Szukaj

Informacje o Mazda Xedos 9

Lata produkcji: 1992 – 2002
Segment: Wyższa klasa średnia

Mazda Xedos 9 – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Długość 4825 mm
Szerokość 1770 mm
Wysokość 1395 mm
Rozstaw osi 2750 mm
Rozstaw kół - przód 1530 mm
Rozstaw kół - tył 1530 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 390 l

Oceny Mazda Xedos 9

Liczba ocen: 124
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Wyciszenie + Silnik + Całokształt

Wady

- Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,7
~Krzychu
Mazda Xedos
9 2.5 164KM 121kW
Mazda Xedos to znakomity samochód. Świetnie się nim jeździ dużo daje frajdy i przyjemności z jazdy. Duży wygodny samochód. Ma u mnie dożywocie - ciężko byłoby mi znaleźć następcę za te pieniądze. Ja mam Xeda poliftowego i jedyne co bym zmienił do skrzynie na manualną. Ja osobiście polecam Xedosa - oczywiście niezajeżdżonego. W tym samochodzie przebieg się nie liczy ( i tak ogrom w aut jeżdżących po naszych drogach ma przebieg podany w netto :) ) - najważniejsze by był w dobry stanie. Jeśli chodzi o rdzę to nie mam z nią kłopotów - progi, nadkola, podłoga - wszystko jest bez rdzy. Znakomity samochód
4,5
~marian
Mazda Xedos
9 2.5 170KM 125kW
W zasadzie aktualizuje poprzedni wpis mojego auta, wtedy dobijałem do 200 tyś km. Obecnie przez kolejne 2 lata dorzuciłem 45 tyś km, czyli 245 tyś km na liczniku. Więc tak, przy magicznych 200 tyś km zaczął się remont przedniego zawieszenia, zaczęło się od dolnych wahaczy, a tutaj o ile tulejki spokojnie wytrzymują w zamienniku (200 zł za dwie na jeden wahacz), o tyle sworzeń niestety tylko oryginalny (zamiennik urwał się po...15 tyś km). Oj zabolało, zamówiłem w ASO (w końcu to bezpieczeństwo) od razu na 2 dolne wahacze i 780 zł trzeba było wydać. Potem tulejki pływające na środkowych wahaczach, tutaj można zamiennik za 100 zł, ja zamówiłem w ASO za 200 zł na strone, do tego 2 górne wahacze też ORI (300 zł za sztuke) i poszło prawie 2 tyś zł. Efekt? Samochód idzie jak po sznurku, przy prędkości 160 km/h na autostradzie można jedną ręką kierownice trzymać, samochód idealnie trzyma tor jazdy. Także warto było, zrobiłem za jednym zamachem i jest spokój na wieki. Mogłem kupić górne wahacze w zamienniku, ale wolałem dołożyć i mieć spokój na lata. Tylne zawieszenie jeszcze się dobrze trzyma, średnio wytrzymuje 300-400 tyś km. Posypała się chłodnica od klimy, trzeba było zaadoptować z Audi A3 (pasuje wymiarem), kupiłem zamiennik za 200 zł, do tego przespawali mi łączenia, po 2 latach klima szczelna, w zasadzie zamienniki głównie puszczają na łączeniach, więc tak naprawde poprawiono przy okazji fabrykę. Reszta klimy jak kompresor czy osuszacz sprawna. Z innych awarii tłumik końcowy poszedł (był od nowości, padł po 18 latach). Jeszcze łożyska w kołach, ale to pewnie wina zahaczenia o krawężnik (auto jest długie). Tak standardowo klocki (tarcze ciągle oryginalne od nowości). Klocki TRW na przodzie wytrzymały 56 tyś km dokładnie, wiec założyłem ponownie TRW, na tył także. Auto kilka razy do roku robi po 4-6 tyś km w ciągu tygodnia - niemieckie