autostrada, droga wojewódzka) ode mnie z domu na Hel i z powrotem - 150 km w jedną stronę, rano płynna jazda przy małym ruchu, wieczorem powrót przy dużym ruchu i częściowo w korkach: 8,5 l. Biorąc pod uwagę pojemność i masę samochodu oraz warunki na drodze uważam, że to dobry wynik. Minimalne spalanie na trasie, jakie udało mi się osiągnąć to 7,5 l - trasa 60 km, autostradą, drogą krajową i ok. 5 km w mieście, w samochodzie siedziało pięć osób, jazda po autostradzie z otwartym szyberdachem. W mieście zużycie to mniej więcej 11 l - samochody z mniejszymi i słabszymi silnikami też tyle spalają, jak np. moja poprzednia Vectra B 1.6. Ogólnie spalanie jest na zadowalającym poziomie, praktycznie nie odstaje od spalania deklarowanego w instrukcji obsługi. Samochód miał 5-biegową automatyczną skrzynię biegów. Jazda oczywiście tylko na benzynie 95, samochód nigdy nie jeździł na gazie.
8,3
Mercedes Klasa C W202
Sedan W202 1.8 122KM 90kW
Mercedes c180 w 202 silnik m111.921 zmienne fazy rozrządu. Najniższe spalanie osiągnięte na trasie Warszawa-Wrocław 5.8l/100km wprawiło mnie w osłupienie. Zatankowany pod korek i 950 kilometrów do zapalenia rezerwy. Jazda z prędkością do 100km/h wyłącznie autostrada i ekspresówka. Auto po wymianie przepływomierza (Pierburg) i sondy lambda (bosch) a także kompletu tarcz klocków, szczęk i linek hamulcowych. Opony dunlop w standardowym rozmiarze.Obciążenie 3 osoby plus duża walizka. Zamknięte okna otwarty szyberdach plus nawiew na 4. Normalne spalanie na co dzień ( dojazdy do pracy) 8-8.5l/100km. przed wymianami w/w podzespołów spalanie 11-13l/100km ,falowanie obrotów i spaliny o zapachu zgniłej kapusty.
12,0
Mercedes Klasa C W202
Sedan W202 1.8 122KM 90kW
Spalanie jak to spalanie, bardzo zależy od stylu jazdy, ale przy cenach LPG nie ma większego znaczenia 1 litr w jedną czy drugą. Jeśli ktoś zastanawia się nad kupnem W202 C180 to polecam. Mialem to auto ponad rok i szukam kolejnego. Silnik na łańcuszku więc praktycznie sprawy związane z rozrządem nas nie dotyczą. W moim egzemplarzu trzeba było wymienić uszczelkę pod głowicą i to chyba najdroższa naprawa. Części śmiesznie tanie (komplet klocków do tyłu 30 zł). Polecam, ALE to auto potwornie rdzewieje. Jak już zdecydujecie się na kupno to obejrzyjcie dokładnie progi, drzwi, nadkola, podłogę. Poza tym auto lubi chodzić bokiem więc warto sprawdzić czy podłoga nie jest krzywa. Nie mniej jednak za cenę 3-5 tyś można mieć naprawdę fajne i tanie w utrzymaniu auto. POLECAM!
Problem z odpaleniem
  • Mercedes Klasa C W202 Sedan W202 2.8 193KM 142kW 1993-2000
  • silnik
  • 240 tys. km
Od 2 miesięcy mam problem z samochodem, mechanicy oraz elektrycy rozkładają ręce. Wymieniono czujnik położenia wału, świece, cewki, przewody zapłonowe, samochód był także mierzony komputerem i wykazuje błąd czujnika położenia wału. Dodam że przewód od czujnika położenia wału także jest wymieniony, ponieważ stary kruszył się po zgięciu, reszta instalacji była mierzona i nie ma z nią problemów. Auto dalej kręci ale nie odpala, brak iskry. Po wyjęciu czujnika położenia wału z gniazda i przyłożeniu klucza auto nagle dostaje iskrę. Niestety gdy czujnik znajduje sie w gnieździe auto znowu nie wytwarza iskry. Auto jest z rocznika 94
Oczekuje na rozwiązanie
Silnik - obroty falują przez pierwsze minuty pracy silnika , bardzo krótkie ssanie na zimnym
  • Mercedes Klasa C W202 Sedan W202 2.2 150KM 110kW 1993-2000
  • silnik
Może ktoś miał już taki problem , prosił bym o pomoc . Gdy rano odpalam silnik po paro czy paronasto godzinnej przerwie w jeździe , silnik odpala bez problemu , lecz nie wchodzi jak zwykle w wyższe obroty ok 1500 -1700 i potem spokojnie schodzi po paru minutach , lecpz dusi się , strasznie nim szarpie na 1000 - 1100 obrotach przez cały czas aż do temperatury ok 80 st potem schodzi na 750 obr i też go trzepie aż wreszcie po ok 20 min gdy ma 85 st i po przejechaniu 5 , 10 km dopiero się uspokaja i pracuje w miarę stabilnie . Nawet gdy silnik nie pracuje przez ok 10 minut może nawet przerwa jest krótsza , też nierówne obroty powracają , Tak jest od 2 dni , gdy po diagnozie komputerowej na stacji w autoryzowanym warsztacie samochodowym okazało się że przepływomierz jest do wymiany . Wymieniłem na nowy , i znowu jest problem , Słyszałem że to może być , mieć jakiś związek z sąd lambda ...Może ktoś miał już taki przypadek , Do Mercedesa się nie mogę dostać , autem jeżdżę codziennie i nim zarabiam , poza tym takie rzeczy sam mogę wymienić , kwestia tylko diagnozy , bo części drogie , a po zamontowaniu nie chcą już wymienić ...Dziękuję z góry za pomoc , może ktoś już coś takiego przerabiał w swojej praktyce...
