Szukaj

Informacje o Mercedes CLK W209 Coupe C209 2.7 (270 CDI) 170KM 125kW 2002-2005

Lata produkcji: 2002 – 2005
Segment: Auta sportowe
Ładne coupe z dieslem? Czemu nie. Tą generację można mieć z wysokoprężnym CDI w trzech wariantach mocy i pojemności. 2.1l 150KM jest dobry, ale nie w tym aucie, 2.7l 170KM – minimum godne zainteresowania, 3.0l 224KM – zdecydowanie można go polubić. Wszystkie diesle charakteryzują się dość łagodną i cichą pracą, a ponadto rozsądnym zużyciem paliwa. Prawdziwa zabawa zaczyna się jednak wśród motorów benzynowych. Najmniejsze mają po około 160-170KM i powinny wystarczyć, ale w konfrontacji z dieslem 2.7CDI tradycyjnie przegrywają na stacji benzynowej. Jeśli szukacie czegoś ciekawszego, to warto zainteresować się widlastymi „szóstkami”. Ta najczęściej wybierana ma 3.2l i prawie 220KM. Aksamitny dźwięk, 7.9 sekundy do 100km/h i fajnie dobrana charakterystyka pracy świetnie komponują się z autem, a w mocniejszych wersjach dochodzących do ponad 270KM jest już tylko lepiej. Dla koneserów Mercedes przygotował coś specjalnego. Wersje 5.5AMG i 6.2AMG dysponują mocą samolotu pasażerskiego, brzmią cudownie i czynią z tym autem cuda. Kosztują krocie, ale co z tego – jak kogoś stać, to warto.
czytaj więcej
Powagosław
Wystarczająco stylowy, byś rozpoznał w nim ducha Mercedesa, ale… tylko wystarczająco. Jest elegancki, zgrabny i całkiem dynamicznie zbudoway. Tylko, że tym razem to za mało, by się zachwycić. ~Powagosław
Luzacjusz
Solidny, fajny, estetyczny, całkiem urodziwy, gustowny i szlachetnego pochodzenia samochód. Ale dla zamożnego matuzalema. Jeśli kupiłeś CLK przed sześćdziesiątką, znaczy, że bardzo się zestarzałeś w środku. ~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2005 roku
Pojemność skokowa 2685 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 1800 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 5
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 20
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 88 x 88,3 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(70%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Silnik

