Szukaj

Informacje o Mazda Xedos 9 2.5 170KM 125kW 1993-2000

Lata produkcji: 1993 – 2000
Segment: Wyższa klasa średnia
Produkowany od 1993 do 2000 roku
Pojemność skokowa 2497 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 212 Nm przy 5000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny + Stosunek jakość/cena

Wady

- Widoczność - Skrzynia biegów - Karoseria

Wybrane oceny

4,5
~marian
Mazda Xedos
9 2.5 170KM 125kW
W zasadzie aktualizuje poprzedni wpis mojego auta, wtedy dobijałem do 200 tyś km. Obecnie przez kolejne 2 lata dorzuciłem 45 tyś km, czyli 245 tyś km na liczniku. Więc tak, przy magicznych 200 tyś km zaczął się remont przedniego zawieszenia, zaczęło się od dolnych wahaczy, a tutaj o ile tulejki spokojnie wytrzymują w zamienniku (200 zł za dwie na jeden wahacz), o tyle sworzeń niestety tylko oryginalny (zamiennik urwał się po...15 tyś km). Oj zabolało, zamówiłem w ASO (w końcu to bezpieczeństwo) od razu na 2 dolne wahacze i 780 zł trzeba było wydać. Potem tulejki pływające na środkowych wahaczach, tutaj można zamiennik za 100 zł, ja zamówiłem w ASO za 200 zł na strone, do tego 2 górne wahacze też ORI (300 zł za sztuke) i poszło prawie 2 tyś zł. Efekt? Samochód idzie jak po sznurku, przy prędkości 160 km/h na autostradzie można jedną ręką kierownice trzymać, samochód idealnie trzyma tor jazdy. Także warto było, zrobiłem za jednym zamachem i jest spokój na wieki. Mogłem kupić górne wahacze w zamienniku, ale wolałem dołożyć i mieć spokój na lata. Tylne zawieszenie jeszcze się dobrze trzyma, średnio wytrzymuje 300-400 tyś km. Posypała się chłodnica od klimy, trzeba było zaadoptować z Audi A3 (pasuje wymiarem), kupiłem zamiennik za 200 zł, do tego przespawali mi łączenia, po 2 latach klima szczelna, w zasadzie zamienniki głównie puszczają na łączeniach, więc tak naprawde poprawiono przy okazji fabrykę. Reszta klimy jak kompresor czy osuszacz sprawna. Z innych awarii tłumik końcowy poszedł (był od nowości, padł po 18 latach). Jeszcze łożyska w kołach, ale to pewnie wina zahaczenia o krawężnik (auto jest długie). Tak standardowo klocki (tarcze ciągle oryginalne od nowości). Klocki TRW na przodzie wytrzymały 56 tyś km dokładnie, wiec założyłem ponownie TRW, na tył także. Auto kilka razy do roku robi po 4-6 tyś km w ciągu tygodnia - niemieckie autostrady. Nigdy nie zawiódł, śmiga po autostradzie 160-180 km/h bez zadyszki. Wraca do domu i prosi o jeszcze :) W środku poza kierownicą nie widać żadnego zużycia. Na trasie potrafi zadziwić nie jedno auto, całkiem niezła elastyczność na 4 biegu. Ostatni wyjazd do Niemiec, opel insignia 2.0 cdti jedziemy równo 160, 170, 180, 200, ja 210 km/h i niestety insignia musiała odpuścić, zresztą xedos dużo dalej nie pojedzie :) bo powyżej 210 km/h łapie zadyszke i po dłuższym rozpędzaniu 230 km/h wyciągnie . Komfortowa przelotowa prędkość dla tego auta to 140-160 km/h. Taki kompromis między spalaniem (około 13L gazu) a poziomem hałasu w kabinie.
4,5
~Cebool
Mazda Xedos
9 2.5 170KM 125kW
Pół miliona już ma. Jeżeli się nie złamie od rdzy, zrobi drugie tyle. Używam auta od 12 lat przejechałem nim na gazie 340kkm z 506kkm które ma na liczniku. Jeździ się nim fenomenalnie. Po tysiackilometrowej trasie wysiada się może nie wypoczętym, ale bardzo rozsądnie zmęczonym. Do poruszania się na 'daily' też niezwykle wygodny. W garażu mam też a6c6 quattro z dsg i na trasę wybieram mazdę, choć czynnikiem decydujący są koszty. 10l gazu to zawsze te niej niż 8l ON.
4,5
~easy_rider91
Mazda Xedos
9 2.5 170KM 125kW
Dla mazdy nie ma różnicy jak jeździsz. Spalanie ma na równym poziomie, czy to na trasie czy w mieście. (Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) )

