Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa A W176 Hatchback 5d Facelifting

Lata produkcji: 2015 – 2017
Segment: VANy
Trzecia generacja Mercedesa Klasy A zadebiutowała na rynku w 2012 r. Przedstawienie modelu o symbolu W172, następcy W169, poprzedzona była zaprezentowaniem prototypu Concept A-Class, który zwiastował olbrzymie zmiany czekające Klasę A. Najbardziej istotną zmianą występującą w nowej Klasie A jest odejście od nadwozia o kształtach minivana. Obecnie najmniejsze auto w ofercie niemieckiej marki to bardziej sportowy hatchback. Klasę A III w znacznym stopniu powiększono – jest o 40 cm dłuższa oraz aż o 16 cm niższa i tym samym awansowała z segmentu B do segmentu C.
czytaj więcej
Powagosław
Mercedes opuścił segment B, by w gronie kompaktów premium ścigać się z modelami BMW (Seria 1) i Audi (A3). Nie ma czego żałować, Klasa A, nazywana wcześniej złośliwie „niepełnoprawnym Mercedesem” dziś dumnie spogląda na konkurencję. ~Powagosław
Luzacjusz
Koniec z budowaniem auta na kształt i podobieństwo ziemniaczanej bulwy? Koniec z żartami o testach łosia. Koniec z autem „dla ktosia” (ktoś je kupował, tylko nie wiem kto i po co…). To się kiedyś musiało skończyć. I za to niech będą dzięki. A nową Klasę A niech oceni czas i historia ;) ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11 m
Długość 4299 mm
Szerokość 1780 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2022 mm
Wysokość 1433 mm
Rozstaw osi 2699 mm
Rozstaw kół - przód 1553 mm
Rozstaw kół - tył 1552 mm
Zwis przedni 913 mm
Zwis tylny 687 mm
Prześwit 170 mm
Odległość oparcia przedniego od komory silnika 516 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1017 mm
Długość siedziska przedniego 532 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 693 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 952 mm
Odległość od podłogi do siedziska tylnego 316 mm
Długość siedziska tylnego 494 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1422 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1410 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1391 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1350 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1571 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 341 l
Wysokość bagażnika 464 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 707 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1247 mm
Wysokość progu załadowczego 561 mm
Drzwi tylne - wysokość 604 mm
Maksymalna ładowność 525 kg
Dopuszczalne obciążenie dachu 100 kg
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi) + Układ jezdny

