Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa C W202 Kombi T202 2.4 170KM 125kW 1997-2000

Lata produkcji: 1997 – 2000
Segment: Klasa średnia
Samochód który zapoczątkował rodzinę Klasy C był oznaczony symbolem W202. Produkowany był w latach 1993-2000, zastępując w katalogu producenta udanego i popularnego Mercedesa W201 (znanego też jako 190). Przyrównując do poprzednika, pierwsza generacja Mercedesa Klasy C charakteryzowała się opływowymi, bardziej proporcjonalnymi kształtami, a także smuklejszą sylwetką. Pierwszej modernizacji modelu dokonano roku 1995. Drugą modernizację Klasa C przeszła dwa lata później. Zmieniono osłonę chłodnicy i zderzaki, klosze tylnych lamp zostały przyciemnione i dodano bogatsze wyposażenie.
czytaj więcej
Powagosław
Elegancki samochód o doskonałych proporcjach i odrobinie sportowej zadziorności. Mercedes C to król klasy średniej premium. Szkoda tylko, że za ten prestiż trzeba tyle płacić. ~Powagosław
Luzacjusz
Mercedes w końcu przejrzał na oczy i zdjął okulary. Albo odwrotnie – zdjął okulary i przejrzał na oczy. Co zobaczył? Że wszyscy się gapią na nową C Klasę. ~Luzacjusz
Produkowany od 1997 do 2000 roku
Pojemność skokowa 2398 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 5900 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 225 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 18
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,0 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Silnik + Wyciszenie + Całokształt

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Skrzynia biegów - Widoczność

Wybrane oceny

3,2
~Maciej
Mercedes Klasa C W202
Kombi T202 2.4 170KM 125kW
Samochód ładnie sie prezentuje zwłaszcza kombi w pakiecie sport , kupiłem go od 1 własciciela w Niemczech serwisowany caly czas w mercedesie ASO . wymiana oleju w tym samochodzie 8 L ! 12 siwc zapłonowych v6 wiec po dwie swiece , filtr paliwa kosztuje okolo 250 PLN drogi w srewisowaniu . Pomimo garazowania w Niemczech jak i PL RDZA wygrywa wychodzi w roznych miejscach jest to smutne poniewaz patrzac na stare volvo nie widze tam grama rdzy ten problem dotyczy wszystkich Mercedesow włacnie z nowym ML . Skrzynia biegów manualna to jakas porazka chodzi topornie malo precyzyjnie nie mozna szybko zmieniac begow ten problem nie tylko u mnie u kolegi w MB clk 200 komp. to samo . Usterkowe ogrzewanie , drobne wycieki oleju z silnika . Drugi raz bym tego Auta nie kupił co nie znaczy ze bylo tak strasznie praa silnika v6 super na trasie milo sie jechalo lecz fotele masakra po 2 h jazdy bola plecy . Jak wsiadlem do kolegi audi a4 ten sam rocznik bylem zaszokowany jakoscia wnetrza w porownaniu do Mercedesa . Auto na gazie zachowywalo sie super 0 problemów przez ponad rok i przejechane 30 tys km . Pozdrawiam
4,5
~Krzysztof
Mercedes Klasa C W202
Kombi T202 2.4 170KM 125kW
Jak dla mnie pojazd idealny - nie za duży nie za mały do tego w kombi po lifcie bardzo ładna sylwetka - wg mnie ten model sie nie starzeje - ma coś w sobie ;) u mnie chyba te auto będzie miało dożywocie :)
3,0
Mercedes Klasa C W202
Kombi T202 2.4 170KM 125kW
Posiadam wersje sport 2.4 V6 silnik jest naprawdę doskonały:)jak na swoją pojemność ekonomiczny:) spokojnie można zejść poniżej 10l na 100km. Sport to najlepszy merc może i sztywny ale za to ma doskonałe właściwości jezdne :):) i jak hamuje :) polecam to autko;) Ale nie kupił bym go z gazem!!!:)

