Szukaj

Informacje o Mercedes CLK W208 Coupe C208 3.2 218KM 160kW 1997-2002

Lata produkcji: 1997 – 2002
Segment: Auta sportowe
Sportowe, luksusowe coupe (segment G) produkowane od 1997 roku. Jak dotąd, powstały dwie generacje tego samochodu, z których najnowsza obecna jest na rynku od 2003 roku. Pod względem konstrukcyjnym, obie bazowały na Mercedesie Klasy C (m. in. wspólna płyta podłogowa), stylistycznie natomiast bliżej im było do wyższej Klasy E. W ofercie niemieckiej marki, CLK pozycjonowany jest właśnie pomiędzy tymi modelami. Od początku dostępny jako dwudrzwiowe coupe lub kabriolet. Od 2005 roku oferowany jest w zmodernizowanej wersji.
czytaj więcej
Powagosław
Wystarczająco stylowy, byś rozpoznał w nim ducha Mercedesa, ale… tylko wystarczająco. Jest elegancki, zgrabny i całkiem dynamicznie zbudoway. Tylko, że tym razem to za mało, by się zachwycić. ~Powagosław
Luzacjusz
Solidny, fajny, estetyczny, całkiem urodziwy, gustowny i szlachetnego pochodzenia samochód. Ale dla zamożnego matuzalema. Jeśli kupiłeś CLK przed sześćdziesiątką, znaczy, że bardzo się zestarzałeś w środku. ~Luzacjusz
Produkowany od 1997 do 2002 roku
Pojemność skokowa 3199 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 218 KM (160 kW) przy 5700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 310 Nm
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 3
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria
Średnie spalanie dla Mercedes CLK W208 Coupe C208 3.2 218KM 160kW 1997-2002
12,0
l/100 km
14,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,0
Mercedes CLK W208
Coupe C208 3.2 218KM 160kW
Jeżdżąc praktycznie rok 3.2 V6 to przede wszystkim przyjemność z jazdy, wygoda ale i spalanie u mnie trasa do pracy ( +-30km w jedną stronę) średnie spalanie w wysokości 10 litrów gazu, mowa tu o jeździe w górach w zasadzie, nie tylko po płaskim. Wynik bardzo dobry, i nie była to jazda emeryta a przyjemna, a gdy trzeba było przyspieszyć to przy mocnej jeździe do 14 litrów podchodziło. Trasa 100km/h 9 litrów, na dwóch pełnych bakach gazu nad morze zajechal (+-750km) Bardzo podobnie spalanie benzyny. Jak dla mnie 10/10, polecam gorąco.
8,6
Mercedes CLK W208
Coupe C208 3.2 218KM 160kW
Korzystam z wpisów innych użytkowników AutoCentrum, więc z przyjemnością dzielę się swoimi spostrzeżeniami. Opinie tu zamieszczone brałem pod uwagę przy wyborze auta (nie tylko mercedesa) i uśredniając można na nich polegać. Moje CLK jeździ na benzynie, jest w bardzo dobrym stanie technicznym i było kupione do jazdy głównie w trasie jako auto rodzinne (2 + 2 i bagaż). I sprawdza się świetnie. Przy bardzo długiej jeździe z pełnym obciążeniem po drogach krajowych, jadąc 100-110 w niezabudowanym i 140 na tempomacie na autostradzie spalanie wynosi dokładnie 7.5 Co ciekawe komputer nie kłamie, bo po sprawdzeniu przy dystrybutorze jest 0,04 l/100km różnicy (jazda na oponach 205/55/16 z ciśnieniem książkowym). Jest to jazda płynna z wyprzedzaniem gdy potrzeba (redukcja do biegu 3). Jest to mój drugi mercedes w podobnej konfiguracji (wcześniej 124CE 3.0 b), stąd mam już wyczucie gazu pod butem. I chyba tu leży pies pogrzebany. Trzeba się nauczyć tym autem jeździć. Jeżeli jadę sam (1 + 0 + pusty bagażnik), to przy takiej samej jeździe pali ok 7.0. W mieście ok 12. Jestem bardzo zadowolny.
13,7
Mercedes CLK W208
Coupe C208 3.2 218KM 160kW
Jeżdżąc codziennie do pracy przez miasto (Warszawa), osiągam wynik ok 15 litrów na odcinku 12 kilometrów. Spowodowane jest to dość długim czasem osiągania przez silnik temperatury roboczej, zaraz po starcie komputer pokazuje ponad 30 litrów ;) Jednak jeżdżąc po mieście trochę dłużej, zmniejsza się tą wartość do ok 13. Za to w trasie zużycie schodzi do 11-12. Przy 90km/h można osiągnąć nawet coś w okolicach 10 litrów. Przeloty powyżej 200km/h to już wynik rzędu 14-15. Instalacja gazowa do Mercedesa to bardzo dobry pomysł. Te silniki dobrze znoszą jazdę na LPG i jeśli wtryskiwacze są odpowiednio dobrane do mocy uzyskiwanej z jednego cylindra, to komfort jazdy jest dokładnie taki sam jak na benzynie. Jedynym minusem jest konieczność częstego tankowania, jeśli zdecydujesz się na butlę w miejscu koła. Ja muszę max co 200 km odwiedzać stację.
Mercedes CLK W208 Coupe C208