Szukaj

Informacje o Mercedes

Niemiecka marka samochodów z gwiazdą na masce to jedna z najstarszych europejskich marek samochodowych, której historia sięga 1883 r. Obecnie, wraz ze Smartem i Maybachem, należy do koncernu Daimler. Oferta producenta jest bardzo szeroka: w jego fabrykach powstają samochody miejskie, sportowe, dostawcze i bolidy. W kategorii aut osobowych Mercedes-Benz jest jedną z najbardziej prestiżowych marek świata.

Historia Mercedesa

Historia Mercedesa, dzięki panom Gottlieb Daimler i Karl Benz, nierozerwalnie wiązała się z historią motoryzacji. Obaj, niezależnie od siebie, przyczynili się w latach 80. XIX w. do powstania pierwszych samochodów i rozwoju całego przemysłu. Benz założył w grudniu 1883 r. w Mannheim firmę Benz & Co., natomiast w listopadzie 1890 r. powstała w Cannstatt firma Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG). Na przełomie wieków firma Daimler-Motoren-Gesellschaft wprowadziła do swojej oferty nową markę – Mercedes. Nazwa Mercedes pochodziła od hiszpańsko brzmiącego imienia córki jednego z pierwszych i jak się okazało jednego z najbardziej wymagających klientów Daimlera, Emila Jellinka. Pod koniec XIX w. Jellinek otrzymał od DMG swój pierwszy samochód – pojazd z napędem pasowym i dwucylindrowym silnikiem o mocy 6 KM. Osiągi auta nie przekonały jednak do siebie austriackiego przedsiębiorcy, który zamówił w niemieckiej firmie kolejny model. W odpowiedzi na wymagania klienta Daimler zbudował model „Phönix” z zamontowanym z przodu silnikiem 8-konnym. Oba dostarczone we wrześniu 1898 r. automobile były pierwszymi na świecie pojazdami drogowymi z silnikiem czterocylindrowym. Konstrukcję samochodu zaś opracował partner Daimlera, Wilhelm Maybach.

Połączenie Daimlera z Benzem i z Chryslerem

Drogi Benza i Daimlera zbiegły się na skutek zmian w niemieckiej gospodarce niemieckiej zainicjowanych przez rząd tego kraju w trakcie trwania I wojny światowej. Oficjalny mariaż nastąpił 28 czerwca 1926 r., a współpraca w nazwie Daimler-Benz okazała się jedną z najdłuższych w historii motoryzacji. W takim bowiem związku obie firmy przetrwały do roku 1998. Wówczas to niemiecki koncern zdecydował się na wykupienie większości udziałów w amerykańskiej firmie Chrysler. Obie firmy miały zyskać niewątpliwie wielkie korzyści. Daimler-Benz otrzymał możliwość większego dostępu do rynku amerykańskiego, natomiast Chrysler liczył na udostępnienie zaawansowanej i niezawodnej technologii z której słynęły dotąd modele Mercedesa. Koncern otrzymał nową nazwę DaimlerChrysler.

Partnerstwo niemiecko-amerykańskie przetrwało do 14 maja 2007 r. Ze względu na coraz słabszą kondycję finansową Chryslera, Daimler zdecydował się odsprzedać akcje konsorcjum finansowemu Cerberus.

Pierwsze modele w historii Mercedesa

Jednym z pierwszych i najważniejszych pojazdów silnikowych Benza było auto z pierwszym szybkobieżnym jednocylindrowym silnikiem czterosuwowym. Patentowany pojazd silnikowy Benza nie był przerobionym powozem, lecz samodzielną, całościową konstrukcją. Zaprezentowany w 1909 r. Mercedes 14/30 KM z napędem kardanowym bazował na konstrukcji modelu 15/20 KM, który uzupełnił ofertę sprzedaży jako niedrogi model i drugi samochód osobowy z napędem kardanowym.

