Szukaj

Informacje o Mazda CX-9 SUV 3.5 V6 263KM 193kW 2006-2007

Lata produkcji: 2006 – 2007
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Duży crossover SUV i największy z obecnie produkowanych samochodów Mazdy. W sprzedaży od 2007 roku. Uważany za następcę modelu MPV, choć to kontynuacja bardzo umowna, biorąc pod uwagę charakterystykę obu samochodów (typowy minivan i SUV). CX-9 został zbudowany na płycie podłogowej Forda o symbolu CD3. Pod względem stylistycznym spokrewniony z mniejszym modelem CX-7. W 2008 roku CX-9 zdobył główną nagrodę w konkursach na SUV Roku magazynu „Motor Trend” oraz w plebiscycie North American Truck of the Year. W 2009 roku model został poddany drobnej modernizacji.

czytaj więcej
Powagosław

CX-9 już przed face-liftingiem wyglądał dobrze. Po przemodelowaniu auto stało się agresywniejsze i wygląda bardziej sportowo niż jest w rzeczywistości. Projektanci Mazdy zasłużyli na podwyżkę.

~Powagosław
Luzacjusz

Tyle dróg budują, tylko nie ma dokąd jechać – mawiał nieodżałowany Jan Himbilsbach. Może i nie ma gdzie, za to przynajmniej jest czym. CX-9 na przykład.

~Luzacjusz
Produkowany od 2006 do 2007 roku
Pojemność skokowa 3496 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 263 KM (193 kW) przy 6250 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 338 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 92,5 x 86,7 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Całokształt + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Widoczność - Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Usterki Mazda CX-9

Liczba wpisów: 6
Kupiony w ASO - 3 lata i 11 miesięcy .Po 63 000 km miałem dziwny wypadek.
  • Mazda CX-9 SUV Facelifting 3.7 V6 277KM 204kW 2012-2016
  • układ napędowy
  • 63 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 8
Nie 4
( 11 miesięcy po gwarancji - i serwisowany w ASO ) Za automatyczna skrzynią jest redukcja rozdzielająca napęd w ramach osi przedniej. Fachowiec z poza ASO powiedział, ze swoim klientom olej zadany fabrycznie w redukcję osi wymienia co 40 tyś. km. Podobno w osi tylnej to samo. Amerykanie robią to co 30 000 mil. Poza moim samochodem widziałem jeszcze 2 inne po takiej awarii - z ekstremalnym dla redukcji skutkiem i zawsze ten olej wygląda tak samo - jest przepracowany. Do zadania oleju fabrycznie jest otwór techniczny i nic więcej. Istnieje uzasadnione podejrzenie wady " wrodzonej modelu. Co na to Mazda - " incydentalne przypadki " - znam fachowca, który przyznaje się do kilkunastu takich napraw ... . Wprowadzone do Polski CX-9 - te oficjalnie importowane z Japonii mają przebiegi od 60 - 90 tyś km. A więc jak jest - dowiemy się już za chwilę... .
13 komentarzy
Waga ponad 2 tony - hamulce za słabe !!!
  • Mazda CX-9 SUV Facelifting 3.7 V6 277KM 204kW 2012-2016
  • układ hamulcowy
Występowanie usterki:
Tak 10
Nie 1
Przy tej masie parę mocnych hamowań to wypaczone tarcze w najlepszym wypadku do toczenia, czego się nie zaleca w ASO. Nawet jadąc autostradą i hamując dość mocno przed innym niekulturalnym użytkownikiem który nam się wpycha wypaczymy je w mgnieniu oka. Nie wspomnę o większej prędkości o co łatwo przy 277 KM. Zatem - za małe i za słabe tarcze albo ... za mocny silnik. Tego nie ma w merolu, audi czy BMW ! Poza tym dżwięki przy hamowaniu raczej nie są budujące !
1 komentarz
Reduktor
  • Mazda CX-9 SUV Facelifting 3.7 V6 277KM 204kW 2012-2016
  • układ napędowy
  • 120 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 1
Mimo wymian oleju przy 120 tys wałek główny reduktora miał wrzery na mimimetr. To wada materiałowa poza tym ten samochod jest rewelacyjny
Mazda CX-9 SUV