Szukaj

Informacje o Mazda 626 V Hatchback 2.0 DITD 90KM 66kW 1998-2002

Lata produkcji: 1998 – 2002
Segment: Klasa średnia
Produkowany od 1998 do 2002 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 220 Nm przy 2000 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,8 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 86 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Ergonomia + Układ jezdny + Widoczność

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

3,3
~Tadzenty
Mazda 626 V
Hatchback 2.0 DITD 90KM 66kW
Samochód bardzo przeciętny, praktycznie pod każdym względem. Wygląd zewnętrzny wyjątkowo nudny, wtapiający się idealnie w otoczenie. Podobnie jeśli chodzi o wnętrze, szaro-popielate, bardzo trwałe, ładnie spasowane i nietrzeszczące, ale wręcz depresyjne. Osiągi znów bardzo przeciętne, wytrzymałe sprzęgło i skrzynię biegów okupujemy strasznym hałasem w środku. Jedyne co nam pozostaje to głośno nastawione radio, od którego ostatecznie i tak bolą uszy. Silnik niby wytrzymały, ponoć niezawodny. W moim egzemplarzu poprzedni właściciel musiał wymieniać wtryski, ja z kolei regenerowałem rozrusznik, w obu przypadkach samochodu oczywiście nie można było odpalić. Elektryka również miała być mocną stroną, podobnie jak bezawaryjność w kwestii drobiazgów, tymczasem samochód kupiłem już z awarią wysuwanej anteny, częściowo niesprawnym centralnym zamkiem i z tylko jedną, grającą stroną głośników. Części zamienne dostępne i cenowo do przyjęcia. Największym problemem jest straszliwa korozja, atakująca zarówno elementy konstrukcyjne pod spodem auta jak i blachy nadwozia. Uwaga zwłaszcza na zapiekające się zaciski hamulców. Komfort podróży również na średnim poziomie, siedzi się stosunkowo nisko, z tyłu dość wygodnie na długiej trasie jadą tylko dzieci, pod warunkiem że jest ich dwójka. Z przodu przestrzeni jest trochę więcej. Zimą nagrzewa się długo, klimatyzacja jest średniowydajna, albo u mnie coś było uszkodzone, choć testy szczelności układu niby nic nie wykazały. Widoczność też przeciętna, z uwagi na długość samochodu w mieście nie zaparkujemy wszędzie. Mocno na plus jest niskie spalanie i dość duży choć płytki bagażnik, jednak nadwozie typu liftback uniemożliwia wsadzenie nieco wyższych przedmiotów. Reasumując nie kupiłbym ponownie tego modelu, bo jest straszliwie nudny i przeciętny, przy tym głośny i gnijący. Nie oferujący ani dobrego komfortu, ani przestrzeni użytkowej, pomimo sporych rozmiarów. Przyzwoite jednostki napędowe i dobrze spasowane wnętrza znajdziemy też w wielu innych samochodach.
4,5
~M4ri0PL
Mazda 626 V
Hatchback 2.0 DITD 90KM 66kW
Miałem to auto około 2 lata . Oprócz jednej awarii ( Kostka stacyjki kluczyka) to samochód zawsze dowiózł mnie od A do B . No i niestety "progi" ale to typowe dla Mazdy.Koszty utrzymania naprawdę dobre i rozsądne . Poza tym w takiej cenie trudno znaleźć tak wyposażone i wygodne auto ! Trudno u konkurentów znaleźć (tempomat np.) Niestety musiałem sprzedać bo turbina puszczała olej i nie miałem środków na naprawę :( . Naprawdę polecam !
4,1
~Daniel
Mazda 626 V
Hatchback 2.0 DITD 90KM 66kW
Mode duzo pisac o tym aucie bo mam go juz 5 lat. Jestem pedantyczny jesli chodzi o samochody i nie znosze jak cos puka czy stuka i dlatego wszystkie naprawy wykonywalem od razu po pojawieniu sie jakiejkolwiek usterki. Pewnie dlatego tak duzo w niego zainwestowalem. Jak bym tego nie robił to musial bym tu napisac jaka to mazda jest zla itp. Moje dotychczasowe samochody nie byly zbyt drogie ale ta mazda zdecydowanie byla najlepszym autem. Auto ma 280000 km przebiegu.
Średnie spalanie dla Mazda 626 V Hatchback 2.0 DITD 90KM 66kW 1998-2002
6,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,4
Mazda 626 V
Hatchback 2.0 DITD 90KM 66kW
Miałem Mazdę 2 lata, obserwacje z przebiegu ok. 48tys km. Na długich trasach w rodzaju z Warszawy do Jastarni krajową "7" wychodziło poniżej 5ON/100km. Zimą w mieście, z korkami i wolno nagrzewającym się silnikiem (naprawdę długo to trwało, ale w końcu się nagrzewał i nie było widać usterki, nie wiem do końca, czy ten typ tak ma, czy jednak coś było do zrobienia) spalanie dochodziło do 8ON. Przez miesiąc żyłem poza miastem i dojeżdżałem, codziennie 80km trasy, 20 km po mieście i wieczorem tak samo, tylko w odwrotnej kolejności. Zrobiłem tak ponad 5tys km a średnie spalanie wyszło 5,5ON/100km za ten okres. Co do spalania super, dynamika taka sobie, mi najbardziej przeszkadzał hałas około 90km/h, trzeba było jeździć albo 80, albo 110, bo po prostu głowę rozsadzało. Części znośnie, chociaż bywają kosztowne niespodzianki, np. górne mocowania amortyzatorów z tyłu - zamienników brak, a przy wymianie amortyzatorów może się to rozsypać, mazdowskie 1000zł/2szt. Auto bardzo funkcjonalne i wygodne, teraz mniej jeżdżę i wolałbym benzyniaka, są sporo cichsze. Pozdrawiam miłośników Mazd!
5,3
Mazda 626 V
Hatchback 2.0 DITD 90KM 66kW
Powiem tak. Czesci są drogawe w sumie to rozrząd bo popzostałe czści sa względnie w średniej cenie. Ale w Mazdzie praktycznie nie ma co sie psuć. Auto śmiga i nic się nie dzieje. Straszyli pompą wtryskową że się psuje i że droga, ale pozostałe elementy są niezniszczalne. W sumie mi pompa puki co nie nawaliła, tak że nie mam zdania w tej kwesti. Padłą mi czujnik ABS w Lewym tylnym kole koszt to 150 zł za czujnik plus wymiana. Poważniejszych usterek nie miałem, dlatego uwazam że to auto jest niezawodne.Rdza wystąpiła na tylnych nadkolach(te auta tak maja ), ale reperaturka i po problremie. Spalanie jak na 2litry w dieslu uwazam za rewelację na trasie z właczoną klimą zrobiłem 1172km na 60 litrach ON co daje około 5l na 100km. Mnie ten wynik zadowala.
6,7
Mazda 626 V
Hatchback 2.0 DITD 90KM 66kW
części droższe niż u popularnej konkurencji, niekiedy trudno dostępne