Wyprodukowany w 1927 r. Mercedes S (od sport) wyposażony w sześciocylindrowy silnik z kompresorem, był jednym z doskonałych seryjnych samochodów sportowych lat dwudziestych. Trzy lata później pojawia się Mercedes 770 – największy, najcięższy i najdroższy samochód osobowy w ówczesnych czasach. Model 770 (W 07) wyposażony był w ośmiocylindrowy silnik rzędowy o pojemności 7,7 l z kompresorem. W 1936 r. do oferty dołącza Mercedes 260 D, który był pierwszym na świecie produkowanym seryjnie samochodem osobowym z silnikiem Diesla.

Powojenne samochody Mercedesa

Pierwszym skonstruowanym po zakończeniu II wojny światowej modelem niemieckiej firmy był w 1949 r. Mercedes 170 S. Kolejnym ważnym modelem, który pojawił się na rynku w 1953 r., był Mercedes 180 (oznaczenie wewnętrzne W 120). Był to pierwszy osobowy Mercedes wyposażony w nadwozie typu "ponton". Rok później pojawił się Mercedes 300SL Gullwing Coupe – dwuosobowy sportowy samochód, którego charakterystyczną cechą były otwierane do góry drzwi.

W 1965 r. debiutuje kolejna generacja modeli Mercedesa klasy wyższej W 108, w tym 250 S, 250 SE i 300 SE. W 1968 r. Mercedes zdecydował się zadebiutować w klasie średniej z modelem Mercedes 200 D. Lata 70. XX w. to m.in. Mercedes 280 SE, czyli całkowicie nowo zaprojektowana generacja pojazdów klasy wyższej klasy. W 1981 r. pojawiły się luksusowe coupe Mercedes 380 SEC oraz Mercedes 500 SEC, które powstały na bazie Klasy S (W 126) i zastąpiły model SLC.

W 1984 r. pojawia się Mercedes W 124, następca W 123, który był jednocześnie protoplastą Mercedesa klasy E, który zadebiutował na rynku w 1995 r. W 2003 r. Mercedes wprowadza do swojej oferty, opracowanego wspólnie z firmą McLaren, Mercedesa SLR, sportowy model o mocy ponad 600 KM, który był następcą modelu 300 SL.

