Szukaj

Informacje o Mazda Xedos 6 2.0 144KM 106kW 1992-2000

Lata produkcji: 1992 – 2000
Segment: Wyższa klasa średnia
Produkowany od 1992 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 144 KM (106 kW)
Maksymalny moment obrotowy 170 Nm przy 5000 obr/min
Liczba cylindrów 6
Liczba zaworów 4
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Silnik + Stosunek jakość/cena + Całokształt

Wady

- Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

2,7
~Airnyy
Mazda Xedos
6 2.0 144KM 106kW
Autko mnie mocno rozczarowało, od Japończyka spodziewałem się jednak troszkę większej bezawaryjności. Rozumiem że w tych autach może być słaba blacha ale w moim egzemplarzu panewka roztrzaskała blok silnika i to nie była wina kierowcy jak to zwykle się zdarza, widocznie miałem pecha do tego modelu. W Xedosie utopiłem ponad 10 tys. i przestałem liczyć, ostatecznie sprzedałem go za 2,5 tys. bo nikt nie chciał więcej dać, nie dziwię się, bo gdy zobaczyłem mazde od dołu, okazało się prze przegniła mi podłożnica, obok poduszki która trzymała silnik, poczekałbym jeszcze trochę i pewnie wpadłby mi na drogę, bo sporo waży ;) Mimo dużych wydatków auto bardzo traci na wartości. Warto też liczyć się z tym, że bardzo ciężko sprzedać ten model, musimy po prostu czekać na jakiegoś pasjonata, normalnej osoby nie zainteresuje taki model, rozsądniejszym wyborem będzie mazda 626, avensis bądź accord, jeśli już mówimy o Japończykach. Bardzo rozczarowuje też słaby i paliwożerny silnik, jego jedyną zaletą jest dźwięk typowy dla silników widlastych, miałem dwa silniki w tym modelu więc nikt nie powie mi że trafiłem na wadliwą jednostkę. Jedynym plusem tego auta, jest dość ciekawa i ponadczasowa stylistyka, chociaż nie każdemu może ona przypaść do gustu.
4,3
~Simoniskier
Mazda Xedos
6 2.0 144KM 106kW
Witajcie! Piszę tę opinię pod wpływem chwili sentymentu nie posiadając już tego samochodu, ale cały czas wracając do niego myślami z nostalgicznym uśmiechem... Mianowicie byłem w szczęśliwym posiadaniu tego wspaniałego auta kilka lat temu. Przed nim posiadałem kilka samochodów z których wymienię m.in. Vauxhalla Senatora 2,5 w automacie, Fiata TIPO, Citroena ZX Furio 1.8 oraz...Mazdę 626 2.0 V6. I właśnie w użytkowaniu 626-tki brakowało mi tylko pięknego nadwozia więc po namyśle i długich poszukiwaniach kupiłem ślicznego Xedosa. Użytkowałem go kilka lat, lecz los sprawił , że w czasie z niego radosnego korzystania założyłem Rodzinę. Urodził nam się Syn i ze względu na brak poduszek oraz środków finansowych na drugie auto, z krwawiącym bólem serca rozstałem się z moim Xedosem. Zakupiłem Focusa MK2 1,6bTDCI, a teraz mam Alfa Romeo 159 SW 1,9 120--->163KM. Focus był dobrym koniem do pracy i niezłym autem familijnym ale uległ wypadkowi, nabyłem Alfę Romeo. Alfa jest boooska ale...no właśnie ale... Brak mi mruku V6. Wiem, wiem - mogłem kupić Alfę w V-ce, ale wybaczcie: dla mnie spalanie niejednokrotnie ponad 20l/100km to hmm...sami wiecie. Do rzeczy: Xedos to wspaniałe auto, nietuzinkowe i ponadczasowe, w mej opinii to klasyk za życia. Dziś w małej mieścinie, w której mieszkam widziałem Ferrari. Xedosa (prócz mojego i sąsiada) nie widziałem w tym mieście nigdy... Gdyby to auto miało więcej poduszek, to nie sprzedałbym go za nic w świecie, bo prócz nich miało co trzeba: dynamiczny silnik elektrycznie regulowane i podgrzewane fotele, tempomat, elektryczny szyberdach, elektryczne szyby, elektrycznie wysuwana antena, dużo miejsca dla pasażerów oraz spory bagażnik. Żeby nie być ślepozachwycony, to uważajcie proszę na żłopiący olej silnik i później kopcenie z wydechu. Poza tym auto ma nieco zbyt słabe hamulce jak na tę masę, psuje się ręczny, do którego jest ciężki dostęp (kiedyś nie chciali mi dowodu podbić), światła świecą jak świeczki, no i rdzewieją tylne nadkola. Jednak mimo tych wad wciąż za nim tęsknię... Niesłyszalny silnik na postoju, lecz gdy się wkręcił na obroty, to wyłączałem radio by go posłuchać :) Przyspieszenie jak na tę masę niezłe, V max w DE 220 bez problemu. Ciekawskie spojrzenia przechodniów, uśmiechy dziewczyn, zachwyt kumpli, gdy czasem dałem się karnąć i komentarze po przejażdżce w stylu: "k**wa jak to chodzi!" - B E Z C E N N E! :)
