Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa C W202 Kombi T202 2.0 CDI 102KM 75kW 1998-2000

Lata produkcji: 1998 – 2000
Segment: Klasa średnia
Samochód który zapoczątkował rodzinę Klasy C był oznaczony symbolem W202. Produkowany był w latach 1993-2000, zastępując w katalogu producenta udanego i popularnego Mercedesa W201 (znanego też jako 190). Przyrównując do poprzednika, pierwsza generacja Mercedesa Klasy C charakteryzowała się opływowymi, bardziej proporcjonalnymi kształtami, a także smuklejszą sylwetką. Pierwszej modernizacji modelu dokonano roku 1995. Drugą modernizację Klasa C przeszła dwa lata później. Zmieniono osłonę chłodnicy i zderzaki, klosze tylnych lamp zostały przyciemnione i dodano bogatsze wyposażenie.
czytaj więcej
Powagosław
Elegancki samochód o doskonałych proporcjach i odrobinie sportowej zadziorności. Mercedes C to król klasy średniej premium. Szkoda tylko, że za ten prestiż trzeba tyle płacić. ~Powagosław
Luzacjusz
Mercedes w końcu przejrzał na oczy i zdjął okulary. Albo odwrotnie – zdjął okulary i przejrzał na oczy. Co zobaczył? Że wszyscy się gapią na nową C Klasę. ~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2000 roku
Pojemność skokowa 2148 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 102 KM (75 kW) przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 235 Nm przy 1500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie intercooler
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,7 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Stosunek jakość/cena - Układ jezdny - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Mercedes Klasa C W202 Kombi T202 2.0 CDI 102KM 75kW 1998-2000
7,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,0
Mercedes Klasa C W202
Kombi T202 2.0 CDI 102KM 75kW
Autem jeżdżę na V-Power diesel z Shell. Spokojna jazda do 120km/h z czego 80% to trasa Kraków - Pcim w dwie strony. Oryginalny przebieg 260 tyś. Auto kupione jako pięcioletnie, więc od 15 lat w jednych rękach. Żadnych awarii, ale powoli kończy się sprzęgło.
8,0
Mercedes Klasa C W202
Kombi T202 2.0 CDI 102KM 75kW
Spalanie to 8l na 100km przy cyklu mieszanym bez klimy. Na baku ok. 720km. Poniżej 8 praktycznie nie da się zejść. Ceny części w ASO to masakra, ale zawsze jest Allegro i szroty. Auta trzeba pilnować, bo elementy nadwozia są "popularne": lusterka, listwy itp. Co do napraw, to będzie droższe niż np. duży fiat ;)), ale tańsze niż Renault czy inne. Każdy MB, ma "swoje" elementy, na które trzeba zwrócić uwagę.
9,0
Mercedes Klasa C W202
Kombi T202 2.0 CDI 102KM 75kW
CDI - spodziewałem się czegoś więcej. Należy włożyć miedzy bajki opowieści o spalaniu poniżej 8 litrów. Sprawdzałem to u kilku uzytkowników takiego auta, bo myślałem, że coś nie halo. Ceny nowych części sa dobre dla odchudzających się. Na szczęście jest Allegro itd. Dużo zamienników. Nie można lekceważyć znikających kołpaków, bo kosztuja sporo... ; )
Problem z odpaleniem
  • Mercedes Klasa C W202 Sedan W202 2.8 193KM 142kW 1993-2000
  • silnik
  • 240 tys. km
Od 2 miesięcy mam problem z samochodem, mechanicy oraz elektrycy rozkładają ręce. Wymieniono czujnik położenia wału, świece, cewki, przewody zapłonowe, samochód był także mierzony komputerem i wykazuje błąd czujnika położenia wału. Dodam że przewód od czujnika położenia wału także jest wymieniony, ponieważ stary kruszył się po zgięciu, reszta instalacji była mierzona i nie ma z nią problemów. Auto dalej kręci ale nie odpala, brak iskry. Po wyjęciu czujnika położenia wału z gniazda i przyłożeniu klucza auto nagle dostaje iskrę. Niestety gdy czujnik znajduje sie w gnieździe auto znowu nie wytwarza iskry. Auto jest z rocznika 94
Oczekuje na rozwiązanie
Silnik - obroty falują przez pierwsze minuty pracy silnika , bardzo krótkie ssanie na zimnym
  • Mercedes Klasa C W202 Sedan W202 2.2 150KM 110kW 1993-2000
  • silnik
Może ktoś miał już taki problem , prosił bym o pomoc . Gdy rano odpalam silnik po paro czy paronasto godzinnej przerwie w jeździe , silnik odpala bez problemu , lecz nie wchodzi jak zwykle w wyższe obroty ok 1500 -1700 i potem spokojnie schodzi po paru minutach , lecpz dusi się , strasznie nim szarpie na 1000 - 1100 obrotach przez cały czas aż do temperatury ok 80 st potem schodzi na 750 obr i też go trzepie aż wreszcie po ok 20 min gdy ma 85 st i po przejechaniu 5 , 10 km dopiero się uspokaja i pracuje w miarę stabilnie . Nawet gdy silnik nie pracuje przez ok 10 minut może nawet przerwa jest krótsza , też nierówne obroty powracają , Tak jest od 2 dni , gdy po diagnozie komputerowej na stacji w autoryzowanym warsztacie samochodowym okazało się że przepływomierz jest do wymiany . Wymieniłem na nowy , i znowu jest problem , Słyszałem że to może być , mieć jakiś związek z sąd lambda ...Może ktoś miał już taki przypadek , Do Mercedesa się nie mogę dostać , autem jeżdżę codziennie i nim zarabiam , poza tym takie rzeczy sam mogę wymienić , kwestia tylko diagnozy , bo części drogie , a po zamontowaniu nie chcą już wymienić ...Dziękuję z góry za pomoc , może ktoś już coś takiego przerabiał w swojej praktyce...
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Jak skasować "serwis"?
  • Mercedes Klasa C W202 Sedan W202 1.8 122KM 90kW 1993-2000
Być może wielu z Was wie, ale jednak napiszę. Aby sprawdzić ile przejechaliśmy od ostatniego serwisu należy 2x w ciągu sekundy nacisnąć "0" na liczniku. Często po przekroczeniu 15000 km. przy odpalaniu samochodu pokazuje nam się klucz i ilość przejechanych kilometrów. Aby skasować wartość do fabrycznych 15000 km robimy tak: -wkładamy klucz do stacyjki i przekręcamy na zapłon w pozycję 2 -wciskamy "0" na liczniku 2 razy w ciągu 1s. -przekręcamy zapłon na pozycję 1 -wciskamy zero i trzymając je przekręcamy kluczyk w pozycję 2, NIE puszczamy przycisku "0" przez ok 10 sekund, aż do momentu sygnału dźwiękowego i pokazaniu się 15000km. Od tej pory "serwis" będzie się cofał wraz z przebytymi kilometrami. Odliczanie "serwisu" jest cofane co 1000km więc nie dziwić się jeżeli po przejechaniu od 0-999km dalej na "serwis" mamy 15000km. Podsumowując bardzo dobre przy przeglądach i wymianie. Jednak w praktyce większość robi przegląd wraz z wymianami płynów eksploatacyjnych co 10000. Jeżeli zależy nam na zawartości 10000km na "serwis" to konieczne jest podłączenie samochodu pod komputer.
Problem rozwiązany
Mercedes Klasa C W202 Kombi T202