Szukaj

Informacje o Mazda MX-3 1.6 16V 90KM 66kW 1991-2000

Lata produkcji: 1991 – 2000
Segment: Auta sportowe
Produkowany od 1991 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 5300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 135 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 78 x 83,6 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(94%)

Zalety

+ Karoseria + Całokształt + Silnik

Wady

- Wyciszenie - Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,4
~Heti
Mazda MX-3
Coupe 1.6 16V 90KM 66kW
Niezawodny i przyjemny samochód. Potrzeba trochę czasu, żeby się z nim zapoznać. Prosta konstrukcja pozwala łatwo i samodzielnie naprawiać większość usterek. Wspaniale trzyma się drogi. Dość duży promień skrętu i często trzeba się nagimnastykować, żeby zaparkować. Świetnie sprawdza się z instalacją gazową. Jak na swój wiek ma sporo elektroniki (sterowane lusterka, szyberdach, okna, zamek centralny, etc) jak i reszta komponentów - nie sprawiających trudności przy naprawie. Jak na 3. drzwiowe auto ma kolosalny bagażnik - po złożeniu kanapy to wręcz transportowy samochód.
4,5
~monstrum
Mazda MX-3
Coupe 1.6 16V 90KM 66kW
5 5 5 5 tylko to nasówa się na całokształt wszystko na piątek auto dla osób młodych lub przechodzacych kryzys wieku średniego jest szybkie głośne nienawidzi niskich obrotów ktoś kto chce jezdzić powoli niech odrazu zamknie tą strone to nie jest auto i silnik który znosi wolne obroty to auto chce zawsze kopa do końca aż skali nie starczy, a przy odrobinie modyfikacji pojedzie szybciej niż fabryka daje (sciagniety ogranicznik predkosci) V-Max 190 spokojnie pojedzie 220 i jeszcze gazu starczy pod nogą nie pytajcie co robi silnik 1.8 V6 :) to auto dla zabójców... w pozytywnym znaczeniu ;)
3,9
~Adam Wwa
Mazda MX-3
Coupe 1.6 16V 90KM 66kW
Jak na auto które było tanie w zakupie,bomba.Małe fajnie wyglądające,każdy się obejrzy.Bezawaryjne.Generalnie gdyby nie spalanie kupiłbym drugie takie w lepszym stanie karoseryjnym i używał weekendowo
Średnie spalanie dla Mazda MX-3 1.6 16V 90KM 66kW 1991-2000
8,6
l/100 km
9,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,7
Mazda MX-3
Coupe 1.6 16V 90KM 66kW
Mazdą poruszam się na co dzień,na początku gdy ćisnełem po mieśćie w podłoge gdzie sie dało paliła sporo bo jakieś 13litrów lpg,po pewnym czsie zmieniłem całkiem styl jazdy od tego momentu gdy jeżdże jak reszta hehe..po miescie i poza miastem spalanie spadło do około 8 litrów,miłe zaskoczenie,ale taka jazda nie jest łatwa..bo gdy widze przed sobą golfy;bmw316;audi80.Wciskam gaz:))!!bo nie to nie ma najmniejszych polotów z tym samochodem:).Pozdrawiam wszystkich którzy cenią stylistyke oraz osiągi tej marki.
9,8
Mazda MX-3
Coupe 1.6 16V 90KM 66kW
Przy najsłabszej wersji silnikowej śmiało można rzec, że jest to pijak. W mieście ciężko było mi zejść poniżej 10l, a średnio oscylowało w granicach 12. Przy ciężkiej nodze i braniu starych bawar na światłach łyknie i 13-14l. Rekompensatą jest sama jazda tym modelem.
7,2
Mazda MX-3
Coupe 1.6 16V 90KM 66kW
Tańszego w kosztach eksploatacji i spalania auta nie znam jest naprawde oszczędnie nawet gdy wdepniemy gaz do dechy nie ma prawa przy dobrze utrzymanym silnku łyknąć więcej niż 10 litrów na 100km ale to już ekstremum średnie spalanie 6-7 litrów jak ktoś chce ruszać z pod swiateł pierwszy 8-9 czasem 10 ale to max

Usterki Mazda MX-3

Liczba wpisów: 4
Problem po wymianie sprzęgła
  • Mazda MX-3 1.6 i 107KM 79kW 1994-1998
  • układ napędowy
Auto jeździło normalnie do momentu, aż padło sprzęgło, po wymianie próba odpalenia i nic. Silnik się zblokował, a nawet nie był ruszany, skrzynia została wyjęta od spodu. Na pych też nie można odpalić. Koła dają napęd na skrzynie, a skrzynia trze tarcza o koło zamachowe. Rozrusznik też był ściągany i nie dało się ruszyć kołem. Czy zblokowany silnik może być powodem tego, że źle zostało to skręcone? Na sucho biegi chodzą idealnie. Wymieniłem Tarcze, Docisk, Łożysko i wysprzęglik. Skończyła się tarcza sprzęgła nie z własnej winy , tylko wysprzeglik był zmęczony pracą i ciągle się zapowietrzał. Pedał sprzęgła na pierwszy rzut oka chodził normalnie, dopiero przy wymianie tarczy wyszło na jaw, że jest zepsuty. Jego złe działanie poskutkowało zajechaniem tarczy sprzęgła
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Tabliczka znamionowa
  • Mazda MX-3 1.6 16V 90KM 66kW 1991-2000
  • inne
Witam. Pierwszy raz na forum. Sprowadza mnie tu problem. Mam okazję kupić dość wiekową MX3 w idealnym stanie za śmieszne pieniądze. Zastanawia mnie fakt że tabliczka znamionowa jest przykręcona śrubkami. Sprzedający twierdzi że " te typy tak mają ". Nie miałem dotychczas do czynienia takim przypadkiem, był by to mój pierwszy japończyk gdyż dotychczas używałem raczej pojazdów spod znaku VW. Autko mnie kusi, ale gdybym miał narobić sobie kłopotów to jakoś przeżyje bez niego. Nadmieniam że jest zerejestrowane czyli kolejny przegląd przeszło bez problemów czemu przy tym stanie technicznym się dziwię. Wiem kto i ile nim jeździł. Można powiedzieć że jest dotarty. Niewiele ponad 25 tys km. To nie jest usterka, chodzi raczej o informację.
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
Kopcenie przy zapalaniu silnika.
  • Mazda MX-3 1.6 16V 90KM 66kW 1991-2000
  • inne
Przy odpaleniu autka na krótko pojawia się dość duże zadymienie z wydechu, a po rozgrzaniu silnika jest już wszystko ok. Oleju nie bierze. Jaka może być tego przyczyna? Proszę o radę.
Oczekuje na rozwiązanie
7 komentarzy
Mazda MX-3