Szukaj

Informacje o Mazda Premacy I 1.8 16V 100KM 74kW 1999-2005

Lata produkcji: 1999 – 2005
Segment: VANy
Produkowany od 1999 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1840 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 100 KM (74 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 152 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 85 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,2
~radziuspe
Mazda Premacy I
Minivan 1.8 16V 100KM 74kW
Autem bardzo przyjemnie się jeździ. Na plus: Świetne prowadzenie, ładny wygląd i niezawodność. Wykonanie wnętrza niezłe (wnętrze, pomimo 19 lat wygląda świeżo), klimatyzacja szybko schładza wnętrze, a na lpg pracuje bez zarzutów (nie czuć różnicy względem jazdy na PB). Z minusów: korozja na tylnych błotnikach i na rantach drzwi. Powyżej 120 km/h robi się głośno i mało przyjemnie. Silnikowi przydałoby się z 10 KM. Tragedii nie ma, ale przyspieszenie jest gorsze niż w Citroenie Xsarze picasso z silnikiem 1.6. K
4,2
~s
Mazda Premacy I
Minivan 1.8 16V 100KM 74kW
Przez pięć lat użytkowania (instalacja gazowa założona w serwisie STAG) padła tylko cewka za 70zł oraz regenerowane były tylne zaciski - lubią się zapiec. Gdyby nie wszechobecna rdza, to do tej pory bym jeździł. A tak niestety, przyszedł koniec. Wersja 100KM niestety trochę słaba, przy 5 osobach i całym bagażniku klamotów trzeba redukować na 4 bieg pod górkę w trasie. Spalanie gazu 10,5L. Zawieszenie - no tutaj niestety trzeba się przyzwyczaić do chrupania przedniego zawieszenia, nawet po wymianie wszystkich gum po roku odgłosy wracają. Za to genialnie trzyma się w zakrętach i hamuje. Klimatyzacja mogła by być bardziej wydajna, ale ogólnie nie jest źle. Spryskiwacze - wymiana na mgłowe, bo oryginały trochę słabo. Zbiornik około 2L płynu to też lekka przesada - często trzeba dolewać, zwłaszcza że szyba jest pod takim kątem, że zbiera wszystkie latające robactwo na siebie.
4,1
~binarny
Mazda Premacy I
Minivan 1.8 16V 100KM 74kW
Auto oceniam bardzo pozytywnie. Miejsca dla każdego pasażera jest dość sporo bagażnik też jest dość spory. Widoczność za kierownicą jest bardzo dobra. Jakość wykończenia w środku jest zadowalająca jak na ten rok nic nie trzeszczy oraz stylistyka wnętrza jest atrakcyjna patrząc na auta z podobnych latZawieszenie zrobiło na mnie spore wrażenie wytłumiając dziury. Auto fajne do miasta jak i w trasę. Silnik jest dość elastyczny oraz nie bierze oleju. Dobrze przyswaja LPG 1.8 100KM spali od 8,5 do 11l przy bardzo dynamicznej jeździe. Jedyne do czego można się przyczepić to że auto lubi rdzę oraz posiada dość słabe wygłuszenie.
Średnie spalanie dla Mazda Premacy I 1.8 16V 100KM 74kW 1999-2005
8,4
l/100 km
9,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,0
Mazda Premacy I
Minivan 1.8 16V 100KM 74kW
Podane dane ze spalania LPG! Średnie spalanie po przejechaniu niemal 3 000 km to 11 l lpg/100 km. Generalnie na trasie przy spokojnej jeździe do 100 km/h można osiągnąć na gazie 8-9 l/100. Jadąc do Karpacza na odcinku niemal 450 km średnie spalanie wyszło 10,2 l/100 km (2 osoby, klima, większość trasy z prędkościami 120-130 km/h). Jadąc autostradą z prędkościami 120-140 km/h trzeba liczyć ok 10-11 l/100 (oczywiście z włączoną klimatyzacją.) Jeżdżąc po mieście trzeba się liczyć ze spalaniem w okolicach 12-13 l, czasem nieco mniej. Ogólnie uważam, że spalanie jest przyzwoite jak na miniwana z silnikiem 1.8. Przy częstym wkręcaniu go na wysokie obroty spalanie szybko wzrasta - za ekonomiczną jazdę potrafi odwdzięczyć się rozsądnym spalaniem.
10,2
Mazda Premacy I
Minivan 1.8 16V 100KM 74kW
Nie wiem czy tylko ja korzystam z wysokich obrotów mojej mazdy czy po prostu mój egzemplarz pali więcej niż innym. Dbam o samochód bardziej niż o moją drugą połówkę, więc spalanie nie jest spowodowane złym stanem technicznym. Przyznam że mam ciężką nogę. Więc... Trasa: 140-150km/h 10L wolniej nie potrafię. LPG miasto przeważnie 12L ale zmieniając biegi minimum przy 3000 obr/min. Na trasie można pewnie zejść do 6L ale takimi prędkościami nie jeżdżę. przy 185km/h komputer pokazywał spalanie 18,3L ale jadąc na trasie między 160 a 180 na stacji zanotowałem średnią 13,7L z kartką w ręce. Silnik ledwo daje radę z samochodem więc trzeba go mocno kręcić, 5 bieg między 90 a 120km/h jest dla podtrzymania prędkości (takie jest moje odczucie). Słabo wyciszony samochód i ta nieszczęsna rdza... Jeśli interesuje was czy na pewno samochód wyciąga 185km/h przed testami własną mazdą sprawdźcie uchwyty górne sprężyn przedniego zawieszenia. U mnie ledwo trzymały. Ale ja po zakupie sprawdzałem każdy element. Chętnie bym zamienił na jakiegoś francuza. Może bardziej awaryjny ale komfort i silniki o wiele lepsze. Pozdrawiam
10,9
Mazda Premacy I
Minivan 1.8 16V 100KM 74kW
Jeżdżę raczej żwawo. Przy tym silniku dużo zależy od stylu jazdy, a najbardziej od agresywności wciskania pedału gazu. Podczas spokojnej wycieczki do Rumunii, gdzie prędkość przelotowa wynosiła ok. 90 km/h spaliła średnio 8.6 l/100 km. A gnając autostradą ~150 km/h przy dość szarpanym ruchu wyszło 15 l/100km. Jeżdżąc głównie miasto+autostrady (płynne 130-140 km/h) wychodzi ok 11-12l/100km. Brak problemów na LPG (50 tys km).

