Szukaj

Informacje o Mercedes

Niemiecka marka samochodów z gwiazdÄ… na masce to jedna z najstarszych europejskich marek samochodowych, której historia siÄ™ga 1883 r. Obecnie, wraz ze Smartem i Maybachem, należy do koncernu Daimler. Oferta producenta jest bardzo szeroka: w jego fabrykach powstajÄ… samochody miejskie, sportowe, dostawcze i bolidy. W kategorii aut osobowych Mercedes-Benz jest jednÄ… z najbardziej prestiżowych marek Å›wiata.

Historia Mercedesa

Historia Mercedesa, dziÄ™ki panom Gottlieb Daimler i Karl Benz, nierozerwalnie wiÄ…zaÅ‚a siÄ™ z historiÄ… motoryzacji. Obaj, niezależnie od siebie, przyczynili siÄ™ w latach 80. XIX w. do powstania pierwszych samochodów i rozwoju caÅ‚ego przemysÅ‚u. Benz zaÅ‚ożyÅ‚ w grudniu 1883 r. w Mannheim firmÄ™ Benz & Co., natomiast w listopadzie 1890 r. powstaÅ‚a w Cannstatt firma Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG). Na przeÅ‚omie wieków firma Daimler-Motoren-Gesellschaft wprowadziÅ‚a do swojej oferty nowÄ… markÄ™ – Mercedes. Nazwa Mercedes pochodziÅ‚a od hiszpaÅ„sko brzmiÄ…cego imienia córki jednego z pierwszych i jak siÄ™ okazaÅ‚o jednego z najbardziej wymagajÄ…cych klientów Daimlera, Emila Jellinka. Pod koniec XIX w. Jellinek otrzymaÅ‚ od DMG swój pierwszy samochód – pojazd z napÄ™dem pasowym i dwucylindrowym silnikiem o mocy 6 KM. OsiÄ…gi auta nie przekonaÅ‚y jednak do siebie austriackiego przedsiÄ™biorcy, który zamówiÅ‚ w niemieckiej firmie kolejny model. W odpowiedzi na wymagania klienta Daimler zbudowaÅ‚ model „Phönix” z zamontowanym z przodu silnikiem 8-konnym. Oba dostarczone we wrzeÅ›niu 1898 r. automobile byÅ‚y pierwszymi na Å›wiecie pojazdami drogowymi z silnikiem czterocylindrowym. KonstrukcjÄ™ samochodu zaÅ› opracowaÅ‚ partner Daimlera, Wilhelm Maybach.

Połączenie Daimlera z Benzem i z Chryslerem

Drogi Benza i Daimlera zbiegÅ‚y siÄ™ na skutek zmian w niemieckiej gospodarce niemieckiej zainicjowanych przez rzÄ…d tego kraju w trakcie trwania I wojny Å›wiatowej. Oficjalny mariaż nastÄ…piÅ‚ 28 czerwca 1926 r., a wspóÅ‚praca w nazwie Daimler-Benz okazaÅ‚a siÄ™ jednÄ… z najdÅ‚uższych w historii motoryzacji. W takim bowiem zwiÄ…zku obie firmy przetrwaÅ‚y do roku 1998. Wówczas to niemiecki koncern zdecydowaÅ‚ siÄ™ na wykupienie wiÄ™kszoÅ›ci udziaÅ‚ów w amerykaÅ„skiej firmie Chrysler. Obie firmy miaÅ‚y zyskać niewÄ…tpliwie wielkie korzyÅ›ci. Daimler-Benz otrzymaÅ‚ możliwość wiÄ™kszego dostÄ™pu do rynku amerykaÅ„skiego, natomiast Chrysler liczyÅ‚ na udostÄ™pnienie zaawansowanej i niezawodnej technologii z której sÅ‚ynęły dotÄ…d modele Mercedesa. Koncern otrzymaÅ‚ nowÄ… nazwÄ™ DaimlerChrysler.

Partnerstwo niemiecko-amerykańskie przetrwało do 14 maja 2007 r. Ze względu na coraz słabszą kondycję finansową Chryslera, Daimler zdecydował się odsprzedać akcje konsorcjum finansowemu Cerberus.

