Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa A W168 1.7 CDI 75KM 55kW 2001-2004

Lata produkcji: 2001 – 2004
Segment: VANy
Produkowany od roku 1997, model niższej klasy średniej (segment C, grupa premium). W klasie kompaktów znalazł się dopiero za sprawą debiutującej w roku 2012 trzeciej generacji. Modele W168 i W169 (poprzednie dwie generacje) miały nadwozie kompaktowych minivanów i klasyfikowane były w segmencie B. Klasa A stała się pierwszym Mercedesem w historii o napędzie na przednie koła. W aucie wdrożono nowatorski system mający absorbować siłę czołowego zderzenia o nazwie „Sandwich”. W wyniku problemów z przejściem tzw. „testu łosia”, produkcję Mercedesa Klasy A I generacji zawieszono na kilka miesięcy na przełomie lat 1997 i 1998.
czytaj więcej
Powagosław
Mercedes opuścił segment B, by w gronie kompaktów premium ścigać się z modelami BMW (Seria 1) i Audi (A3). Nie ma czego żałować, Klasa A, nazywana wcześniej złośliwie „niepełnoprawnym Mercedesem” dziś dumnie spogląda na konkurencję. ~Powagosław
Luzacjusz
Koniec z budowaniem auta na kształt i podobieństwo ziemniaczanej bulwy? Koniec z żartami o testach łosia. Koniec z autem „dla ktosia” (ktoś je kupował, tylko nie wiem kto i po co…). To się kiedyś musiało skończyć. I za to niech będą dzięki. A nową Klasę A niech oceni czas i historia ;) ~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2004 roku
Pojemność skokowa 1689 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 3600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 160 Nm przy 1500-2800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 80 x 84 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje maksymalna prędkość obrotowa: 4200 obr./min
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
3,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 33% / przeciw: 67%

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Widoczność

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria

Wybrane oceny

2,1
~Mateusz
Mercedes Klasa A W168
Mikrovan 1.7 CDI 75KM 55kW
Nie polecam nikomu. Odziedziczyłem ten samochód po rodzinie i już wiem co to znaczyło. Nikt go nie chciał. Ciągle naprawy. Po przejechaniu dziury z zawrotną prędkością tzn już powyżej 30/h ląduje się parenaście metrów dalej. Koła się odrywają od asfaltu nie ma już przyczepności co nie jest bezpieczne, nie mówiąc już o przyjemności dla ciała z takiego wstrząsu. W tym samochodzie nie da się nie uważać na zawieszenie. Przejeżdzając przez tory tramwajowe można urwać koło, znajomi mnie pytają, jak któregoś wiozę, czemu jadę 30 jak mogę 50 w zabudowanym. Jeśli nie jedzie się po idealnie płaskim i idealnie prosto komfort jazdy 0. Przypominały mi się czasy kiedy uczyłem się jeździć na zajeżdzonym 306 z pękniętymi sprężynami i bez belki - nawet taki stary sztywniak płynniej pokonywał progi zwalniające. Dzięki mercedesowi nauczyłem się robić slalomy między nawet najmniejszymi nierównościami co też nie jest łatwe w tym modelu. Niemcy go chyba testowali na jakimś fabrycznym parkingu i tam ten samochód dobrze sobie radził. Nie powinni go dopuścić do ruchu. Do tego ta niemiecka niezawodność. Ten kto go kupił, argumentując że "to przecież mercedes panie" przeszedł pozytywnie "test łosia". Nie wiem jakiej to trzeba użyć propagandy by przepchać taki badziew i to wcale nie za małe pieniądze. Przez 6 lat użytkowania posypało się wszystko co mogło, skrzynia, kilka trudnych do wykrycia wycieków paliwa gdzieś z układu paliwowego etc. Do tego gnije - nie ruszone tylko plastikowe elementy.
2,5
~Bart10152
Mercedes Klasa A W168
Mikrovan 1.7 CDI 75KM 55kW
Jeden z najdziwniejszych aut jakie posiadałem. Okropne blachy, wieczne naprawy i usterki, zero zaufania dla silnika. Generalnie praca silnika w większości auta po takim przebiegu chyba nie powinna wyglądać tak beznadziejnie jak w tym. Trudno to nawet opisać. Proste wymiany paska wieloklin owego tutaj okazywały się być rzeczą niemalże nie do wykonania a bardziej skomplikowane naprawy graniczyły z cudem. Jedynym plusem było to że mimo licznych usterek które ze względu na nieopłacalność były nie usuwane, auto było w stanie dalej funkcjonować. Troche charakter czołgowy. Poza tym wnętrze było przyjemne, natomiast mechaniczne elementy takie jak elektroszyby, zamki, klamki itp wykonane na absolute minimum. Podsumowując, nigdy więcej!
4,2
~szymon
Mercedes Klasa A W168
Mikrovan 1.7 CDI 75KM 55kW
Auto bardzo funkcjonalne używane jako drugie w rodzinie idealne nawet przy 3 małych dzieci . Z tyłu zmieści jeszcze rower . ideaalny do poruszania się po mieście . na krótkich odcinkach . Kupiłem to autko pomimo ogromnej ilości negatywnych opinii i nie zawiodłem się . Polecam zadbane auta z nie wielkim przebiegem . gdyż auto jest trudne do serwisowania . Dla domowego mechanika naprawa silnika wraz skrzynią i przeniesiem napędu niemożliwa , wymaga serwisu.
nie chce zapalić
  • Mercedes Klasa A W168 1.7 CDI 60KM 44kW 1998-2001
  • układ wtryskowy
Po naprawie czujnika od ilości paliwa mam problem z zapaleniem samochodu. Był. sciagany bak.przed naprawą auto na morzach zakręcilo dwa razy i paliło po naprawie chce palić przy plusowych temp. Potem były wymienione uszczelki pod pompowtryskiwaczy z powodu wycieku ( dodam jeszcze że wcześniej nawet podczas wycieku auto paliło bez problemów tylko było słabe). Podejrzewam że jest jakiś problem z przewodem paliwowym np. Mogli go gdzieś przydusic. Dlatego że auto kiedy już zapali to jak go zgasze pali bez problemów.ale jeśli odczekam chwilę to znowu muszę długo kręcić. Kiedy już zapali to chodzi bez problemów . Układ paliwowy
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Stuki w kole.
  • Mercedes Klasa A W168
  • zawieszenie
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 5
Po ok. 4 latach użytkowania, odezwało się prawe koło - był bardzo głośny dźwięk tarcia metalu o metal, ale tylko na małych prędkościach. Borykałam się z tym ok. 3 lat. Nie pomogły 4 wizyty w ASO, wymiana tarcz, kilka razy klocków. Dopiero w zwykłym MIDASIE przyszło panom do głowy, że trzeba coś zwyczajnie oczyścić, a nie naciągać kobietę na kolejne części. Ponieważ pierwszy raz pojawiło się to latem w Jastrzębiej Górze, kiedy było bardzo mglisto i wilgotno, a samochód stał na zewnątrz (normalnie garażuję), teraz jestem czujna.
2 komentarze
ma problemy z odpaleniem zimą
  • Mercedes Klasa A W168 1.4 82KM 60kW 1997-2004
  • inne
już drugi rok borykam się z problemem uruchomienia mojego autka zimą latem pali na dotyk przychodzi zima i albo załapuje i gaśnie i tak nawet z 10 razy albo kręci i nie może załapać nawet do rozładowania akumulatora mechanicy rozkładają ręce i umieją tylko krytykować zakup tego \"szrota\" jak go nazywają żebym to wiedziała nie udało
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Mercedes Klasa A W168