Szukaj

Informacje o Mazda CX-5 II SUV 2.0 SKY-G 160KM 118kW 2017-2018

Lata produkcji: 2017 – 2018
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Nowa Mazda CX-5 korzysta ze sprawdzonych, niezwykle udanych  jednostek napędowych oraz konstrukcji podwozia (technologie SKYACTIV) znanej z obecnej generacji modelu. Wprowadzając modyfikacje w tych obszarach, konstruktorzy Mazdy skupili się na poprawie dynamiki i reakcji samochodu oraz na wypracowaniu jeszcze wyższej wydajności paliwowej. W połączeniu z niezwykle precyzyjnym układem kierowniczym oraz licznymi rozwiązaniami z zakresu bezpieczeństwa jazdy (np. systemem G-Vectoring Control), układ napędowy i podwozie nowej Mazdy CX-5 sprawiają, że samochód prowadzi się niezwykle przewidywalnie i perfekcyjnie reaguje na komendy kierowcy, tym samym potęgując poczucie Jinba-Ittai u wszystkich osób na pokładzie.

czytaj więcej
Powagosław

Mazda korzysta ze sprawdzonej recepty na sukces, przygotowując model, który prócz wielu praktycznych zalet, jest też kapitalnie wystylizowany. W efekcie CX 5 jest kolejnym samochodem japońskiej marki, do którego musi równać konkurencja.

~Powagosław
Luzacjusz

Najładniejszy SUV na rynku? Prezentuje się bardzo dobrze, nie ma co zaprzeczać. Ale widać też, że Mazda zaczyna odcinać kupony od pomysłu na design swoich modeli. Cztery lata temu to byłaby bomba. Teraz? CX 5 jest po prostu jednym z kilku udanych wyborów w swojej klasie.

~Luzacjusz
Produkowany od 2017 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 160 KM (118 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 208 Nm przy 4000 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 14,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 83,5 x 91,2 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
System start&stop Dostępny i-stop
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Układ jezdny + Ergonomia + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Skrzynia biegów - Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

3,0
~Maciek
Mazda CX-5 II
SUV 2.0 SKY-G 160KM 118kW
Nie polecam. Katastrofa. przez 1,5 roku ok. 8 wizyt w serwisie: - mikrorysy na lakierze po zakupie i zmyciu wosku na myjni, auto było zapastowane do sprzedaży (salon Kraków) - awarie składania lusterek na bieżąco, do chwili obecnej już 4. - awaria wyświetlacza head-up - awaria i-stop - awaria obu reflektorów przednich (wymiana na kompletnie nowe, w lewym samoistna utrata szczelności, prawy po prostu przestał działać) - awaria lamp tylnych, stop działa, światła pozycyjne nie - przednie działają normalnie. Co najbardziej zatrważające- Mazda CX5 nie sygnalizuje awarii tylnych świateł na desce rozdzielczej. Jedziemy i myślimy, że wszystko jest OK, bo z przodu światła świecą. Wady: - fatalny lakier rysujący się chyba nawet od spojrzeń :) - samochód pomimo 160 koni jest potwornie słaby i mulasty, tu nie ma mowy o dynamice, wyprzedzanie często staje się ryzykowne - bardzo głośne przełożenie napędu, jakby telepiąca się skrzynia biegów przy wciśnięciu sprzęgła podczas jazdy na jedynce - często problemy z biegami, głównie bieg 1 - głupawa logika pracy niektórych komponentów - hamulec ręczny, automatyczne zamykanie/otwieranie klapy i wielu innych. - tandetne wykończenia niektórych elementów np. kabelek do lusterka owinięty parcianą taśmą. - klimatyzacja mało wydajna
4,8
~rafal
Mazda CX-5 II
SUV 2.0 SKY-G 160KM 118kW
Moja opinia może być nie wiarygodna bo przesiadłem się na Mazdę z 5letniego Opla, więc jakość CX-5tki deko mna wstrząsnęła. Generalnie, te wszystkie review wideo w necie, rzekomo sponsorowane, okazują sie prawdziwe, więc jeśli chcecie poznać szczegóły to wrzućcie w google i posłuchajcie. Ja od siebie dodam tylko, że nie dawno jechałem nią za Zakopiance przy mocno padającym sniegu, ślisko i slaba widoczność. Większość samochodów powoli prawym pasem. Początkowo ja też. Ale potem wskoczyłem na lewy i dalej gazu. I co się okazało? Jak bym jechał po suchym asfalcie w lecie, ten samochód jest niesamowicie stabilny. Poprostu sam jedzie. Oplem przy takiej prędkości niebyłoby szans utzrymać się na pasie. Za całokształt 5*, ale mówię, nie mam porównania do innych wypasionych aut. Być może germańskie szroty sa lepsze.
4,4
~Bisclavret
Mazda CX-5 II
SUV 2.0 SKY-G 160KM 118kW
Dobrze i wygodnie się nim jeździ. W 80% jeżdżę nim po mieście i jest ok. Robiłem też dłuższe trasy i jestem zadowolony z komfortu jazdy jakie oferuje to auto. Co do dynamiki to rzeczywiście w przypadku I i II biegu trzeba dać wyższe obroty (3500- 4000) aby auto żwawiej startowało ale poza tym auto jest dynamiczne i elastyczne. Średnio obroty silnika w jeździe po mieście nie przekraczają 2000- 2500 i to zupełnie wystarczy. Jak na razie średnie spalanie wypada 8.5 litra na setkę co jest moim zdaniem bardzo dobrym wynikiem. Nie jest to wyścigówka ale w porównaniu Hondą CRV czy Mitsubishi Outlander to bardzo żwawe a co najważniejsze ekonomiczne auto

