Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa C

Lata produkcji: 1993 – teraz
Segment: Klasa średnia
Produkowany od 1993 r. Mercedes Klasa C to przedstawiciel segmentu D (klasa średnia, grupa premium). Jest następcą Mercedesa W201 (znanego także jako 190). Do momentu debiutu na rynku Klasy A w roku 1997, Mercedes Klasy C był najtańszym i najmniejszym samochodem w katalogu niemieckiego producenta. Do wprowadzenia na rynek modelu CLA w roku 2013 był z kolei bazowym sedanem Mercedesa. Prezentując czwartą generację Klasy C, podwyższono jego prestiż poprzez upodobnienie modelu do flagowej Klasy S. Mercedes Klasa C zdobył wiele nagród, m.in. tytuł Samochodu Roku 1994 w Ameryce Północnej oraz Światowego Samochodu Roku 2015.
czytaj więcej
Powagosław
Elegancki samochód o doskonałych proporcjach i odrobinie sportowej zadziorności. Mercedes C to król klasy średniej premium. Szkoda tylko, że za ten prestiż trzeba tyle płacić. ~Powagosław
Luzacjusz
Mercedes w końcu przejrzał na oczy i zdjął okulary. Albo odwrotnie – zdjął okulary i przejrzał na oczy. Co zobaczył? Że wszyscy się gapią na nową C Klasę. ~Luzacjusz

Mercedes Klasa C – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Mercedes Klasa C

Liczba ocen: 1 077
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Układ jezdny + Silnik + Ergonomia

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,8
~Tomek
Mercedes Klasa C W205
Kombi Facelifting 2.0 220d 194KM 143kW
Trafiała mi się bardzo bogata wersja, ze wszystkimi możliwymi asystentami, audio Burmester 3D, światłami typu MATRIX, wielokonturowymi fotelami z masażem itp., więc jestem bardzo zadowolony. Może w mniej bogatej wersji zachwyt nie byłby aż tak ogromny, ale mimo wszystko uważam, że to świetne auto z wybitnym silnikiem. Jakość wykończenia również jest taka jakiej bym oczekiwał (nie wybitna, ale adekwatna do klasy samochodu). Jedyne zastrzeżenia mam do bagażnika. Nie tyle pojemności, co "ustawności" bagażu. Jest o 5 cm za płytki i standardowe walizki nie mieszczą się w pionie przez dość dużą skrzynkę rolety i siatki odgradzającej przestrzeń pasażerską. Ale da się z tym żyć.
4,9
~Tomasz
Mercedes Klasa C W205
Limuzyna 220 BlueTEC 170KM 125kW
Przejechałem "mietkiem" 520kkm i... obróciła się panewka... niestety. Do tego czasu prócz wymiany rozrusznika i alternatora, usunięcia DPFa i wyprogramowania adblue, bez zarzutu. Sprzedałem jako uszkodzony, ale sentyment jest. I jako "stary maniak" mówię, że warto było. Przy tym przebiegu miałem calutkie zawieszenie w oryginale i nic nawet nie próbowało stuknąć-puknąć. Skrzynia biegów działała tak samo, jak pierwszego dnia. Minimalnie wytarł się fotel kierowcy z lewej strony (od wsiadania) i kierownica (niemalże niezauważalnie). Dziwne z tą panewką, bo nie katuję aut (służą do pracy w długie trasy, przeważnie na tempomacie), nie przekraczam 2500 obrotów (diesel), oleje wymieniałem co 20kkm, a olej w skrzyni biegów co 40kkm. Jak ktoś trafi auto z w miarę niskim przebiegiem, niech się nie boi. Tu się nic nie dzieje, to jeździ po prostu... komfortowo. Przy tym przebiegu w kabinie nic nie skrzypnie nawet. Jakościowo klasa sama w sobie. Zawsze zmieniałem auta, jak rękawiczki, potem, co 2-3 lata, a tym "przelatałem" 10 lat. Mietek, to Mietek choć ze względów praktycznych teraz będzie X3 (było najszybciej dostępne z opcji GLC, Q5, X3). Obaczymy, jak to wyjdzie. Natomiast Mietka z dieslem 2,2 polecam pełną gębą.
3,9
~Fabian20968
Mercedes Klasa C W206
Limuzyna 2.0 200d 163KM 120kW
Usterki i jeszcze raz usterki. Kamera cofania uległa uszkodzeniu po 3 tys. km - wymiana na gwarancji. Po kolejnych 10 tys. km problem wrócił. Tym razem serwis zasłania się łatką w oprogramowaniu. System notorycznie się wiesza i zacina. Apple Car Play rozłącza się a czasem nie można go podłączyć wcale. Tarcze hamulcowe uszkodzone po 9 tys. km - wymiana na gwarancji po mocnych przepychankach w salonie. Niestety po 3 tys. km problem wrócił w akompaniamencie ściągania samochodu przy prędkościach powyżej 50km/h. Diagnoza? Tarcze spalone. Przyczyna? Serwis nie jest w stanie jej znaleźć. Podczas wizyty w salonie samochód został przerysowany. A na deser mamy niemiłosiernie trzeszczące wnętrze już po 5 tys. km. Z plusów spalanie i prowadzenia.

