Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa A W169 Limuzyna 2.0 200 CDI 140KM 103kW 2004-2012

Lata produkcji: 2004 – 2012
Segment: VANy
Jak to Mercedes – tani nie jest, a ofertę otwiera benzynowy 1.5l o mocy 95KM. Nie dostarcza jakiś nadzwyczajnych wrażeń. Szczególnie obciążony gromadką ludzi wydaje się zmęczony życiem, ale niewymagającym zupełnie wystarczy – jechać się da. Jeśli oczekujecie czegoś więcej, to już nieco droższy 1.7l 116KM będzie odpowiedni. Dość dobrze przyspiesza i spala niewiele więcej paliwa od 1.5l. Dla koneserów 2.0l benzyna, która w wersji z doładowaniem liczy blisko 200KM. Diesel jest jeden - ma 2.0l pojemności, ale trzy warianty mocy. Najsłabsza ma 82KM i idealnie nadaje się do napędzania przydomowego agregatu. Pozostałe o mocach 109KM i 140KM radzą sobie z autem dużo lepiej – mogłyby być trochę cichsze, ale nadrabiają elastycznością i ekonomicznością.
czytaj więcej
Powagosław
Mercedes opuścił segment B, by w gronie kompaktów premium ścigać się z modelami BMW (Seria 1) i Audi (A3). Nie ma czego żałować, Klasa A, nazywana wcześniej złośliwie „niepełnoprawnym Mercedesem” dziś dumnie spogląda na konkurencję. ~Powagosław
Luzacjusz
Koniec z budowaniem auta na kształt i podobieństwo ziemniaczanej bulwy? Koniec z żartami o testach łosia. Koniec z autem „dla ktosia” (ktoś je kupował, tylko nie wiem kto i po co…). To się kiedyś musiało skończyć. I za to niech będą dzięki. A nową Klasę A niech oceni czas i historia ;) ~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1991 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 1600-2600 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 92 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje maksymalna prędkość obrotowa: 4800 obr./min
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Wyciszenie - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

4,2
~ToMiś_po_4_latach
Mercedes Klasa A W169
Limuzyna 2.0 200 CDI 140KM 103kW
Powtórzę to co pisałem 4 lata temu. Auto jak na tą klasę bardzo dobre. Nie opłacalne w zakupie jako nowe. Polecam zadbanego 3-4 latka w przeszło połowie niższej cenie. Silnik diesla tylko i wyłącznie 140KM/300Nm (A 200 CDI), chyba że komuś nie zależy na osiągach i lubi przejażdżki i dreszczyk emocji przy wyprzedzaniu ciężarowego (zdążę czy nie zdążę?). Wersja Elegance lub Avangarde (nieco twardsze zawieszenie). Ogólnie auto godne polecenia do miasta, jak i w trasę, dla niewielkiej rodziny jak moja (2/3 dorosłe osoby + mały psiak). W chwili obecnej kupowałbym w benzynie A 200 lub A 200 Turbo, gdyby nie pojemność silnika powyżej 2,0l (2043ccm) i związana z tym kosmiczna akcyza. Do rozważenia również wersja A 170 lub A 180 po 2009r., 115KM i 155Nm w automacie, bo w manualu skrzynia jedynie 5-biegowa. Podsumowując... Biorąc pod uwagę, że auto ma przejechane 182tys. i 8 lat i nie było przy nim robione nic! oprócz EGR (serwisowane w ASO do 145tys.) i czystej eksploatacji to naprawdę jestem zadowolony. Niemniej ponieważ to CDI trzeba o niego dbać, i pamiętać o bardzo dobrym paliwie, bardzo dobrym oleju i markowych filtrach. Jeżeli ktoś uważa, że go nie stać lub będzie próbował szukać oszczędności to na pewno prędzej niż później zaboli (koszt jednego wtryskiwacza to jakieś 1700zł + wymiana :). Jeżeli ktoś ma tą świadomość i pilnuje inspekcji i przeglądów to wszystko będzie ok.