Pierwsze modele w historii Mercedesa

Jednym z pierwszych i najważniejszych pojazdów silnikowych Benza byÅ‚o auto z pierwszym szybkobieżnym jednocylindrowym silnikiem czterosuwowym. Patentowany pojazd silnikowy Benza nie byÅ‚ przerobionym powozem, lecz samodzielnÄ…, caÅ‚oÅ›ciowÄ… konstrukcjÄ…. Zaprezentowany w 1909 r. Mercedes 14/30 KM z napÄ™dem kardanowym bazowaÅ‚ na konstrukcji modelu 15/20 KM, który uzupeÅ‚niÅ‚ ofertÄ™ sprzedaży jako niedrogi model i drugi samochód osobowy z napÄ™dem kardanowym.

Wyprodukowany w 1927 r. Mercedes S (od sport) wyposażony w szeÅ›ciocylindrowy silnik z kompresorem, byÅ‚ jednym z doskonaÅ‚ych seryjnych samochodów sportowych lat dwudziestych. Trzy lata później pojawia siÄ™ Mercedes 770 – najwiÄ™kszy, najcięższy i najdroższy samochód osobowy w ówczesnych czasach. Model 770 (W 07) wyposażony byÅ‚ w oÅ›miocylindrowy silnik rzÄ™dowy o pojemnoÅ›ci 7,7 l z kompresorem. W 1936 r. do oferty doÅ‚Ä…cza Mercedes 260 D, który byÅ‚ pierwszym na Å›wiecie produkowanym seryjnie samochodem osobowym z silnikiem Diesla.

Powojenne samochody Mercedesa

Pierwszym skonstruowanym po zakoÅ„czeniu II wojny Å›wiatowej modelem niemieckiej firmy byÅ‚ w 1949 r. Mercedes 170 S. Kolejnym ważnym modelem, który pojawiÅ‚ siÄ™ na rynku w 1953 r., byÅ‚ Mercedes 180 (oznaczenie wewnÄ™trzne W 120). ByÅ‚ to pierwszy osobowy Mercedes wyposażony w nadwozie typu "ponton". Rok później pojawiÅ‚ siÄ™ Mercedes 300SL Gullwing Coupe – dwuosobowy sportowy samochód, którego charakterystycznÄ… cechÄ… byÅ‚y otwierane do góry drzwi.

W 1965 r. debiutuje kolejna generacja modeli Mercedesa klasy wyższej W 108, w tym 250 S, 250 SE i 300 SE. W 1968 r. Mercedes zdecydowaÅ‚ siÄ™ zadebiutować w klasie Å›redniej z modelem Mercedes 200 D. Lata 70. XX w. to m.in. Mercedes 280 SE, czyli caÅ‚kowicie nowo zaprojektowana generacja pojazdów klasy wyższej klasy. W 1981 r. pojawiÅ‚y siÄ™ luksusowe coupe Mercedes 380 SEC oraz Mercedes 500 SEC, które powstaÅ‚y na bazie Klasy S (W 126) i zastÄ…piÅ‚y model SLC.

W 1984 r. pojawia siÄ™ Mercedes W 124, nastÄ™pca W 123, który byÅ‚ jednoczeÅ›nie protoplastÄ… Mercedesa klasy E, który zadebiutowaÅ‚ na rynku w 1995 r. W 2003 r. Mercedes wprowadza do swojej oferty, opracowanego wspólnie z firmÄ… McLaren, Mercedesa SLR, sportowy model o mocy ponad 600 KM, który byÅ‚ nastÄ™pcÄ… modelu 300 SL.

