Szukaj

Informacje o Mazda Tribute II 2.3 150KM 110kW 2007-2011

Lata produkcji: 2007 – 2011
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od 2007 do 2011 roku
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW)
Ogólna ocena
4,4 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Całokształt + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Skrzynia biegów - Ergonomia - Karoseria

Wybrane oceny

4,1
~żyjta długo i szczęśliwie!
Mazda Tribute II
SUV 2.3 150KM 110kW
Witam. Moja ocena będzie dość mocno krytyczna, wymienię konkretnie wady i zalety tego modelu, a że miałem już 11 aut różnych segmentów i marek, to postaram się o obiektywne spostrzeżenia. Natomiast muszę od razu napisać że ta Mazda Tribute ogólnie jest bardzo po układanym autem. Robi dobre wrażenie u znajomych, czy jak kogoś zabieram. Może się podobać , mi jako auto uniwersalne bardzo odpowiada. Posiadałem vany, kombi i hatchbacki, tutaj mamy ok 4,5 długości, dość wysokie, czuć jak się przy niej stoi /mam 177 wzrostu/. W środku czuć przestrzeń, nad głowami jest ok, kierowca raczej nie będzie narzekał na pozycję, z tyłu miejsca na nogi wystarczy, bagażnik nie jest długi, oczywiście sporo mniejszy niż w kombi ale za to wysoki. W tym połączeniu silni 2,3 i automat, przemieszcza się sprawnie, duże koła 235 i spory profil na 16 calowych felgach, to na pewno coś innego niż nowoczesne auta na felgach powyżej 17-18 z zelówką zamiast gumy. Uniwersalne - ponieważ zamieszkując obrzeże aglomeracji, czasem jadąc w trasę , a czasem gdzieś po polu , jestem zadowolony z użytku, nie posiada napędu 4WD, zimą pod górkę jakoś wychodziło..
4,4
~nowy właściciel
Mazda Tribute II
SUV 2.3 150KM 110kW
Taki dość kompaktowy suv , crossover , nie wiadomo co.. Jak na suv- a to za małe, za lekkie (poniżej 1,5t) może za słabo wyposażone, ale crossovery też raczej są mniejsze i bardziej kompaktowe niż ta Tribute. Może i dobrze, bo jak patrze na te drugie to jak dla mniej za mało przestrzeni, małe bagażniki z niedużymi klapami, za to klasyczny suv z silnikiem 3,0 lub więcej, o masie 1,8-2,2 tony, no i czy ja chcę się wozić suwem..? A tu mamy przestrzeń jak w sam raz, jest wystarczająco miejsca z przodu , z tyłu , bagażnik okazały (jak na auto poniżej 4,5m), na parkingu łatwiej się mieści niż klasyczne długie 4,85 m kombi. Siedzi się dość wysoko, nad głową dużo miejsca, szerokość taka że łokciami się nie trąca ale sporo mniej niż niektóre krążowniki, którymi ciężko zmieścić się w mieście. Dałem 5 gwiazdek, bo jeśli polu i się taki zróżnicowany całokształt auta do wszystkiego a jednak z pewnymi kompromisami to 4 gwiazdki to za mało. Ta Mazda ma chyba więcej z Forma niż japończyka, dla niektórych to obraza majestatu bo kojarzą auta na F z europejską wersją tego dużego koncernu, a nie wiedzą że na warunki USA nasze europejskie piękności w są jak szpadel z plastiku, auta amerykańskie są jak czołgi, jeździć po wszystkim, łatwo się naprawić , mieć w 1980 roku wyposażenie jakie skoda fabia otrzymała w 2008. Ja tam mam respekt do amerykańskiej motoryzacji.
4,6
~luk
Mazda Tribute II
SUV 2.3 150KM 110kW
Tych samochodów praktycznie nie ma na drogach. Oczywiście mam na myśli 2008-2011. Doczytałem że produkcja od 2007 jak moja, natomiast sprzedaż od 2008. Akurat mi się trafiła jeszcze ze starą skrzynią i silnikiem 2,3, gdzie po zmianach rok pożniej była już skrzynia 6 biegowa (a nie 4) i mocniejszy silnik 2,5. Mój wybór Mazdy z pomiędzy Hondy CRV, Forestera, X-traila, Outlander. Ma napęd tylko na przód, automat, lpg brc, sprowadzony w 2009 r do PL. Jestem trzecim albo 4 właścicielem. Na szczęście poprzednicy nie szczędzili na serwis. Auto jest dość zgrabne, chociaż przód dość masywny i tył wysoki. 4,5 m długości, akurat tyle że wystarcza. Kierowca miejsca dostatek, z tyłu wystarczająco , bagażnik też ok. Jest dość wysokie, a próg wsiadania też, więc dla niektórych (np starszych może mniej pasować) za to prześwit że hej. Umyślnie nie chciałem 4x4, w doświadczenia widzę że lepiej mieć dobre opony zimowe i to wystarcza (jak dla kogo ...). Przy tym auto mniej pali, nie ma serwisu napędu i dodatkowego hałasu. Aha , wybrałam Tribute ponieważ ma dla mnie akuratne wymiary do działalności, podoba mi się, lubię auta niezwykłe i co chyba najważniejsze , zmieściłem się w budżecie 20tyś gdzie konkurenci byli sporo drożej. Tribute to kompromis "auto trochę do wszystkiego". Codzienna jazda po mieście- nie za duże wymiary, niezbyt długi, automat, w trasie- komfort wystarczający na długą trasę choć daleko do klasy premium, ale wyciszenie, nagłośnienie i takie tam można poprawić, do pracy- dojeżdżam w różne miejsca, nie będę przejmował się wybojami, auto dobrze się prezentuje, posiada bagażnik dachowy z relingami, więc drabinę przewiozę bez problemu. Ocenę powinienem wystawić za jakiś czas, ale liczę że moja ocena pomoże innym i więcej będzie tych aut na drodze bo to dobry zakup.
Mazda Tribute II