Szukaj

Informacje o Mazda 626 IV Hatchback 2.0 i 115KM 85kW 1991-1997

Lata produkcji: 1991 – 1997
Segment: Klasa średnia
Produkowany od 1991 do 1997 roku
Pojemność skokowa 1991 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 172 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 4
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Całokształt

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,8
~Malborczyk
Mazda 626 IV
Hatchback 2.0 i 115KM 85kW
Auto służy mi do celów zarobkowych dziennie pokonuję nim ok 200km po mieście w trybie jazdy bardzo agresywnej (rozwożę pizze) nie mam czasu by ostrożnie mknąć przez dziury w jezdni czy też wlec się za jakimś zawali drogą co prowadzi do tego że z auta wyciskam 150% jego możliwości warunki w jakich przyszło pracować spowodowały że ujrzałem iż jest to auto genialne przez trzy lata użytkowania zużyło się tylko zawieszenie i rozrusznik co mnie w ogóle nie dziwi ponieważ odpalam i gaszę ten pojazd średnio 200 razy dziennie
3,3
~nzych@op.pl
Mazda 626 IV
Hatchback 2.0 i 115KM 85kW
Zdecydowałem się na zakup 626 po przeczytaniu pozytywnych opinii na tej stronie. Również dlatego, że jeździłem mazdą 323F 93r. i byłem z niej strasznie zadowolony. Cóż, krótko jeździłem 626 jednak nie było tygodnia żeby nie stanęła na drodze z awarią nie do naprawienia w takich warunkach. Pozostawało holowanie. Przez ten krótki okres użytkowania męczyłem się z odpowietrzaniem (LPG). Rozwaliło przepływomierz powietrza (700zł). Ciężko było o używany. Słyszałem jeżdżąc po szrotach że, do tych mazd z LPG sprzedają się jak ciepłe bułki. Męczyły mnie też próby likwidacji stukotu zaworów. Doczytałem na stronie klubu mazdy, że przyczyną może być wadliwy zawór w pompie olejowej. Kupiłem w serwisie, wymieniłem i .... nic. Żadnej poprawy. Trzeci bieg powoli przestawał wchodzić. Ogółem włożyłem w nią dużo kasy i gdyby nie udałoby się sprzedać handlarzowi jeszcze dużo więcej utopiłbym. Być może trafiłem na wyjeżdżony egzemplarz. