Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa A W177/V177 Hatchback 1.3 200 163KM 120kW 2018-2022

Lata produkcji: 2018 – 2022
Segment: VANy

Mercedes oferuje trzy wersje silnikowe nowej Klasy A:

  • A 200 - benzynowy 1,4 l M 282 (163 KM, 250 Nm) do wyboru z przekładnią dwusprzęgłową 7G-DCT lub 6-stopniową manualną,
  • A 250 – benzynowy 2,0 l M 260 (224 KM, 350 Nm) z przekładnią dwusprzęgłową 7G-DCT,
  • A 180 d – diesel 1,5 l OM 608 (116 KM, 260 Nm) z przekładnią dwusprzęgłową 7G-DCT.
Powagosław
Mercedes opuścił segment B, by w gronie kompaktów premium ścigać się z modelami BMW (Seria 1) i Audi (A3). Nie ma czego żałować, Klasa A, nazywana wcześniej złośliwie „niepełnoprawnym Mercedesem” dziś dumnie spogląda na konkurencję. ~Powagosław
Luzacjusz
Koniec z budowaniem auta na kształt i podobieństwo ziemniaczanej bulwy? Koniec z żartami o testach łosia. Koniec z autem „dla ktosia” (ktoś je kupował, tylko nie wiem kto i po co…). To się kiedyś musiało skończyć. I za to niech będą dzięki. A nową Klasę A niech oceni czas i historia ;) ~Luzacjusz
Produkowany od 2018 do 2022 roku
Pojemność skokowa 1332 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 163 KM (120 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1620 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 4MATIC
Liczba stopni 8
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Układ jezdny + Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Widoczność - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

2,6
~XOXO
Mercedes Klasa A W177/V177
Hatchback 1.3 200 163KM 120kW
Zaraz po upływie gwarancji, w aucie zaczął sypać się silnik. Auto wibrowało i słychać było stuki z silnika. Wymieniono rozrząd oraz wiele innych elementów na łączną kwotę około 40 tys. złotych (na szczęście miałem przedłużoną gwarancję). Niestety nie pomogło. Ostatecznie serwis uznał, że te efekty to "naturalne zużycie samochodu". Przypomnę tylko, ze auto miało niecałe 3 lata i prawie 60 tys. km przebiegu. Tragedia!
2,6
~XOXO
Mercedes Klasa A W177/V177
Hatchback 1.3 200 163KM 120kW
Zaraz po upływie gwarancji, w aucie zaczął sypać się silnik. Auto wibrowało i słychać było stuki z silnika. Wymieniono rozrząd oraz wiele innych elementów na łączną kwotę około 40 tys. złotych (na szczęście miałem przedłużoną gwarancję). Niestety nie pomogło. Ostatecznie serwis uznał, że te efekty to "naturalne zużycie samochodu". Przypomnę tylko, ze auto miało niecałe 3 lata i prawie 60 tys. km przebiegu. Tragedia!
4,0
~Pronto
Mercedes Klasa A W177/V177
Hatchback 1.3 200 163KM 120kW
Jako samochód służbowy to moje pierwsze auto klasy premium i spodziewałem się czegoś więcej po tym aucie. W ogólnej ocenie bardzo dobry samochód, jednak ma swoje minusy, które wpływają na ocenę ogólną. Za to jak na tą pojemność to też lubi wypić paliwa. Minus za dość głośna pracę, zwłaszcza na wyższych obrotach. I niestety nie jest to jakiś specjalnie miły głos pracy silnika.
Wypadanie zapłonu, szarpie, brak mocy.
  • Mercedes Klasa A W177/V177 Hatchback 2.0 220 190KM 140kW 2018-2022
  • inne
  • 70 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
70tys km, pierwszy check engine od nowości. Żona akurat byla w trasie auto stracilo moc, zaczeło szarpać, tak na szybko pierwsza myśl wiadomo, cewka zapłonowa ewentualnie świeca (komplet do wymiany miałem w garażu).Auto trafiło do serwisu aso, po całym dniu diagnostyki dobrneli do wymiany świec, pomiaru kompresji i wymiana uszkodzonej cewki 3800zl. Zastanawiam się czy nie powinno wymienić się kompletu cewek, przecież jak jedna padła to za wymianę kolejnej znowy taka kwota wpadnie do oplacenia? auto jest 3 dzień w serwisie bo chcą jeszcze potestować w poniedziałek czy wszytko ok. Szczerze z tyłu głowy miałem czarny scenariusz walnietej głowicy, objawy takie same, temat znany w Usa i Kanadzie, tam wszystkie a220 a250 i a35 2019-2021 maja wymiane glowicy na nową jeśli sie trafi usterka, gwarancja na 15lat lub 250tys km. Według mercedesa głowica nie podlega naprawie. Były przypadki awarii już poniżej 20tys km przebiegu. W Europie niestety nikt nie widzi problemu. Auto jest juz po gwaracji taka operacja zapewe wyszłaby 20tys zł... z obawy przed 1.3 dołożyliśmy do 2.0 jak wyszło po latach wcale nie był to bezpiczny wybór. Auto miało zostać w domu do 100tys km, chyba pójdzie wczesniej na sprzedaż, trzeba wziać coś z gwarancją.
Wibracje pedału gazu
  • Mercedes Klasa A W177/V177 Hatchback 2.0 220d 190KM 140kW 2018-2022
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 1
Cześć, usterka dotyczy małych, ale wyczuwalnych wibracji na pedale gazu występujących raczej ciągle niezależnie od danej prędkości auta. Auto ma poniżej 1000 km przebiegu. Proszę o informacje czy ktoś miał podobne problemy.
Stuki na zimnym silniku
  • Mercedes Klasa A W177/V177 Hatchback 2.0 250 224KM 165kW 2018-2022
  • silnik
  • 2 tys. km
Po odpaleniu zimnego silnika słychać skuli, klekot w okolicy prawej strony samochodu. W serwisie powiedziano, że to normalne. Ale po odpaleniu innego w177 A250 nie ma takiego klekotu. https://youtu.be/qGFDnytiztg https://youtu.be/oJ1RadMrM_U
Problem rozwiązany
34 komentarze
Mercedes Klasa A W177/V177 Hatchback