Szukaj

Informacje o Mazda CX-5 I SUV 2.2 SKYACTIV-D 150KM 110kW 2012-2015

Lata produkcji: 2012 – 2015
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2012-2016. Mazda zapowiedziała debiut tego auta już w 2007, gdy zaprezentowała prototyp o nazwie Hakaze, który później stanowił pierwszą bazę dla wersji produkcyjnej CX-5 (kolejny prototyp nosił nazwę Minagi; część pomysłów zaczerpnięto też z koncepcyjnej Mazdy Shinari). Za projekt modelu, zgodnie z filozofią „Kodo – Soul of Motion”, był Masashi Nakayama. CX-5 zbudowano na nowej płycie podłogowej Mazda Skyactiv platform, którą dzielił z Mazdą 3 oraz 6. Od 2014 roku samochód oferowano w wersji po face-liftingu.

czytaj więcej
Powagosław

Absolutnie nowoczesny, wręcz doskonały, jeśli idzie o zgodność z aktualnymi trendami. Czy ładny? Tak, a to nie zawsze idzie w parze z podążaniem za modą.

~Powagosław
Luzacjusz

Kawał świetnie wyglądającego, perfekcyjnie skrojonego zabawkowego auta dla gadżeciarza z kompleksami. Żebyśmy się zrozumieli: CX-5 prezentuje się znakomicie, ale jednocześnie ma w sobie coś z reklamy szamponu przeciwłupieżowego z panem Ibiszem.

~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2015 roku
Pojemność skokowa 2191 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 4500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 380 Nm przy 1800-2600 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 14,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 94,3 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
3,7 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 46% / przeciw: 54%

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Widoczność + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

3,0
~Andrze z Bydgoszczy
Mazda CX-5 I
SUV 2.2 SKYACTIV-D 150KM 110kW
To już nie ta sama Mazda, którą kupowało się 20 lat temu. Zgadzam się z wieloma opiniami tutaj, jak fatalna blacha, lakier, sporo pierdół, które psują całokształt auta. Kupiłem CX-5 bo jest bardzo ładna. To w sumie tyle - jedyna zaleta... Acha, jeszcze do zalet zaliczę układ jezdny, bo auto fajnie jedzie i dobrze trzyma się drogi. Wiele bardzo pozytywnych ocen tutaj od innych użytkowników bierze się w dużej mierze stąd, że to np. ich pierwszy SUV itd... I wtedy jest WOW!!! CX-5 to mój n-ty SUV więc mam bardzo dużą skalę porównawczą. Była CR-V, RAV4, X-Trail, Murano, Jeep Cherokee, Kia Sportage, Hyundai X-35, BMW X3.... Auto mało pali. W mieście 7 litrów, w trasie 7-8 litrów. Uwaga, po przekroczeniu 130 km/h chyba włącza się jakiś automatyczny układ gubienia paliwa, hahaha. Auto zaczyna strasznie dużo palić. Do 130 km/h jest spoko. Zadowoli się 8 litrami ropy. Powyżej 130, to chyba ze 12 litrów chleje. Moja CX-5 to rocznik 2013, absolutnie bezwypadkowa. Byłem drugim właścicielem. Kupiłem auto z przebiegiem 98 tys. km.
4,2
~Adam
Mazda CX-5 I
SUV 2.2 SKYACTIV-D 150KM 110kW
Jako, że mało opinii diesla 2.2, to dorzucę swoje 3 grosze. Auto kupiłem niecały miesiąc temu, ale zrobiłem już ponad 4 tysiące km, więc czas na wstępną opinię. Auto bardzo ładne, typowo japońskie. Zanim kupiłem auto na mojej liście były: KIA Sportage, Nissan Qashquai, VW Tiguan, Toyota RAV 4. KIA była OK, ale silnik wydawał mi się za głośny. Prowadzenie takie sobie. Nissan - tragedia. Nowy model, rocznik 2015. Zawieszenie i układ kierowniczy z innej epoki. Nie mam pojęcia jakim cudem to auto stało się tak popularne - szok. Toykę w sumie już miałem, to zrezygnowałem z szukania RAV4. Tiguan fajny, tylko był trochę mułowaty i za ubogie miał wyposażenie w stosunku do ceny. Padło na CX-5 z dość już dużym przebiegiem (miałem ograniczony budżet) ale nie żałuję i gorąco polecam.
5,0
~niesamowite
Mazda CX-5 I
SUV 2.2 SKYACTIV-D 150KM 110kW
Mam go od kilku lat i pamiętam jak na początku pozytywnie mnie zaskoczył! Środek ładny, materiały wykończeniowe dość przyzwoite (te najważniejsze, reszta średnio ale w normie). Po kilku latach użytkowanie przyznaje, że to bardzo fajne autko, wręcz doskonałe - taki wierny towarzysz do codziennej jazdy ale również dobry na długie trasy. I powiem szczerze, że po moich doświadczeniach już nie wierzę w prawdziwość tych niektórych kłamstw np. na temat rdzy w mazdach.
Mazda CX-5 I SUV