Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa A W168 1.4 82KM 60kW 1997-2004

Lata produkcji: 1997 – 2004
Segment: VANy
Produkowany od roku 1997, model niższej klasy średniej (segment C, grupa premium). W klasie kompaktów znalazł się dopiero za sprawą debiutującej w roku 2012 trzeciej generacji. Modele W168 i W169 (poprzednie dwie generacje) miały nadwozie kompaktowych minivanów i klasyfikowane były w segmencie B. Klasa A stała się pierwszym Mercedesem w historii o napędzie na przednie koła. W aucie wdrożono nowatorski system mający absorbować siłę czołowego zderzenia o nazwie „Sandwich”. W wyniku problemów z przejściem tzw. „testu łosia”, produkcję Mercedesa Klasy A I generacji zawieszono na kilka miesięcy na przełomie lat 1997 i 1998.
czytaj więcej
Powagosław
Mercedes opuścił segment B, by w gronie kompaktów premium ścigać się z modelami BMW (Seria 1) i Audi (A3). Nie ma czego żałować, Klasa A, nazywana wcześniej złośliwie „niepełnoprawnym Mercedesem” dziś dumnie spogląda na konkurencję. ~Powagosław
Luzacjusz
Koniec z budowaniem auta na kształt i podobieństwo ziemniaczanej bulwy? Koniec z żartami o testach łosia. Koniec z autem „dla ktosia” (ktoś je kupował, tylko nie wiem kto i po co…). To się kiedyś musiało skończyć. I za to niech będą dzięki. A nową Klasę A niech oceni czas i historia ;) ~Luzacjusz
Produkowany od 1997 do 2004 roku
Pojemność skokowa 1397 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 82 KM (60 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 130 Nm przy 3750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 80 x 69,5 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje maksymalna prędkość obrotowa: 6000 obr./min
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(64%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Wyciszenie - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,4
~Iwona
Mercedes Klasa A W168
Mikrovan 1.4 82KM 60kW
Jestem właścicielką ponad 20 letniego auta. Jak dla mnie same plusy. Cichy, łatwy do parkowania, całkiem pakowny jak na jego rozmiar. Jedynie wysiadła klimatyzacja i taki minus, że naprawy i części do tego samochodu są drogie. Samochód nie rdzewieje wcale. Musiałam naprawić poza klimą jedynie amortyzację ale to jak wiadomo, zawsze się zużywa po długim czasie użytkowania. Plus za to, że jest solidny łańcuch rozrządu i nie trzeba go wymieniać chyba, że już miałoby się coś naprawdę poważnego stać. Raz miał kolizję - pijany kierowca we mnie wjechał. Trzeba było wymienić drzwi i nawet śladu po tym wydarzeniu teraz nie ma. Skrzynia biegów wchodzi lekko. Fajne podgrzewane fotele. Z tyłu tylko trochę ciasno. Ogólnie samochód na plus
3,9
~Jakub
Mercedes Klasa A W168
Mikrovan 1.4 82KM 60kW
Polubiłem ten samochód, jest bardzo krótki, bardzo dobrze się parkuje. W porównaniu z innymi miejskimi autami zdecydowanie na plus. Silnik pomimo dość dużego przebiegu nie sprawia problemów, jedyna awaria pompa paliwa (300 zł). Skrzynia biegów idelna, biegi wchodzą lekko, przyspiesza już od 1500 obrotów, na piątce przy 90 km/h 2200 obrotów - idealny na trasy. Samochód całkiem zwinny, o ile jeździ się samemu. Jadąc w cztery osoby jest dość wolny, męczy się przyspieszając do 90. Minusem jest zawieszenie. Czuć każdą dziurę, jednak na dobrej drodze jedzie pewnie. Układ kierowniczy przy dużych prędkościach reaguje na każdy ruch, trzeba się przyzwyczaić. Spalanie miasto 8 litrów, na trasie 7 litrów. W porównaniu do innych Mercedesów (C klasa i E klasa) odstaje jakością i komfortem, jednak jest wygodny, dobrze się go prowadzi, zegary dobrze widoczne, łatwo wszystkim sterować. Siedzi się wysoko, doskonała widoczność. Nie posiada klimy, lecz szyberdach - moim zdaniem nawet lepszy niż klima (nic się nie zepsuje, otwierając do końca dach mamy prawie kabrioleta. Wadą są niezbyt wygodne jak na Mercedesa siedzenia, jednak nie są to krzesła jak np. w Corsie. Dopada go rdza, to jego największa wada. Jestem jednak z mojego "ziemniaka" zadowolony.