4,0
~Baltazar
Mazda Xedos
6 2.0 144KM 106kW
Autko jak najbardziej na plus:) mimo tego że częsni są w nico wyższych cenach aniżeli w popularnych na naszych drogach niemieckich samochodach estetyka wykonania... wyposażeni... czy chociażby nawet niezawodność xedosa rekompensuje to z nadwyżką.
Średnie spalanie dla Mazda Xedos 6 2.0 144KM 106kW 1992-2000
9,8
l/100 km
10,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,0
Mazda Xedos
6 2.0 144KM 106kW
Spalanie podałem po wymianie instalacji gazowej "manualnej" na sekwencyjną. Wcześniej było ok 1,5l więcej. Codziennie pokonuję drogę do pracy i z powrotem (łącznie ok. 14 km - więc krótkie dystansy). W trasie jeszcze nie miałem okazji sprawdzić, ale myślę że wynik 10l/10km jest do osiągnięcia przy średnio dynamicznej jeździe). Dotychczasowa moja jazda jest raczej nieekonomiczna (korki, ruch wahadłowy w związku z remontami dróg, krótkie dystansy, prędkości max 60km/h - więcej się nie da :/. Nie czuć spadku mocy przy jeździe na lpg a koszt przejechania 100 km jest mniejszy niż w moim poprzednim focusie 1.6 16V. Klima jest bardzo wydajna. Minus tego modelu to : duży promień skrętu, kiepsko się cofa (małe lusterka), średnie hamulce, kiepskie światła (norma w tym modelu). Na plus : cicha praca silnika - wręcz go nie słychać na wolnych obrotach (od 4000 obr. silnik brzmi na prawdę rasowo), świetne fotele (trzymanie boczne), duży bagażnik (butlę mam w kole), działający tempomat (pomimo iż auto już jest prawie"pełnoletnie"). Wkrótce napiszę coś więcej. Pozdrawiam
12,3
Mazda Xedos
6 2.0 144KM 106kW
Mazda pali mi przyzwoicie. Nie jeżdżę ekonomicznie ale też nie gniotę do odcięcia. Wartości które podałem to : 11 l trasa auto zapakowane na max + 3 osoby + klima jazda średnio dynamiczna (wiozłem rodzinkę). 14 l pali mi w mieście jak raczej jeżdżę sam, jazda raczej dynamiczna, często klima. Auto bardzo szybko się rozpędza. Już powyżej 3tyś.obr czuć że ciągnie, a powyżej 5tyś.obr boję się go wkręcać ;). Autko pali mi mniej więcej tyle samo ile poprzedni focus 1.6 PB (w przeliczeniu za koszt przejechania 100km pb/lpg) a osiągi są dużo lepsze. Cieszy również to że jest to auto elitarne. W moim mieście powyżej 120tyś mieszkańców są 3 egzemplarze tego samochodu, z czegómój jest najładniejszy ;) Pozdrawiam
8,7
Mazda Xedos
6 2.0 144KM 106kW
witam dodaje już 2gą opinię tym razem po 2 latach śmigania jednak po remoncie silnika (nowe cylindry, tłoki, 2 nowe głowice + rzecz jasna uszczelki pierścienie ) remont 7 tys PLN oryginalny przebieg auta 155 tys. km auto na trasie schodzi do 7,5-7,8 bp98 /100km (prędkość 90-120) cykl mieszany 68%trasa-32%miasto 8,4bp 98 miasto ok 9,7-10 bp98 uważam to za doskonały wynik podobno na niemieckich autobahn mozna zejść do 7,0 ale niestety w Polsce uważam że do 7,5 ciężko zejść chyba ze na A1/A2... ale jak masz 140 kucy pod machą to nie będziesz ich testował na ekonomię na pięknej trasie :) pozdrawiam aczkolwiek modelu z tym silnikiem nie polecam auto w sumie kosztowało mnie 18tys zł ale mam przebieg 7 tys km na dzień dzisiejszy bo motor jest praktycznie nowy a głowice zregenerowane tzn wymienione zawory i gniazda zaworowe , zplanowana powierzchnia koszt 2ch głowic 4 tys zł !!! ale były w stanie tragicznym i to zanim je zrobiłem widziałem 6 zestawów wszystkie do dupy masakra