autostrady. Nigdy nie zawiódł, śmiga po autostradzie 160-180 km/h bez zadyszki. Wraca do domu i prosi o jeszcze :) W środku poza kierownicą nie widać żadnego zużycia. Na trasie potrafi zadziwić nie jedno auto, całkiem niezła elastyczność na 4 biegu. Ostatni wyjazd do Niemiec, opel insignia 2.0 cdti jedziemy równo 160, 170, 180, 200, ja 210 km/h i niestety insignia musiała odpuścić, zresztą xedos dużo dalej nie pojedzie :) bo powyżej 210 km/h łapie zadyszke i po dłuższym rozpędzaniu 230 km/h wyciągnie . Komfortowa przelotowa prędkość dla tego auta to 140-160 km/h. Taki kompromis między spalaniem (około 13L gazu) a poziomem hałasu w kabinie.
4,4
~marian
Mazda Xedos
9 2.5 164KM 121kW
Wcześniej miałem xedos 9 2.0 V6, teraz mam ponad 3 lata 2.5 V6, te same roczniki,oba manuale, poprzednim zrobione 70 tyś na PB, obecnym blisko 80 tyś na LPG. Po kolei, cena? Śmieszna, w tych pieniądzach ciężko o coś podobnego tak wygodnego, z taką mocą, niezaawodonością i spalaniem. Kupiłem w niemczech z niewiarygodnym niskim przebiegiem 120 tyś, teraz zbliżam się do 200 tyś km. Auto mimo 18-lat wciąż się świetnie prezentuje, każdy kto wsiada do niego, mówi że dałby mu dużo dużo mniej lat. Ale... Blacharka już nadgryza wiek, troche rys i małych parkingowych wgnieceń i nieszczęsne tylne nadkola, nie ma reperaturek i łatanie zdaje egzamin na 2 lata, potem wychodzi rdza, po kolejnych 2 latach trzeba łatać od nowa. Tak auto wolne od rdzy. Przyspieszenie, katologowo 8,6 s do 100 km/h, odstawia wszystkie 1,9 TDI, siedzi na ***** 1,8T z grupy VW. Dobrze przyspiesza do 180 km/h, maks jaki wyciągnałem to 230 km/h w niemczech, katalog podaje 220. Komfort, na postoju oczywiście silnika nie słychać, powyżej 160 km/h zaczyna się robić głośno, mam wrażenie że uszczelki lekko przepuszczają, auto ma w sumie 18 lat. Ekonomiczny, pali zaledwie litr więcej od 2.0V6. 50% trasy, 50% miasta mam ciągle 12 LPG. W mieście zatłoczonym, korkach, 11-11,5 PB czyli 14 LPG. Trasa tylko raz poniżej 10 LPG, holandia i prędkość 90 km/h. Przy 140 km/h - 12 LPG, 160 km/h 13 L LPG, 180 km/h 14,5 LPG. Mowa o tempomacie, autostrada niemiecka. Wygoda? Tak pod warunkiem że trasa to 1200 km, robiłem trasy po 2000 km do niemiec i spowrotem, plecy troche bolą, ale myśle że w większości aut tak jest. Serwis? Chcesz kombinować, tanio płacić to można, jak kupuje albo zamienniki wysokiej jakości (np klocki TRW 250 zł, ale hamuja i po 40 tyś km jeszcze starczą na co najmniej kolejne 20 tyś ) albo niestety serwis. Remont przedniego zawieszenia kosztuje niemało, ale wymieniasz raz i na wieki spokój. Generalnie fajne auto, dobrze przyspiesza, wygodne, klimatronik, elektryczne składane lusterka, kontrola trakcji, wyposażenie wystarczające, dobra jakość materiałów w środku. Musisz być przygotowany że czasami tysiaka trzeba wyłożyć, np kompletny rozrząd OEM kosztuje 800 zł, przednie tarcze ASO 550 zł. Ale tarcze wytrzymują 250 tyś, łączniki stablizatora 56 zł zrobiły 80 tyś km i nic. Także płace więcej, ale starcza na lata. Szkoda że już xedosów nie robią, mógłbym jeździć jeszcze długo nimi. Jest ich tak mało, że prędzej na ulicy spotkasz porsche niż xedosa :)
