Szukaj

Informacje o Mazda CX-5 I SUV 2.2 SKYACTIV-D 175KM 129kW 2012-2015

Lata produkcji: 2012 – 2015
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2012-2016. Mazda zapowiedziała debiut tego auta już w 2007, gdy zaprezentowała prototyp o nazwie Hakaze, który później stanowił pierwszą bazę dla wersji produkcyjnej CX-5 (kolejny prototyp nosił nazwę Minagi; część pomysłów zaczerpnięto też z koncepcyjnej Mazdy Shinari). Za projekt modelu, zgodnie z filozofią „Kodo – Soul of Motion”, był Masashi Nakayama. CX-5 zbudowano na nowej płycie podłogowej Mazda Skyactiv platform, którą dzielił z Mazdą 3 oraz 6. Od 2014 roku samochód oferowano w wersji po face-liftingu.

czytaj więcej
Powagosław

Absolutnie nowoczesny, wręcz doskonały, jeśli idzie o zgodność z aktualnymi trendami. Czy ładny? Tak, a to nie zawsze idzie w parze z podążaniem za modą.

~Powagosław
Luzacjusz

Kawał świetnie wyglądającego, perfekcyjnie skrojonego zabawkowego auta dla gadżeciarza z kompleksami. Żebyśmy się zrozumieli: CX-5 prezentuje się znakomicie, ale jednocześnie ma w sobie coś z reklamy szamponu przeciwłupieżowego z panem Ibiszem.