Usterki Mazda Xedos

Liczba wpisów: 8
wyciek oleju, metaliczne dźwięki z pod pokrywy rozrządu.
  • Mazda Xedos 6 2.0 144KM 106kW 1992-2000
  • silnik
Witam. Dnia 7 stycznie br. auto sprawowało sie idealnie- jak zawsze. Dnia następnego około godziny 7-7:30 wyjechałem spod domu do dziewczyny mieszkającej 17km ode mnie. Zawsze odpalam i gaszę na PB. Po przejechaniu około 4-5km silnik zagrzał się i po wyjechaniu na DK74 przerzuciłem na LPG. Przejechałem tak około 90% reszty trasy bezproblemowo. Po dojechaniu praktycznie na miejsce przełączyłem na PB i zaczęły się problemy. Silnik osłabł, dotoczyłem się jakieś 300m na mostek i silnik zgasł zostawiając plamę oleju. Po czym "wczołgałem" się na podwórko. Odpalił w miarę normalnie ale nie miał siły jechać. Po kilkunastu minutach próbując odpalić usłyszałem metaliczny dźwięk spod pokrywy rozrządu. Po sprawdzeniu na kanale olej wydostał sie obok filtra oleju. Dodam również że w czwartek przed zdarzeniem został wymieniony olej na Platinum 10w40 do LPG wraz z filtrem. Miał zostać sprawdzony prąd na świecach ale niestety nie mam klucza i nie chcę przeciągnąć więc auto stoi u elektryka i czeka na swoją kolej. Rozrząd kompletny wymieniony 18-20 lipca 2012r. Po rozmowie z osobą która wymieniała komplet i opisaniu mu usterki stwierdził, że objawy nie wskazują na rozrząd. Nie wiem co mam zrobić. Mało kto chce się podjąć rozebrania tego silnika i sprawdzenia dolegliwości...
Oczekuje na rozwiązanie
gdy mrozi na dworzu odpala a gdy ciepło trzeba go kręcić
  • Mazda Xedos 6 2.0 144KM 106kW 1992-2000
  • silnik
Mowa tu o ujemnej temperaturze pod chmurką-wtedy samochód zapala bez problemów...a kiedy jest ciepło i wilgotno samochód trzeba kilka razy próbowac odpalić..i długo kręcić..kiedy jest już rozgrzany nie ma z nim problemów...nie podoba mi sie to że raz zapala jak nowy,a innym razem jakby nie chciał...samochód był sprawdzany przez mechanika ale nic na to nie poradził...zaznacze ze mam lpg,poprzedni właściciel założył najprostszą instalację...cy przyczyna złego odpalania lezy po stronie lpg??co zrobić by było dobrze...świece i akumul. nowe kopulka i palec w porzadku-kable również....
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Niedziała kilka układów elektrycznych
  • Mazda Xedos 6 2.0 144KM 106kW 1992-2000
  • instalacja elektryczna
Objawy pojawiły sie krótko po tym jak miałem bliskie spotkanie z kałużą po odwilży jaka przyszła tuż przed Nowym Rokiem. Pierwsze co zauważyłem to brak ogrzewania lusterek oraz tylnej szyby.Co sie też póżniej okazało przestał działać prawy xenon(nie są to ori xenony lecz zamontowane przezemnie ale dobrej firmy Philipsa więc nie jakieś Chiniole)co najgorsze podczas dalszej jazdy poczułem zapach palonej sie instalacji.Zacząlem szukać skąd sie ten zapach wydobywa i doszłem do skrzynki z bezpiecznikami która znajduje sie koło nog kierowcy. Siadło mi także podswietlenie w drzwiach oraz kabiny.Zacząłem sprawdzać bezpieczniki i jeden znalazłem przepalony.Wymieniłem go i podświetlenie kabiny zadziałało.Niestety reszta dalej nie działa a zauważyłem jeszcze że i lewe światło drogowe też już nie świeci.:( Może ktoś pomoże
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Mazda Xedos 6