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,2
~BK
Mercedes CLK W209
Coupe C209 2.7 (270 CDI) 170KM 125kW
Samochód jest bardzo wygodny, żwawy, przyjemnie się nim jeździ i oferuje naprawdę przyzwoitą (jak na ten segment) ilość miejsca dla 4 pasażerów. Bagażnik również jest całkiem spory. O silniku nie można powiedzieć złego słowa- odpowiednio dbany jest niezawodny. Nie polecam tego motoru do jazdy tylko po mieście- w korkach przy włączonej klimatyzacji potrafi spalać 15l (wg wskazań komputera). W trasę idealny- przy 120 km/h spala w granicach 5l! Ceny części przyzwoite, nic poważnego się nie zepsuło. Dużym plusem jest też naprawdę bogate wyposażenie większości egzemplarzy i atrakcyjna cena zakupu.
4,1
~Patryk
Mercedes CLK W209
Coupe C209 2.7 (270 CDI) 170KM 125kW
Od ponad 3 lat jestem posiadaczem CLK w209 270CDI. Egzemplarz zakupiłem sprowadzony z włoch co pozwoliło uniknąć typowych dla tego modelu problemów z korozją. O wyglądzie nie ma co się rozpisywać - Jeśli ktoś czyta te opinie to zapewne to autko mu się podoba. Dla mnie było marzeniem z dzieciństwa. Ciężko dostać model w dobrym stanie - większość na rynku jest po poważnych stłuczkach i przebiegach. Jeśli ktoś szuka polecam uzbroić się w cierpliwość i odpuścić sobie autka poniżej 20tyś zł na chwile obecną. Silnik 2,7 CDI bardzo polecam, ma świetny stosunek spalania co do mocy i elastyczności w zestawieniu z tym autem. Biorąc pod uwagę spalanie na komputerze, to w trasie na dystansie 100km bez problemu schodzi do 5l przy spokojnej jeździe, jak mocno przyciskamy to pokaże 6.5l. W Mieście do 8l na krótkich dystansach. Do tego trzeba doliczyć sobie 1l, który komputer zaniża(sprawdzone). Spalanie śmiało można porównać do typowego benzynowego hatchbacka o pojemności 1.6l. Jeśli ktoś już upiera się na benzynę to najlepiej silniki od 3.2l wzwyż - duża moc i bezawaryjność. Wracając do mojego egzemplarza i awaryjności, która najbardziej nurtuje potencjalnych zainteresowanych. To autko nie jest najtańsze w eksploatacji. Mnie w ciągu ostatnich 3,5 roku naprawy kosztowały ok. 8tyś. Ale auto przy zakupie sugerowało na starcie, że będzie trzeba trochę dołożyć do zawieszenia i paru drobiazgów. Lwią część pieniążków pochłonęło zawieszenie, dodatkowo hamulce, regeneracja kolumny.W w209 pojawiło się sporo drobnych usterek, typu (przetwornica xenon, czujniki świateł, esp, czujnik w kolumnie, podajnik pasów, rygle w drzwiach, klapy nawiewu) i wiele innych, których tutaj nie upcham. Sam silnik jest bezawaryjny - jest to ten sam 5 cylindrowy silnik, który jeździ w busach do dziś i żaden przebieg nie jest mu straszny. w ostatnim czasie była wymieniana uszczelka pokrywy zaworów i oringi zasilania listwy paliwowej. Samo turbo bez problemów. Co do samych wrażeń z użytkowania to zdecydowanie jest bardzo elastyczny. 5 biegowy automat zdecydowanie wart polecenia. Wnętrze świetnie zaprojektowane wizualnie i wykonane z dobrych jak przystało na mercedesa materiałów. Zdecydowaną wadą jest brak uchwytu na kubki z przodu, są one tylko w podłokietniku na tylnej kanapie. Układ kierowniczy ani zawieszenie nie należy do sportowych - jeśli ktoś takich szuka to trzeba celować w wersje AMG. . Samochód można pochwalić również za dobre nagłośnienie. Nie żałuję wydanych pieniędzy, bo żadnym autem nie jeździło mi się do tej pory tak dobrze jak tym, a sylwetka jak dla mnie ponadczasowa.
4,0
~Radek
Mercedes CLK W209
Coupe C209 2.7 (270 CDI) 170KM 125kW
Auto przywiezione osobiście z DE od 1właściciela bezwypadkowe o stanie licznika 90tyś km. Obecnie jak na 10letni samochód nie jest źle (użytkuję go przez 4 lata-80tyś km), zawsze mogłoby być lepiej, trzeba czasem w nim podłubać i wymienić kilka rzeczy, co wiąże się z mniejszymi lub większymi kosztami. Części pełno na rynku, w różnych kategoriach cenowych (jak kto woli). Gdyby nie podzespoły elektroniczne nie miałbym zastrzeżeń. Nie kupiłbym ponownie tylko ze względu na powiększającą się rodzinkę-brakuje drzwi z tyłu i ciężko zmieścić fotelik dla malucha ale dlatego jest E-klasa. Dla singli lub jako 2-3 samochód w rodzinie jak najbardziej polecam. Bezpieczny, komfortowy, przyjemnie w nim podróżować, silnik nigdy nie zawiedzie.
Średnie spalanie dla Mercedes CLK W209 Coupe C209 2.7 (270 CDI) 170KM 125kW 2002-2005
7,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,8
Mercedes CLK W209
Coupe C209 2.7 (270 CDI) 170KM 125kW
Jezeli chodzi o ekonomiczność, na początku przed naprawa klimy spalanie na poziomie 7,5 to było dla mnie duzo, potrafiłem zejść do 5,7 na komputerze, trasa 57-6,5 l zależy od nogi, na bucie 180-200 km/h spalanie około 7l z kawałkiem. W miescie, w korkach potrafi dojść do 10,5 przy powolnym ruszaniu się i zimnym silniku, rozgrzany okolice 9-9,5 l. Ogólnie na baku, jeżdżąc głownie po miescie i dosłownie czasem na drodze poza miastowej robie +/- 700km. Tutaj duży PLUS. Gdyż de facto poprzednia Vectra 2,0T paliła minimum 13l.
7,0
Mercedes CLK W209
Coupe C209 2.7 (270 CDI) 170KM 125kW
Kolejny mocny punkt to zużycie paliwa, przy takich osiągach oraz wadze auta, jest po prostu świetnie, w trasie ideał, na mieście gdy nie szalejemy ze świateł lepiej niż dobrze, nawet ciągłe pałowanie nie pozwala zużyć więcej niż 9,5l oleju napędowego na 100km. Niestety komputer pokazuje swoje mega optymistyczne dane (zawsze sporo zaniżone). Podaję realne spalanie zmierzone podczas tankowania z przeliczeniem na ilość pokonanych km, więc miasto (lekka noga)-7,8l/100km zima. 7,0l/100km lato. Miasto (ciężka noga)-9,2l/100km zima. 8,2l /100km lato. Trasa do 90km/h 5,7l/100km. Do 140km/h 6,2l/100km, do 170km/h 7,5l/100km, ok 200km/h i w górę 9-9,5l/100km. Jest to dobry wynik moim zdaniem.
7,3
Mercedes CLK W209
Coupe C209 2.7 (270 CDI) 170KM 125kW
Niech nikt się nie spodziewa, że kupując auto które w salonie kosztowało 250'000 zł będzie tanie w eksploatacji. Nie zgadzam się z opinią, że nowe Mercedesy są awaryjne, one są po prostu drogie w eksploatacji. Niby nic się nie psuje, ale bez 3000 zł nie pokazuj się w serwisie na przegląd. Koszty serwisu są odpowiednie do ceny samochodu (w salonie) i do jego użytkownika, który miał np. 60'000 euro na zakup tego samochodu. Poza serwisem części nie są wiele tańsze. Ja kupiłem sześciolatka i po prostu jest to dla mnie drogi samochód w utrzymaniu. Ale mam dobrą wiadomość - samochód potrafi być bardzo oszczędny. Za 300 zł można przejechać 900 km. Jeśli będziesz jeździł spokojnie, będziesz z uciechą zajeżdżał na stację benzynową. Przy mieszanym użytkowaniu, średnie spalanie jest gdzieś między 8-9 litrów. Odpowiednio 6 w trasie i 12 po mieście. Spalanie zależy też mocno od stylu jazdy. Jest to ciężki samochód sportowy, przy szybkiej jeździe musi łyknąć. Już tłumaczę skąd się biorą na forum bajki o spalaniu na poziomie 5 litrów w trasie itp. - z komputera, który jest pospolitym kłamcą. Oszukuje użytkownika o litr.
Mercedes CLK W209 Coupe C209