Raporty spalania Mercedes Klasa C

Liczba raportów: 1 573
Średnie spalanie dla Mercedes Klasa C
4,5 – 22,1
l/100 km
4,6 – 9,9
l/100 km
7,0 – 16,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,1
Mercedes Klasa C W206
Kombi 2.0 200d 163KM 120kW
Średnia z ostatnich 4000km 5.5, jazda podmiejska plus okazjonalnie Warszawskie korki. Na autostradzie okolice 6, spokojna jazda po drogach krajowych i ekspresowych da się zejść poniżej 5. W godzinach szczytu w centrum nie ma co pisać jak więcej się stoi niż jedzie ale to mój pierwszy samochód gdzie start stop faktycznie działa, nie wkurza i obniża spalanie - raz na godzinę jazdy z centrum w gigantycznych korkach komputer pokazał że silnik był wyłączony przez 26 minut więc prawie połowę czasu. Miękka hybryda też działa, rekuperacja nie jest zbyt silna ale jest i faktycznie oddaje te dodatkowe 20km mocy przy przyspieszaniu.
6,1
Mercedes Klasa C W206
Kombi 2.0 200d 163KM 120kW
Średnia z ostatnich 4000km 5.5, jazda podmiejska plus okazjonalnie Warszawskie korki. Na autostradzie okolice 6, spokojna jazda po drogach krajowych i ekspresowych da się zejść poniżej 5. W godzinach szczytu w centrum nie ma co pisać jak więcej się stoi niż jedzie ale to mój pierwszy samochód gdzie start stop faktycznie działa, nie wkurza i obniża spalanie - raz na godzinę jazdy z centrum w gigantycznych korkach komputer pokazał że silnik był wyłączony przez 26 minut więc prawie połowę czasu. Miękka hybryda też działa, rekuperacja nie jest zbyt silna ale jest i faktycznie oddaje te dodatkowe 20km mocy przy przyspieszaniu.
6,1
Mercedes Klasa C W206
Kombi 2.0 200d 163KM 120kW
Średnia z ostatnich 4000km 5.5, jazda podmiejska plus okazjonalnie Warszawskie korki. Na autostradzie okolice 6, spokojna jazda po drogach krajowych i ekspresowych da się zejść poniżej 5. W godzinach szczytu w centrum nie ma co pisać jak więcej się stoi niż jedzie ale to mój pierwszy samochód gdzie start stop faktycznie działa, nie wkurza i obniża spalanie - raz na godzinę jazdy z centrum w gigantycznych korkach komputer pokazał że silnik był wyłączony przez 26 minut więc prawie połowę czasu. Miękka hybryda też działa, rekuperacja nie jest zbyt silna ale jest i faktycznie oddaje te dodatkowe 20km mocy przy przyspieszaniu.