Usterki Mazda CX-5 II

Liczba wpisów: 23
P2662
  • Mazda CX-5 II
  • silnik
  • 140 tys. km
W aucie pojawią się i znika kontrolka kontroli silnika. Kod błędu to P2662. Gdy kontrolka się zapali auto włącza tryb awaryjny i nie rozpędzi się powyżej 100kmh, nie ma mocy. Na trasie400 km wypluło cały płyń z chłodnicy do zbiorniczka. Prawdopodobnie w chłodnicy zbierają się spaliny. Mechanik nie ma pojęcia czy to uszczelka pod głowicą czy klapka za 1 turbina, czy sensor po prostu. Jesteśmy na urlopie i nie pasuje nam tygodniowa naprawa. Auto to mazda cx5 silnik 2.2 Rocznik 2014, dwie turbiny, diesel.
Problem rozwiÄ…zany
3 komentarze
Skrzynia biegów
  • Mazda CX-5 II SUV 2.0 SKY-G 165KM 121kW 2017-2021
  • inne
  • usterka fabryczna
Samochód (Mazda CX-5, prod.2019, przypłynął do Polski w styczniu 2020) prosto z dostawy, jeszcze nie sprzedany a podczas demonstracji przed sprzedażnej 6 bieg nie wchodzi na pozycję. Podobno poprawili i coś tam poregulowali. Mam mieć wizytę, że wszystko OK. Jestem zawiedziony. Samochód prosto z fabryki i od razu do mechanika na naprawę. Propozycje dostarczenia nowego bez wad to jak kamień w wodę. Bierz chłopie co masz a jak nie to zaliczka przepada a potem stały klient serwisu. Kuriozum na moją uwagę, że 6 się nie zazębia to pierwszy komentarz kierownika serwisu "to tak ma być". Zapewne odbiorę samochód ale jestem na starcie zwiedzony. Pozdrawiam wszystkich użytkowników Mazd. MB
Problem rozwiÄ…zany
4 komentarze
Stuki zawieszenia/układu hamulcowego
  • Mazda CX-5 II SUV 2.5 SKY-G 194KM 143kW 2017-2021
  • zawieszenie
  • 17 tys. km
Witam serdecznie, W moim modelu od ok. 8000 km przebiegu występuje pewna irytująca usterka zawieszenia lub układu hamulcowego (w ASO sprawdzili luzy w układzie zawieszenia i podobno żadnych auto nie posiada) . W pewnych sytuacjach , nie zawsze, występują stuki metaliczno/ głuche z każdego koła zależnie którym np. zjeżdżam z krawężnika lub progu (najczęściej w tej sytuacji występują) . Niestety nie udało mi się wywołać tego w czasie jazdy z serwisantem. Czy komuś taki objaw jeszcze występuje? Dodatkowo nadmienię, że mam niesamowicie złe wrażenia z jazdy autem odnośnie sztywności zawieszenia, niestety nie jest ono dla kręgosłupa przyjemne i każdą nawet najmniejszą rzecz na drodze się czuje..
Problem rozwiÄ…zany
11 komentarzy
Mazda CX-5 II SUV