Szukaj

Informacje o Mazda MX-5

Lata produkcji: 1990 – teraz
Segment: Auta sportowe
Produkowany od roku 1989 (w Europie dostępny od roku 1990) mały, dwumiejscowy samochód sportowy o nadwoziu typu roadster (segment H). Mazda MX-5 stała się jednym z największych sukcesów rynkowych japońskiego producenta, będąc najczęściej nabywanym roadsterem na świecie. Od debiutu na rynku, Mazda MX-5 została sprzedana w liczbie ponad miliona egzemplarzy, była również często nagradzane (m.in. tytuły Samochodu Roku w Japonii i Australii), stając się samochodem kultowym. Czwarta generacja modelu dostępna jest od roku 2015. Na japońskim rynku Mazda MX-5 funkcjonuje jako Mazda Roadster (wcześniej Eunos Roadster), na amerykańskim natomiast pod nazwą Mazda Miata.
czytaj więcej
Powagosław

Dzięki swojej renomie i kultowym statusie, MX5 to wizytówka i najważniejszy ambasador japońskiej marki. A ponieważ Mazda projektuje ostatnio wyjątkowo piękne samochody, jej kultowy roadster wygląda dziś jeszcze lepiej niż wygląda. Kiedykolwiek.

~Powagosław
Luzacjusz

Gdyby James Bond, w całej swojej playboyowatej szykowności, nabrał trochę hipsterskiego luzu, przesiadłby się z Aston Martina do MX5. Szczególnie, że nowa MX5 wygląda tak, jak powinien wyglądać mały sportowy Jaguar.

~Luzacjusz

Mazda MX-5 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Mazda MX-5

Liczba ocen: 107
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie + Całokształt

Wady

- Widoczność - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,7
~Mike
Mazda MX-5 IV
Soft Top 2.0 SKY-G 160KM 118kW
Auto eksploatowane kilka razy jako samochód zastępczy podczas serwisowania innego modelu Mazdy. Zarówno w lecie, jak i w mroźnej zimie, i w mieście i w dłuższej podróży. Jako pierwszy i jedyny samochód w rodzinie - stanowczo nie polecam, chyba, że nie będziemy nim wyjeżdżać z miasta, jak np. w Warszawie (oraz dysponujemy garażem). Jako drugie auto w rodzinie - też tak sobie, chyba, że mamy garaż i w domu i parkujemy w garażu w pracy i niemal tylko tak auto wykorzystujemy. Jako trzecie lub czwarte auto w rodzinie - ZDECYDOWANIE TAK :-)). To taki "uprzyjemniacz" życia jak np. sauna, gdyby z sauny korzystać codziennie, to na pewno byśmy "przedobrzyli"...
3,9
~Wojtek
Mazda MX-5 IV
Soft Top 2.0 SKY-G i-ELOOP 160KM 118kW
Od 4 lat chodze szczesliwy, kazdego dnia ciesze sie z tego samochodu. Nie jest dla kazdego. Wielu ludzi kupuje mx5, zeby sobie w nich dlubac, zmieniac wydechy, tunowac silnik by zyskac pol sekundy do 100 kmh za 10-20 k zl. Wedlug mnie, najfajniej tym samochodem po prostu jezdzic - bocznymi drogami, po miescie, bez dachu. Cieszyc sie zyciem, tylnym napedem, a podczas spokojnej jazdy 90 kmh przez lasy - sluchac ptakow. Nie zaplacilem zadnego mandatu za predkosc, a zuzylem juz 3 komplety nowych opon w 35 000 km - to mowi, jak swietny jest to samochod. Bezpieczny, bo nie trzeba gnac 200-300 kmh, by poczuc frajde. Niestety policja nie lubi driftowania, wiec prawo jazdy jest zagrozone (ale nie zycie wlasne, lub innych, bo robimy to przy 30 kmh, a nie 100 kmh jak w "grubych" furach do driftu).
4,4
~Adam98
Mazda MX-5 IV
Soft Top 2.0 SKY-G i-ELOOP 160KM 118kW
Auto jedyne w swoim rodzaju. Łączy rewelacyjne właściwości jezdne, niezawodność i niskie koszty eksploatacji. Nie jestem (jeszcze, bo jestem w trakcie poszukiwań) właścicielem MX-5, ale jeździłem kilkoma sztukami NB, ND RF po liftingu (z silnikiem o mocy już 184 koni), a ta recenzja dotyczy przede wszystkim ND 2.0 z 2017 r. z przebiegiem 65 kkm, którą wypożyczyłem na 3 dni. Z uwagi na to, że nie obcowałem z Miatą dłużej, nie będę się obiektywnie wypowiadał o awaryjności, kosztach napraw, itd. Mnie nic się nie zepsuło, wszystko działało super. W części poświęconej usterkom tylko podsumuję obiegowe opinie o najczęstszych bolączkach ND. Żeby moja opinia powiedziała Ci prawdę o aucie, musisz wiedzieć, jaką mam perspektywę i punkt(y) odniesienia. W chwili pisania tej recenzji (październik 2020) jeżdżę na codzień autem niewiele bardziej praktycznym od Miaty - Oplem Tigrą 1.8 z 2005 r., czyli też dwuosobowym cabrio. Opla kupiłem trochę z przypadku, po prostu trafił mi się pewny egzemplarz - po szczegóły odsyłam do mojej recenzji Tigry. Wcześniej jeździłem japończykami i generalnie w nich gustuję. Miałem epizod z BMW E46, nieszczególnie udany. Lubię auta nieduże, lekkie i zwinne. Jeżdżę dynamicznie, ale niespecjalnie obchodzą mnie cyferki na prędkościomierzu. Liczy się dla mnie przede wszystkim przyjemność z jazdy, kontrola i niskie koszty eksploatacji. Ktoś o odmiennych preferencjach może zatem diametralnie inaczej oceniać Miatę, dlatego musisz się zastanowić, czego szukasz w aucie i czy na pewno MX Ci to da. Jest to wszak auto bardzo specyficzne (ale jakie fajne!) ;)