4,7
~Marceli
Mercedes Klasa A W168
Mikrovan 1.4 82KM 60kW
Najlepszy miejski samochód w swojej klasie, przy czym bardzo pakowny i praktyczny jak przystało na mini vana. Celowo używam sława miejski, gdyż naprawdę to małe i zwrotne auto stworzone do łatwego parkowania, lecz ma dodatkowo tą przewagę,że kabina jest bardzo obszerna. Zapewnia znakomitą widoczność i wygodę dla każdego, dzięki ustawnym fotelom, w tym regulowanej tylnej kanapie. Zaskakuje także wielkością bagażnik. Największy w tej klasie aut. Samochód w założeniu producenta aspiruje do klasy Premium, tak więc jest solidnie wykonany, z dobrej klasy materiałów. Wystarczy zauważyć że nawet wnęka koła zapasowego, w moim przypadku zestaw naprawczy, wyłożona jest materiałem, nie ma tu gołej blachy jak w większości samochodów. Poza znakomitym wykonaniem na plus także ergonomia i prowadzenia samochodu. Wszystko pracuje leciutko, więc kobietom również się spodoba, zwłaszcza że autko wygląda sympatycznie, nowoczesna i jedyna w swoim rodzaju linia nadwozia, przypadnie do gustu każdemu, nie zestarzeje się. Całości dopełniają znakomite silniki. Osobiście uważam za najlepszy 1.4. Bezobsługowy, rozrząd na łańcuchu. Nie psuje się, jest cichu i zapewnia dobre osiągi. Przyśpieszenie jak w dużych autach z silnikami 2 litrowymi. Żądnych problemów z wyprzedzaniem. Z miejsca bardzo zrywny, jeszcze na 2 biegu mieszanie kołami hamuje kontrola trakcji, którą jak ktoś woli, przy mniejszych prędkościach można wyłączyć. Opinię swoją piszę mając doświadczenie w zawodzie mechanika a także porównanie ze wszystkimi minivanami w tej klasie rocznikowej i cenowej. Zastrzeżenia można mieć jedynie do dość sztywnego zawieszenia, które utwardzono po niechlubnym teście łosia. Ja nastawy fabryczne nieco poprawiłam. Rajdowcem nie jest. Wchodzą bez problemu większe koła, więc opony o wyższym profilu potrafią zdecydowanie lepiej niwelować nierówności drogi.
Średnie spalanie dla Mercedes Klasa A W168 1.4 82KM 60kW 1997-2004
7,5
l/100 km
8,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,2
Mercedes Klasa A W168
Mikrovan 1.4 82KM 60kW
Auto w stosunku do masy i pojemności strasznie paliwożerne. W warunkach zimowych na krótkich odcinkach nie schodzi poniżej 10 l. W mieszanym ok. 8,5 l. Generalnie nie spalił jeszcze mniej niż 8 l./100 km. Zaznaczam, że samochód nie jest "żyłowany". Tak na marginesie V max 170 km/h. Duża awaryjność samochodu: elektronika pompy wspomagania (ok. 600-800 zł), rozrusznik (ok. 500-600 zł), łożyska na macphersonach (ok. 400-500 zł.), skrzyni (ok. 1500-2000 zł.), piastach (ok. 400 zł) i w tylnym zawieszeniu o czym mało kto wie powodujące skośne ustawienie tylnych kół i jednostronne zużywanie opon (ok. 400-600 zł.), przepływomierz (od 500-700 zł. ... wymieniać dalej? Są to raczej minimalne koszty naprawy części i robocizna w warsztacie. Po za tym auto jest ok. Jak komuś nie przeszkadzają cykliczne wizyty w warsztacie i na stacji paliw może śmiało kupować. Pozdrawiam wszystkich użytkowników W168.
