Produkowana od roku 2015 Mazda CX-5 to przedstawiciel segmentu kompaktowych crossoverów (segment I, lecz biorąc pod uwagę rozmiary najbliżej mu do segmentu B). W katalogu aut sportowo-użytkowych Mazdy jest najmniejszym modelem, pozycjonowanym nieco poniżej większego CX-5, zapełnia lukę powstałą po rezygnacji marki z modelu Tribute w roku 2011. Model powstał na przeprojektowanej platformie podłogowej Mazda Skyactiv Plartform, zapożyczonej od modelu CX-5 i wykorzystanej w zbliżonej formie w Mazdzie 2, z którą zresztą CX-3 ma wiele wspólnych elementów. Pod względem stylistycznym Mazda CX-3 kontynuuje aktualną koncepcję Mazdy o nazwie Kodo.
czytaj więcej
Być może już to mówiłem przy okazji innych Mazd, więc powtórzę raz jeszcze: ich nowy design to ścisła światowa ekstraklasa. CX-3 to tylko potwierdza. Ma wszystko, by podbić segment kompaktowych crossoverów.
~Powagosław
Nie wiem, co to znaczy po japońsku „Kodo”, jak Mazda nazwała stylistyczną myśl, według której projektuje dziś swoje auta. Od jakiegoś czasu to słowo przychodzi mi jako pierwsze do głowy, gdy moje oczy widzą coś ładnego. Więc krótko na temat CX-3: Kodo!
Być może już to mówiłem przy okazji innych Mazd, więc powtórzę raz jeszcze: ich nowy design to ścisła światowa ekstraklasa. CX-3 to tylko potwierdza. Ma wszystko, by podbić segment kompaktowych crossoverów.
~PowagosławNie wiem, co to znaczy po japońsku „Kodo”, jak Mazda nazwała stylistyczną myśl, według której projektuje dziś swoje auta. Od jakiegoś czasu to słowo przychodzi mi jako pierwsze do głowy, gdy moje oczy widzą coś ładnego. Więc krótko na temat CX-3: Kodo!
~Luzacjusz