Szukaj

Informacje o Mazda CX-30 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW od 2020

Lata produkcji: 2020 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Mazda CX-30 to zupełnie nowy model w gamie japońskiego producenta. Nowy SUV jest większy od CX-3 a niewiele mniejszy od CX-5. Model bazuje na Mazdzie 3 i czerpie z jej technologii pełnymi garściami.

Produkowany od 2020 roku
Pojemność skokowa 1988 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 213 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 13,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83,5 x 91,2 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny i-STOP
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny i-STOP
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny i-STOP
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Układ jezdny + Skrzynia biegów + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,4
~Marcin
Mazda CX-30
Crossover 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
Ogólne wrażenie jest pozytywne, ale są zastrzeżenia. Samochodem jeżdżę od dokładnie pół roku. Od wyjazdu z salonu byłem już 4 razy w serwisie. I. Niedopracowania/usterki w fabrycznym samochodzie: 1) Bardzo słabo grzała kierownica - wymieniono na nową. 2) Podłokietnik nie chciał się otwierać, wymieniono na nowy. 3) Stuki w okolicach słupka drzwi kierowcy - bardzo uciążliwe. Serwis walczył z tym podczas dwóch wizyt. Problem rozwiązano w 80%. Czasami wciąż słyszę irytujące stuki. 4) Dźwięk wydobywający się ze sprzęgła po jego naciśnięciu (metaliczny dźwięk, jakby ktoś stukał w garnek) - wymieniono pompę sprzęgła. II. Niedopracowania drobne, które zaobserwować można w trakcie użytkowania: 1) Przełącznik kierunkowskazu skrzypi - mała rzecz, ale irytująca. Coś w tych materiałach powoduje, że wydają dźwięk skrzeczenia. Nazwałbym to słabą jakością plastików w tym elemencie. 2) Wycieraczki pracują słabo - pióra wydają dźwięki nawet przy oczyszczaniu szyby podczas obfitego deszczu. Kojarzy mi się to ze słabą jakością. Nie wiem, czy to kwestia słabego docisku, czy może ma na to wpływ system montażu dysz spryskiwaczy na wycieraczkach zamiast na masce. 3) Czasami pojawia się problem z połączeniem auta CARPLAY z telefonem, mimo użycia oryginalnego kabla. W serwisie mówią, że te modele tak mają. 4) Po wymianie kierownicy nadal słabo grzeje i działa krótko. Porównuję to do Mazdy 3 z 2018 roku, gdzie ogrzewanie było solidniejsze i trwało dłużej. Nie wiem, dlaczego teraz jest inaczej. 5) Nie wiem, jak to możliwe, ale można odnieść wrażenie, że klimatyzacja działa bardzo słabo. To auto chłodzi gorzej niż leciwa Panda od Fiata, choć wiadomo, że Włosi słyną z solidnego chłodzenia, ze względu na swoje położenie. III. Ogólne wrażenia i pozytywy: 1) Świetnie się prowadzi, jest responsywny. Za kierownicą czuję się pewnie. 2) Świetna jest też pozycja kierowcy. Zyskuje się też na lekko większym prześwicie. Do tego auta wygodnie się wsiada. To auto jest bardzo wygodne. 3) Środek jest przestronny. Idealny dla 3 osobowej rodziny. 4) Elektryczna klapa jest bardzo wygodna. Szkoda, że nie można jej otwierać machnięciem nogi. 5) Światła matrycowe/adaptacyjne w tym aucie są rewelacyjne. Warte każdej złotówki (polecam na tym nie oszczędzać). Naprawdę działają. Strumień światła nie świeci tępo na wprost, ale subtelnie doświetla i przesuwa się. Nocna podróż to prawdziwa przyjemność. 6) Stosunkowo solidny i duży bagażnik jak na takie autko - 430 litrów. 6) Silnik 150 KM jest ok, ale przy tej wadze samochodu lekko traci na dynamizmie. Ten silnik na Mazdę 3 wystarczał, ale na CX-30, już trochę za mało. 7) To autko jest świetnie wyciszone. Reasumując, jakość wykonania jest bardzo dobra, a spasowanie elementów – doskonałe. Design jest piękny. Gdyby nie drobne potknięcia, CX-30 byłoby idealnym autem w swoim segmencie. W moim przypadku było zbyt wiele wizyt w serwisie, i uważam, że Mazda powinna wspierać klientów i oferować jakieś formy rekompensaty, zwłaszcza jeśli przez pierwsze pół roku auto sprawia problemy.
4,9
~Jacek
Mazda CX-30
Crossover 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
Mazda właśnie przeszła swój chrzest bojowy. Odbyła objazd po części Europy. W niespełna 3 tygodnie zrobiła 4027 km. Spisywała się świetnie. Średnie zużycie przez całą podróż, wg wskazań komputera - 7,4 l/100km. Podróżowały dwie osoby, ale bagażnik i tylne siedzenia były załadowane. Subiektywne odczucia: dobry komfort podróży, dobre wyciszenie, rozsądne zużycie paliwa. Jadąc przez Niemcy i gnając auto 150-160 km/h pokazywała zużycie 9,5 l/100km, ale jadąc po Niderlandach, gdzie na autostradzie jest ograniczenie do 100 km/h spalanie wynosiło 5,3 l/100km. Na innych odcinkach od 6,5 do 7,6 l/100km. Z innych uwag to przy wjeździe do tunelu czujnik zmierzchu mógłby działać ciut szybciej, ale było ok. Czasem brakowało trochę turbo, ale tragedii nie było. Niestety pojawiła się już na początku podróży drobna usterka: W samochodzie podczas jazdy w trasie, po upływie 10 - 15 minut, od momentu odpalenia, pojawia się komunikat "Kamera Driver Monitoring zasłonięta. Jedź bezpiecznie" oraz "i-ACTIVSENSE tymczasowo wyłączony". Komunikaty pojawiają się naprzemiennie. Już zgłoszone do ASO ale diagnostyka dopiero w przyszłym tygodniu. Ogólne wrażenia bardzo pozytywne.
4,9
~Jacek
Mazda CX-30
Crossover 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
Mazda właśnie przeszła swój chrzest bojowy. Odbyła objazd po części Europy. W niespełna 3 tygodnie zrobiła 4027 km. Spisywała się świetnie. Średnie zużycie przez całą podróż, wg wskazań komputera - 7,4 l/100km. Podróżowały dwie osoby, ale bagażnik i tylne siedzenia były załadowane. Subiektywne odczucia: dobry komfort podróży, dobre wyciszenie, rozsądne zużycie paliwa. Jadąc przez Niemcy i gnając auto 150-160 km/h pokazywała zużycie 9,5 l/100km, ale jadąc po Niderlandach, gdzie na autostradzie jest ograniczenie do 100 km/h spalanie wynosiło 5,3 l/100km. Na innych odcinkach od 6,5 do 7,6 l/100km. Z innych uwag to przy wjeździe do tunelu czujnik zmierzchu mógłby działać ciut szybciej, ale było ok. Czasem brakowało trochę turbo, ale tragedii nie było. Niestety pojawiła się już na początku podróży drobna usterka: W samochodzie podczas jazdy w trasie, po upływie 10 - 15 minut, od momentu odpalenia, pojawia się komunikat "Kamera Driver Monitoring zasłonięta. Jedź bezpiecznie" oraz "i-ACTIVSENSE tymczasowo wyłączony". Komunikaty pojawiają się naprzemiennie. Już zgłoszone do ASO ale diagnostyka dopiero w przyszłym tygodniu. Ogólne wrażenia bardzo pozytywne.

