Szukaj

Informacje o Mazda 626 V Sedan 1.8 90KM 66kW 1997-1999

Lata produkcji: 1997 – 1999
Segment: Klasa średnia
Produkowany od 1997 do 1999 roku
Pojemność skokowa 1840 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 145 Nm przy 2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 85 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki) + Całokształt

Wady

- Ergonomia - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,7
~Jacek Muzyka
Mazda 626 V
Sedan 1.8 90KM 66kW
Doskonale! To jedyne co moge powiedziec. Laguna mi sie spalila (kiedys myslalem ze to dobre auto), dzieki temu zmieniłem swój światopogląd na użytkowanie pojazdu. Musiałem szybko coś kupić za nieduże pieniądze bo bez uta jak bez reki w tych czasach. Nie było juz wymyslania zony czy dzieciaków czy sie cos podoba czy nie. Trzeba było na gwałt pojazd przy małym nakladzie finansowym. Wybór przypadkiem padł na mazde. Znajomy przywiózł z niemiec i tak miałem dylemat bo sie człowiek nasłuchał, ze to czesci drogie i ze małodostepne. Ale mysle co tam, i tak na chwile by sie troche odbić finansowo i poczekać aż ubezpieczyciel odda pieniądze. Auto zostało. Nikt mi lusterka pod pracą nie ukradł. Pod maske zapomniałem, ze sie zaglada by sprawdzic cokolwiek bo na wymianie oleju dokladnie tyle co wlane tyle sie wylewa. Co jakiś czas jade na trzepaki by sprawdzic czy w aucie wszystko gra bo jednak nasze drogi czesto potrafia zaskoczyc. Mimo wszystko moje obawy o stan zawieszenia czy ukadu jezdnego sa niczym nie poparte bo mechanik pomimo iz by chciał coś znależć, nie moze. Śmiać mi sie chce jak w pracy słysze od dumnych właścicieli passatów czy audi znacznie nowszych od mojego. Ciągle ktoryś z nich naprawia przy swoim aucie. Ja nie mam nawet jak w dyskusje sie wtrącic. Dochodze do wniosku, ze juz nie produkują chyba pojazdów by jeździły skoro roczny samochód znajomego z pracy ze smiesznym przebiegiem szarpie, parska i głowice juz miał wymieniana. Cieszy sie on jednak bo ma na gwarancji i znowu odda auto na miesiąc czasu, przesiadając sie do zastępczego... Inny kolega, dumny włascicel audi A4 o 7 lat młodszego od mojej mazdy wymienia turbosprężarkę bo tamta jakies łopatki straciła. Inny w duzo młodszym fordzie, juz rdze usuwa... Wtedy jeszcze bardziej doceniam swoją Mazde i tym chętniej do niej wsiadam odpalam i jade zapominając, ze mam do czynienia z pojazdem mechanicznym ktory moze sie popsuć.
4,2
~l.nowak@nomos.com.pl
Mazda 626 V
Sedan 1.8 90KM 66kW
Przejeżdzam rocznie około 80-90 tys.km. Średnio co 1,5 roku zmieniam samochów. Najlepszym rozwiązaniem był polonez :)), bo w jednym nawet miałem dwa razy wymieniany silnik na gwarancji, ale to auto jest po prostu doskonałe: wygodne, ekonomiczne, nie budząe zainteresowania złodziei, bezawaryjne. Jedynym mankamentem jest cena: 100 000 zł.
4,5
~Lukasz
Mazda 626 V
Sedan 1.8 90KM 66kW
samochod oceniam bardzo dobrze. w tej klasie i za te pieniadze nie mozna kupic nic lepszego chyba. powyzsze moje opisy opisuja poszczegolne elementy samochodu. zachecam, polecam i do służe opinią :)
Średnie spalanie dla Mazda 626 V Sedan 1.8 90KM 66kW 1997-1999
8,4
l/100 km
9,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,8
Mazda 626 V
Sedan 1.8 90KM 66kW
Auto jak na silnik 1,8 to ekonomiczne i to wlasnie chyba dzieki dobrej elastycznosci i przelozeniu skrzynki. Ja jezdze na gazie od 3 lat i spalanie w miescie to 9 litrow gazu lato około 9,5-10 w zimie, a na trasie przy 4 osobach na pokladzie około 7,5-8 litrów! czyli smieszne spalanie! mozna ekonomicznie jechac daaaaleko na wakacje bez obaw ze auto stanie i trzeba bedzie szukac mechanika. autko przy aktualnym stanie licznika 245 tys bierze troche olenju, około litra na 10 tysiecy ale to chyba normalka w tym wieku. Ja w kazdym razie nie odczuwam tego w zaden negatywny sposob. Auto na tym tez chyba nie cierpi.
9,0
Mazda 626 V
Sedan 1.8 90KM 66kW
Pali 10l. Mozna mniej (np 8) ale po co? Zadna to przyjemność tak jeżdzić. 11l ciezko przekroczyć. Podaje wyniki w gazie bo posiadam instalacje. Na benzynie było troche mniej bo pamietam, ze dawno temu miałem dylemat czy zakaladac instalacje. Awaryjność praktycznie zadna. Moze trafiłem na super egzemplarz. Ale przez 80 tys km wymieniałem raz amortyzatory (teraz na przegladzie chyba bedzie 2 raz), raz nawiew sie spalił (100zł elektryk), swiece i kable (raz do roku - taniocha). I nie pamiętam by przez te 2 lata sie coś innego popsuło. Auto stworzone na nasze drogi bo zawieszenie wytrzymałe! Niemca juz pewnie 2 razy bym kompletne robił i po pare tysiecy zostawiał.
8,3
Mazda 626 V
Sedan 1.8 90KM 66kW
Pali mało, bo 8l gazu można przy spokojnej jeździe osiągnąć. Nie psuje się więc tutaj mega plus. Przez 2 lata i prawie 45 tys km nic się nie zepsuło. Jakieś gumy za 50 zł tylko wymieniłem raz w zawieszeniu. Więc mega plus w tej kategorii.

