Szukaj

Informacje o Mazda 626 IV Hatchback 2.0 D GLX Comprex 75KM 55kW 1993-1997

Lata produkcji: 1993 – 1997
Segment: Klasa średnia
Produkowany od 1993 do 1997 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 169 Nm
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie mechaniczne
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 2
Stopień sprężania 21,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(62%)

Zalety

+ Bezawaryjność (drobiazgi) + Ergonomia + Układ jezdny

Wady

- Wyciszenie - Silnik - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

3,9
~lrrip@jadamspam.pl
Mazda 626 IV
Hatchback 2.0 D GLX Comprex 75KM 55kW
Typowy Japończyk powinien byc przede wszystkim niezawodny, solidny, porządnie wykonany i ciekawie zaprojektowany. Takie były samochody japońskie w latach 1990-2000.Mazda 626 comprex nie może byc wzorem niezawodności. Poprzednia mazda serii 3 byla lepszym projektem pod wieloma względami. Moze nie była innowacyjna ale była niebywale solidna i niezawodna. Japończycy w wersji 4 zachowali sie jak Francuzi projektując swoje auta. Zupełnie nie wyszło im doładowanie silnika comprexem. Silnik doładowany comprexem zdarza się ze zatrzymuje sie na drodze a naprawa jest bardzo poważna, droga i w naszych polskich warunkach rzadko sie udaje. Sylwetka auta była jak na owe czasy nowoczesna, aerodynamiczna. Auto miało przez to mniej palić i ciekawiej wyglądać.Biorąc pod uwagę wage auta okazuje sie ze auto wcale przez to nie jest bardziej ekonomiczne a sylwetka samochodu w tej chwili wcale nie wyglada juz ciekawie.
4,9
~wojtek
Mazda 626 IV
Hatchback 2.0 D GLX Comprex 75KM 55kW
Za całokształt bdb+ ponieważ jest tylko problem z korozją podwozia oraz karoserii głownie tył nadkola jak w każdym japończyku ale jeśli ktoś zadba i zabezpieczy w porę samochód przed solą itp nie ma się co martwić. Ważne aby po zimie sprawdzać konserwacje. To był najlepszy samochód jaki posiadałem do tej pory, gorąco go wszystkim polecam gdyż naprawdę warto go kupić. Mogę śmiało powiedzieć że kupiłbym go jeszcze raz. Posiadam teraz passata b5 i czasami naprawdę brakuje mi madzi.
4,5
~bogus_25@tlen.pl
Mazda 626 IV
Hatchback 2.0 D GLX Comprex 75KM 55kW
Jest to samochód, który w normalnej eksploatacji nie psuje się. Jednak trzeba pamiętać, że jest wiele samochodów eksploatowanych w sposób ekstremalny i niechlujny, a najbardziej wrażliwym elementem jest comprex. Dlatego moja ocena dotyczy egzemplarza \"niezajechanego\".
Åšrednie spalanie dla Mazda 626 IV Hatchback 2.0 D GLX Comprex 75KM 55kW 1993-1997
6,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,5
Mazda 626 IV
Hatchback 2.0 D GLX Comprex 75KM 55kW
Auto pali okolo 5,5l na trasie, 7-8l po miescie.Czesci nie sa specjalnie drogie pod warunkiem uzywamy zamiennikow. Auto nie jest szczegolnie bezaawaryjne. Przynajmniej moj egzzemplarz zawiodl mnie w drodze juz 2 razy pomimo ze posiadam go krotko. Takie 2 wpadki zdarzyly sie juz w ciagu 5000km.Stopa Achillesa tego samochodu jest comprex, ktory nowy wytrzymuje max. 180 tys. km. Jest to stosunkowo rzadkie rozwiazanie. Nowe doladowanie comprex kosztuje okolo 9 tys PLN. Z regeneracja jest problem. Jest jedna firma w Polsce, ktora podejmuje sie naprawy tego urzadzenia ale kosztuje to 1300PLN i firma daje na naprawe tylko 1/2 roku.
7,0
Mazda 626 IV
Hatchback 2.0 D GLX Comprex 75KM 55kW
Mazda 626 z uszkodzonym Comprexem. Niestety dość duże spalanie i brak mocy. Vmax 140. PRAWIE żaden zakład nie chcę się podjąć regeneracji Comprexu. Poza tym duże i wygodne auto. Duża dostępność części na rynku i nie drogo. Blacha ok. Przy zakupie radzę zwrócić uwagę na blachę (od spodu) a zwłaszcza na w/w Comprex/
7,0
Mazda 626 IV
Hatchback 2.0 D GLX Comprex 75KM 55kW
Min spalanie na trasie 150 km max 90 km/h ,dynamika bardzo dobra zwlaszcza na 5biegu gdzie przy 2 tys obrotow predkosc wynosi okolo 90 km/h i załacza sie compressor ciagnac az do 4 tys obrotwo osiagajac predkosc 160 km/h(max).Inne auta na trasie maja problem z wyprzedzeniem - bez redukcji biegu ,177 N.m momentu obrotowego robi swoje,honda civic z silnikiem d16y8 145.1 N.m potrzebowala redukcji do 3 biegu aby wyprzedzac tak jak mazda z tym silnikiem . Pozdrawiam lejacych czerwonke :)

Usterki Mazda 626 IV

Liczba wpisów: 26
klekocze silnik
  • Mazda 626 IV Hatchback 2.0 i 115KM 85kW 1991-1997
  • silnik
kupilem swoja madzie w 2007r z niemiec sam osobiscie (rodzyneczek;) przejechane 270tys. teraz. wymieniam tylko co trzeba i nigdy nie zawiodla. niepokoi mnie tylko jedna rzecz po kupnie nie wiedzialem nawet czy jest odpalona czy nie tak pieknie chodzil silniczek jednak od jakiegos czasu klekocze mi silnik jak dieselek nie zauwazylem spadku mocy ( no moze troszeczke) nie bierze oleju wszystko jest cacy oprocz tego dzwieku Panowie co to moze byc?????????? pomocy! nie mam pojecia! zadnej naprawy nie bylo kiedys jeden mechanik jak sie go o to spytalem przy okazji wymiany klockow powiedzial ze to normalne i jest ok chyba mu sie spieszylo bo wg mnie to nie jest normalne skoro silnik chodzil cichutko jak nowa benzynka a teraz chodzi prawie jak moj stary diesel merc beka w123;)
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Grzeje siÄ™ silnik.
  • Mazda 626 IV Kombi 2.0 D 75KM 55kW 1994-1998
  • inne
Po pierwszych mrozach zaczą mi się przegrzewać silnik wyjołem termostat i pusiciłem pełen obieg silnik się grzał mniej mechanik załorzył nowy termostat dolał płynu na maksa po przejechanu 5 10 km temperatura idzie na maksa pomużcie
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
falowanie obrotow
  • Mazda 626 IV Hatchback 1.8 90KM 66kW 1994-1997
  • silnik
Pomocy.Mam taki problem,silnik po uruchomieniu nagrzewa sie do swojej temp. roboczej no obroty nie spadaja tj.trzyma jakies 1500 obrotow,po gdzies 5 min.jazdy zaczynaja sie skoki obrotow od 700 do 1500 i tak sobie skacze jeszcze 5 min po czym wszystko wraca do normy.Dzieje sie tak kazdy raz po uruchomieniu silnika.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
2 komentarze
Mazda 626 IV Hatchback