Szukaj

Informacje o Mercedes GLC C254/X254 SUV 2.0 200 MHEV 204KM 150kW od 2022

Lata produkcji: 2022 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Mercedes GLC to produkowany od 2015 r. kompaktowy crossover (segment I), który jest następcą modelu GLK. Wprowadzono go na rynek pod zmienioną nazwą wobec unifikacji nazewnictwa aut marki. Według niej, litera „C” symbolizuje przynależność modelu do danego segmentu w ofercie Mercedesa oraz zgodność z modelem bazowym, na którym oparto konstrukcję SUV-a. W niniejszym przypadku to jest Klasa C, z którą GLC ma wiele wspólnego, zarówno pod względem stylistycznym, jak i rozwiązań konstrukcyjnych (m.in. ta sama platforma podłogowa). Od swojego poprzednika (GLK) Mercedes GLC jest lżejszy o ok. 80 kg, ale jednocześnie odrobinę większy.
czytaj więcej
Powagosław

Zapowiedzią nowego GLC był debiut modelu GLE, więc większych zaskoczeń nie ma. Po prostu, kolejny dobrze wyglądający SUV Mercedesa. Ale nie zdziwię się, jeśli za rok okaże się, że to również najlepiej sprzedający się SUV tej marki.

~Powagosław
Luzacjusz

GLK próbował być pomostem między Klasą G i cywilizacją – innymi słowy: też trochę kwadratowy, ale bardziej ludzki i jakby „normalniejszy”. Nie wyszło. GLC jest po prostu normalnym Mercedesem. To chyba dobrze.

~Luzacjusz
Produkowany od 2022 roku
Pojemność skokowa 1999 cm3
Typ silnika hybrydowy
Moc silnika 204 KM (150 kW) przy 6100 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 2000-4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,5 : 1 : 1
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 4Matic
Liczba stopni 9
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Skrzynia biegów - Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,4
~Prezes
Mercedes GLC C254/X254
SUV 2.0 200 MHEV 204KM 150kW
Przesiadłem się z BMW X3 2.0i rocznik 2022, więc mam chyba dosyć świeże spojrzenie na oba modele, choć pewne różnice w wyposażeniu mogą rzutować na ocenę. Z plusów GLC wymieniłbym: nowoczesny design w środku - wygląda naprawdę świetnie; fotele też lepsze, wygodniejsze i dające bardzo dużo możliwości ustawień, łącznie z funkcją masażu. A teraz słabsze strony: strasznie mnie wkurza brak AutoHold, tylko ta głupia konieczność wciskania pedału hamulca dwa razy. W modelu który mam nie ma aktywnego tempomatu, co na samochód tej klasy powinno być standardem. W danych katalogowych BMW jest wolniejsze w starcie 0-100 km/h, ale w praktyce mam odwrotne wrażenia - beemka jakoś szybciej się składała do jazdy. Za to GLC ma kamerkę do nagrywania, chowaną kamerkę wsteczną, oraz sporo opcji do ustawienia całego systemu multimedialnego, który niestety nie jest najłatwiejszy w obsłudze - zbyt wiele jest poukrywanych opcji - naszukałem się gdzie ustawić lokalizowanie pojazdu i okazało się że włączenie jej w jednym miejscu nie wystarczyło. Obsługa wszystkiego z ekranu dotykowego, to jeszcze dla mnie nie problem, tak jak i to, że głośność steruje się przez posuwanie palcem po przycisku na kierownicy, a nie jego wciskaniu, ale nie wyobrażam sobie emeryta, który to wszystko ogarnia... A głupia zmiana stacji radiowej spośród 4 ulubionych, tutaj nie jest tak prosta jak w X3 gdzie wystarczyło kliknąć przycisk na kokpicie. Czasami tracą połączenie z Apple CarPlay - po prostu traci połączenie. W X3 po prawdzie też bywał z tym problem - zwłaszcza jak się telefon żony sparował wcześniej niż ja zdążyłem wsiąść do samochodu... W X3 miałem opcję szyby dźwiękoszczelne, tutaj jest zdecydowanie głośniej w środku. Na minus jeszcze te systemy wspomagania bezpieczeństwa na mój gust działają w GLC zbyt czule - co chwilę w korku włącza mi się ostrzeżenie czy to przed zmianą pasa ruchu, czy zbyt bliskiej odległości od samochodu z przodu. Wyłączać tego nie chcę, w końcu to dla bezpieczeństwa, ale jakoś za wcześnie to się tutaj uruchamia... Żeby nie było że to moja agresywna jazda jest problemem: nigdy nie miałem kolizji, a jeżdżę ponad 20 lat samochodami.
3,7
~Nie
Mercedes GLC C254/X254
SUV 2.0 200 MHEV 204KM 150kW
Przy cenie ocierającej się o 340tys zł spodziewałbym się czegoś więcej, a przede wszystkim dużo wyższej bezawaryjności i jakości wykonania. Dużo brakuje w kwestii drobiazgów i ogólnego wykonania, asystent pasa ruchu jest kiepski działa słabo . Skrzynia przy bardziej dynamicznej jeździe ma delikatne szarpnięcie , i mogłaby pracować szybciej . Miałem już 5 wizyt w serwisie nie tego oczekiwałem od marki premium . Spalanie ma przejechane zaledwie 5608km a pali po mieście 13.5l. Nie wiem kto pisze takie bajki 9l. ogólnie jestem nie zadowolony z apetytu na paliwo .. Jeżdżę głównie po mieście czasami wyjazd na trasę 40 -70km raz w miesiącu. Generalnie auto jest dobre takie na 3+ , ale po Mercedesie spodziewałem się znacznie więcej szczególnie po testach YT piejących nad tym autem jak widać płacą to pieją .
4,6
~Bartek
Mercedes GLC C254/X254
SUV 2.0 200 MHEV 204KM 150kW
Samochód efektowny. Komfortowy. Robi bardzo dobre wrażenie. Wersja amg i pakiet night wygląda super przy jasnej karoserii. Skrętna tylna oś i pneumatyczne zawieszenie dają rewelacyjne odczucia z jazdy. Super head up. Rewelacyjne nagłośnienie. Dobre wykończenie. Nic nie trzeszczy.
Mercedes GLC C254/X254 SUV