Średnie spalanie dla Mazda Xedos 9
7,9 – 11,7
l/100 km
10,3 – 12,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,7
Mazda Xedos
9 2.0 V6 140KM 103kW
Posiadam instalacje gazową i mazda ciągle w trasie Polska- Szwecja... Mam 2 zbiorniki LPG bo mało stacji w Szwecji. Nie przeciągam i nie wchodzę w obroty za często i ją szanuje. Nie ma potrzeby wachlować biegami bo jest dość elastyczny silnik. Jak jadę w korku to 50-tkę pokonuję na piątce. W trasie jadę do 150-160 i wystarczy. Gazu mam razem do dyspozycji na 1200km. A zbiorniki mieszczą prawie 100l. Więc łatwo obliczyć że sporo poniżej 10l na 100km. To bardzo dobry wynik. Jeśli ją trochę poprzeciągam i przekroczę 160km to dochodzi do 10-12l. Ale to i redukcje i mocne przyciśnięcia. To jak ona pali powoduje że opłaca mi się nią wyjechać tak daleko. No i wygodnie bo to limuzyna która ma prawie wszystko. Dodać należy że licznik zaniża mi kilometry ponieważ mam specjalnie wyższe opony. Powinien być 65 profil a ja mam 70 więc moje obliczenia stają się i tak z lekka zawyżone. Niestety rozstaję się z moją magdą bo muszę przeprowadzić pewne roszady z powodu zakładanej wyprowadzki do Szwecji na stałe. Zatem mazda w ogłoszeniu. Ale polecam tym którzy mają tylko wiarę w niemieckie samochody. Kto nie siedział i nie pojechał taką mazdą w trasę nie ma pojęcia o tym samochodzie. Ja spędziłem w niej chyba tyle że żal sie z nią pożegnać. Bardzo miły i wdzięczny samochód. Bezawaryjny ,
12,3
Mazda Xedos
9 2.5 170KM 125kW
Cóż, auto ma swoje lata i przebieg, więc trudno wymagać, że przez kolejne lata i kilometry nie włożymy złotówki. Wymiana zawiechy kosztuje, można też regenerować itd i z tego co wiem to też zdaje egzamin. Jak ktoś ma pojęcie o mechanice i troche zaparcia to jest w stanie dużo rzeczy zrobić sam, auto jest w miare proste konstrukcyjnie i można sporo porad znaleźć w internecie - przez co obniżymy koszta. Auto nie ma głupich awarii, zwłaszcza elektryka jest bardzo mocną stroną. Grunt to kupić zadbane auto, wtedy nie będziemy musieli płacić za poprzednika i auto nas nie będzie rujnować. Niejedno dużo młodsze auto jest w stanie zrujnować budżet, tutaj w zasadzie należy unikać aut skrajnie wyeksloatowanych, wtedy nie powinniśmy narzekać.
11,8
Mazda Xedos
9 2.5 164KM 121kW
Spalanie jest niezłe jak na taka mase i pojemność i osiągi, na pewno konkurencja odstaje, gorzej z serwisem. Większość serwis, a to kosztuje, dla oszczędnych można regenerować zawieszenie, kosztuje 1/10 ceny a da się pojeździć. Ja osobiście wymieniam na nowe, łączniki jeszcze w zamienniki, ale: - dolne wahacze:sworzeń ori 340 zł, tulejki zamienniki po 100 zł, są dwie sztuki na wahacz - środkowe wahacze albo wymieni się sworzeń za 200 zł ori, albo cały wahacz 700-800 (zależy jaka strona, dziwne) albo zamiennik meyle, albo w niemczech na ebay-u za 500 :) - górne 320 zł Wszystkie ceny na strone, podobnie jest z tyłem, o hamulcach wcześniej pisałem, tanio nie jest, ale te zawieszenie wytrzymuje 200-300 tyś km, więc wymienia się raz, najlepiej kupić z wymienionym zawieszeniem :)

