Szukaj

Informacje o Mazda CX-5 II SUV 2.0 SKY-G 165KM 121kW 2017-2021

Lata produkcji: 2017 – 2021
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Nowa Mazda CX-5 korzysta ze sprawdzonych, niezwykle udanych  jednostek napędowych oraz konstrukcji podwozia (technologie SKYACTIV) znanej z obecnej generacji modelu. Wprowadzając modyfikacje w tych obszarach, konstruktorzy Mazdy skupili się na poprawie dynamiki i reakcji samochodu oraz na wypracowaniu jeszcze wyższej wydajności paliwowej. W połączeniu z niezwykle precyzyjnym układem kierowniczym oraz licznymi rozwiązaniami z zakresu bezpieczeństwa jazdy (np. systemem G-Vectoring Control), układ napędowy i podwozie nowej Mazdy CX-5 sprawiają, że samochód prowadzi się niezwykle przewidywalnie i perfekcyjnie reaguje na komendy kierowcy, tym samym potęgując poczucie Jinba-Ittai u wszystkich osób na pokładzie.

czytaj więcej
Powagosław

Mazda korzysta ze sprawdzonej recepty na sukces, przygotowując model, który prócz wielu praktycznych zalet, jest też kapitalnie wystylizowany. W efekcie CX 5 jest kolejnym samochodem japońskiej marki, do którego musi równać konkurencja.

~Powagosław
Luzacjusz

Najładniejszy SUV na rynku? Prezentuje się bardzo dobrze, nie ma co zaprzeczać. Ale widać też, że Mazda zaczyna odcinać kupony od pomysłu na design swoich modeli. Cztery lata temu to byłaby bomba. Teraz? CX 5 jest po prostu jednym z kilku udanych wyborów w swojej klasie.

~Luzacjusz
Produkowany od 2017 do 2021 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 165 KM (121 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 210 Nm przy 4000 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 14,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83,5 x 91,2 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny i-stop
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny i-stop
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny i-stop
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Widoczność + Wentylacja i ogrzewanie + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Silnik - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

5,0
~zachwyconyl
Mazda CX-5 II
SUV 2.0 SKY-G 165KM 121kW
Wpisuję ponowną opinię po 54latach użytkowania i 56 tys. km przebiegu (pierwsza opinia była po roku eksploatacji). Samochód jest świetny i Mazda CX-5 była najlepszym wyborem dla mnie. Po czterech latach bez zmian w ocenie samochodu - jestem bardzo zadowolony. Nie mam do czego się "przyczepić". Wszystko działa jak w nowym egzemplarzu, żadnych usterek. Nawet elektronika nie zawiesza się w ogóle. Samochód jest uniwersalny do codziennego przemieszczania jak i na dłuższe wyjazdy. Bagażnik wystarczający dla 2-3 osób (podłoga w bagażniku obniżona bo zamiast koła zapasowego jest zestaw naprawczy, z którego jeszcze nie korzystałem). Na samochodzie w zasadzie nie widać oznak zużycia, zarówno wewnątrz, jak i wewnątrz. A to świadczy o dobrej jakości materiałów i wykonania. Miałem wcześniej dużo samochodów, więc mam porównanie.
5,0
~Marcinek
Mazda CX-5 II
SUV 2.0 SKY-G 165KM 121kW
Dodawałem już komentarz gdy auto miało znacznie mniejszy przebieg. Po przejechaniu już sporej ilości kilometrów mogę dodać nowe spostrzeżenia. Do pozytywnych uwag na pewno należy dodać średnie spalanie na poziomie 6.8 l. utrzymujące się już w okresie wielu tysięcy km. Szacunkowo 50% to jazda podmiejska, 30 % miasto, 20% drogi szybkiego ruchu i autostrady. Potwierdzam niezły komfort jazdy, dynamikę i niewielki hałas przy dużych prędkościach. W długich trasach auto nie męczy. Z tyłu miejsca dużo, jeszcze nikt nie narzekał nawet w trasie. Właściwości jezdne, zawieszenie bardzo dobre
4,9
~Ziomeczek
Mazda CX-5 II
SUV 2.0 SKY-G 165KM 121kW
Auto bardzo solidnie wykonane i pięknie zaprojektowane. Wszystko jest duże, trwałe, bardzo dobrej jakości, miłe w dotyku i bardzo ładne. Czuć że jest to produkt premium w pełnym słowa tego znaczeniu, a nie tylko z ceny. Auto, projekt i wyposażenie jest bardzo praktyczne oraz przemyślane - ktoś poświecił sporo czasu, uwagi oraz serca aby dopracować to auto ze wszystkich stron. Mnie osobiście urzeka design - tak zewnętrzy jak i wewnętrzny, niesamowite i bardzo wysublimowane połączenie elegancji, stylu i nowoczesności. To jest poziom lub dwa poziomy designu wyżej, niż inne SUV-y. Eksploatacyjnie auto bardzo równe i bardzo wysoko w każdym aspekcie, wyważone aby zapewnić całościowe bardzo dobre wrażenia, a nie tylko skupić się na jednym aspekcie.
Średnie spalanie dla Mazda CX-5 II SUV 2.0 SKY-G 165KM 121kW 2017-2021
8,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,0
Mazda CX-5 II
SUV 2.0 SKY-G 165KM 121kW
Trasa 1200km z Holandii do Gdyni, 2 osoby, auto maksymalnie załadowane. Chciałem sprawdzić ile przejadę od momentu sygnalizacji "uzupełnij paliwo" bo nigdze takiej informacji nie mogłem znaleźć. W razie czego miałem 5l w karnistrze. Sygnalizacja zapaliła się na 70km przed stacją beznzynową, którą wstępnie zaplanowałem jadąc autostradą przez Niemcy. Tempomat ustawiny na 140 i tak zostawiłem. Dojechałem. Zatankowałem 51 litrów czyli w baku 1 się ostał. Myślę, że od momentu włączenia się sygnalizacji uzupełnienia paliwa i zwolnieniu do 90 można by jeszcze około 100km na rezerwie przejaechać. Pozdrwiam użytkowników CX-5.
7,6
Mazda CX-5 II
SUV 2.0 SKY-G 165KM 121kW
W trasie przez Belgię, Luksemburg, Francję, Szwajcarie, Austrie i Czechy - 6.7l/100km, bo prędkości do 120km/h. W Polsce i Niemczech rośnie do 7.3 na autostradzie. I sa to odczyty z komputera. Rzeczywiste sa 0.2l większe. Trasa 5500km wyszła średnio 7.3 l/100km. Jazda po mieście to ok 8l, a bardziej agresywna jazda to juz 9-10 l/100km
8,4
Mazda CX-5 II
SUV 2.0 SKY-G 165KM 121kW
Do Mazdy 2,0L 165km trzeba mieć lekką nogę i płynnie jeździć, żeby zmieścić się w spalaniu 8,2-8,4L. Auto bardzo dobrze wykonane, ale 2L muszą spalić więcej niż na turbinach małe silniki.

