Szukaj

Informacje o Mazda MX-5 III Cabrio Facelifting 1.8 MZR 126KM 93kW 2011-2015

Lata produkcji: 2011 – 2015
Segment: Auta sportowe
Letnie szaleÅ„stwo, wiatr we wÅ‚osach, mÅ‚odość! Tak beztroskie cechy w tak szaÅ‚owym aucie wrÄ™cz trzeba uzupeÅ‚nić odpowiedniÄ… grupkÄ… koni mechanicznych. Dlatego najlepiej wsadzić pod maskÄ™ 2-litrowy motor benzynowy o mocy 160KM. JapoÅ„skie silniki zazwyczaj trzeba „krÄ™cić”, żeby pchnęły auto do przodu. Tutaj nie musicie szukać wysokiego momentu obrotowego na koÅ„cu obrotomierza, bo MX-5 waży tyle, co nic i Å‚atwo wprawić jÄ… w ruch. Do tego od 2000 obr./min. silnik ma tak dobranÄ… charakterystykÄ™, że pozostaje tylko delektowanie siÄ™ jazdÄ…. DźwiÄ™k, przyspieszenie, Å‚atwość prowadzenia – o to chodzi w roadsterze. Mniejszy motor ma 1.8l i niecaÅ‚e 130KM. I tak pozwala zejść w sprincie do „setki” poniżej 10 sekund, ale to nie to samo, co w mocniejszej wersji. Warto go wziąć, jeÅ›li preferujecie spokojnÄ… jazdÄ™ po miejskich uliczkach. W razie czego i tak potrafi pojechać szybciej.
czytaj więcej
Powagosław

Dzięki swojej renomie i kultowym statusie, MX5 to wizytówka i najważniejszy ambasador japońskiej marki. A ponieważ Mazda projektuje ostatnio wyjątkowo piękne samochody, jej kultowy roadster wygląda dziś jeszcze lepiej niż wygląda. Kiedykolwiek.

~Powagosław
Luzacjusz

Gdyby James Bond, w całej swojej playboyowatej szykowności, nabrał trochę hipsterskiego luzu, przesiadłby się z Aston Martina do MX5. Szczególnie, że nowa MX5 wygląda tak, jak powinien wyglądać mały sportowy Jaguar.

~Luzacjusz
Produkowany od 2011 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1798 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 126 KM (93 kW) przy 5300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 167 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 83 x 83,1 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Mazda MX-5 III Cabrio Facelifting