Szukaj

Informacje o Mazda Xedos 9 2.0 V6 140KM 103kW 1994-2000

Lata produkcji: 1994 – 2000
Segment: Wyższa klasa średnia
Produkowany od 1994 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 170 Nm
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 4
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~danan
Mazda Xedos
9 2.0 V6 140KM 103kW
Autem zrobilem 70 tys,w tej chwili ma ponad 300 kkm wiec moge sie wypowiedziec na temat tego auta.Stary niezawodny japonczyc o ponadczasowej sylwetce,po kilku latach zawsze patrze na niego z zachwytem. Auto jest zadbane,zaskoczyla mnie trwalosc hamulcow,zawieszenia,niestety wymiana wielu elementow jest kosztowna,duzo czesci tylko dostepna w ASO. Na szczescie naprawde rzadko zdarza sie ze cos trzeba w nim wymieniac. Po prostu nie odczuwa sie wizyt u mechanika. Dobrze wyciszony,mazda nie zalowala w tym temacie. Jezeli chcesz kupic xedosa musisz go dobrze sprawdzic,tanie okazje za 5 tys radze odpuscic bo na dzien dobry trzeba pewnie robic zawieszenie itd a tutaj mozna sie za glowe zlapac. Kilka drazkow amory rozrzad moze przekroczyc cene takiego auta. Bardzo dobry na trase,w miescie czasami ciezko sie parkuje,ale to kwestia przyzwyczajenia. Zawieszenie komfortowe na oponach 205 calkiem niezle trzyma sie drogi. Blacha ocynkowana wiec z rdza nie ma problemu. Ogolnie auto na duzy pozytyw, jednak radze zakupic zadbany egzemplarz w przeciwnym wypadku moga byc spore problemy
4,8
~Marcin
Mazda Xedos
9 2.0 V6 140KM 103kW
poprawna politycznie propozycja jak wielu ocenia kompromis pomiędzy charakternym bmw 3 a sportową liną i zawieszeniem alfy 156. Xedos miał konkurować z bmw 3 w zamyśle konstruktorów może szkoda że nie ma napędu na tył lecz dzieki temu nie trzeba wozić worka kartofli w bagażniku :) obciążona powinna być ta oś która napędza auto jeżeli ma silnik z dyłu ta oś powinna napędzać pojazd w innym wypadku naped na przód jest wskazany chyba że chcemy auto do tańca :)
4,5
~simon.
Mazda Xedos
9 2.0 V6 140KM 103kW
to moja 4 madzia.i tak niech zostanie.nastepna to moze rx8?jak bank pozwoli.unikatowy modelik dla ludzi,ktorzy lubia wypadac z nienacka i patrzec jak kolesiom z beemek puszczaja gumki w dresach.xedos 6 to po prostu wilk w owczej skorze.
Średnie spalanie dla Mazda Xedos 9 2.0 V6 140KM 103kW 1994-2000
9,5
l/100 km
11,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,7
Mazda Xedos
9 2.0 V6 140KM 103kW
Posiadam instalacje gazową i mazda ciągle w trasie Polska- Szwecja... Mam 2 zbiorniki LPG bo mało stacji w Szwecji. Nie przeciągam i nie wchodzę w obroty za często i ją szanuje. Nie ma potrzeby wachlować biegami bo jest dość elastyczny silnik. Jak jadę w korku to 50-tkę pokonuję na piątce. W trasie jadę do 150-160 i wystarczy. Gazu mam razem do dyspozycji na 1200km. A zbiorniki mieszczą prawie 100l. Więc łatwo obliczyć że sporo poniżej 10l na 100km. To bardzo dobry wynik. Jeśli ją trochę poprzeciągam i przekroczę 160km to dochodzi do 10-12l. Ale to i redukcje i mocne przyciśnięcia. To jak ona pali powoduje że opłaca mi się nią wyjechać tak daleko. No i wygodnie bo to limuzyna która ma prawie wszystko. Dodać należy że licznik zaniża mi kilometry ponieważ mam specjalnie wyższe opony. Powinien być 65 profil a ja mam 70 więc moje obliczenia stają się i tak z lekka zawyżone. Niestety rozstaję się z moją magdą bo muszę przeprowadzić pewne roszady z powodu zakładanej wyprowadzki do Szwecji na stałe. Zatem mazda w ogłoszeniu. Ale polecam tym którzy mają tylko wiarę w niemieckie samochody. Kto nie siedział i nie pojechał taką mazdą w trasę nie ma pojęcia o tym samochodzie. Ja spędziłem w niej chyba tyle że żal sie z nią pożegnać. Bardzo miły i wdzięczny samochód. Bezawaryjny ,
10,3
Mazda Xedos
9 2.0 V6 140KM 103kW
podaje spalanie w lpg minimalne spalanie jest podane trasa Szczecin Gdańsk bez emeryckiej jazdy normalne wyprzedzanie hamulec gaz do 120/130 ... spalanie 9.8 to spalanie 30% miasto 70% trasa spalanie na granicy 12 litrów to 50/50 trasa miasto bardzo agresywnie na 3cim biegu do 100 potem 5ty bieg od razu itp ogólnie nie wiem czy do 2000 roku znajdę auto które ma ponad 140 kucy i takie spalanie przy V6 silniczku i takiej jeździe, zakładam że jak by dobrze wyregulować to do 8.5 lpg zejdzie - dla eko maniaków wiem ze auta 2.0 bezn 16v są ekonomiczniejsze ale przy ostrej jeździe siorbią więcej a xedzio jet tu kompromisem który świadomie wybieram. Co do napraw to jest mazda 626 więc naprawy są tak samo tanie jak mondeo 2 lub mazda 626 klocki hamulcowe 89 zł w zakładzie (najtańsze kosztują 65 ale te za 89 zł są z firmy polecanie przez mazdę. tłumik końcowy plus środek 320 zł z założeniem, nic więcej nie robię - auto na półsyntetyku wymina co 10-15 tys km. benzyny o 1 litr mniej instalacja STAG
12,0
Mazda Xedos
9 2.0 V6 140KM 103kW
Jeżdżę tylko na gazie, nic się nie dzieje z silnikiem. Spalanie 11- 14 LPG. Nigdy nie wyszedłem poza te granice. Lubię przycisnąć, bo V6 kusi, ale przy bardzo agresywnej jeździe nie przekroczyła mi nigdy 14L, natomiast przy bardzo powolnej jeździe nigdy nie zszedłem poniżej 11 LPG. Części są w miarę tanie. No, ale i tak nic tam się za bardzo nie psuje samo z siebie. Raczej na własną rękę większość.

