Szukaj

Informacje o Mazda CX-9

Lata produkcji: 2006 – 2016
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Duży crossover SUV i największy z obecnie produkowanych samochodów Mazdy. W sprzedaży od 2007 roku. Uważany za następcę modelu MPV, choć to kontynuacja bardzo umowna, biorąc pod uwagę charakterystykę obu samochodów (typowy minivan i SUV). CX-9 został zbudowany na płycie podłogowej Forda o symbolu CD3. Pod względem stylistycznym spokrewniony z mniejszym modelem CX-7. W 2008 roku CX-9 zdobył główną nagrodę w konkursach na SUV Roku magazynu „Motor Trend” oraz w plebiscycie North American Truck of the Year. W 2009 roku model został poddany drobnej modernizacji.

czytaj więcej
Powagosław

CX-9 już przed face-liftingiem wyglądał dobrze. Po przemodelowaniu auto stało się agresywniejsze i wygląda bardziej sportowo niż jest w rzeczywistości. Projektanci Mazdy zasłużyli na podwyżkę.

~Powagosław
Luzacjusz

Tyle dróg budują, tylko nie ma dokąd jechać – mawiał nieodżałowany Jan Himbilsbach. Może i nie ma gdzie, za to przynajmniej jest czym. CX-9 na przykład.

~Luzacjusz

Mazda CX-9 – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Mazda CX-9

Liczba ocen: 60
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Silnik

Wady

- Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,1
~Arkadiusz
Mazda CX-9
SUV 3.7 V6 MZI 277KM 204kW
Świetne auto, mam już drugie takie samo. Nie mam żadnych problemów, ale muszę przestrzec wszystkich uzytkowników CX9 o problemie z (transfer case) czyli chyba reduktorem po polsku. Otóż reduktor znajduje się bardzo blisko rury wydechowej i przez to reduktor bardzo się nagrzewa. Po jakimś czasie olej znajdujący się w środku zmienia się w smar, przestaje należycie smarować i przez to doprowadza do uszkodzenia reduktora a czasami nawet skrzyni biegów. To uszkodzenie można poznać po zapachu przypalonego oleju i wyciekach pod samochodem. Koszt naprawy może być ogromny. W reduktorze jest tylko korek przez który można dolać oleju, brak jest korka do zlewania. Należy użyć urządzenie generujące podciśnienie i wyssać resztki oleju oraz zalać nowy. Producent twierdzi że reduktor jest bezobsługowy i nie trzeba tego robić, ale prawda jest taka że trzeba to robić co 25000km aby samochód nam dobrze służył. Proszę wziąść tą informację bardzo poważnie, jest to jedyna poważna wada tego auta! Roczniki od 2008 do 2017 Poniżej jest link na youtube, niestety po angielsku jak to zrobić. https://youtu.be/1ulf6NK-bFc
4,5
~Igor
Mazda CX-9
SUV 3.7 V6 MZI 277KM 204kW
Uwielbiam jazdę tym autem. Duże, bezpieczne, ciche, dobrze zaprojektowane i w większości aspektów - bezawaryjne. Przez 6 lat świetnie sprawdzało się w wyprawach pięcioosobową rodziną a czasem nawet sześcio. Świetnie wykończone, komfortowe, przemyślane i bardzo wygodne. Cichy silnik, któremu nie brakuje mocy i daje sporo frajdy gdy jedziesz sam i masz ochotę na większą dynamikę. Świetny system nagłośnienia bose daje naprawdę genialny dźwięk. Auto ma swoje minusy. Słabiej sprawdza się w mieście (spalanie, parkowanie). W tej generacji jest jeszcze słabo z ocynkowaniem i trzeba zadbać o to by rudy nie dobrał się do podwozia. Częściej niż zwykle trzeba zmieniać hamulce i uważać na nieszczelności i zbyt szybko eksploatację reduktora na przedzie (PTU aka transfer). Samochód dobrze sprawdza się na gazie.
4,8
~Papilon
Mazda CX-9
SUV Facelifting 3.7 V6 277KM 204kW
kapitalne auto, przebieg 200tys. wymieniane tarcze i kocki co 40 tys., przy 120 tys. wymiana wtryskiwacza 800zł, miękki lakier a właściwie za miękki, dużo drobnych odprysków, na dachu tuz nad szyba w 5 roku eksploatacji pojawiły się pajączki a pod nimi rdza, zgłoszone na przeglądzie lekkie przepychanki, dach do malowania na gwarancji, / warunek sine qua non - wszystkie przeglądy w aso o czasie, ostatni 195 tys., ciężko było MMP mieć jakieś ale, gdy daje 12 lat gwarancji na perforacje/, poza tym nic absolutnie nic, lać paliwo i komfortowo podróżować, nie ma już niestety takich aut, przykro bardzo,

