Luksusowy samochód sportowy o nadwoziu coupe (segment F) produkowany od 1996 roku. Początkowo bazował na modelu SL, obecnie budowany jest na skróconej płycie podłogowej limuzyny Klasy S. W pierwszych dwóch latach po debiucie oznaczano go skrótem SEC, a potem S coupe. Nazwa CL (skrót od "Comfort Light", czyli "lekki komfort") obowiązuje od 1998 roku. Od 2006 roku dostępna jest trzecia generacja modelu. Mimo elitarnego charakteru, CL odniósł znaczący sukces rynkowy. Dotychczas sprzedano ponad 70 tys. egzemplarzy modelu. W 2010 roku Mercedes zaprezentował CL po faceliftingu. Była to ostatnia modyfikacja tego modelu. W 2013 Mercedes zakończył produkcje wersji CL, oferując nadwozie Coupe w swojej klasie S.
czytaj więcej
Typ arystokratyczny. Ktoś powinien umieścić go w Sevres jako wzorzec eleganckiego i sportowego zarazem coupe. CL prezentuje się fenomenalnie. Nawet z tak nobliwym wnętrzem.
~Powagosław
Wygląda jak milion dolarów. I zapewne jest ich wart. Coś dla faceta, który chce pokazać, że stać go na Klasę S, ale woli od niej coś dwudrzwiowego. Trochę tak, jakbyś mógł mieć dom w Beverly Hills, a pomieszkiwałbyś sobie w hotelach Hiltona.
~Luzacjusz