Usterki Mazda Xedos

Liczba wpisów: 8
wyciek oleju, metaliczne dźwięki z pod pokrywy rozrządu.
  • Mazda Xedos 6 2.0 144KM 106kW 1992-2000
  • silnik
Witam. Dnia 7 stycznie br. auto sprawowało sie idealnie- jak zawsze. Dnia następnego około godziny 7-7:30 wyjechałem spod domu do dziewczyny mieszkającej 17km ode mnie. Zawsze odpalam i gaszę na PB. Po przejechaniu około 4-5km silnik zagrzał się i po wyjechaniu na DK74 przerzuciłem na LPG. Przejechałem tak około 90% reszty trasy bezproblemowo. Po dojechaniu praktycznie na miejsce przełączyłem na PB i zaczęły się problemy. Silnik osłabł, dotoczyłem się jakieś 300m na mostek i silnik zgasł zostawiając plamę oleju. Po czym "wczołgałem" się na podwórko. Odpalił w miarę normalnie ale nie miał siły jechać. Po kilkunastu minutach próbując odpalić usłyszałem metaliczny dźwięk spod pokrywy rozrządu. Po sprawdzeniu na kanale olej wydostał sie obok filtra oleju. Dodam również że w czwartek przed zdarzeniem został wymieniony olej na Platinum 10w40 do LPG wraz z filtrem. Miał zostać sprawdzony prąd na świecach ale niestety nie mam klucza i nie chcę przeciągnąć więc auto stoi u elektryka i czeka na swoją kolej. Rozrząd kompletny wymieniony 18-20 lipca 2012r. Po rozmowie z osobą która wymieniała komplet i opisaniu mu usterki stwierdził, że objawy nie wskazują na rozrząd. Nie wiem co mam zrobić. Mało kto chce się podjąć rozebrania tego silnika i sprawdzenia dolegliwości...
Oczekuje na rozwiązanie
gdy mrozi na dworzu odpala a gdy ciepło trzeba go kręcić
  • Mazda Xedos 6 2.0 144KM 106kW 1992-2000
  • silnik
Mowa tu o ujemnej temperaturze pod chmurką-wtedy samochód zapala bez problemów...a kiedy jest ciepło i wilgotno samochód trzeba kilka razy próbowac odpalić..i długo kręcić..kiedy jest już rozgrzany nie ma z nim problemów...nie podoba mi sie to że raz zapala jak nowy,a innym razem jakby nie chciał...samochód był sprawdzany przez mechanika ale nic na to nie poradził...zaznacze ze mam lpg,poprzedni właściciel założył najprostszą instalację...cy przyczyna złego odpalania lezy po stronie lpg??co zrobić by było dobrze...świece i akumul. nowe kopulka i palec w porzadku-kable również....
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Niedziała kilka układów elektrycznych
  • Mazda Xedos 6 2.0 144KM 106kW 1992-2000
  • instalacja elektryczna
Objawy pojawiły sie krótko po tym jak miałem bliskie spotkanie z kałużą po odwilży jaka przyszła tuż przed Nowym Rokiem. Pierwsze co zauważyłem to brak ogrzewania lusterek oraz tylnej szyby.Co sie też póżniej okazało przestał działać prawy xenon(nie są to ori xenony lecz zamontowane przezemnie ale dobrej firmy Philipsa więc nie jakieś Chiniole)co najgorsze podczas dalszej jazdy poczułem zapach palonej sie instalacji.Zacząlem szukać skąd sie ten zapach wydobywa i doszłem do skrzynki z bezpiecznikami która znajduje sie koło nog kierowcy. Siadło mi także podswietlenie w drzwiach oraz kabiny.Zacząłem sprawdzać bezpieczniki i jeden znalazłem przepalony.Wymieniłem go i podświetlenie kabiny zadziałało.Niestety reszta dalej nie działa a zauważyłem jeszcze że i lewe światło drogowe też już nie świeci.:( Może ktoś pomoże
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Mazda Xedos 9