Raporty spalania Mazda CX-9

Liczba raportów: 81
Średnie spalanie dla Mazda CX-9
14,0 – 14,4
l/100 km
14,0 – 14,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,4
Mazda CX-9
SUV 3.7 V6 MZI 277KM 204kW
CX-9 3.7 MZR AWD 2010r. Super auto dla rodziny (ogromna pojemność bagażnika - przy konfiguracji na 5 osób), 7 miejsc (nawet te dwa miejsca w bagażniku dają możliwość swobodnego podróżowania osób odrosłych oraz przewiezienia dwóch dużych walizek z tyłu). Auto na trasie prowadzi się dobrze (jak dla mnie trochę podatne na powiewy wiatru i nagłe zmiany kierunku jazdy - wcześniej jeździłem zwykłym kombi i może to tylko kwestia przestawienia się). Skrzynia automat 6-biegów pracuje bez zarzutu, biegi zmieniają się płynnie i szybko. Świetny dynamiczny wolnossący silnik o pojemności 3,7 litra o mocy prawie 300KM - bez żadnego turbo/kompresora itp. - wyłączasz zaraz po zatrzymaniu i zapominasz o obsłudze/filtrach DPF itp:-) Spalanie na przyzwoitym poziomie (jak na benzynę - porównajcie z innymi autami o tej pojemności i mocy) - szczególnie w trasie 10 litrów to przyzwoity rezultat. Przetestowałem również jazdę szybką na autostradach w Niemczech - 13,2l przy 180/200 km/h to i tak nie jest źle. W mieście niestety gorzej - 15l - waga robi swoje - ale to nie jest samochód do miasta na codzienne wyjazdy:-) Przyznaję, że uzyskanie takiego spalania wymaga trochę treningów i jazdy bez włączonego tempomatu (przy tempomacie zbyt szybko redukuje do 5-tego biegu) Bezwzględnie jedno z cichszych aut w swojej klasie - choć moim zdaniem powyżej 150/h robi się dość głośno i z zewnątrz słychać powiewy wiatru. Zastanawiacie się czy kupić taki? Bierzcie w ciemno - na prawdę warto ja chciałem za te same pieniądze kupić Mercedesa ML´a z 2006r. były też inne pomysły na szczęście trafiła się CX-9 z 2010r!
17,0
Mazda CX-9
SUV 3.7 V6 MZI 277KM 204kW
Auto z tym silnikiem, masą auta, automatyczną skrzynia i napędem AWD musi swoje spalić i ciężko jest zejść poniżej 20 litrów w jeździe miejskiej. W trasie już jest lepiej i można zejść nawet do 13-14 przy płynnej i delikatnej jeździe.
16,0
Mazda CX-9
SUV Facelifting 3.7 V6 277KM 204kW
Jezdze głównie po mieście. Pali 17 l LPG, w trasie przy jeździe ok 120 pali 13. Przy mojej jezdzie ok 160 cały czas pali 17l. Max spalanie przy 200 km/h non stop 20 litrów LPG. Ma benzynie po mieście pali 15 litrów. Na trasie benzyny nie sprawdzałem. Placilem za instalacje 3500 i jest rewelacja.robie ok 3500 km miesięcznie. Zwróciła się po 3 miesiącach..

Usterki Mazda CX-9

Liczba wpisów: 7
Kupiony w ASO - 3 lata i 11 miesięcy .Po 63 000 km miałem dziwny wypadek.
  • Mazda CX-9 SUV Facelifting 3.7 V6 277KM 204kW 2012-2016
  • układ napędowy
  • 63 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 8
Nie 4
( 11 miesięcy po gwarancji - i serwisowany w ASO ) Za automatyczna skrzynią jest redukcja rozdzielająca napęd w ramach osi przedniej. Fachowiec z poza ASO powiedział, ze swoim klientom olej zadany fabrycznie w redukcję osi wymienia co 40 tyś. km. Podobno w osi tylnej to samo. Amerykanie robią to co 30 000 mil. Poza moim samochodem widziałem jeszcze 2 inne po takiej awarii - z ekstremalnym dla redukcji skutkiem i zawsze ten olej wygląda tak samo - jest przepracowany. Do zadania oleju fabrycznie jest otwór techniczny i nic więcej. Istnieje uzasadnione podejrzenie wady " wrodzonej modelu. Co na to Mazda - " incydentalne przypadki " - znam fachowca, który przyznaje się do kilkunastu takich napraw ... . Wprowadzone do Polski CX-9 - te oficjalnie importowane z Japonii mają przebiegi od 60 - 90 tyś km. A więc jak jest - dowiemy się już za chwilę... .
13 komentarzy
Waga ponad 2 tony - hamulce za słabe !!!
  • Mazda CX-9 SUV Facelifting 3.7 V6 277KM 204kW 2012-2016
  • układ hamulcowy
Występowanie usterki:
Tak 10
Nie 1
Przy tej masie parę mocnych hamowań to wypaczone tarcze w najlepszym wypadku do toczenia, czego się nie zaleca w ASO. Nawet jadąc autostradą i hamując dość mocno przed innym niekulturalnym użytkownikiem który nam się wpycha wypaczymy je w mgnieniu oka. Nie wspomnę o większej prędkości o co łatwo przy 277 KM. Zatem - za małe i za słabe tarcze albo ... za mocny silnik. Tego nie ma w merolu, audi czy BMW ! Poza tym dżwięki przy hamowaniu raczej nie są budujące !
1 komentarz
Tarcze przy gwałtowniejszym hamowaniu ulegają wypaczeniu - wystarczy jazda po autostradzie i parokrotne hamowanie w sytuacji, gdy nieoczekiwanie tuz przed wyprzedzaniem wpakuje nam się TIR
  • Mazda CX-9 SUV Facelifting
  • układ hamulcowy
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Masa własna samochodu to ponad dwie tony i jeśli Niemcy pewne rzeczy przewidują w Audi i Mercedesie albo Wolkswagenie to powinni i Japończycy ! Tarcze winny być większe i solidniejsze ! Już 2-3 hamowania przy prędkości 130- 140 km/h powoduje ich bicie.
Mazda CX-9