Szukaj

Informacje o Mercedes GLC C253 SUV Facelifting 2.0 200d 163KM 120kW 2019-2022

Lata produkcji: 2019 – 2022
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Mercedes GLC to produkowany od 2015 r. kompaktowy crossover (segment I), który jest następcą modelu GLK. Wprowadzono go na rynek pod zmienioną nazwą wobec unifikacji nazewnictwa aut marki. Według niej, litera „C” symbolizuje przynależność modelu do danego segmentu w ofercie Mercedesa oraz zgodność z modelem bazowym, na którym oparto konstrukcję SUV-a. W niniejszym przypadku to jest Klasa C, z którą GLC ma wiele wspólnego, zarówno pod względem stylistycznym, jak i rozwiązań konstrukcyjnych (m.in. ta sama platforma podłogowa). Od swojego poprzednika (GLK) Mercedes GLC jest lżejszy o ok. 80 kg, ale jednocześnie odrobinę większy.
czytaj więcej
Powagosław

Zapowiedzią nowego GLC był debiut modelu GLE, więc większych zaskoczeń nie ma. Po prostu, kolejny dobrze wyglądający SUV Mercedesa. Ale nie zdziwię się, jeśli za rok okaże się, że to również najlepiej sprzedający się SUV tej marki.

~Powagosław
Luzacjusz

GLK próbował być pomostem między Klasą G i cywilizacją – innymi słowy: też trochę kwadratowy, ale bardziej ludzki i jakby „normalniejszy”. Nie wyszło. GLC jest po prostu normalnym Mercedesem. To chyba dobrze.

~Luzacjusz
Produkowany od 2019 do 2022 roku
Pojemność skokowa 1950 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 163 KM (120 kW) przy 3200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 360 Nm przy 1600-3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 9
System start&stop Dostępny
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 4 Matic
Liczba stopni 9
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Wentylacja i ogrzewanie + Całokształt

