Szukaj

Informacje o Mazda CX-3 Crossover 2.0 SKY-G 120KM 88kW 2015-2018

Lata produkcji: 2015 – 2018
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowana od roku 2015 Mazda CX-5 to przedstawiciel segmentu kompaktowych crossoverów (segment I, lecz biorąc pod uwagę rozmiary najbliżej mu do segmentu B). W katalogu aut sportowo-użytkowych Mazdy jest najmniejszym modelem, pozycjonowanym nieco poniżej większego CX-5, zapełnia lukę powstałą po rezygnacji marki z modelu Tribute w roku 2011. Model powstał na przeprojektowanej platformie podłogowej Mazda Skyactiv Plartform, zapożyczonej od modelu CX-5 i wykorzystanej w zbliżonej formie w Mazdzie 2, z którą zresztą CX-3 ma wiele wspólnych elementów. Pod względem stylistycznym Mazda CX-3 kontynuuje aktualną koncepcję Mazdy o nazwie Kodo.
czytaj więcej
Powagosław

Być może już to mówiłem przy okazji innych Mazd, więc powtórzę raz jeszcze: ich nowy design to ścisła światowa ekstraklasa. CX-3 to tylko potwierdza. Ma wszystko, by podbić segment kompaktowych crossoverów.

~Powagosław
Luzacjusz

Nie wiem, co to znaczy po japońsku „Kodo”, jak Mazda nazwała stylistyczną myśl, według której projektuje dziś swoje auta. Od jakiegoś czasu to słowo przychodzi mi jako pierwsze do głowy, gdy moje oczy widzą coś ładnego. Więc krótko na temat CX-3: Kodo!

~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 120 KM (88 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 204 Nm przy 2800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 14,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83,5 x 91,2 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Silnik + Skrzynia biegów + Układ jezdny

Wady

- Widoczność - Karoseria - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

2,0
~Dzieci Kapitana Klossa
Mazda CX-3
Crossover 2.0 SKY-G 120KM 88kW
Najwiekszy zarzut mam taki, ze to pojazd o slabej widocznosci i fatalnej ergonomii co nie pozwala czerpac radosci z jazdy. Budzetowe modele Suzuki daja wiecej frajdy. Ekran multimedialny bardziej przeszkadza, niz pomaga, bo auto i tak nie ma Android Auto lub Apple CarPlay a kto chce jezdzic na antycznych mapach bez Live Traffic? Nikt. Kompletnie niewykorzystany potencjal. Poza tym calosc sprawia wrazenie delikatnej azurowej konstrukcji (elementy zawieszenia itd). Podsumowujac jak ktos kocha przerost formy nad trescia to idealne auto dla niego a jak ktos chce sie skupic na prowadzeniu to niech poszuka innej marki. Kazdego dnia sie ciesze, ze nie musze nim jezdzic na codzien a po przymierzeniu sie do wszystkich modeli tej marki widac, ze trapia je podobne niedoroby i problemy (w tych nowych modelach 3 oraz CX-30 nareszcie jest w miare normalnie, choc nieidealnie).
4,3
~Kacper
Mazda CX-3
Crossover 2.0 SKY-G 120KM 88kW
świetny silnik, świetne prowadzenie, piękny wygląd, ale autko jak każde, posiada wady: pomijając niewiele miejsca i mały bagażnik, auto ma wadliwy system sterowania lusterka od strony kierowcy - padł raz w ramach gwarancji - wymienili, ale po gwarancji padł drugi raz, więc zakładam że to po prostu wadliwy mechanizm i ile razy by go nie wymieniać to po pewnym niedługim czasie zdechnie ponownie, odchodzące obicie kierownicy - po 3 latach normalnego użytkowania, kierownica jest tak samo obdrapana z okładziny jak u mojego kolegi w 20 letnim bmw - mazda ustosunkowała się pozytywnie i wymieniła za 100 zł kosztów własnych właściciela - reszta na koszt mazdy. poza tym zdechł czujnik obrotu koła tył, ale po wymianie wszystko ok. kolejnym mankamentem / wadą konstrukcyjną jest syf zbierający się po tylnymi drzwiami. a tak poza tym to zero problemów, bardzo ładne wnętrze, wspaniale się prowadzi i wygląda jak żadne inne ; ). ps. aha ... nie polecam firmowego bagażnika dachowego - oprócz tego że jest bardzo designerski i piękny, a auto wygląda z nim założonym ślicznie, to jest porażką ... już przy prędkościach ponad 70km/h hałas w kabinie jest spory - jakaś wtopa z opływem powietrza - na alledrogo są tańsze zamienniki, z dużo lepszą aerodynamiką.
4,9
~Zwobot
Mazda CX-3
Crossover 2.0 SKY-G 120KM 88kW
Auto z charakterem. Albo kochasz, albo nienawidzisz. Idealne dla osoby, która jest pewna w chwili zakupu niektórych wad CX-3, ale dokonuje wyboru auta mając ich świadomość i docenia wyjątkowy wygląd, doskonale właściwości jezdne, niepowtarzalny charakter auta. Wówczas pewnie braki nie stanowią problemu, a CX-3 z każdą kolejną jazdą sprawia coraz więcej frajdy. Przy zakupie CX-3 konkurencyjną marką była Alfa Romeo. Mazda ma tą duszę i niepowtarzalność, której brakuje wielu bardzo "praktycznym", ale nudnym autom. Jest jednym z nielicznych modeli na rynku, który potrafi zakochać w sobie od pierwszego wejrzenia. Jeśli się kocha, to również wybacza wady.