8,3
Mercedes Klasa A W168
Mikrovan 1.4 82KM 60kW
Bardzo dobry samochód wygodny wysoki się siedzi na fotelu. Spalanie jak na taki samochód bardzo ładne przy średniej prędkości 70-80 km spalanie poniżej 7 litrów w cyklu miejskim ponad 8 przy dynamicznej jeździe po mieście potrafił sobie 11 wziąć .
6,9
Mercedes Klasa A W168
Mikrovan 1.4 82KM 60kW
Jeśli silnik jest sprawny to auto potrafi bardzo mało palic spalanie 5,75 wyszlo na trasie 170km gdzie 60km bylo na autostradzie przy prędkości 120-140km/h, 60km przez wioski 40-100km/h i 50km po mieście. Jednak gdy sa problemy z przeplywomierzem (częsta usterka) to auto dochodzi do 9-10l. Silnik bardzo dynamiczny od dolnych obrotów, jednak gdy przeplywomierz jest zepsuty przyspiesza dopiero od 2500 obrotów.
nie chce zapalić
  • Mercedes Klasa A W168 1.7 CDI 60KM 44kW 1998-2001
  • układ wtryskowy
Po naprawie czujnika od ilości paliwa mam problem z zapaleniem samochodu. Był. sciagany bak.przed naprawą auto na morzach zakręcilo dwa razy i paliło po naprawie chce palić przy plusowych temp. Potem były wymienione uszczelki pod pompowtryskiwaczy z powodu wycieku ( dodam jeszcze że wcześniej nawet podczas wycieku auto paliło bez problemów tylko było słabe). Podejrzewam że jest jakiś problem z przewodem paliwowym np. Mogli go gdzieś przydusic. Dlatego że auto kiedy już zapali to jak go zgasze pali bez problemów.ale jeśli odczekam chwilę to znowu muszę długo kręcić. Kiedy już zapali to chodzi bez problemów . Układ paliwowy
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Stuki w kole.
  • Mercedes Klasa A W168
  • zawieszenie
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 5
Po ok. 4 latach użytkowania, odezwało się prawe koło - był bardzo głośny dźwięk tarcia metalu o metal, ale tylko na małych prędkościach. Borykałam się z tym ok. 3 lat. Nie pomogły 4 wizyty w ASO, wymiana tarcz, kilka razy klocków. Dopiero w zwykłym MIDASIE przyszło panom do głowy, że trzeba coś zwyczajnie oczyścić, a nie naciągać kobietę na kolejne części. Ponieważ pierwszy raz pojawiło się to latem w Jastrzębiej Górze, kiedy było bardzo mglisto i wilgotno, a samochód stał na zewnątrz (normalnie garażuję), teraz jestem czujna.
2 komentarze
ma problemy z odpaleniem zimą
  • Mercedes Klasa A W168 1.4 82KM 60kW 1997-2004
  • inne
już drugi rok borykam się z problemem uruchomienia mojego autka zimą latem pali na dotyk przychodzi zima i albo załapuje i gaśnie i tak nawet z 10 razy albo kręci i nie może załapać nawet do rozładowania akumulatora mechanicy rozkładają ręce i umieją tylko krytykować zakup tego \"szrota\" jak go nazywają żebym to wiedziała nie udało
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Mercedes Klasa A W168