Wady

- Karoseria - Układ jezdny - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~Paweł
Mercedes GLC C253
SUV Facelifting 2.0 200d 163KM 120kW
Bardzo udane auto za rozsądne pieniądze. W porównaniu do podobnie wyposażonego i z podobnym motorem VW Tiguana, Mazdy CX-5 czy Hondy CR-V, uważam że jest bezkonkurencyjne, a cena podobna. W porównaniu z BMW X3, Audi Q5 czy Volvo XC60, jest po prostu tańszy (Business Edition ma już pełnowymiarowy system rozrywki, stałe 4x4 i automat). W ww. modelach bezpośrednich konkurentów Business Edition jest jednak dużo skromniejsza, dlatego uważam że z tej czwórki Mercedes jest najtańszy. Wykończony z widoczną dbałością o najmniejsze detale, w czym marki z średniej półki chyba zawsze będą o 2 kroki do tyłu. Przyklad: 1) manetki zmiany biegów są dodatkowo oznaczone: (+) ma lekko wypukłą, a (-) lekko wklęsłą kulkę na zewnętrznej części. Niby głupota, ale działa na podświadomość i intuicję. 2) oświetlenie tylnego rzędu można włączyć z przodu przy schowku na okulary (rodzice z dziećmi w foteliku podróżujący w nocy, na pewno szybko docenią tą funkcjonalność, a jeszcze częściej będą z niej korzystać). 3) Na kierownicy są dwa identyczne touchpady. Na poczatku wprawiają w zakłopotanie. Tyle że lewy jest odpowiedzialny za ekran po lewej stronie (ten przy prędkościomierzu), a prawy za ten po prawej stronie (duży w konsoli centralnej). Proste i intuicyjne, wystarczy zacząć korzystać by funkcja dotykowa ekranu czy touchpad na konsoli środkowej były używane sporadyczne. 4) zarządzanie elektroniką.....intuicyjne. Strefa z przyciskami klimy - wydzielona, strefa z przyciskami systemu multimedialnego MBUX - wydzielona, strefa z przyciskami sterowania fotelami - wydzielona (kierowca i pasażer - każdy po swojej stronie), strefa z przyciskami sterowania kamerą cofania i asyst. parkowania - wydzielona. Przycisków jest masę, powoli jak w każdej marce. Ale zawsze irytowało mnie, że przyciski ogrzewania foteli są przeplatane temperaturą powietrza i głośnością muzyki w innych markach. Największe pozytywne zaskoczenie to układ kierowniczy - kontrola i jego skrętność (sic!) oraz system multimedialny MBUX (sterowany dotykowo, touchpadem na panelu środkowym lub touchpadami na kierownicy (sic!)). Do tego stały napęd 4x4 (powoli już rzadkość), miękkie zawieszenie+opony 18" 235/60, oraz asystent hamowania sprawiają że nowym GLC jeździ się wygodnie i bezpiecznie.
4,6
~Rafek
Mercedes GLC C253
SUV Facelifting 2.0 200d 163KM 120kW
Przedtem użytkowałem klasyczne sedany i kombi, ostatnio audi A4 i muszę przyznać, że po pewnym czasie na przyzwyczajenie do charakterystyki SUVa moja ocena jest bardzo pozytywna. Prowadzi się naprawdę nieźle i przede wszystkim jest bardzo wygodny, dość poręczny i oszczędny (średnio 7,5l na dystansie 10kkm). Silnik daje radę, choć podstawowy diesel nie zapewnia wspaniałych osiągów (ale można załadować chip, identyczny motor występuje w wersji 190 km).
4,7
~Kris
Mercedes GLC C253
SUV Facelifting 2.0 200d 163KM 120kW
Całkiem udany samochód. Nie duży, nie mały, lecz w sam raz. Całkiem przemyślana konfiguracja „Business Edition”, bez bajerow, ale wszystko jest.
Średnie spalanie dla Mercedes GLC C253 SUV Facelifting 2.0 200d 163KM 120kW 2019-2022
7,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,5
Mercedes GLC C253
SUV Facelifting 2.0 200d 163KM 120kW
Świetny silnik do spokojnej jazdy, dość cichy, w miarę dynamiczny jak na dość niską moc i sporą masę samochodu. Zużycia paliwa jak w każdym aucie zależne od stylu jazdy i głównie tego ile się przyspiesza (i hamuje). Jak się człowiek uprze to można jechać bardzo oszczędnie - przy stałej prędkości 90-100 km/h spalanie jest ok 3,6 litra, co w praktyce na dłuższej trasie jadąc bardzo delikatnie, po emerycku czyli mniej więcej zgodnie z przepisami (gdzie zdarzają się światła, zwalnianie, przyspieszanie itd) może dać wynika ok 4,5 litra (przy 4 osobach w aucie). Normalnie w trasie spokojnie ale dość sprawnie jadąc (czyli przekraczając dozwolone prędkości o ok 20-40 km/h), można zmieścić się bez większego problemu w 5,5 litra. Dynamiczniejsza jazda w trasie to ok 7 litrów. W trasie jest dość cicho, więc na autostradach łatwo się jedzie 140-180 km/h, przez co spalanie rośnie i wychodzi ok 7 - 8 litra. Ciekawe, że przy stałej prędkości ok 100 km/h zużywa mniej paliwa niż przy ok 80 km/h - wynika to pewnie z przełożeń skrzyni biegów, gdzie przy 100 delikatnie jadąc jest już 9-ty bieg, a przy 80 jest jeszcze 7-my. W mieście ciężko przekroczyć 9 litrów, zwykle wychodzi 7-8 litrów, a jak jest pusto to można zejść poniżej 7. Na oponach zimowych zużycie wyższe o ok 0,5-0,7 litra - to jest dość indywidualna sprawa i zależy dość mocno od modelu opon. Średnia od założenia opon letnich, czyli z ostatnich ok 6 tys km to 6,8 litra.
8,5
Mercedes GLC C253
SUV Facelifting 2.0 200d 163KM 120kW
Rewelacyjna skrzynia 9-g bardzo komfortowa i szybka -nie czuć spięcia z napędem , dobre wyciszenie ,na razie 1200km spalanie w mieście bez problemu 8l/100km. Trasa 6-7 /100km. System start -stop pozostawia wiele do życzenia dosyć agresywny przy odpalaniu auta. Generalnie jadą odprężająca nie czuć ze to diesel, dobra akustyka szyb.
6,2
Mercedes GLC C253
SUV Facelifting 2.0 200d 163KM 120kW
Samochód bardzo ekonomiczny jak na swoją masę i stały napęd na 4 kola. Dynamika nie powala, ale jest wystarczająca by sprawnie przemieszczać się po mieście i po autostradzie. Fantastyczną robotę wykonuje 9-cio biegowa skrzynia która dba by zawsze pod butem był dostępny optymalny moment obrotowy. Jest w stanie w ułamku sekundy zredukować o 5 biegow. Uzupełnieniem jest doskonale wyciszenie samochodu.

Usterki Mercedes GLC C253

Liczba wpisów: 15
Mercedes GLC C253 SUV Facelifting