Usterki Mazda CX-3

Liczba wpisów: 9
Dźwięk od strony pasażera
  • Mazda CX-3
  • inne
  • 92 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Witam serdecznie, Moja MADZIA CX 3 2.0 BENZYNA ma dziwne objawy, które nikt nie potrafi zdiagnozowac. Czytam już wszystkie fora i nic.... Otóż podczas ruszania z 1 na 2 bieg i z 2 na 3 pojawią się dziwny dźwięk, jakby wibracje gdzieś z okolic schowka, progu - oczywiście od strony pasażera. Mechanicy rozkładają ręce. Sprawdzone zawieszenie, poduszka pod silnikiem... nawet dzisiaj ostatni magik pokwapił się odkręcić tapicerkę z drzwi bo twierdził, że dźwięk dochodzi z drzwi, ale niestety też to nie pomogło. Może ktoś z Państwa miał podobną usterkę, wie gdzie i czego mogę jeszcze szukać. Nikt nie chce pomóc, bo jak twierdzą nie widać co to jest. A tracić czasu na szukanie nie mają...
4 komentarze
Funkcjonalność
  • Mazda CX-3 Crossover 2.0 SKY-G 120KM 88kW 2015-2018
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 10
Nie 12
Jestem posiadaczem cx3 od czerwca 2018. Moje spostrzeżenia. Zanim wydasz pieniądze zwróć uwagę na fakty: Bez koła dojazdowe go nie ruszaj samochodem, po użyciu kompresora kosztowna wymiana opony! Na allegro dojazdowka za ok 500 zł + lewarek. Nie wolno kupować samochodu z lakierem Soul Red Cristal, odpryski, bardzooo cienka warstwa lakieru a w przypadku napraw bardzo kosztowne naprawy. Korozją, od 2018r. Mazda porzuca "model skandynawski" dla Polski. Czyli brak dodatkowych zabezpieczeń blach, akumulator standard. Czyli smarować od dołu bo zgnije, ja już czyscilem z rdzy nadkolem (rdza już zapewne była w salonie). Siedziska przód, bardzo krótkie nie nadają się dla dłuższej jazdy, raczej po mieście, podjechać do pracy lub pod lidla/biedronke. Miejsca z tylu. Jeśli masz ok 180cm nie usiedzis w dłuższej trasie. Raczej to miejsca dla bagażu. Mam nadzieję że informacje komuś się przydadzą. Tak aby sensownie wydać pieniądze, bo warto pomyśleć o większym samochodzie !
4 komentarze
Awaria termostatu
  • Mazda CX-3 Crossover Facelifting 2.0 Skyactiv-G 121KM 89kW 2018-2022
  • układ chłodzenia
  • 29 tys. km
Auto bardzo wolno się nagrzewa. Jak w końcu zgaśnie niebieska lampka ( najczęściej podczas postoju w korku) to w czasie jazdy znów się zapala. Do wymiany cały zespół za ok. 1800 pln. W ASO z robocizną chcą 4 000 pln.
Oczekuje na rozwiązanie
Mazda CX-3 Crossover