Szukaj

Informacje o Mazda CX-3 Crossover 2.0 SKY-G i-ELOOP 150KM 110kW 2015-2018

Lata produkcji: 2015 – 2018
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowana od roku 2015 Mazda CX-5 to przedstawiciel segmentu kompaktowych crossoverów (segment I, lecz biorąc pod uwagę rozmiary najbliżej mu do segmentu B). W katalogu aut sportowo-użytkowych Mazdy jest najmniejszym modelem, pozycjonowanym nieco poniżej większego CX-5, zapełnia lukę powstałą po rezygnacji marki z modelu Tribute w roku 2011. Model powstał na przeprojektowanej platformie podłogowej Mazda Skyactiv Plartform, zapożyczonej od modelu CX-5 i wykorzystanej w zbliżonej formie w Mazdzie 2, z którą zresztą CX-3 ma wiele wspólnych elementów. Pod względem stylistycznym Mazda CX-3 kontynuuje aktualną koncepcję Mazdy o nazwie Kodo.
czytaj więcej
Powagosław

Być może już to mówiłem przy okazji innych Mazd, więc powtórzę raz jeszcze: ich nowy design to ścisła światowa ekstraklasa. CX-3 to tylko potwierdza. Ma wszystko, by podbić segment kompaktowych crossoverów.

~Powagosław
Luzacjusz

Nie wiem, co to znaczy po japońsku „Kodo”, jak Mazda nazwała stylistyczną myśl, według której projektuje dziś swoje auta. Od jakiegoś czasu to słowo przychodzi mi jako pierwsze do głowy, gdy moje oczy widzą coś ładnego. Więc krótko na temat CX-3: Kodo!

~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 204 Nm przy 2800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 14,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83,5 x 91,2 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(65%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Wyciszenie - Karoseria - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,1
~sti
Mazda CX-3
Crossover 2.0 SKY-G i-ELOOP 150KM 110kW
Ogólnie auto oceniam przeciętnie, jazda nim nie wzbudza we mnie pasji, głównie z powodu anemicznego silnika i wysokiego poziomu hałasu. Ma jednak sporo innych zalet, o których piszę dalej. Projektanci poszli na pewne kompromisy, co powoduje, ze auto jest jednak bardzo praktyczne, mimo iż w wielu obszarach się nie wyróżnia. Auto mam z roku 2019, kupione w kwietniu 2020 (po liftingu), jednak nie da się wybrać takiej opcji na Autocentrum - skala kończy sie na roku 2018. Opinię piszę w czerwcu 2022.
4,6
~amaltea
Mazda CX-3
Crossover 2.0 SKY-G i-ELOOP 150KM 110kW
Miałem już w swojej karierze (od 1980 roku) jakieś 20 pojazdów. Powiem krótko: ten jest wyjątkowy. Znakomity silnik benzynowy 2-litrowy 150 KM - wolnossący, bez turbo!!!, a przy tym zaskakująco mało pali (w każdych warunkach). Do tego super automatyczna skrzynia biegów. Rożne są opinie - że "zamula", nie może się zdecydować, który wybrać bieg - wg mnie to wszystko nieprawda. Reaguje równo, a przy włączeniu przycisku "sport" - spontanicznie. Dobrze, że ma wyświetlacz head-up, który m.in. pokazuje prędkość, bo naprawdę wystarczy moment i już przekraczamy dozwoloną szybkość. Stały napęd na 2 osie (4x4) niesamowicie poprawia trakcję , a szczególnie przyczepność na łukach. Zimą, na śliskich drogach - rewelacja. Poza tym: samochód jest po prostu bardzo ładny z zewnątrz, w środku wykończony ze smakiem i przy użyciu dobrych materiałów. Tyle tylko, że nie jest zbyt obszerny i ma mały bagażnik. Siedzenia, zarówno z przodu, jak i z tylu - bardzo wygodne, może trochę za miękkie. I co dla mnie b.ważne - ma odtwarzacz CD. Poza tym - te wszystkie systemy wsparcia kierowcy. Jadąc tym małym crossoverem jestem zrelaksowany i czuję się bezpiecznie.
4,6
~Krzysiek
Mazda CX-3
Crossover 2.0 SKY-G i-ELOOP 150KM 110kW
Samochód kupiłem używany, sprowadzony z USA z Texasu, dlatego też karoseria, podwozie i napędy w bardzo dobrej kondycji, ze względu na brak kontaktu ze śniegiem i solą. Wersja Grand Touring, autko naprawdę bogato wyposażone, przyjemne fotele, bardzo komfortowe zawieszenie. Silnik rewelacja, dojezdzajac do pracy ok. 30km w obie strony mam bardzo niskie spalanie w porównaniu do mojego poprzedniego suva - forda escape 2.0 ecoboost, gdzie spalanie było na poziomie 10-12l. Zdecydowanie wystarczająca dynamika, kiedy trzeba wyprzedzam bez problemu, skrzynia pracuje bardzo płynnie. Bardzo dobry napęd 4x4. Na minus trochę mały bagażnik i większe osoby mogą czuć się ciasno na tylnej kanapie. Ale jeśli ktoś potrzebuję więcej miejsca kupuje CX-5. Podsumowując samochód ogólnie - zdecydowanie polecam, jak dla mnie 9/10.

