Szukaj

Informacje o Mazda CX-5 I SUV

Lata produkcji: 2011 – 2015
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2012-2016. Mazda zapowiedziała debiut tego auta już w 2007, gdy zaprezentowała prototyp o nazwie Hakaze, który później stanowił pierwszą bazę dla wersji produkcyjnej CX-5 (kolejny prototyp nosił nazwę Minagi; część pomysłów zaczerpnięto też z koncepcyjnej Mazdy Shinari). Za projekt modelu, zgodnie z filozofią „Kodo – Soul of Motion”, był Masashi Nakayama. CX-5 zbudowano na nowej płycie podłogowej Mazda Skyactiv platform, którą dzielił z Mazdą 3 oraz 6. Od 2014 roku samochód oferowano w wersji po face-liftingu.

czytaj więcej
Powagosław

Absolutnie nowoczesny, wręcz doskonały, jeśli idzie o zgodność z aktualnymi trendami. Czy ładny? Tak, a to nie zawsze idzie w parze z podążaniem za modą.

~Powagosław
Luzacjusz

Kawał świetnie wyglądającego, perfekcyjnie skrojonego zabawkowego auta dla gadżeciarza z kompleksami. Żebyśmy się zrozumieli: CX-5 prezentuje się znakomicie, ale jednocześnie ma w sobie coś z reklamy szamponu przeciwłupieżowego z panem Ibiszem.

~Luzacjusz

Mazda CX-5 I SUV – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,7 m
Promień skrętu 5,85 m
Długość 4540 mm
Szerokość 1840 mm
Wysokość 1670 mm
Wysokość z anteną 1705 mm
Rozstaw osi 2700 mm
Rozstaw kół - przód 1585 mm
Rozstaw kół - tył 1590 mm
Zwis przedni 950 mm
Zwis tylny 905 mm
Prześwit 210 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 990 mm
Długość siedziska przedniego 505 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 955 mm
Długość siedziska tylnego 470 mm
Całkowita długość wnętrza kabiny 1910 mm
Całkowita szerokość wnętrza kabiny 1530 mm
Całkowita wysokość wnętrza kabiny 1280 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1620 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 503 l
Kąt natarcia 18,6 stopnie
Kąt rampowy 24,4 stopnie
Kąt zejścia 11,7 stopnie
Dopuszczalne obciążenie dachu 50 kg

