Szukaj

Informacje o Mazda MX-5 I

Lata produkcji: 1990 – 1998
Segment: Auta sportowe
Produkowany od roku 1989 (w Europie dostępny od roku 1990) mały, dwumiejscowy samochód sportowy o nadwoziu typu roadster (segment H). Mazda MX-5 stała się jednym z największych sukcesów rynkowych japońskiego producenta, będąc najczęściej nabywanym roadsterem na świecie. Od debiutu na rynku, Mazda MX-5 została sprzedana w liczbie ponad miliona egzemplarzy, była również często nagradzane (m.in. tytuły Samochodu Roku w Japonii i Australii), stając się samochodem kultowym. Czwarta generacja modelu dostępna jest od roku 2015. Na japońskim rynku Mazda MX-5 funkcjonuje jako Mazda Roadster (wcześniej Eunos Roadster), na amerykańskim natomiast pod nazwą Mazda Miata.
czytaj więcej
Powagosław

Dzięki swojej renomie i kultowym statusie, MX5 to wizytówka i najważniejszy ambasador japońskiej marki. A ponieważ Mazda projektuje ostatnio wyjątkowo piękne samochody, jej kultowy roadster wygląda dziś jeszcze lepiej niż wygląda. Kiedykolwiek.

~Powagosław
Luzacjusz

Gdyby James Bond, w całej swojej playboyowatej szykowności, nabrał trochę hipsterskiego luzu, przesiadłby się z Aston Martina do MX5. Szczególnie, że nowa MX5 wygląda tak, jak powinien wyglądać mały sportowy Jaguar.

~Luzacjusz

Mazda MX-5 I – wybierz silnik

Pokaż silniki:

Oceny Mazda MX-5 I

Liczba ocen: 23
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Całokształt + Układ jezdny + Skrzynia biegów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,6
~adamwi
Mazda MX-5 I
Cabrio 1.6 115KM 85kW
Co tu dużo gadać... Auto polecam w 120%! Niezawodny, świetnie wykonany, oraz daje wiele wiele radości. Mazda w moim posiadaniu była przez 6 lat. Sprowadziłem ją ze Szwajcarii w 2008 roku, a sprzedałem w 2014. W ciągu tych sześciu lat nie było w niej NIC DO WYMIANY, ideał, lać paliwo i jechać (oczywiście wymiana olejów, flitrów, klocków, tarcz była na bieżąco). Najlepsze co jest w tym samochodzie to prowadzenie, świetnie trzyma się drogi, a jak ktoś chce poczuć wolność, to i może czasem bokiem zarzucić ;). Jedyną wadą tych aut są progi (bardzo często rdzewieją), lecz mój egzemplarz o dziwo nie miał tej wady. Jednak nie jest to samochód całoroczny, ale polecam go osobą młodym, oraz jako drugi samochód.
4,6
~Uadrol
Mazda MX-5 I
Cabrio 1.8 130KM 96kW
Swietny samochod naprawde godny polecenia. Oczywiscie to nie samochod rodzinny. Maly sportowy kabriolet, ktorym jak pojezdzisz bedziesz go pamietal do konca zycia. Zrobilem nim ok 50tys km w tym trasy z Londynu do Polski i spowrotem (po 1600km). Nigdy mnie nie zawiodl. Smialo moglbym obalic mit ze to samochod weekendowy... Jest sliczny i ma niezlego kopa. Teraz zamierzam go sprzedac, bo kupuje Mazde Premacy (potrzebuje wiekszego auta ale nadal zostaje przy madzi). Natomiast kiedys kupie taka madzie jeszcze raz jako drugie auto. Szczegolnie polecam japonskie wersje o nazwie Eunos Roadster. Sa o wiele lepiej wyposazone. Maja np. klime i glosniki w zaglowkach.
4,3
~Przemo
Mazda MX-5 I
Cabrio 1.6 115KM 85kW
Super auto! batrdzo wytrzymaly silnik .Po sprawdzeniu kompresji na 4 cylinrach w 17 letnim aucie wyszlo 14,5 bara przebieg 226tys km .Świetnie sie trzyma drogi! Głównym defektem są blachy - wcina rdza jak sie nie zabezpieczy
Mazda MX-5 I