Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa A W176 Hatchback 5d Facelifting 180 d 109KM 80kW 2015-2017

Lata produkcji: 2015 – 2017
Segment: VANy
Silniki Klasy A można podzielić na trzy grupy - słabe, w sam raz i dla szaleńców. Do pierwszej grupy należy tylko jedna wersja - wysokoprężny 180CDI. Jest co prawda najsłabszy w zestawieniu, ale za to zapewnia przyzwoite osiągi do codziennego podróżowania bez szaleństw. Jednak lepiej rozważyć drugą grupę. Najtańszy silnik benzynowy 1.6 122KM jeździ lepiej niż się początkowo wydaje. Chętnie wchodzi na obroty i jest elastyczny - i to wszystko przy najniższej cenie w katalogu! Warto jednak pomyśleć nad dopłatą do wersji 157-konnej. Niewielkie spalanie serwuje ze świetnymi możliwościami na drodze - to dobry wybór. A diesel? Jak nie 136-konny, to 170 będzie aż nadto wystarczający. Ten ostatni jest taką kładką pomostową do trzeciej grupy. Tam króluje motor z 211KM. W takim aucie to już szaleństwo. Ale dobrze, że można na nie sobie pozwolić.
czytaj więcej
Powagosław
Mercedes opuścił segment B, by w gronie kompaktów premium ścigać się z modelami BMW (Seria 1) i Audi (A3). Nie ma czego żałować, Klasa A, nazywana wcześniej złośliwie „niepełnoprawnym Mercedesem” dziś dumnie spogląda na konkurencję. ~Powagosław
Luzacjusz
Koniec z budowaniem auta na kształt i podobieństwo ziemniaczanej bulwy? Koniec z żartami o testach łosia. Koniec z autem „dla ktosia” (ktoś je kupował, tylko nie wiem kto i po co…). To się kiedyś musiało skończyć. I za to niech będą dzięki. A nową Klasę A niech oceni czas i historia ;) ~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2017 roku
Pojemność skokowa 1461 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 109 KM (80 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 260 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,8 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Widoczność - Wyciszenie - Stosunek jakość/cena
Średnie spalanie dla Mercedes Klasa A W176 Hatchback 5d Facelifting 180 d 109KM 80kW 2015-2017
4,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,0
Mercedes Klasa A W176
Hatchback 5d Facelifting 180 d 109KM 80kW
Pisze o jeździe bardzo ekonomicznej, czyli poruszamy się maks 115km/h a na prostych odcinkach do 100km/h. 3.3 osiągnięte na trasie Bydgoszcz-Gdynia, 3.5 Gdynia-Bialystok, ale da się jeszcze mniej, bo były odcinki, gdzie wielokrotnie przyspieszalem. Przy klasycznej jeździe auto spała 4.6-5.2l mierząc na odległościach ok 10000km. Zimowe opony zbliżają do wyższych wartości. To auto naprawdę daje możliwości oszczędzania, auta o dużych pojemnościach, lub benzyniaki nie pozwalają często na zejście poniżej 6l.
4,3
Mercedes Klasa A W176
Hatchback 5d Facelifting 180 d 109KM 80kW
Nie jest to może silnik o sportowych osiągach ale do przyjemnej także dynamicznej jazdy w zupełności wystarcza a wyprzedzanie nie sprawia żadnego problem. Także 7 biegowy automat sprawuje się świetnie. Jest także bardzo cichy i kulturalny. Niestety komputer przekłamuje tzn zaniża spalanie o ok 0,4 l ale i tak mierząc realne spalanie pod korek wychodzi bardzo dobrze. I tak według komputera jadac na mazury ok 200-250km w jedna stronę, jadąc spokojnie zgodnie zwykłymi drogami prędkości ok 90km/h najniższe spalanie bez klimy 3,8l a z klimą 4,2. Na normalne dojazdy z pod warszawy do samego centrum warszawy ok 21km w jedna stronę wychodzi mi ok 4,5 ale jak było lato było nawet czasami 4.0 a średnio 4,2 na kilku bakach sprawdzone a teraz jak się ochłodziło, wiec nawet doliczając przekłamanie komputera spalanie ok. realnie 5 litrów przy ruchu mieszanym do centrum warszawy i raczej spokojnej jazdy to super wynik. Najczęściej jeżdze w trybie comfort bo spalanie wychodzi mi praktycznie takie jak w eco a dużo przyjemniej się jeździ. Tryb eco może na autostradach się opłaca ale na dojazdy do pracy lepiej jak nie włącza się tryb żeglowania czyli tryb komfort bo szybciej silnik się nagrzewa a i reakcja gazu znacznie przyjemniejsza. Zdecydowanie polecam ten silnik i naprawdę nie rozumiem jak komuś nie zależy na byciu pierwszym spod świateł by brać benzynę. Na jazdach próbnych jednak i to spokojnie jadąc spalanie po mieście według komputera raz udało mi się osiągnąć 9l a tak normalnie jednak raczej ok 10l a 109km diesel tylko po warszawie osiągałem 5-5,5 a rzadko zbliżałem się do 6 l ale spokojna jazda . Wiec podsumowując najwyższe mierzone przy dystrybutorze spalanie na całym baku jakie miałem to 5.2 wiec naprawde super. no w zimie pewnie jeszcze podskoczy ale nie sadze by 6 przekroczyło bo autko się szybko nagrzewa.
5,1
Mercedes Klasa A W176
Hatchback 5d Facelifting 180 d 109KM 80kW
jazda na trybie eco: do 100km/h, na trasach szybkiego ruchu do 120kmh, średnie spalanie 4.2l, miasto 5.5l, przy 130km/h do 5.5l, tryb sport średnio 6.6l w cyklu mieszanym miasto i poza, z tempomatem pali o ok 20% więcej
Mercedes Klasa A W176 Hatchback 5d Facelifting