Usterki Mazda CX-5 II

Liczba wpisów: 23
P2662
  • Mazda CX-5 II
  • silnik
  • 140 tys. km
W aucie pojawią się i znika kontrolka kontroli silnika. Kod błędu to P2662. Gdy kontrolka się zapali auto włącza tryb awaryjny i nie rozpędzi się powyżej 100kmh, nie ma mocy. Na trasie400 km wypluło cały płyń z chłodnicy do zbiorniczka. Prawdopodobnie w chłodnicy zbierają się spaliny. Mechanik nie ma pojęcia czy to uszczelka pod głowicą czy klapka za 1 turbina, czy sensor po prostu. Jesteśmy na urlopie i nie pasuje nam tygodniowa naprawa. Auto to mazda cx5 silnik 2.2 Rocznik 2014, dwie turbiny, diesel.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Skrzynia biegów
  • Mazda CX-5 II SUV 2.0 SKY-G 165KM 121kW 2017-2021
  • inne
  • usterka fabryczna
Samochód (Mazda CX-5, prod.2019, przypłynął do Polski w styczniu 2020) prosto z dostawy, jeszcze nie sprzedany a podczas demonstracji przed sprzedażnej 6 bieg nie wchodzi na pozycję. Podobno poprawili i coś tam poregulowali. Mam mieć wizytę, że wszystko OK. Jestem zawiedziony. Samochód prosto z fabryki i od razu do mechanika na naprawę. Propozycje dostarczenia nowego bez wad to jak kamień w wodę. Bierz chłopie co masz a jak nie to zaliczka przepada a potem stały klient serwisu. Kuriozum na moją uwagę, że 6 się nie zazębia to pierwszy komentarz kierownika serwisu "to tak ma być". Zapewne odbiorę samochód ale jestem na starcie zwiedzony. Pozdrawiam wszystkich użytkowników Mazd. MB
Problem rozwiązany
4 komentarze
Stuki zawieszenia/układu hamulcowego
  • Mazda CX-5 II SUV 2.5 SKY-G 194KM 143kW 2017-2021
  • zawieszenie
  • 17 tys. km
Witam serdecznie, W moim modelu od ok. 8000 km przebiegu występuje pewna irytująca usterka zawieszenia lub układu hamulcowego (w ASO sprawdzili luzy w układzie zawieszenia i podobno żadnych auto nie posiada) . W pewnych sytuacjach , nie zawsze, występują stuki metaliczno/ głuche z każdego koła zależnie którym np. zjeżdżam z krawężnika lub progu (najczęściej w tej sytuacji występują) . Niestety nie udało mi się wywołać tego w czasie jazdy z serwisantem. Czy komuś taki objaw jeszcze występuje? Dodatkowo nadmienię, że mam niesamowicie złe wrażenia z jazdy autem odnośnie sztywności zawieszenia, niestety nie jest ono dla kręgosłupa przyjemne i każdą nawet najmniejszą rzecz na drodze się czuje..
Problem rozwiązany
11 komentarzy
Mazda CX-5 II SUV