Wady

- Widoczność - Wyciszenie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

3,7
~Komar
Mercedes Klasa A W176
Hatchback 5d Facelifting 180 122KM 90kW
Sportowe autko z pazurem; ciekawe, wyróżniające się na drodze. Raczej na pokaz niż na co dzień. Raczej do jazdy wkoło komina niż na długie trasy. Zdecydowanie dla singla lub pary, a nie rodziny z dziećmi i psem. Mało praktyczne - niewielka ilość miejsca w bagażniku, mało miejsca na tylnej kanapie, sportowe kubełki nie wygodne w dłuższej trasie, zdecydowanie nie ekonomiczny przy prędkościach autostradowych (powyżej 140km/h). Słabo wyposażony w pakiecie AMG (klima jednostrefowa i nie automatyczna, słabe nagłośnienie jak na ten poziom lansu, brak automatycznych świateł/wycieraczek/lusterka środkowego/aktywnego tempomatu/trzymania pasa itd, niewielki wpływ na działanie przy zmianie trybu sport/eco/comfort). Te liczne fuck-upy rekompensuje lans i właściwości jezdne i po prostu przyjemność z jazdy tym autem. Bardzo eleganckie wnętrze (alcantara, skóry, kubełki, deska) - robi wrażenie! Dobrze zestrojona skrzynia automatyczna, która z niewielkiej w sumie mocy (122hp) robi prawie wyścigówkę. Zawieszenie twarde ale daje bardzo dobrą przyczepność i kontrolę na krętej drodze - może zaskoczyć, bardzo sprawne hamulce. Wisienką na torcie jest przyjemna, gruba, malutka kierownica. Autko bardzo fajne, ale ciut za drogie. Za te pieniadze mamy np. znacznie lepiej wyposażoną Toyotę, w dieselku, w kombi, która po stokroć lepiej sprawdzi się na trasie - ale to głupie porównanie - bo przecież to Merc w turbo benzynie i absolutnie nie na trasę... Z rzeczy wartych dodania - dość okrojone możliwości konfiguracji radia; ekran przytwierdzony na stałe (powinien się delikatnie nachylać w stronę kierowcy lub mieć możliwość regulacji) i powinien być dotykowy! Gałka/joystick do obsługi dość wkurzający, ale dla posiadaczy marki już znany - kwestia przyzwyczajenia - mi nie odpowiada. Lans, lans i jeszcze raz lans - niezbyt praktyczny, ale lans ;) Czy kupił bym ponownie? Tak, ale ze zdecydowanie lepszym wyposażeniem. Pakiet AMG to za mało wg mnie. Brakuje tu zbyt wiele rzeczy, które poprawiają komfort na co dzień.. (Pakiet AMG w tym przypadku to tylko ładniejsze wnętrze, fotele, dywaniki, zderzaki, grill, koła).
4,6
~Robert
Mercedes Klasa A W176
Hatchback 5d Facelifting 180 122KM 90kW
Świetnie wyglądające - mam pełen pakiet AMG - auto, które świetnie jeżdzi. Mój samochód wyposażony jest w dwusprzęgłowy 7 biegowy automat z manetkami przy kierownicy. Można nieźle sie pobawić i naprawdę ta moc , a w szczególności moment obrotowy połaczony z bardzo szybką skrzynią w zupełności wystarczy do "łykania" kolejnych aut na drodze. Przejechałem nim europę, poruszam się obwodnicą trójmiasta i samym trójmiastem i wszędzie auto sprawdza się na medal. Zużycie paliwa od przeglądu do przeglądu - 15 tys km- 7,2 l / 100 km. Fakt - 70 % jazdy to drogi szybkiego ruchu. (jeśli obwodnicę 3 miasta można za takową uważać he) W samym mieście średnio ok 8 litrów / 100 km.
4,2
~peppe2
Mercedes Klasa A W176
Hatchback 5d Facelifting 220 184KM 135kW
Auto należy traktować jako 2 +2. Siedzenia z tyłu małe , krótkie, twarde i niewygodne. Z przodu super , sportowe, doskonałe trzymanie na zakrętach - mam wersję AMG line. Po zakrętach jeżdzi świetnie, a mieszkam w górach, gdzie są same zakręty. W trybie sport auto robi się zwarte, sztywne , układ kierowniczy się utwardza , nawet ostra jazda po zakrętach nie powoduje ingerencji ESP, zero podsterowności.
Średnie spalanie dla Mercedes Klasa A W176 Hatchback 5d Facelifting
7,5 – 9,8
l/100 km
4,5 – 5,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,0
Mercedes Klasa A W176
Hatchback 5d Facelifting 180 d 109KM 80kW
Pisze o jeździe bardzo ekonomicznej, czyli poruszamy się maks 115km/h a na prostych odcinkach do 100km/h. 3.3 osiągnięte na trasie Bydgoszcz-Gdynia, 3.5 Gdynia-Bialystok, ale da się jeszcze mniej, bo były odcinki, gdzie wielokrotnie przyspieszalem. Przy klasycznej jeździe auto spała 4.6-5.2l mierząc na odległościach ok 10000km. Zimowe opony zbliżają do wyższych wartości. To auto naprawdę daje możliwości oszczędzania, auta o dużych pojemnościach, lub benzyniaki nie pozwalają często na zejście poniżej 6l.
4,3
Mercedes Klasa A W176
Hatchback 5d Facelifting 180 d 109KM 80kW
Nie jest to może silnik o sportowych osiągach ale do przyjemnej także dynamicznej jazdy w zupełności wystarcza a wyprzedzanie nie sprawia żadnego problem. Także 7 biegowy automat sprawuje się świetnie. Jest także bardzo cichy i kulturalny. Niestety komputer przekłamuje tzn zaniża spalanie o ok 0,4 l ale i tak mierząc realne spalanie pod korek wychodzi bardzo dobrze. I tak według komputera jadac na mazury ok 200-250km w jedna stronę, jadąc spokojnie zgodnie zwykłymi drogami prędkości ok 90km/h najniższe spalanie bez klimy 3,8l a z klimą 4,2. Na normalne dojazdy z pod warszawy do samego centrum warszawy ok 21km w jedna stronę wychodzi mi ok 4,5 ale jak było lato było nawet czasami 4.0 a średnio 4,2 na kilku bakach sprawdzone a teraz jak się ochłodziło, wiec nawet doliczając przekłamanie komputera spalanie ok. realnie 5 litrów przy ruchu mieszanym do centrum warszawy i raczej spokojnej jazdy to super wynik. Najczęściej jeżdze w trybie comfort bo spalanie wychodzi mi praktycznie takie jak w eco a dużo przyjemniej się jeździ. Tryb eco może na autostradach się opłaca ale na dojazdy do pracy lepiej jak nie włącza się tryb żeglowania czyli tryb komfort bo szybciej silnik się nagrzewa a i reakcja gazu znacznie przyjemniejsza. Zdecydowanie polecam ten silnik i naprawdę nie rozumiem jak komuś nie zależy na byciu pierwszym spod świateł by brać benzynę. Na jazdach próbnych jednak i to spokojnie jadąc spalanie po mieście według komputera raz udało mi się osiągnąć 9l a tak normalnie jednak raczej ok 10l a 109km diesel tylko po warszawie osiągałem 5-5,5 a rzadko zbliżałem się do 6 l ale spokojna jazda . Wiec podsumowując najwyższe mierzone przy dystrybutorze spalanie na całym baku jakie miałem to 5.2 wiec naprawde super. no w zimie pewnie jeszcze podskoczy ale nie sadze by 6 przekroczyło bo autko się szybko nagrzewa.
9,1
Mercedes Klasa A W176
Hatchback 5d Facelifting 250 Sport 218KM 160kW
Przejechałem ponad 10tys km średnia spalania na tym dystansie to 10.8l. Przy dynamicznej jeździe po mieście około 12. Przy szaleństwie 16 jeżdżąc jak przykazują przepisy spokojnie w 9l się mieszczę, chociaż mówiąc szczerze to męczące, samochód do tańca i różańca.
Mercedes Klasa A W176 Hatchback 5d Facelifting