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Jak skasować "serwis"?
  • Mercedes Klasa C W202 Sedan W202 1.8 122KM 90kW 1993-2000
Być może wielu z Was wie, ale jednak napiszę. Aby sprawdzić ile przejechaliśmy od ostatniego serwisu należy 2x w ciągu sekundy nacisnąć "0" na liczniku. Często po przekroczeniu 15000 km. przy odpalaniu samochodu pokazuje nam się klucz i ilość przejechanych kilometrów. Aby skasować wartość do fabrycznych 15000 km robimy tak: -wkładamy klucz do stacyjki i przekręcamy na zapłon w pozycję 2 -wciskamy "0" na liczniku 2 razy w ciągu 1s. -przekręcamy zapłon na pozycję 1 -wciskamy zero i trzymając je przekręcamy kluczyk w pozycję 2, NIE puszczamy przycisku "0" przez ok 10 sekund, aż do momentu sygnału dźwiękowego i pokazaniu się 15000km. Od tej pory "serwis" będzie się cofał wraz z przebytymi kilometrami. Odliczanie "serwisu" jest cofane co 1000km więc nie dziwić się jeżeli po przejechaniu od 0-999km dalej na "serwis" mamy 15000km. Podsumowując bardzo dobre przy przeglądach i wymianie. Jednak w praktyce większość robi przegląd wraz z wymianami płynów eksploatacyjnych co 10000. Jeżeli zależy nam na zawartości 10000km na "serwis" to konieczne jest podłączenie samochodu pod komputer.
Problem rozwiązany

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 27
3,3
Mercedes Klasa C W202
Sedan W202 2.0 136KM 100kW
homologacja: D.T. GAS SYSTEM SPÓŁKA JAWNA
przebieg: 80 tys. km
użytkowana przez: 90 tys. km
Instalacja dobrana i założona w znanym zakładzie na ostrobramskiej w warszawie. od początku z instalacją były same problemy, silnik żle pracował, szarpał, auto paliło za dużo gazu. po weryfikacji w innym zakładzie (po gwarancji) okazało się, że montujący instalację pomylił wtryski, I z IV oraz dołożył za duże cylinderki żeby to jakoś jeździło. po wymianie i naprawie skończył...
4,5
Mercedes Klasa C W202
Sedan W202 1.8 122KM 90kW
homologacja: AUTO GAZ-SLĄSK
instalacja: AC STAG 2L
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 140 tys. km
Wszystko przebiegło sprawnie i terminowo. Instalacja działa poprawnie, a i auto pali stosunkowo mało. Wszystkie części, które były zużyte zostały wymienione - kompleksowa naprawa. Bardzo dobra dla ludzi, którzy auto potrzebują na co dzień i jak już decydują się na naprawę to oczekują raz zrobionej roboty, raz, a porządnie. Do tego auto zastępcze w pogotowiu. Warsztat warty...
5,0
Mercedes Klasa C W202
Sedan W202 1.8 122KM 90kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LOVATO
przebieg: 260 tys. km
użytkowana przez: 70 tys. km
Samochód Stary ale Jary jak to się mówi przeleciałem 70 tyś km na instalacji i bardzo sobie chwale , spalanie w granicach 10 litrów nie ma żadnych problemów z autem , bardzo sobie chwale , stare klasyki zawsze mnie zachwycają .
Mercedes Klasa C W202 Sedan W202