Usterki Mazda Xedos

Liczba wpisów: 8
wyciek oleju, metaliczne dźwięki z pod pokrywy rozrządu.
  • Mazda Xedos 6 2.0 144KM 106kW 1992-2000
  • silnik
Witam. Dnia 7 stycznie br. auto sprawowało sie idealnie- jak zawsze. Dnia następnego około godziny 7-7:30 wyjechałem spod domu do dziewczyny mieszkającej 17km ode mnie. Zawsze odpalam i gaszę na PB. Po przejechaniu około 4-5km silnik zagrzał się i po wyjechaniu na DK74 przerzuciłem na LPG. Przejechałem tak około 90% reszty trasy bezproblemowo. Po dojechaniu praktycznie na miejsce przełączyłem na PB i zaczęły się problemy. Silnik osłabł, dotoczyłem się jakieś 300m na mostek i silnik zgasł zostawiając plamę oleju. Po czym "wczołgałem" się na podwórko. Odpalił w miarę normalnie ale nie miał siły jechać. Po kilkunastu minutach próbując odpalić usłyszałem metaliczny dźwięk spod pokrywy rozrządu. Po sprawdzeniu na kanale olej wydostał sie obok filtra oleju. Dodam również że w czwartek przed zdarzeniem został wymieniony olej na Platinum 10w40 do LPG wraz z filtrem. Miał zostać sprawdzony prąd na świecach ale niestety nie mam klucza i nie chcę przeciągnąć więc auto stoi u elektryka i czeka na swoją kolej. Rozrząd kompletny wymieniony 18-20 lipca 2012r. Po rozmowie z osobą która wymieniała komplet i opisaniu mu usterki stwierdził, że objawy nie wskazują na rozrząd. Nie wiem co mam zrobić. Mało kto chce się podjąć rozebrania tego silnika i sprawdzenia dolegliwości...
Oczekuje na rozwiązanie
gdy mrozi na dworzu odpala a gdy ciepło trzeba go kręcić
  • Mazda Xedos 6 2.0 144KM 106kW 1992-2000
  • silnik
Mowa tu o ujemnej temperaturze pod chmurką-wtedy samochód zapala bez problemów...a kiedy jest ciepło i wilgotno samochód trzeba kilka razy próbowac odpalić..i długo kręcić..kiedy jest już rozgrzany nie ma z nim problemów...nie podoba mi sie to że raz zapala jak nowy,a innym razem jakby nie chciał...samochód był sprawdzany przez mechanika ale nic na to nie poradził...zaznacze ze mam lpg,poprzedni właściciel założył najprostszą instalację...cy przyczyna złego odpalania lezy po stronie lpg??co zrobić by było dobrze...świece i akumul. nowe kopulka i palec w porzadku-kable również....
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Niedziała kilka układów elektrycznych
  • Mazda Xedos 6 2.0 144KM 106kW 1992-2000
  • instalacja elektryczna
Objawy pojawiły sie krótko po tym jak miałem bliskie spotkanie z kałużą po odwilży jaka przyszła tuż przed Nowym Rokiem. Pierwsze co zauważyłem to brak ogrzewania lusterek oraz tylnej szyby.Co sie też póżniej okazało przestał działać prawy xenon(nie są to ori xenony lecz zamontowane przezemnie ale dobrej firmy Philipsa więc nie jakieś Chiniole)co najgorsze podczas dalszej jazdy poczułem zapach palonej sie instalacji.Zacząlem szukać skąd sie ten zapach wydobywa i doszłem do skrzynki z bezpiecznikami która znajduje sie koło nog kierowcy. Siadło mi także podswietlenie w drzwiach oraz kabiny.Zacząłem sprawdzać bezpieczniki i jeden znalazłem przepalony.Wymieniłem go i podświetlenie kabiny zadziałało.Niestety reszta dalej nie działa a zauważyłem jeszcze że i lewe światło drogowe też już nie świeci.:( Może ktoś pomoże
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Mazda Xedos 9