~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2015 roku
Pojemność skokowa 2191 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 175 KM (129 kW) przy 4500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 420 Nm przy 2000 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 14,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 94,3 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Układ jezdny + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,9
~Jakub
Mazda CX-5 I
SUV 2.2 SKYACTIV-D 175KM 129kW
Świetne auto, przebija konkurencje nie tylko wyglądem, jak rownież osiągami i niezawodnością. Jak czytam jakieś opinie negatywne, ciężko mi w to uwierzyć... Posiadam auto 3 lata zrobiłem nim w tym czasie ponad 150 tysięcy km, oprócz wymiany oleju nic się nie działo, w między czasie skończyły się tarcze hamulcowe i wymieniłem na tańszy zamiennik i tu był błąd. Kierownica biła itd. Skończyło się na tym ze wymieniłem tarcze jeszcze raz na droższe, lepsze i było OK. Auto kupiłem 4 letnie importowane z Włoch, poobijane i polakierowane kilka elementów, z przebiegiem 150 tys. Użytkowałem ponad 3 lata, przebieg podwoilem. Auto sprawdzało się świetnie, była to najbogatsza wersja wyposażenia. Auto wymieniłem w 2020 na Toyote Rav 4. 2019 rok 2.5 hybryda. Żałuje wymiany, auto nie jedzie, nie wyglada, a do tego wersja uboga. Przebieg 100 tysięcy i tarcze się skończyły, hybryda oprócz iluzorycznych oszczędności paliwa nie oszczędza paliwa, pali 2-3 litry wiece niż Mazda... auto prowadzi się niczym wóz drabiniasty, wynosi z zakrętów, jest toporny i mało komfortowy. Zła wymiana, chyba wrócę do Mazdy
2,8
~Andrzej
Mazda CX-5 I
SUV 2.2 SKYACTIV-D 175KM 129kW
Miałem Mazdę CX-5 poprzedniej generacji. Sprzedałem po 1,5 roku użytkowania i powiedziałem sobie: nigdy więcej Mazdy. Komunikaty na czerwono, żeby natychmiast się zatrzymać i wyłączyć silnik, bo problem z olejem. Przeglądy co 12000 km, bo olej rozrzedzony przez DPF. Spalanie średnie (automat, 4x4, diesel) 9,7 litra w jedzie mieszanej. Dwa razy wymieniałem światła dzienne, bo parowały od środka. Plastiki skrzypiące i marnej jakości. Obudowy świateł wewnętrznych – chińszczyzna. blacha tak cienka, że uginała się przy woskowaniu (ponoć po to, żeby samochód był lżejszy i mniej palił). Zbiornik paliwa 45 litrów (co chwila musiałem jechać na stację paliw). Założyłem chipa, bo jak krowa jeździł, trochę pomogło (z naciskiem na „trochę”). Akumulator – badziewie, musiałem ciągle doładowywać (nie dali nawet AGM, a system start-stop wymaga dobrego akumulatora). To, że z tyłu ciasno, to raczej norma w SUV. Maska silnika bez siłowników i opierana na pręcie stalowym, jak w syrence. Nawigacja i obsługa systemu bez języka polskiego – brak możliwości podmiany języka, a samochód kupiony w Polsce. Kłopoty z bluetooth – pomogła dopiero wymiana modułu w serwisie. Po 30.000 zaczęło coś stukać z przodu pojazdu. Po 5 wizytach całodziennych w serwisie ustalono, ze odkręciło się podszybie i waliło jak głupie (samochód bezwypadkowy). Kłopoty z lusterkami, co prawda nie drgały, jak CX-5 z pierwszych lat produkcji, ale czasami się nie składały. Lakier na masce i z przodu na atrapie – micro odpryski, jakby samochód miał 200.000 km (podobnie na lusterkach bocznych – marny plastik). Chybocząca na boki dźwignia ręcznego. Klocki hamulcowe przód do wymiany po 20.000 km – na dodatek brak komunikatu, że klocki do wymiany. Rzężenie przy ruszaniu (po puszczeniu hamulca nożnego – „ten typ tak ma”). System start-stop beznadziejny: szarpanie samochodem przy rozruchu. Nigdy więcej Mazdy!
4,5
~Zed
Mazda CX-5 I
SUV 2.2 SKYACTIV-D 175KM 129kW
Samochód spełnia moje oczekiwania. Jest zarówno dynamiczny jak i komfortowy. Nie ma poważniejszych wad co w dzisiejszej motoryzacji nie jest oczywiste.
Średnie spalanie dla Mazda CX-5 I SUV 2.2 SKYACTIV-D 175KM 129kW 2012-2015
7,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,2
Liczba komentarzy: 1
Mazda CX-5 I
SUV 2.2 SKYACTIV-D 175KM 129kW
Jadac 80-90km/h na trasie da sie wycisnac 5.5-6l. Przy normalnej miejskiej jezdzie (6km do pracy, korki, swiatla, ciagle start/stop) w zaleznosci od natezenia ruchu 6-9l. Przy dynamicznej jezdzie po miescie (kilka km szalejac sportowo spalilem 13). Przy duzej predkosci na autostradzie zuzycie znaczaco rosnie. Powyzej 110km/h jest juz prawie jak po miescie w okolicach 8. Generalnie bardzo duzo zalezy od stylu jazdy, i przyspieszenia (ciezko nie depnac na swiatlach jak sie ma to 420Nm :) ). Auto jest dosc lekie jak na swoje rozmiary i zaladowane bagazami i pasazerami dalej radzi sobie dobrze. Rozpedzone spala bardzo male ilosci. Start/stop daje niesamowicie po *****. Na autostradzie przy wyzszych predkosciach opor tez daje w kosc, pomimo, ze auto jest bardoz aerodynamiczne jak na swoja klase. Podsumowanie. Jestem bardzo zadowolony. Przy silniki 2.2 i refularnych krotkich dojazdach do pracy/odwozenia dziecka do szkoly itp spalanie na poziomie 6-8 mnie satysfakcjonuje.
7,9
Mazda CX-5 I
SUV 2.2 SKYACTIV-D 175KM 129kW
Dzień dobry. Super Auto gdyby nie dpf. Wypala się co 200 km od nowości przez niego spalanie kosmos. Gdyby nie wypalanie to można by spokojnie zejsc ze spalaniem do 6. Pieszy 160 na h trzeba liczyc się ze spalaniem 9.5-10l na 100km
7,3
Mazda CX-5 I
SUV 2.2 SKYACTIV-D 175KM 129kW
Mazda podaje dane z kosmosu, nowe auta innych producentów wypadają jeszcze gorzej procentowo. Ogólnoświatowy bleff spalania na który konsumenci się grzecznie godzą. W CX-5 4x4 175KM automat trzeba liczyć około 2 litrów więcej niż dane fabryczne. Moje średnie spalanie to 7,4 l/100km. Liczyłem po cichu jak kupowałem nowe auto z technologią Skyactive że zamknę sie w 6,5 czyli 1 liter ponad normę ale to się okazało marzeniami.
Mazda CX-5 I SUV