Usterki Mazda CX-30

Liczba wpisów: 14
brak wyłączenia na stałe alarmu dźwiękowego przy wadliwym działaniu systemu rozpoznawania znaków drogowych i zmęczenia kierowcy
  • Mazda CX-30 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW od 2020
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
Nie można na stałe wyłączyć alarmu dźwiękowego systemu rozpoznawania znaków drogowych i rozpoznawania zmęczenia kierowcy. System często się myli i np. odczytuje 30 km zamiast 80 km na znaku który jest częściowo przybrudzony albo nie zauważa nisko położone znaki albo odczytuje znaki z reklam. Wystarczy przekroczenie prędkości o 1 km przy jeździe z górki na tempomacie ustawionym zgodnie z obowiązującym ograniczeniem prędkości , aby uruchomić alarm. System rozpoznawania zmęczenia i rozproszenia uwagi kierowcy potrafi włączyć się wielokrotnie bez uchwytnego powodu, gdy jestem zupełnie wypoczęty, nic nie gmeram przy niczym i jadę prostą drogą bez zmiany pasy ruchu. O ile sygnały dźwiękowe do systemu rozpoznawania znaków można wyłączyć za każdym razem po starcie silnika za pomocą łatwo dostępnego przycisku to system zmęczenia kierowcy trzeba dezaktywować z poziomu menu również za każdym razem po starcie silnika. Bardzo rozpraszające i odwracające uwagę kierowcy od sytuacji na drodze. Zamiast obserwować drogę , zaczyna się człowiek skupiać na tym co dzieje się w środku samochodu poszukując przyczyny alarmu.
Nie działa zamykanie samochodu ( klamki)
  • Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X 180KM 132kW 2019-2021
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 28
Nie 3
W warunkach nadmiernej wilgotności jesień - zima ( deszcz, myjnia) przestają działać klamki, czyli nie da się zamknąć samochodu za pomocą dotykowych czujników na klamkach. Po próbie doszczelnienia wymiana na nowe. Po roku jesień- zima ta sama historia . Czekam na naprawę.
9 komentarzy
Airbag
  • Mazda CX-30 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW od 2020
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 8
Nie 3
Komunikat problem z systemem poduszek. Przebieg 5 km. Rocznik 2021. Problem pojawił się w nowym samochodzie. Serwis twierdzi że to wiązka od poduszki i wysłał to do gwaranta czyli do Mazdy z całą dokumentacja i diagnostyka. Czekam na odpowiedź i oczywiście usunięcie usterki.
3 komentarze
Mazda CX-30