Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa C W202 Kombi T202 2.0 T 192KM 141kW 1996-2000

Lata produkcji: 1996 – 2000
Segment: Klasa średnia
Samochód który zapoczątkował rodzinę Klasy C był oznaczony symbolem W202. Produkowany był w latach 1993-2000, zastępując w katalogu producenta udanego i popularnego Mercedesa W201 (znanego też jako 190). Przyrównując do poprzednika, pierwsza generacja Mercedesa Klasy C charakteryzowała się opływowymi, bardziej proporcjonalnymi kształtami, a także smuklejszą sylwetką. Pierwszej modernizacji modelu dokonano roku 1995. Drugą modernizację Klasa C przeszła dwa lata później. Zmieniono osłonę chłodnicy i zderzaki, klosze tylnych lamp zostały przyciemnione i dodano bogatsze wyposażenie.
czytaj więcej
Powagosław
Elegancki samochód o doskonałych proporcjach i odrobinie sportowej zadziorności. Mercedes C to król klasy średniej premium. Szkoda tylko, że za ten prestiż trzeba tyle płacić. ~Powagosław
Luzacjusz
Mercedes w końcu przejrzał na oczy i zdjął okulary. Albo odwrotnie – zdjął okulary i przejrzał na oczy. Co zobaczył? Że wszyscy się gapią na nową C Klasę. ~Luzacjusz
Produkowany od 1996 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 192 KM (141 kW) przy 5300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 270 Nm przy 2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie mechaniczne
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,5 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia + Wyciszenie

Wady

- Skrzynia biegów - Stosunek jakość/cena - Karoseria

Wybrane oceny

4,6
~Rycho
Mercedes Klasa C W202
Kombi T202 2.0 T 192KM 141kW
Auto rewelacyjne..., kupiłem 10 letnie, przejechałem nim ok 120000 km, przez następne prawie 10 lat i nic nigdy się nie zepsuło, nigdy mnie nie zawiodło i dalej jest w ciągłej eksploatacji i chyba jeszcze pojeździ następne 20 lat bezawaryjnie. Wymieniałem tylko materiały eksploatacyjne, klocki, oleje, tarcze hamulcowe, chłodnicę klimy (zardzewiała). Amortyzatory, sprzęgło, rozrząd jest dalej bez zarzutu, od nowości. Aktualnie chce go sprzedać, gdyż niestety korozja na nadwoziu ciągle gdzieś wychodzi, mimo wizyt u lakiernika. Gdyby nie korozja dałbym 5 gwiazdek. Kto raz zasmakuje niezawodności i komfortu Mercedesa, ten już nigdy nie zazna tego w innym aucie, choć przyznam byłem na jazdach próbnych dużym Lexusem i też mi komfort odpowiadał.
4,4
~Pancho
Mercedes Klasa C W202
Kombi T202 2.0 T 192KM 141kW
W swojej klasie i roczniku jest to auto idealne. Tanie, w miarę mocne, wygodne, ładowne, komfortowe i bezawaryjne jeżeli kupicie w dobrym stanie. Niestety rdza lubi go podjadać. Auto sprowadzone z Włoch, podłoga wyczyszczona z każdego ogniwa korozji, grubo zakonserwowana, profile zamknięte, błotniki od środka zakonserwowane, pod zderzakami, progi itp. Lakier zabezpieczony najlepszymi woskami. Auto w zimę było myte zawsze kiedy sypano solą, a i tak potrafiła wychodzić korozja. Ale w zasadzie cala reszta wielki plus. Jeżeli ktoś szuka bezawaryjnego auta do użytku codziennego do miasta, dojazdy do pracy czy ewentualne weekendowe wypady, czy też czasem dłuższe trasy - nie znajdzie lepszego odpowiednika.
4,8
~Michallsal
Mercedes Klasa C W202
Kombi T202 2.0 T 192KM 141kW
Witam serdecznie. Od kilku lat posiadam DB s202t z 1999r. wyposażonym w jednostkę napędową 200 Kompressor 192 km, wersja nadwozia sport. Bardzo bogato wyposażona. Szczerze mówiąc to przez cały czas użytkowania pojazdu zrobiłem nim ok 70000km na LPG. Pojazd na dzień dzisiejszy ma na liczniku około 215000 km. Nigdy nie miałem żadnej poważnej awarii. Spalane LPG w cyklu mieszanym wychodzi ok 12,7/100. Po zakupie DB oddałem go do lakiernika zrobił bardzo porządną konserwację, którą co roku przed zimą sprawdzam na co rocznym przeglądzie, dzięki temu mam pewność że rdza nie zje mi auta. Po latach eksploatacji mojej niepozornej Mercedes w kombi mogę z czystym sumieniem polecić taki samochód z takim silnikiem lub 2.3 Kompressor 193 km. Co do słabszych jednostek to mogę powiedzieć że znajomy ma DB z silnikiem 1.8 z LPG. Fajna jednostka ale trochę za słaba jak na 1460 kg przez co w cyklu mieszanym spalanie gazu przekracza mu 15 litrów. Osobom zastanawiającym się nad zakupem w202 gorąco polecam ten wóz naprawdę jednostka nie wyeksploatowana odwdzięczy się w życiu codziennym.

