Szukaj

Informacje o Mazda MX-5 IV Fastback RF Facelifting 2.0 SKY-G 184KM 135kW 2018-2023

Lata produkcji: 2018 – 2023
Segment: Auta sportowe
Produkowany od roku 1989 (w Europie dostępny od roku 1990) mały, dwumiejscowy samochód sportowy o nadwoziu typu roadster (segment H). Mazda MX-5 stała się jednym z największych sukcesów rynkowych japońskiego producenta, będąc najczęściej nabywanym roadsterem na świecie. Od debiutu na rynku, Mazda MX-5 została sprzedana w liczbie ponad miliona egzemplarzy, była również często nagradzane (m.in. tytuły Samochodu Roku w Japonii i Australii), stając się samochodem kultowym. Czwarta generacja modelu dostępna jest od roku 2015. Na japońskim rynku Mazda MX-5 funkcjonuje jako Mazda Roadster (wcześniej Eunos Roadster), na amerykańskim natomiast pod nazwą Mazda Miata.
czytaj więcej
Powagosław

Dzięki swojej renomie i kultowym statusie, MX5 to wizytówka i najważniejszy ambasador japońskiej marki. A ponieważ Mazda projektuje ostatnio wyjątkowo piękne samochody, jej kultowy roadster wygląda dziś jeszcze lepiej niż wygląda. Kiedykolwiek.

~Powagosław
Luzacjusz

Gdyby James Bond, w całej swojej playboyowatej szykowności, nabrał trochę hipsterskiego luzu, przesiadłby się z Aston Martina do MX5. Szczególnie, że nowa MX5 wygląda tak, jak powinien wyglądać mały sportowy Jaguar.

~Luzacjusz
Produkowany od 2018 do 2023 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 184 KM (135 kW) przy 7000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 205 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 13,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 83,5 x 91,2 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny i-stop & i-ELOOP
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny i-stop & i-ELOOP
Ogólna ocena
3,9 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Karoseria - Wyciszenie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Åšrednie spalanie dla Mazda MX-5 IV Fastback RF Facelifting 2.0 SKY-G 184KM 135kW 2018-2023
7,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,9
Mazda MX-5 IV
Fastback RF Facelifting 2.0 SKY-G 184KM 135kW
Mam auto od pół roku, zrobiłem ok 7000km, jeżdżę nim 75% trasa 25% miasto. W drodze do pracy (30-40km drogi międzymiastowej) z reguły ok. 7l/100km (od czasu do czasu pocisnę do odcięcia, zwłaszcza przy wyprzedzaniu, pomiędzy wyprzedzeniami raczej spokojnie na 6 biegu ok. 100km/h). Autostrada z prędkościami ok 160km/h spalanie 8,5-9l/100km. Raz wracałem z pracy jak dziadek, żeby zobaczyć jak nisko uda mi się zejść, wyszło 5,8l/100km przy stałej prędkości ok. 80-90km/h, bez wyprzedzania. Gdyby taką dziadkowatą trasę wydłużyć i wypłaszczyć, myślę że dałoby się zejść do 5l/100km. Przy jeździe tylko po mieście spali ok 8l/100km, jeszcze nie miałem takiego cyklu, ale mniej więcej widzę ile pokazują odczyty chwilowe. Na całym baku jeszcze nie przekroczyłem spalania 7,8l/100km. Uwaga na częste wizyty na stacji - bak zdaje się nie mieć nawet 40l, z reguły tankuję do pełna jakieś 35l, wystarcza mi to na tydzień, czasami mniej. Ogólnie przy tej mocy bardzo przyjemne spalanie, zasługa małej masy.
7,3
Mazda MX-5 IV
Fastback RF Facelifting 2.0 SKY-G 184KM 135kW
Przejechane ponad 8000 km od nowości, średnia na całym tym dystansie to 7,9 l / 100 km, przy czym nie staram się oszczędzać paliwa i w dużym stopniu wykorzystuję możliwości tego auta.
7,0
Mazda MX-5 IV
Fastback RF Facelifting 2.0 SKY-G 184KM 135kW
Mazda MX-5 IV Fastback RF Facelifting