Usterki Mazda Premacy I

Liczba wpisów: 22
Silnik gaśnie przy podłączeniu przepływomierza
  • Mazda Premacy I 1.8 16V 114KM 84kW 1999-2001
  • inne
  • 1000 tys. km
Cześć wszystkim. Od jakiegoś czasu mam problem z samochodem marki mazda premacy 1999, gdy dojeżdżam do świateł,skrzyżowań wciskam sprzęgło to mi gasnie silnik jak tylko spadają obroty silnika. Byłem u mechanika sprawdził wszystko czy czasem lewego powietrza nie sasysa,kolektor, cisnienia, pod komputer podlaczyl i wszystko ok ale nadal problem nie rozwiązany. Bylem u drugiego mechanika stwierdzil że przepływomierz powietrza jest uszkodzony i odłączył kostkę - tak już nie gaśnie ale pobiera mi o wiele wiecej paliwa i nie ma mocy tak jak przy podłączonym przepływomierzem. Gdy podłączam kostkę do przeplywomierza wtedy gaśnie to coś musi tam byc za błąd, a i przepływomierz wymienilem na nowy i dalej gaśnie. Jakies porady? Pozdrowienia
Oczekuje na rozwiązanie
Problem z odpaleniem
  • Mazda Premacy I 2.0 DiTD 90KM 66kW 1999-2001
  • silnik
Gdy silnik jest nie nagrzany, lub jest chłodno na dworze jest problem z odpaleniem za 1x gdy jest cieplo nie ma najmniejszego problemu. Zimna temperatura powoduje problem z odpaleniem auta Auto było u mechanika zostały wymienione 2 świecie, filtr; powietrza, paliwa. Mechanik mówił że jeszcze sprawdzał tam jakiś przekaźnik oraz przeczyścił styki i tyle naprawa tego 250zł przez jakiś czas odpalało lecz było ciepło. Nadeszły przymrozki i znow ten problem dziś odpaliłem ja chyba za 50x razem, normalnie kreci tylko nie chce odpalić. Próbowałem dodzwonić się do tego mechanika i ani nie odbiera telefonu.
Problem rozwiązany
46 komentarzy
Brak mocy nie chce normalnie jechać na biegu jałowym wkręca się normalnie na obroty
  • Mazda Premacy I 2.0 DiTD 100KM 74kW 2001-2005
  • silnik
  • 400 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Brak mocy niechce normalnie jechać maksymalna prędkość to 40-60 kmh,na biegu jałowym normalnie wkręca się na obroty co pokazuje obrotomierz,auto dobrze odpala,nie kopci,chodzi równo na obrotach,tylko podczas jazdy nie może się normalnie rozpędzić i normalnie jechac
1 komentarz
Mazda Premacy I