Usterki Mercedes Klasa C W202

Liczba wpisów: 63
Problem z odpaleniem
  • Mercedes Klasa C W202 Sedan W202 2.8 193KM 142kW 1993-2000
  • silnik
  • 240 tys. km
Od 2 miesięcy mam problem z samochodem, mechanicy oraz elektrycy rozkładają ręce. Wymieniono czujnik położenia wału, świece, cewki, przewody zapłonowe, samochód był także mierzony komputerem i wykazuje błąd czujnika położenia wału. Dodam że przewód od czujnika położenia wału także jest wymieniony, ponieważ stary kruszył się po zgięciu, reszta instalacji była mierzona i nie ma z nią problemów. Auto dalej kręci ale nie odpala, brak iskry. Po wyjęciu czujnika położenia wału z gniazda i przyłożeniu klucza auto nagle dostaje iskrę. Niestety gdy czujnik znajduje sie w gnieździe auto znowu nie wytwarza iskry. Auto jest z rocznika 94
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Silnik - obroty falują przez pierwsze minuty pracy silnika , bardzo krótkie ssanie na zimnym
  • Mercedes Klasa C W202 Sedan W202 2.2 150KM 110kW 1993-2000
  • silnik
Może ktoś miał już taki problem , prosił bym o pomoc . Gdy rano odpalam silnik po paro czy paronasto godzinnej przerwie w jeździe , silnik odpala bez problemu , lecz nie wchodzi jak zwykle w wyższe obroty ok 1500 -1700 i potem spokojnie schodzi po paru minutach , lecpz dusi się , strasznie nim szarpie na 1000 - 1100 obrotach przez cały czas aż do temperatury ok 80 st potem schodzi na 750 obr i też go trzepie aż wreszcie po ok 20 min gdy ma 85 st i po przejechaniu 5 , 10 km dopiero się uspokaja i pracuje w miarę stabilnie . Nawet gdy silnik nie pracuje przez ok 10 minut może nawet przerwa jest krótsza , też nierówne obroty powracają , Tak jest od 2 dni , gdy po diagnozie komputerowej na stacji w autoryzowanym warsztacie samochodowym okazało się że przepływomierz jest do wymiany . Wymieniłem na nowy , i znowu jest problem , Słyszałem że to może być , mieć jakiś związek z sąd lambda ...Może ktoś miał już taki przypadek , Do Mercedesa się nie mogę dostać , autem jeżdżę codziennie i nim zarabiam , poza tym takie rzeczy sam mogę wymienić , kwestia tylko diagnozy , bo części drogie , a po zamontowaniu nie chcą już wymienić ...Dziękuję z góry za pomoc , może ktoś już coś takiego przerabiał w swojej praktyce...
Problem rozwiÄ…zany
5 komentarzy
Jak skasować "serwis"?
  • Mercedes Klasa C W202 Sedan W202 1.8 122KM 90kW 1993-2000
Być może wielu z Was wie, ale jednak napiszę. Aby sprawdzić ile przejechaliśmy od ostatniego serwisu należy 2x w ciągu sekundy nacisnąć "0" na liczniku. Często po przekroczeniu 15000 km. przy odpalaniu samochodu pokazuje nam się klucz i ilość przejechanych kilometrów. Aby skasować wartość do fabrycznych 15000 km robimy tak: -wkładamy klucz do stacyjki i przekręcamy na zapłon w pozycję 2 -wciskamy "0" na liczniku 2 razy w ciągu 1s. -przekręcamy zapłon na pozycję 1 -wciskamy zero i trzymając je przekręcamy kluczyk w pozycję 2, NIE puszczamy przycisku "0" przez ok 10 sekund, aż do momentu sygnału dźwiękowego i pokazaniu się 15000km. Od tej pory "serwis" będzie się cofał wraz z przebytymi kilometrami. Odliczanie "serwisu" jest cofane co 1000km więc nie dziwić się jeżeli po przejechaniu od 0-999km dalej na "serwis" mamy 15000km. Podsumowując bardzo dobre przy przeglądach i wymianie. Jednak w praktyce większość robi przegląd wraz z wymianami płynów eksploatacyjnych co 10000. Jeżeli zależy nam na zawartości 10000km na "serwis" to konieczne jest podłączenie samochodu pod komputer.
Problem rozwiÄ…zany
Mercedes Klasa C W202 Kombi T202