czytaj więcej

Opinie Kierowców o Mercedes

Sprawdź co kierowcy
myślą o Mercedes

Oceny Aut 6 703 oceny

4,4
~MarekM
Mercedes Klasa V W447
DÅ‚ugi Facelifting 2.0 220d 163KM 120kW
Są i wady i zalety, dlatego 4 gwiazdki. Mercedes kilka spraw poprawiał na bieżąco więc im nowszy tym pewne elementy mamy lepsze lecz nie wszystkie. Zacznę od WAD: Np. wyciszenie - jeśli ma być zadawalające od 100-110 km/h to trzeba się liczyć z tym iż przekażemy auto do firmy która zrobi kompletne wyciszenie pojazdu. Robiłem wszystko bez dachu i poprawa jest ogromna. Wystarczy poczytać na forach iż V klasa i Multivan to główni klienci takich firm!!! Za to należałoby zapytać firmę MB dlaczego w opcji nie ma możliwości fabrycznie wygłuszenia pojazdu.... Kolejny element to fotel kierowcy zbyt krótki..., zostało to już poprawione bo w nowszych ma regulację wzdłużną siedziska. Kolejna sprawa to tylne fotele 3 rząd i osoby w nich siedzące... mają szansę na nierównej drodze robnąć głową w sufit, problem zniknie jak dołożysz bagażu ze 250kg i dociążysz tył pojazdu. Dopiero w najnowszej wersji wprowadzono dostęp bezkluczykowy... tej z 2024. Ja mam u siebie starszy system Command Online z nagłośnieniem Burmester, gra super,. ( DVD, TV i wszystko działa podczas jazdy za drobną modyfikacją i dzieciaki szczęśliwe ) Główne zalety to przestrzeń którą trudno zapełnić, 1 rząd foteli super komfort jazdy, 2 rząd dobry komfort, trzeci sytuację opisałem powyżej... Fantastyczna klimatyzacja i ogrzewanie. Mam nowy silnik ze skrzynią 9b. Do chwili obecnej jedna mała awaria przewodu klimy które idzie pod autem do tylnej części. Przeciera się w miejscu montażu. Ponoć wada fabryczna.
4,4
~Prezes
Mercedes GLC X254
SUV 2.0 200 MHEV 204KM 150kW
Przesiadłem się z BMW X3 2.0i rocznik 2022, więc mam chyba dosyć świeże spojrzenie na oba modele, choć pewne różnice w wyposażeniu mogą rzutować na ocenę. Z plusów GLC wymieniłbym: nowoczesny design w środku - wygląda naprawdę świetnie; fotele też lepsze, wygodniejsze i dające bardzo dużo możliwości ustawień, łącznie z funkcją masażu. A teraz słabsze strony: strasznie mnie wkurza brak AutoHold, tylko ta głupia konieczność wciskania pedału hamulca dwa razy. W modelu który mam nie ma aktywnego tempomatu, co na samochód tej klasy powinno być standardem. W danych katalogowych BMW jest wolniejsze w starcie 0-100 km/h, ale w praktyce mam odwrotne wrażenia - beemka jakoś szybciej się składała do jazdy. Za to GLC ma kamerkę do nagrywania, chowaną kamerkę wsteczną, oraz sporo opcji do ustawienia całego systemu multimedialnego, który niestety nie jest najłatwiejszy w obsłudze - zbyt wiele jest poukrywanych opcji - naszukałem się gdzie ustawić lokalizowanie pojazdu i okazało się że włączenie jej w jednym miejscu nie wystarczyło. Obsługa wszystkiego z ekranu dotykowego, to jeszcze dla mnie nie problem, tak jak i to, że głośność steruje się przez posuwanie palcem po przycisku na kierownicy, a nie jego wciskaniu, ale nie wyobrażam sobie emeryta, który to wszystko ogarnia... A głupia zmiana stacji radiowej spośród 4 ulubionych, tutaj nie jest tak prosta jak w X3 gdzie wystarczyło kliknąć przycisk na kokpicie. Czasami tracą połączenie z Apple CarPlay - po prostu traci połączenie. W X3 po prawdzie też bywał z tym problem - zwłaszcza jak się telefon żony sparował wcześniej niż ja zdążyłem wsiąść do samochodu... W X3 miałem opcję szyby dźwiękoszczelne, tutaj jest zdecydowanie głośniej w środku. Na minus jeszcze te systemy wspomagania bezpieczeństwa na mój gust działają w GLC zbyt czule - co chwilę w korku włącza mi się ostrzeżenie czy to przed zmianą pasa ruchu, czy zbyt bliskiej odległości od samochodu z przodu. Wyłączać tego nie chcę, w końcu to dla bezpieczeństwa, ale jakoś za wcześnie to się tutaj uruchamia... Żeby nie było że to moja agresywna jazda jest problemem: nigdy nie miałem kolizji, a jeżdżę ponad 20 lat samochodami.
4,1
~Damian
Mercedes Klasa C W204
Limuzyna 3.5 350 272KM 200kW
Marka która w końcu wstała z kolan po seri porażek jakimi są m.innymi zezłomowane już modele typu "rude vito" nareszcie zrobiła auto tak jak na mercedesa przystało czyli właśnie w 204. Body amg sprawiły że auto było jak najbardziej ponadczasowe w czasach produkcji. Przyciąga oko nawet wiele lat od swojego pierwszego wyjazdu "na miasto". C 3.50 o mocy 272km to jedna z "perełek" tej serii. A Wersji silnikowych 204 jest naprawdę dużo, jeszcze więcej jest sympatyków którzy w większości chwalą tak naprawdę swojego merca bo z innym do czynienia nie mieli. Wracając do mało cenionego na forach silnika C 3.50 chciałbym przekazać kilka informacji o tym modelu z założoną instalacją LPG, i rozwiać pewne mity. Uważam że jest to samochód którym powinien się przejechać chociaż raz w życiu każdy kierowca swojej służbowej pandy i innych 2litrowych diesli. Poprostu aby poczuć różnice, a najwazniejsze by nabrli trochę pokory Ci którzy podśmiechują się z gościa "którego stać na Mercedesa a na benzynę już nie". Tylko po co płacić 100zł za przejechanie 100km, jeżeli można płacić 45 za 100km. Szczególnie że zwrot za instalacje będzie dużo szybszy niż w przypadku instalacji gazu w mniejszych silnikach. Jako wieloletni użytkownik zdecydowanie polecam zakup takiej wersji silnikowej i naprawdę nie ma co się bać dużych silników z LPG. Oczywiście samochód z napędem na tylne koła i o takiej mocy napewno nie powinien być darowany synowi na 19 urodziny, tutaj jednak trzeba być rozważnym. Zapraszam przeczytania mojej oceny, którą potwierdza naprawdę wielu mechaników mających do czynienia z tym silnikiem.