Usterki Mazda 626 V

Liczba wpisów: 40
Wymiana rozrządu instalacja gazowa
  • Mazda 626 V Sedan 2.0 115KM 85kW 1997-2002
  • lpg
Mam pytanie dotyczące rozrządu. Posiadam Mazdę 626 V sedan 2.0 115KM 2002 z zamontowaną instalacją LPG. Jestem już po wymianie rozrządu i na spisie przeprowadzonych napraw jest usługa "Wymiana rozrządu instalacja gazowa". Ciekawi mnie fragment "instalacja gazowa" - czy to znaczy, że coś robili w instalacji gazowej? Rozrząd ma coś wspólnego z rodzajem paliwa? Czy może wymienili mi nie to, co chciałem? Fakt - wydaje mi się, że pedał gazu inaczej działa, nie czuję prawie, że go wciskam, jego zakres się zmniejszył, ale przyspieszenie takie same i się nie dusi na niskich obrotach.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Silnik dymi na biało po wymanie oleju
  • Mazda 626 V Kombi 2.0 115KM 85kW 1998-2002
  • silnik
Witam, Zmieniałam ja olej razem z filtrem na dniach jakoś. od wymiany na drugi dzień tak zaczęła kopcić że głowa mała. co najlepsze dymi tylko jak jest ciepło bo jak wieczorkiem jak jest lekki przymrozek w sensie zimno to nie dymi. nie wiem o co chodzi wycieków nie ma a co chodzi o uszczelki moim zdaniem jest z nimi ok wszystko plam nie ma pod autem na niebiesko nie dymi raz czy dwa zadymiła bezpośrednio na drugi rozruch po wymianie. przez moment był dymek niebieski potem się zrobił biały i taki został i bardzo dużo go jest. śmierdzi trochę dym ale nie benzyną tylko takimi typowymi spalinami nie że zatyka ale czuć te spaliny. nie wiem może coś z komputerem jest że robi złą mieszankę czy co ale jak ktoś miał kiedyś podobnie niech zapoda o co chodziło będę wdzięczna pozdrawiam
Problem rozwiązany
1 komentarz
falowanie obrotow silnika
  • Mazda 626 V Kombi 2.0 115KM 85kW 1998-2002
  • silnik
silnik zimny ssanie obroty ok podczs jazdy kiedy silnik się nagrzeje przy zatrzymywaniu się obroty falują 200-1200 pomagało przgazowanie silnika teraz juz nie kolejny dziwny objaw obroty spadaja i gaśnie silnik podczas wciskania pedału sprzęgła nie wrzucając nawet biegu wymienilem cewke zapłonu kable czujniki wałków świece czyscili przepustnice i nic żaden mechanik w kaliszu nie potrafi mi pomóc ja podejrzewam jakiś czujnik lub przewody związane z podciśnieniem komputer nic nie wkazał proponują mi wymine silniczka krokowego sondy lambdy ale ile moą szukać co wymienie jakąs częśc to itak nic nie pomaga może ktoś miał taki problem prosze o pomoc bo niedługo pół częsci wymienie .
Problem rozwiązany
4 komentarze
Mazda 626 V Sedan