Raporty spalania Mazda MX-5

Liczba raportów: 140
Średnie spalanie dla Mazda MX-5
6,7 – 11,1
l/100 km
10,2 – 12,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,6
Mazda MX-5 III
Cabrio 1.8 i 16V 126KM 93kW
Gdy ją cisnę mocniej, jeżdżę dynamicznie, wtedy spokojnie w mieście osiąga 10l/100km, jednak ciężko jest przekroczyć 11l. Na trasie najlepiej się sprawdza na ładnych drogach głównych, ale nie autostradach - brak 6 biegu daje się we znaki spalaniu przy prędkościach 120kmh+. Jako, iż jest to wóz sportowy, większość biegów ma ustawionych nisko, bo silnik lubi wysokie obroty (jak chce się osiagnąć pełny moment), dlatego optimum jeżeli chodzi o spalanie to byłoby 70-80kmh na 5tce, wtedy mozna spokojnie zejść do 7l/100km z rozsądnym przyśpieszaniem i bez żadnego dławienia się silnika (bez schodzenia poniżej 1,5tys obrotów)
6,9
Mazda MX-5 IV
Fastback RF Facelifting 2.0 SKY-G 184KM 135kW
Mam auto od pół roku, zrobiłem ok 7000km, jeżdżę nim 75% trasa 25% miasto. W drodze do pracy (30-40km drogi międzymiastowej) z reguły ok. 7l/100km (od czasu do czasu pocisnę do odcięcia, zwłaszcza przy wyprzedzaniu, pomiędzy wyprzedzeniami raczej spokojnie na 6 biegu ok. 100km/h). Autostrada z prędkościami ok 160km/h spalanie 8,5-9l/100km. Raz wracałem z pracy jak dziadek, żeby zobaczyć jak nisko uda mi się zejść, wyszło 5,8l/100km przy stałej prędkości ok. 80-90km/h, bez wyprzedzania. Gdyby taką dziadkowatą trasę wydłużyć i wypłaszczyć, myślę że dałoby się zejść do 5l/100km. Przy jeździe tylko po mieście spali ok 8l/100km, jeszcze nie miałem takiego cyklu, ale mniej więcej widzę ile pokazują odczyty chwilowe. Na całym baku jeszcze nie przekroczyłem spalania 7,8l/100km. Uwaga na częste wizyty na stacji - bak zdaje się nie mieć nawet 40l, z reguły tankuję do pełna jakieś 35l, wystarcza mi to na tydzień, czasami mniej. Ogólnie przy tej mocy bardzo przyjemne spalanie, zasługa małej masy.
8,7
Mazda MX-5 IV
Soft Top 2.0 SKY-G 160KM 118kW
Świetna zabawka. Auto idealnie nadaje się do miejskiej jazdy, kręte drogi. Prowadzi się wyśmienicie. Po dodaniu gazu oraz skręcenie kierownicy momentalnie zaczyna dawać o sobie znać mechanizm roznicowy. Trasa bez dachu 220km/h okrutnie głośno no ale przy tej prędkości no niestety tak będzie. Podczas jazdy z zamkniętym dachem również są dość wyczuwalne przedmuchypowietrza do środka kabiny. Auto stworzone raczej do mniejszych prędkości. Przy jeździe z butem w podłodze spalanie miasto - trasa około 12l. 1045kg i 160km robi swoje. Jest czym jechać nie zużywając przy tym cysterny paliwa. Jeśli chodzi o zawieszenie, dość sztywne jak przystało na auto o sportowym charakterze jednak dobrze radzące sobie z nierównościami. W środku niestety nie otrzymujemy komfortu, także większe osoby mogą mieć problem przy dłuższej jeździe. Problemem jest również brak schowkow, a do bagażnika możemy włożyć co najwyżej kratę piwa ;) Podsumowując auto za te pieniądze jest zdecydowanie warte uwagi o ile interesujące dla nas są głównie właściwości jezdne i stylistyczne.
Mazda MX-5