Zużycie paliwa 8 501 raportów

19,0
Mercedes Klasa S W140
Sedan 3.0 Turbo-D 177KM 130kW
Witam wszystkich wyznawców mercedesów. Sam jakiś czas temu uległem tej propagandzie. Chciałem kupić stary niezawodny samochód. Padło na w140 3.0D. Szukałem znalazłem zakupiłem jeden z droższych jakie wówczas były wystawione. Wydałem prawie 30 tyś. Serwis startowy po przegladzie w warsztacie wyniósł prawie 8 tyś. Troszkę mnie to już zniesmaczyło, gdyż sprzedający twierdził ze stan idealny. Ale ok, prestiż kosztuje, pomyślałem zainwestuje będę jeździł bezawaryjnie. Po przejechaniu ok 3 tyś km,samochód stracił moc, byłem kilkaset km od domu, w końcu staną na autostradzie. Laweta do domu, 6tys zl. naprawa układu wtryskowego i inne pierdół kolejne 7 tyś. Później jeździłem prawie pół roku, wierzyłem że wszystko co mogło się zepsuć jest już naprawione. I w drodze na wakacje w Słowacji samochód zaczął swiriwac z temperatura, i skrzynia zaczęła źle pracować zamulać. Po diagnostyce w lokalnym warsztacie okazało się że olej z skrzyni zmieszał się z płynem chłodniczym. Znów laweta do domu, zjebane wakacje, i okazało się że do wymiany zintegrowana chlodnica i co gorsza skrzynia do remontu, nie pomogło płukanie. Odpuściłem, sprzedałem za 8 tyś. Tak więc samochód którym zrobiłem ok. 3.5tys km kosztował mnie prawie 60 tyś, sprzedałem za 8. Nigdy więcej takich złomów. Niezawodne to one może były 20-30 latvtemu gdy miały kilka lat. Nikomu nie polecam, tym bardziej za tak chore ceny. Realnie to taki samochód 5, max 10 tyś.
Euro NCAP Logo
Najnowsze testy zderzeniowe modeli Mercedes przeprowadzone przez Euro NCAP.
Åšrednia ocena