Usterki Mercedes Klasa C W202

Liczba wpisów: 63
Problem z odpaleniem
  • Mercedes Klasa C W202 Sedan W202 2.8 193KM 142kW 1993-2000
  • silnik
  • 240 tys. km
Od 2 miesięcy mam problem z samochodem, mechanicy oraz elektrycy rozkładają ręce. Wymieniono czujnik położenia wału, świece, cewki, przewody zapłonowe, samochód był także mierzony komputerem i wykazuje błąd czujnika położenia wału. Dodam że przewód od czujnika położenia wału także jest wymieniony, ponieważ stary kruszył się po zgięciu, reszta instalacji była mierzona i nie ma z nią problemów. Auto dalej kręci ale nie odpala, brak iskry. Po wyjęciu czujnika położenia wału z gniazda i przyłożeniu klucza auto nagle dostaje iskrę. Niestety gdy czujnik znajduje sie w gnieździe auto znowu nie wytwarza iskry. Auto jest z rocznika 94
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Silnik - obroty falują przez pierwsze minuty pracy silnika , bardzo krótkie ssanie na zimnym
  • Mercedes Klasa C W202 Sedan W202 2.2 150KM 110kW 1993-2000
  • silnik
Może ktoś miał już taki problem , prosił bym o pomoc . Gdy rano odpalam silnik po paro czy paronasto godzinnej przerwie w jeździe , silnik odpala bez problemu , lecz nie wchodzi jak zwykle w wyższe obroty ok 1500 -1700 i potem spokojnie schodzi po paru minutach , lecpz dusi się , strasznie nim szarpie na 1000 - 1100 obrotach przez cały czas aż do temperatury ok 80 st potem schodzi na 750 obr i też go trzepie aż wreszcie po ok 20 min gdy ma 85 st i po przejechaniu 5 , 10 km dopiero się uspokaja i pracuje w miarę stabilnie . Nawet gdy silnik nie pracuje przez ok 10 minut może nawet przerwa jest krótsza , też nierówne obroty powracają , Tak jest od 2 dni , gdy po diagnozie komputerowej na stacji w autoryzowanym warsztacie samochodowym okazało się że przepływomierz jest do wymiany . Wymieniłem na nowy , i znowu jest problem , Słyszałem że to może być , mieć jakiś związek z sąd lambda ...Może ktoś miał już taki przypadek , Do Mercedesa się nie mogę dostać , autem jeżdżę codziennie i nim zarabiam , poza tym takie rzeczy sam mogę wymienić , kwestia tylko diagnozy , bo części drogie , a po zamontowaniu nie chcą już wymienić ...Dziękuję z góry za pomoc , może ktoś już coś takiego przerabiał w swojej praktyce...
Problem rozwiÄ…zany
5 komentarzy
Jak skasować "serwis"?
  • Mercedes Klasa C W202 Sedan W202 1.8 122KM 90kW 1993-2000
Być może wielu z Was wie, ale jednak napiszę. Aby sprawdzić ile przejechaliśmy od ostatniego serwisu należy 2x w ciągu sekundy nacisnąć "0" na liczniku. Często po przekroczeniu 15000 km. przy odpalaniu samochodu pokazuje nam się klucz i ilość przejechanych kilometrów. Aby skasować wartość do fabrycznych 15000 km robimy tak: -wkładamy klucz do stacyjki i przekręcamy na zapłon w pozycję 2 -wciskamy "0" na liczniku 2 razy w ciągu 1s. -przekręcamy zapłon na pozycję 1 -wciskamy zero i trzymając je przekręcamy kluczyk w pozycję 2, NIE puszczamy przycisku "0" przez ok 10 sekund, aż do momentu sygnału dźwiękowego i pokazaniu się 15000km. Od tej pory "serwis" będzie się cofał wraz z przebytymi kilometrami. Odliczanie "serwisu" jest cofane co 1000km więc nie dziwić się jeżeli po przejechaniu od 0-999km dalej na "serwis" mamy 15000km. Podsumowując bardzo dobre przy przeglądach i wymianie. Jednak w praktyce większość robi przegląd wraz z wymianami płynów eksploatacyjnych co 10000. Jeżeli zależy nam na zawartości 10000km na "serwis" to konieczne jest podłączenie samochodu pod komputer.
Problem rozwiÄ…zany
Mercedes Klasa C W202 Kombi T202