Szukaj

Informacje o Mazda MX-5 IV Soft Top 2.0 SKY-G 160KM 118kW 2015-2018

Lata produkcji: 2015 – 2018
Segment: Auta sportowe
Produkowany od roku 1989 (w Europie dostępny od roku 1990) mały, dwumiejscowy samochód sportowy o nadwoziu typu roadster (segment H). Mazda MX-5 stała się jednym z największych sukcesów rynkowych japońskiego producenta, będąc najczęściej nabywanym roadsterem na świecie. Od debiutu na rynku, Mazda MX-5 została sprzedana w liczbie ponad miliona egzemplarzy, była również często nagradzane (m.in. tytuły Samochodu Roku w Japonii i Australii), stając się samochodem kultowym. Czwarta generacja modelu dostępna jest od roku 2015. Na japońskim rynku Mazda MX-5 funkcjonuje jako Mazda Roadster (wcześniej Eunos Roadster), na amerykańskim natomiast pod nazwą Mazda Miata.
czytaj więcej
Powagosław

Dzięki swojej renomie i kultowym statusie, MX5 to wizytówka i najważniejszy ambasador japońskiej marki. A ponieważ Mazda projektuje ostatnio wyjątkowo piękne samochody, jej kultowy roadster wygląda dziś jeszcze lepiej niż wygląda. Kiedykolwiek.

~Powagosław
Luzacjusz

Gdyby James Bond, w całej swojej playboyowatej szykowności, nabrał trochę hipsterskiego luzu, przesiadłby się z Aston Martina do MX5. Szczególnie, że nowa MX5 wygląda tak, jak powinien wyglądać mały sportowy Jaguar.

~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 160 KM (118 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 4600 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 13,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 83,5 x 91,2 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
3,6 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Układ jezdny + Skrzynia biegów + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Widoczność - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,7
~Mike
Mazda MX-5 IV
Soft Top 2.0 SKY-G 160KM 118kW
Auto eksploatowane kilka razy jako samochód zastępczy podczas serwisowania innego modelu Mazdy. Zarówno w lecie, jak i w mroźnej zimie, i w mieście i w dłuższej podróży. Jako pierwszy i jedyny samochód w rodzinie - stanowczo nie polecam, chyba, że nie będziemy nim wyjeżdżać z miasta, jak np. w Warszawie (oraz dysponujemy garażem). Jako drugie auto w rodzinie - też tak sobie, chyba, że mamy garaż i w domu i parkujemy w garażu w pracy i niemal tylko tak auto wykorzystujemy. Jako trzecie lub czwarte auto w rodzinie - ZDECYDOWANIE TAK :-)). To taki "uprzyjemniacz" życia jak np. sauna, gdyby z sauny korzystać codziennie, to na pewno byśmy "przedobrzyli"...
2,9
~knyp93
Mazda MX-5 IV
Soft Top 2.0 SKY-G 160KM 118kW
Chciałem dać 3,5 gwiazdki ale nie jest to mozliwe. Samochód do lansowania dobry w zakrętach. A jeżeli mowa o silniku i mocy no troche porazka... skoda octavia ma lepsze osiagi (mowa o 1.4 i 1.6). Poza tym słaba widoczność i głośno w środku ale... To nie zmienia faktu, że bardzo lubie to autko lecz w użytkowaniu miejskim, na trasie troche dokuczliwe. W meście wszyscy sie oglądają, małolatki machają a chałas jest tylko od BOSE :) Polecam Jeżeli chodzi o ten próg pieniężny.
4,0
~RK
Mazda MX-5 IV
Soft Top 2.0 SKY-G 160KM 118kW
Rewelacyjna zabawka. W tej cenie nie ma konkurencji. Himalaje zabawy bez ryzyka utraty prawa jazdy. Jest kilka niedogodności, ale są to drobnostki.
Åšrednie spalanie dla Mazda MX-5 IV Soft Top 2.0 SKY-G 160KM 118kW 2015-2018
8,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,7
Mazda MX-5 IV
Soft Top 2.0 SKY-G 160KM 118kW
Świetna zabawka. Auto idealnie nadaje się do miejskiej jazdy, kręte drogi. Prowadzi się wyśmienicie. Po dodaniu gazu oraz skręcenie kierownicy momentalnie zaczyna dawać o sobie znać mechanizm roznicowy. Trasa bez dachu 220km/h okrutnie głośno no ale przy tej prędkości no niestety tak będzie. Podczas jazdy z zamkniętym dachem również są dość wyczuwalne przedmuchypowietrza do środka kabiny. Auto stworzone raczej do mniejszych prędkości. Przy jeździe z butem w podłodze spalanie miasto - trasa około 12l. 1045kg i 160km robi swoje. Jest czym jechać nie zużywając przy tym cysterny paliwa. Jeśli chodzi o zawieszenie, dość sztywne jak przystało na auto o sportowym charakterze jednak dobrze radzące sobie z nierównościami. W środku niestety nie otrzymujemy komfortu, także większe osoby mogą mieć problem przy dłuższej jeździe. Problemem jest również brak schowkow, a do bagażnika możemy włożyć co najwyżej kratę piwa ;) Podsumowując auto za te pieniądze jest zdecydowanie warte uwagi o ile interesujące dla nas są głównie właściwości jezdne i stylistyczne.
9,3
Mazda MX-5 IV
Soft Top 2.0 SKY-G 160KM 118kW
7,8
Mazda MX-5 IV
Soft Top 2.0 SKY-G 160KM 118kW
Mazda MX-5 IV Soft Top