Szukaj

Informacje o Mazda CX-5 II

Lata produkcji: 2017 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Druga generacja Mazdy CX-5 zadebiutowała na rynku w roku 2017. Auto prezentuje pod każdym względem nieznaczną ewolucję rozwiązań modelu I generacji. CX-5 II, według panującej w Mazdzie koncepcji „Kodo – Soul of Motion”, poprawiono stylistycznie (największe zmiany dotyczą przedniego pasu samochodu). Rozmiary auta tylko nieznacznie się powiększyły. Pod względem konstrukcyjnym bazą modelu jest jego poprzednik – powstał na tej samej platformie podłogowej Mazda Skyactiv platform, tak jak Mazda 3 i Mazda 6. Hasłem twórców Mazdy CX-5 drugiej generacji było „Jinba-Ittai”, odnoszące się do jedności kierowcy i samochodu.

 

Europejska premiera zupełnie nowej Mazdy CX-5 odbyła się podczas tegorocznego Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie. Ten model jest wyrafinowaną odpowiedzią na rosnące oczekiwania konsumentów - prezentuje jakość na najwyższym poziomie.

Premierze Nowej Mazdy CX-5, zaprojektowanej w duchu Jinba-Ittai, towarzyszy hasło Drive Together, podkreślające jedność kierowcy z samochodem, które znajduje odzwierciedlenie w zharmonizowanym i ergonomicznym wnętrzu, za sprawą którego  kierowca może oddać się przyjemności z prowadzenia.

 W odniesieniu do projektu nadwozia, Mazda postawiła na minimalizm i czystość formy, upraszczając linię KODO pierwszej generacji modelu. Masywna sylwetka nowej generacji CX-5 wyróżnia się szerszym rozstawem kół, bardziej pochylonymi przednimi słupkami oraz niżej poprowadzoną linią dachu i bocznego przewężenia. Nowa stylistyka znajduje swoje wyraźne odbicie w projekcie przestronnego wnętrza, który oparto na eleganckich acz niezwykle wyrazistych poziomych liniach, biorących swój początek przy kierownicy i naturalnie „rozchodzących” się po całej kabinie.

czytaj więcej
Powagosław

Mazda korzysta ze sprawdzonej recepty na sukces, przygotowując model, który prócz wielu praktycznych zalet, jest też kapitalnie wystylizowany. W efekcie CX 5 jest kolejnym samochodem japońskiej marki, do którego musi równać konkurencja.

~Powagosław
Luzacjusz

Najładniejszy SUV na rynku? Prezentuje się bardzo dobrze, nie ma co zaprzeczać. Ale widać też, że Mazda zaczyna odcinać kupony od pomysłu na design swoich modeli. Cztery lata temu to byłaby bomba. Teraz? CX 5 jest po prostu jednym z kilku udanych wyborów w swojej klasie.

~Luzacjusz

Mazda CX-5 II – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Mazda CX-5 II

Liczba ocen: 215
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Silnik - Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,9
~Bartosz Czuba
Mazda CX-5 II
SUV Facelifting 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW
Moja druga mazda. 6 z 2017 roku zrobiłem 30 000 km bez problemu. Wiedziałem co kupuję. W pierwszych dniach było super do momentu upierdliwych awarii i-stop. Serwis olał temat drugi raz próbował mnie zbyć ładowaniem akumulatora, zobaczymy po 3 wizycie. Zawieszenie stuka. Odnoszę wrażenie że serwis wyszedł z założenia że kasa zapłacona więc można odpuścić temat niech się gość buja. Generalnie na dzisiaj nie polecam. Może zmienię zdanie po skutecznym usunięciu awarii przez Mazda Wróbel w Długołęce.
5,0
~pieczarka
Mazda CX-5 II
SUV Facelifting 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW
Auto w sam raz dla rodziny 2 + 1 z psem. Fajnie wyposażone i bardzo fajnie wygląda, szczególnie z przyciemnianymi szybami i na 19 calowych alu (wszystko fabryczne). Niesamowicie dobre automatyczne światła full LED + asystent (samoczynnie przełącza na drogowe w nocy) + doświetlanie zakrętów. Jakość materiałów jest na świetnym poziomie. Generalnie jak na ten segment, to naprawdę nie ma się do czego przyczepić. Świetny wóz za rozsądne pieniądze, polecam każdemu. Mazda robi super samochody i miażdży konkurencje.
5,0
~madziarz
Mazda CX-5 II
SUV Facelifting 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW
Mam Mazde CX-5 2.0 165 KM z 2022 r. (manual). Obecnie przejechałem około 27k km. Tryb jazdy to uogólniając 1/3 miasta, 1/3 trasy podmiejskie i 1/3 trasy szybkiego ruchu. Ogólne wrażenia są jak najbardziej pozytywny. Auta najlepiej się sprawdza na miasto oraz trasy podmiejskie, a moim zdaniem w szczególności na trasach "szybkiego ruchu". Do legalnych prędkości jest naprawdę wystarczająca dynamicznie i oszczędnie. Niskie spalania -im dalsze odcinki pokonujesz po mieście i w strefie podmiejskiej tym bardziej mazda zaskakuje niskim spalaniem Wspaniale działające systemu wsparcia kierowcy czyli asystent pasa ruchu. Systemy wspierają i przede wszystkim mają działać bezpiecznie. Jeździłem już w różnych warunkach pogodowych i nigdy mnie nie zawiodły. Wygląd – mi się podoba, auto ma klasyczny design i ponadczasowy. Funkcjonalność – jest miejsce na odłożenie każdej rzeczy jak mamy przy sobie. Dokumenty, klucze, telefony/ Bardzo dobre spasowanie. W moim egzemplarzu nie występują skrzypienia kokpitu ani żadnej innej rzeczy.