Usterki Mazda Xedos

Liczba wpisów: 8
wyciek oleju, metaliczne dźwięki z pod pokrywy rozrządu.
  • Mazda Xedos 6 2.0 144KM 106kW 1992-2000
  • silnik
Witam. Dnia 7 stycznie br. auto sprawowało sie idealnie- jak zawsze. Dnia następnego około godziny 7-7:30 wyjechałem spod domu do dziewczyny mieszkającej 17km ode mnie. Zawsze odpalam i gaszę na PB. Po przejechaniu około 4-5km silnik zagrzał się i po wyjechaniu na DK74 przerzuciłem na LPG. Przejechałem tak około 90% reszty trasy bezproblemowo. Po dojechaniu praktycznie na miejsce przełączyłem na PB i zaczęły się problemy. Silnik osłabł, dotoczyłem się jakieś 300m na mostek i silnik zgasł zostawiając plamę oleju. Po czym "wczołgałem" się na podwórko. Odpalił w miarę normalnie ale nie miał siły jechać. Po kilkunastu minutach próbując odpalić usłyszałem metaliczny dźwięk spod pokrywy rozrządu. Po sprawdzeniu na kanale olej wydostał sie obok filtra oleju. Dodam również że w czwartek przed zdarzeniem został wymieniony olej na Platinum 10w40 do LPG wraz z filtrem. Miał zostać sprawdzony prąd na świecach ale niestety nie mam klucza i nie chcę przeciągnąć więc auto stoi u elektryka i czeka na swoją kolej. Rozrząd kompletny wymieniony 18-20 lipca 2012r. Po rozmowie z osobą która wymieniała komplet i opisaniu mu usterki stwierdził, że objawy nie wskazują na rozrząd. Nie wiem co mam zrobić. Mało kto chce się podjąć rozebrania tego silnika i sprawdzenia dolegliwości...
Oczekuje na rozwiązanie
gdy mrozi na dworzu odpala a gdy ciepło trzeba go kręcić
  • Mazda Xedos 6 2.0 144KM 106kW 1992-2000
  • silnik
Mowa tu o ujemnej temperaturze pod chmurką-wtedy samochód zapala bez problemów...a kiedy jest ciepło i wilgotno samochód trzeba kilka razy próbowac odpalić..i długo kręcić..kiedy jest już rozgrzany nie ma z nim problemów...nie podoba mi sie to że raz zapala jak nowy,a innym razem jakby nie chciał...samochód był sprawdzany przez mechanika ale nic na to nie poradził...zaznacze ze mam lpg,poprzedni właściciel założył najprostszą instalację...cy przyczyna złego odpalania lezy po stronie lpg??co zrobić by było dobrze...świece i akumul. nowe kopulka i palec w porzadku-kable również....
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Niedziała kilka układów elektrycznych
  • Mazda Xedos 6 2.0 144KM 106kW 1992-2000
  • instalacja elektryczna
Objawy pojawiły sie krótko po tym jak miałem bliskie spotkanie z kałużą po odwilży jaka przyszła tuż przed Nowym Rokiem. Pierwsze co zauważyłem to brak ogrzewania lusterek oraz tylnej szyby.Co sie też póżniej okazało przestał działać prawy xenon(nie są to ori xenony lecz zamontowane przezemnie ale dobrej firmy Philipsa więc nie jakieś Chiniole)co najgorsze podczas dalszej jazdy poczułem zapach palonej sie instalacji.Zacząlem szukać skąd sie ten zapach wydobywa i doszłem do skrzynki z bezpiecznikami która znajduje sie koło nog kierowcy. Siadło mi także podswietlenie w drzwiach oraz kabiny.Zacząłem sprawdzać bezpieczniki i jeden znalazłem przepalony.Wymieniłem go i podświetlenie kabiny zadziałało.Niestety reszta dalej nie działa a zauważyłem jeszcze że i lewe światło drogowe też już nie świeci.:( Może ktoś pomoże
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Mazda Xedos 9