4,4
~Robert
Mercedes Klasa A W169
Limuzyna 2.0 200 CDI 140KM 103kW
Mały zewnątrz duży wewnatrz,bardzo wygodny,duzy bagaznik,bardzo praktyczne auto nie tylko do miasta,żona go kocha,a ja mam frajde kiedy nim jade...Bezpieczny i komfortowy,po kupnie palił 12-13 ON i podnosił sie poziom oleju-nie to nie PDF,a przepływomierz powietrza padł po wymianie spalanie 6,8-7,1 max (jazda miejska) 1-szy merc po kilku Mazdach i nie zamieniłbym go na nic innego-warunek;lać dobre paliwo i mieć zaufany warsztat
4,6
~Endriu
Mercedes Klasa A W169
Limuzyna 2.0 200 CDI 140KM 103kW
Autko moim zdaniem bardzo udane, niskie spalanie oraz duża przestrzeń, jak znalazł na pierwsze autko, to co się mówi o nich że to samochody dla kobiet to jakiś stary przesąd, ale jeżeli ktoś nie chce wygodnego samochodu to proszę bardzo ;) .
Średnie spalanie dla Mercedes Klasa A W169 Limuzyna 2.0 200 CDI 140KM 103kW 2004-2012
6,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Mercedes Klasa A W169
Limuzyna 2.0 200 CDI 140KM 103kW
Spalanie jest bardzo dobre biorąc pod uwagę mój styl jazdy i praktycznie ciągle pracującą klimatyzację. W mieście w bardzo dużych korkach 10-12 l, w normalnych warunkach w mieście 6,5-8 l, w trasie na szóstce 5,0-5,5 l przy pełnym załadowaniu i prędkości 100-110 km/h, na autostradzie 6-7 l przy 140 km/h i 7-8 l przy prędkości 160-170 km/h to moim zdaniem bardzo dobre wyniki. Na przeglądy do ASO, po ich dywagacjach, drapani po głowie, wymyślaniu, czyt. klasycznym naciąganiu, przestałem jeździć. Mam dobrego i sprawdzonego mechanika, który naprawia tylko Mercedesy i w nich się specjalizuje. Ceny części wbrew pozorom naprawdę niskie w porównaniu do innych aut: - tarcze ATE + klocki przód - ok. 400 + 200 zł/kpl. - tarcze ATE + klocki tył - ok. 300 + 150 zł/kpl. - amortyzatory usportowione Bilstein przód - ok. 900-1000zł/kpl. - koło dwumasowe LUK - ok. 2100zł - kompletne sprzęgło z wysprzęglikiem LUK - ok. 1400zł - zawór EGR (recyrkulacji spalin) - ok. 1000zł Niestety wymiana np. sprzęgła i dwumasy to koszt robocizny od 1200zł w górę (wyjęcie całej jednostki napędowej) i tu rzeczywiście specyficzna konstrukcja auta daje o sobie nie najlepiej znać.
6,0
Mercedes Klasa A W169
Limuzyna 2.0 200 CDI 140KM 103kW
witam jest tak na krótkich odcinkach wychodzi 7 literków w trasie oszczędnie wychodzi 5,5l tak do 130h a jak ciśniesz po 160/180 spalił mi ostatnio i się bardzo zdziwiłem jazda ekspresówka potem trochę normalnej drogi z wyprzedzaniem i znów ekspresówka tylko 6,1 l/100 rewelacja
5,3
Mercedes Klasa A W169
Limuzyna 2.0 200 CDI 140KM 103kW
Jak dbasz jak masz, lejąc dobre paliwo wymieniając filtry w terminie oraz olej wtedy nie ma zbytnich problemów - poza kołem dwumasowym a w moim przypadku również turbina
Mercedes Klasa A W169 Limuzyna