Usterki Mazda 626 V

Liczba wpisów: 40
Wymiana rozrządu instalacja gazowa
  • Mazda 626 V Sedan 2.0 115KM 85kW 1997-2002
  • lpg
Mam pytanie dotyczące rozrządu. Posiadam Mazdę 626 V sedan 2.0 115KM 2002 z zamontowaną instalacją LPG. Jestem już po wymianie rozrządu i na spisie przeprowadzonych napraw jest usługa "Wymiana rozrządu instalacja gazowa". Ciekawi mnie fragment "instalacja gazowa" - czy to znaczy, że coś robili w instalacji gazowej? Rozrząd ma coś wspólnego z rodzajem paliwa? Czy może wymienili mi nie to, co chciałem? Fakt - wydaje mi się, że pedał gazu inaczej działa, nie czuję prawie, że go wciskam, jego zakres się zmniejszył, ale przyspieszenie takie same i się nie dusi na niskich obrotach.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Silnik dymi na biało po wymanie oleju
  • Mazda 626 V Kombi 2.0 115KM 85kW 1998-2002
  • silnik
Witam, Zmieniałam ja olej razem z filtrem na dniach jakoś. od wymiany na drugi dzień tak zaczęła kopcić że głowa mała. co najlepsze dymi tylko jak jest ciepło bo jak wieczorkiem jak jest lekki przymrozek w sensie zimno to nie dymi. nie wiem o co chodzi wycieków nie ma a co chodzi o uszczelki moim zdaniem jest z nimi ok wszystko plam nie ma pod autem na niebiesko nie dymi raz czy dwa zadymiła bezpośrednio na drugi rozruch po wymianie. przez moment był dymek niebieski potem się zrobił biały i taki został i bardzo dużo go jest. śmierdzi trochę dym ale nie benzyną tylko takimi typowymi spalinami nie że zatyka ale czuć te spaliny. nie wiem może coś z komputerem jest że robi złą mieszankę czy co ale jak ktoś miał kiedyś podobnie niech zapoda o co chodziło będę wdzięczna pozdrawiam
Problem rozwiązany
1 komentarz
falowanie obrotow silnika
  • Mazda 626 V Kombi 2.0 115KM 85kW 1998-2002
  • silnik
silnik zimny ssanie obroty ok podczs jazdy kiedy silnik się nagrzeje przy zatrzymywaniu się obroty falują 200-1200 pomagało przgazowanie silnika teraz juz nie kolejny dziwny objaw obroty spadaja i gaśnie silnik podczas wciskania pedału sprzęgła nie wrzucając nawet biegu wymienilem cewke zapłonu kable czujniki wałków świece czyscili przepustnice i nic żaden mechanik w kaliszu nie potrafi mi pomóc ja podejrzewam jakiś czujnik lub przewody związane z podciśnieniem komputer nic nie wkazał proponują mi wymine silniczka krokowego sondy lambdy ale ile moą szukać co wymienie jakąs częśc to itak nic nie pomaga może ktoś miał taki problem prosze o pomoc bo niedługo pół częsci wymienie .
Problem rozwiązany
4 komentarze
Mazda 626 V Hatchback