Usterki Mercedes Klasa C

Liczba wpisów: 126
Błędy P2029 oraz P201C + P0171
  • Mercedes Klasa C W203 Coupe W203 1.8 (C 180 Kompressor) 143KM 105kW 2002-2008
  • silnik
  • 258 tys. km
Cześć, Ostatnio mam problem z moim w203. Podczas jazdy zapalił mi się check engine. Po podpięciu do komputera pokazały mi się błędy z tytułu czyli: P2029 Raw code: 2029 ECU: 01 Status: Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy Auxiliary heater (fuel fired) - system disabled P201C Raw code: 201C ECU: 01 Status: Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy Intake manifold air control actuator, bank 2 - supply voltage low P0171 Raw code: 0171 ECU: 01 Status: Potwierdzona System too lean, bank 1 Dziwnym trafem po zatankowaniu E10. Myślicie, że to może być przyczyną i po zalaniu znowu e5 będzie ok? Czy powinienem się martwić? Z góry dzięki!
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Problem z odpaleniem
  • Mercedes Klasa C W202 Sedan W202 2.8 193KM 142kW 1993-2000
  • silnik
  • 240 tys. km
Od 2 miesięcy mam problem z samochodem, mechanicy oraz elektrycy rozkładają ręce. Wymieniono czujnik położenia wału, świece, cewki, przewody zapłonowe, samochód był także mierzony komputerem i wykazuje błąd czujnika położenia wału. Dodam że przewód od czujnika położenia wału także jest wymieniony, ponieważ stary kruszył się po zgięciu, reszta instalacji była mierzona i nie ma z nią problemów. Auto dalej kręci ale nie odpala, brak iskry. Po wyjęciu czujnika położenia wału z gniazda i przyłożeniu klucza auto nagle dostaje iskrę. Niestety gdy czujnik znajduje sie w gnieździe auto znowu nie wytwarza iskry. Auto jest z rocznika 94
Oczekuje na rozwiązanie
P2261
  • Mercedes Klasa C W205 Kombi 220 BlueTEC 170KM 125kW 2014-2018
  • silnik
  • 147 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Witam mam Mercedesa c klasse w205 2.2 diesel i historia zaczyna się tak wracając z trasy około 700 km zjeżdżając z górki auto w automacie zredukowało na niższy bieg oraz zaczęły być wysokie obroty i nie mogło przerzucić biegu wyżej oraz naciskając hamulec zaczął przerzucać biegi oraz rosły obroty .zatrzymałem się wylanczylem silnik odpaliłem i jechałem ale po chwili to samo po jakimś czasie wpadł w tryb awaryjny jakoś dojechalem do domu .na drugi dzień pojechałem do mechanika więc pokazalo dwa błędy P0299 oraz P2261 no to zaczęliśmy wymiana filtru paliwa nic wymiana kolektora gdzie nie było już uszczelek trochę pokrzywiony kolektor zabrudzony konkretnie został stwierdzony nagar więc kolektor nowy i komplet uszczelek takze jeden błąd ustal ale został p2261 i dalej okazało się że turbina Oki regeneracja oraz czyszczenie całego układu dolotowego itp.pierwszy dzień Oki jazda próbna przy delikatnej jeździe Oki ale jak wdusilismy pedal gazu to zaraz wyskoczył błąd i autem nie dało się jechać błąd p2261 zawor A obejscia turbosprężarki uszkodzenie mechaniczne w poniedziałek wymieniamy i zobaczymy miał ktoś taki przypadek ?

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 76
5,0
Mercedes Klasa C W203
Sedan W203 2.0 (C 230 Kompressor) 163KM 120kW
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG Centrum Zenit PRO
przebieg: 215 tys. km
użytkowana przez: 43 tys. km
Mimo, że auto 11-letnie, to jednak bardzo zadbane. Jestem drugim właścicielem i wiedziałem, że jest sens zakładać instalację, bo znam doskonale stan techniczny auta. Wybrałem klasę premium instalacji - ZENIT PRO na wtryskiwaczach hercules i redukoktorze kme gold. zestaw się świetnie sprawdza. optymalna temperatura do przelączania się na gaz zimą, nic nie szarpie, jest bardzo...
5,0
Mercedes Klasa C W204
Limuzyna 1.6 180 K BlueEFFICIENCY 156KM 115kW
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC
przebieg: 219 tys. km
użytkowana przez: 15 tys. km
polecam duża oszczędność to już moje 3 auto z instalacją gazową montowana w tym samym warsztacie instalacja stag jest bardzodobra,polecam warsztat automix dobiorą odpowiednią instalację obsługa miła i rzetelna
5,0
Mercedes Klasa C W204
Limuzyna 1.8 180 K 156KM 115kW
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 118 tys. km
użytkowana przez: 14 tys. km
Wybrałem ten warsztat sugerując się opiniami. Nie dziwię sie teraz i sam chętnie piszę o tym warsztacie. Pełna profeska. Czystość, elegancja , kultura ludzi i przede wszystkim super dobrze zrobiony gaz. Widać chłopaki z dużym doświadczeniem !!! Warto wybrać ten warsztat !!!
Mercedes Klasa C