Oceny Mazda CX-5 I SUV

Liczba ocen: 83
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(73%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~Tadzio
Mazda CX-5 I
SUV 2.0 SKYACTIV-G 160KM 118kW
solidna i nie koroduje choć wołowata. ZImą 2021 pokazala co umie: Autostrada A4 cała zasypana, Garstka nierozważnch kierowców na prawym pasie , TIRy na poboczach albo na parkingach, a ja spokojnie lewym pasem sunę bez obaw. Genialny jest napęd AWD. Tom bardzo bezpieczne auto - im trudniej tym łatwiej dla niej. Tak jest głośna , i staromodna, wołowata (mało zrywna i wyje gdy rozpędzasz, ale w bardzo trudnych warunkach to Ty królujesz. Nie wiem jak zrobili ten silnik ale podczas jazdy w miescie pali 9l , na trasie 8l (przy 120km - potem jest za głośno). Nie prawdaże rdzewieje - moja ma 11 lat i nic
2,3
~Przemysław
Mazda CX-5 I
SUV 2.0 SKYACTIV-G 160KM 118kW
Miało być super a wyszło jak zwykle. Ale do brzegu. Samochód ma wiele zalet ale jego awaryjnosc jest przerażająca. Pierwszy problem byl drobnostką lecz problematyczna. Uszkodzony czujnik biegu P. Niestety samochod krzyczal aby wrzucic na P i nie pozwalal go zamknąć stąd przez kilka dni stal na parkingu otwarty. Kolejny problem to glosna praca ukladu jezdnego. Na gwarancji wymieniono dyfer oraz reduktor - stwierdzone opilki w oleju (przebieg okolo 70k jazda raczej delikatna). Później okolo 100K zrobilo sie poważnie gdyz automat zaczął glosno pracowac. Rozpadlo się w nim łożysko. Mazda nie przewiduje naprawy tej skrzyni i zaleca wymiane - wada konstrukcyjna. Lozysko bylo nieoznakowane i nie wystepuje jako czesc wymienna... na szczescie magikom udalo sie po wymiarach odnaleźć takie po wymiarach. Po wyjeździe z serwisu samochod stracił ogrzewanie. Przyczyna byl oryginalny plyn, ktory doprowadzil do zamulenia ukladu. To nie jest jednostkowy przypadek. Widzialem biuletyn mazdy gdzie ten problem był opisany z procedurą czyszczenia dla bardzo wielu modeli. Nespelna 10K później zglupiala elektronika skrzyni co uniemozliwilo dalsza jazdę. Restart systemów kasowanie błędów w serwisie i działa. Nastepnie doszedł problem z uruchamianiem. Coś w elektryce nie kontaktuje i juz kilkukrotnie samochodu nie udalo się uruchomic. Podsumowując koszty uzytkowania tego samochodu są ogromne -podobno problem nie dotyczy napędu na 1 oś. Kolejny problem z ktorym mazda sobie nie poradziła to korozja. Teraz troche pozytywów. Skrzynia jak działa to pracuje bardzo ladnie i inteligentnie. Silnik super a zużycie paliwa bardzo przyzwoite. Srednio wg komputera 9L. Podsumowując marketingowo produkt super ale jakościowo słabiutko. W domu jest też honda accord i jakosciowo no moze poza korozją to zupelnie inna bajka. Ja ze swojej strony nie polecam. Wielkie rozczarowanie.
4,7
~jnemo
Mazda CX-5 I
SUV 2.0 SKYACTIV-G 160KM 118kW
To był świadomy przekalkulowany zakup, przy budżecie jakim dysponowałem, Mazda CX-5 to najlepsze co mogłem kupić. Po dwóch latach auto mnie ani razu nie zawiodło i tak też bym określił je jednym przymiotnikiem - niezawodne. Spalanie przy tej masie auta uważam za naprawdę niskie (licznikowe 7,5, realne w granicach 8). Świetnie sprawdza się na polnej ponad kilometrowej drodze do domu, która często zamienia się w pełny błotnych kolein to przeszkód - bardziej dzięki wysokiemu prześwitowi, aniżeli napędowi AWD, który do tej pory być może i włączył się parę razy, ale niezauważalnie. Auto daje niesamowity komfort jazdy i poczucie bezpieczeństwa, świetne światła, pewnie pokonuje zakręty. Z pewnością jednak ma jedną wadę - fatalne wyciszenie, jeśli kogoś to bardzo drażni to cx5 nie będzie dobrym wyborem - na trasach szybkiego ruchu jest niestety nieprzyjemnie - człowiek instynktownie podkręca muzykę/radio i po paru godzinach takiej jazdy wychodzi z bólem głowy. Dla tych, którzy rzadko pokonują długie trasy na pewno polecam.
Średnie spalanie dla Mazda CX-5 I SUV
7,5 – 8,4
l/100 km
7,6 – 8,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,0
Mazda CX-5 I
SUV 2.0 SKYACTIV-G 160KM 118kW
Kupilem uzywana CX5 obecnie ma 60tys. Ja zrobilem 4tys. srednia przy normalnej jezdzie to 8,7 l .Poprzednie auto to BMW X3 2.0D manual i taki sam styl jazdy srednia 8 l na 50tys. Wiec uwazam ze jest OK, liczylem na 1,5l wiecej w Mazdzie,mile zaskoczenie ( nie bylo zimy ale nawet jak bedzie ok.10 l to i tak OK) a i nie mysle o DPF, wtryskach,turbinie , dwumasie, podgrzewaczach plynu w zimie czy swiecach zarowych wraz ze sterowaniem, tym co nafaszerowane wspolczesne diesle. Nowe do 150-200tys.. przebiegu i duzego rocznego maja sens, pozniej szybko sprzeda c,tak jak robi zachodnia granica i niech sie martwi nowy nabywca.A i jeszcze trzeba miec szczescie do mechanika dobrego i uczciwego bo inaczej to placisz,placisz i nie masz radosci.
7,8
Mazda CX-5 I
SUV 2.0 SKYACTIV-G 160KM 118kW
Mazda CX-5 GT 2013r 2.0 automat napęd przód (to ważne bo 4x4 palą z 1-1,5l więcej), koła 19", jak na gabaryty auta spalanie rewelacyjne. Jazda stałą prędkością 100km/h drogi krajowe bez klimy 2 osoby 5,8L/100 ! Miasto krótkie dystanse 2-5 km lato 9L, zima 10L.
7,9
Mazda CX-5 I
SUV 2.2 SKYACTIV-D 175KM 129kW
Dzień dobry. Super Auto gdyby nie dpf. Wypala się co 200 km od nowości przez niego spalanie kosmos. Gdyby nie wypalanie to można by spokojnie zejsc ze spalaniem do 6. Pieszy 160 na h trzeba liczyc się ze spalaniem 9.5-10l na 100km
Mazda CX-5 I SUV