Usterki Mazda CX-3

Liczba wpisów: 9
Dźwięk od strony pasażera
  • Mazda CX-3
  • inne
  • 92 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Witam serdecznie, Moja MADZIA CX 3 2.0 BENZYNA ma dziwne objawy, które nikt nie potrafi zdiagnozowac. Czytam już wszystkie fora i nic.... Otóż podczas ruszania z 1 na 2 bieg i z 2 na 3 pojawią się dziwny dźwięk, jakby wibracje gdzieś z okolic schowka, progu - oczywiście od strony pasażera. Mechanicy rozkładają ręce. Sprawdzone zawieszenie, poduszka pod silnikiem... nawet dzisiaj ostatni magik pokwapił się odkręcić tapicerkę z drzwi bo twierdził, że dźwięk dochodzi z drzwi, ale niestety też to nie pomogło. Może ktoś z Państwa miał podobną usterkę, wie gdzie i czego mogę jeszcze szukać. Nikt nie chce pomóc, bo jak twierdzą nie widać co to jest. A tracić czasu na szukanie nie mają...
4 komentarze
Funkcjonalność
  • Mazda CX-3 Crossover 2.0 SKY-G 120KM 88kW 2015-2018
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 10
Nie 12
Jestem posiadaczem cx3 od czerwca 2018. Moje spostrzeżenia. Zanim wydasz pieniądze zwróć uwagę na fakty: Bez koła dojazdowe go nie ruszaj samochodem, po użyciu kompresora kosztowna wymiana opony! Na allegro dojazdowka za ok 500 zł + lewarek. Nie wolno kupować samochodu z lakierem Soul Red Cristal, odpryski, bardzooo cienka warstwa lakieru a w przypadku napraw bardzo kosztowne naprawy. Korozją, od 2018r. Mazda porzuca "model skandynawski" dla Polski. Czyli brak dodatkowych zabezpieczeń blach, akumulator standard. Czyli smarować od dołu bo zgnije, ja już czyscilem z rdzy nadkolem (rdza już zapewne była w salonie). Siedziska przód, bardzo krótkie nie nadają się dla dłuższej jazdy, raczej po mieście, podjechać do pracy lub pod lidla/biedronke. Miejsca z tylu. Jeśli masz ok 180cm nie usiedzis w dłuższej trasie. Raczej to miejsca dla bagażu. Mam nadzieję że informacje komuś się przydadzą. Tak aby sensownie wydać pieniądze, bo warto pomyśleć o większym samochodzie !
4 komentarze
Awaria termostatu
  • Mazda CX-3 Crossover Facelifting 2.0 Skyactiv-G 121KM 89kW 2018-2022
  • układ chłodzenia
  • 29 tys. km
Auto bardzo wolno się nagrzewa. Jak w końcu zgaśnie niebieska lampka ( najczęściej podczas postoju w korku) to w czasie jazdy znów się zapala. Do wymiany cały zespół za ok. 1800 pln. W ASO z robocizną chcą 4 000 pln.
Oczekuje na rozwiązanie
Mazda CX-3 Crossover