Usterki Mazda CX-5 II

Liczba wpisów: 23
P2662
  • Mazda CX-5 II
  • silnik
  • 140 tys. km
W aucie pojawią się i znika kontrolka kontroli silnika. Kod błędu to P2662. Gdy kontrolka się zapali auto włącza tryb awaryjny i nie rozpędzi się powyżej 100kmh, nie ma mocy. Na trasie400 km wypluło cały płyń z chłodnicy do zbiorniczka. Prawdopodobnie w chłodnicy zbierają się spaliny. Mechanik nie ma pojęcia czy to uszczelka pod głowicą czy klapka za 1 turbina, czy sensor po prostu. Jesteśmy na urlopie i nie pasuje nam tygodniowa naprawa. Auto to mazda cx5 silnik 2.2 Rocznik 2014, dwie turbiny, diesel.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Skrzynia biegów
  • Mazda CX-5 II SUV 2.0 SKY-G 165KM 121kW 2017-2021
  • inne
  • usterka fabryczna
Samochód (Mazda CX-5, prod.2019, przypłynął do Polski w styczniu 2020) prosto z dostawy, jeszcze nie sprzedany a podczas demonstracji przed sprzedażnej 6 bieg nie wchodzi na pozycję. Podobno poprawili i coś tam poregulowali. Mam mieć wizytę, że wszystko OK. Jestem zawiedziony. Samochód prosto z fabryki i od razu do mechanika na naprawę. Propozycje dostarczenia nowego bez wad to jak kamień w wodę. Bierz chłopie co masz a jak nie to zaliczka przepada a potem stały klient serwisu. Kuriozum na moją uwagę, że 6 się nie zazębia to pierwszy komentarz kierownika serwisu "to tak ma być". Zapewne odbiorę samochód ale jestem na starcie zwiedzony. Pozdrawiam wszystkich użytkowników Mazd. MB
Problem rozwiązany
4 komentarze
Stuki zawieszenia/układu hamulcowego
  • Mazda CX-5 II SUV 2.5 SKY-G 194KM 143kW 2017-2021
  • zawieszenie
  • 17 tys. km
Witam serdecznie, W moim modelu od ok. 8000 km przebiegu występuje pewna irytująca usterka zawieszenia lub układu hamulcowego (w ASO sprawdzili luzy w układzie zawieszenia i podobno żadnych auto nie posiada) . W pewnych sytuacjach , nie zawsze, występują stuki metaliczno/ głuche z każdego koła zależnie którym np. zjeżdżam z krawężnika lub progu (najczęściej w tej sytuacji występują) . Niestety nie udało mi się wywołać tego w czasie jazdy z serwisantem. Czy komuś taki objaw jeszcze występuje? Dodatkowo nadmienię, że mam niesamowicie złe wrażenia z jazdy autem odnośnie sztywności zawieszenia, niestety nie jest ono dla kręgosłupa przyjemne i każdą nawet najmniejszą rzecz na drodze się czuje..
Problem rozwiązany
11 komentarzy
Mazda CX-5 II