czytaj więcej
NA ŻYWO

Opinie Kierowców o Mercedes

Sprawdź co kierowcy
myślą o Mercedes

Oceny Aut 6 876 ocen

4,9
~Piotr
Mercedes Klasa S W221
Limuzyna wersja długa Facelifting 5.5 V8 (500) 388KM 285kW
Trudno o inną ocenę, jest to ocena za całokształt. Mam ponad 6 lat, trzeci właściciel. Silnik rewelacja 5,5 jak na te kilometry do roboty miałem: 1 cewkę (50zł) , rozrusznik oryginał co prawda używany ale stan jak nówka (70zł), uszczelka chłodnicy oleju 170zł, kolektor ssący, też używany z jakiegoś rozbitka super stan 700zł. kompletny. klamka z keys go 180zł. Amortyzatory z tyłu używane (a jakże) 1600zł para. Łożysko podpory wału NOWE 100zł. Pompkę płynu od ogrzewania postojowego NOWA 150zł. No to chyba tyle. Nic się nie zepsuło, zrobiłem 200000km ten samochód nie widział lawety. Z racji tego, że posiadam jako taką wiedzę to mam pojęcie o naprawach i prywatny Xentry i wszystko robę sam, także koszty serwisowania tego samochody porównuję do golfa czy citroena nie mówiąc o VOLVO. Samochód z pełnym wyposażeniem TV. RADAR DISTRONIC PLUS, LED ILS, MASAŻE PRZÓD TYŁ, TAPICERKA DESIGNO, MONITORY W ZAGŁÓWKACH, ROZPOZNAWANIE ZNAKÓW . Naprawdę duuuużo tego jest i nic się nie popsuło! Wszystko działa do dziś.
4,6
~mich_woz
Mercedes Klasa E W211
Sedan W211 1.8 (200 Kompressor) 184KM 135kW
Auto mimo lat jest nadal świetne, oferuję naprawdę wiele i nie ustępuje nowszym modelom, natomiast trzeba mieć gdzieś z tyłu głowy że jest to już niemal 20 letni, zaawansowany i swego czasu drogi samochód, więc przed potencjalnym zakupem warto obejrzeć auto kilka jak nie kilkanaście razy i wszystko dokładnie sprawdzić aby nie wpaść na "minę" i bezsensownie ładować worki pieniędzy, zamiast cieszyć się upragnioną gwiazdą. W moim przypadku wydawało się że trafiłem na piękna różę, no ale jak to z różą - ma pare kolców ;)
4,4
~Tykwa
Mercedes Klasa E W213
Coupe 2.0 220d 194KM 143kW
Samochód jest bardzo przyjemny, idealny na dalsze trasy, zjawiskowy, zwinny, w dodatku naprawdę mało pali (w trasie pali 5l/100km przy lekkiej nodze, w mieście pali ok. 7l/100km, wyniki niezłe moim zdaniem, jak na 1800kg masy własnej i napędzie na 4 koła). Poza tym, samochód totalnie nie na polskie drogi, jedna dziura i można zacząć podpisywać cyrograf na naprawy zawieszenia, opon, kół itd. Poza tym, jeden z moich najlepszych samochodów, jakimi kiedykolwiek jeździłem i jeżdżę obecnie, póki co nie mam zamiaru wymieniać na nic innego
4,9
~Piotr
Mercedes Klasa S W221
Limuzyna wersja długa Facelifting 5.5 V8 (500) 388KM 285kW
Trudno o inną ocenę, jest to ocena za całokształt. Mam ponad 6 lat, trzeci właściciel. Silnik rewelacja 5,5 jak na te kilometry do roboty miałem: 1 cewkę (50zł) , rozrusznik oryginał co prawda używany ale stan jak nówka (70zł), uszczelka chłodnicy oleju 170zł, kolektor ssący, też używany z jakiegoś rozbitka super stan 700zł. kompletny. klamka z keys go 180zł. Amortyzatory z tyłu używane (a jakże) 1600zł para. Łożysko podpory wału NOWE 100zł. Pompkę płynu od ogrzewania postojowego NOWA 150zł. No to chyba tyle. Nic się nie zepsuło, zrobiłem 200000km ten samochód nie widział lawety. Z racji tego, że posiadam jako taką wiedzę to mam pojęcie o naprawach i prywatny Xentry i wszystko robę sam, także koszty serwisowania tego samochody porównuję do golfa czy citroena nie mówiąc o VOLVO. Samochód z pełnym wyposażeniem TV. RADAR DISTRONIC PLUS, LED ILS, MASAŻE PRZÓD TYŁ, TAPICERKA DESIGNO, MONITORY W ZAGŁÓWKACH, ROZPOZNAWANIE ZNAKÓW . Naprawdę duuuużo tego jest i nic się nie popsuło! Wszystko działa do dziś.
4,6
~mich_woz
Mercedes Klasa E W211
Sedan W211 1.8 (200 Kompressor) 184KM 135kW
Auto mimo lat jest nadal świetne, oferuję naprawdę wiele i nie ustępuje nowszym modelom, natomiast trzeba mieć gdzieś z tyłu głowy że jest to już niemal 20 letni, zaawansowany i swego czasu drogi samochód, więc przed potencjalnym zakupem warto obejrzeć auto kilka jak nie kilkanaście razy i wszystko dokładnie sprawdzić aby nie wpaść na "minę" i bezsensownie ładować worki pieniędzy, zamiast cieszyć się upragnioną gwiazdą. W moim przypadku wydawało się że trafiłem na piękna różę, no ale jak to z różą - ma pare kolców ;)
Euro NCAP Logo
Najnowsze testy zderzeniowe modeli Mercedes przeprowadzone przez Euro NCAP.
Średnia ocena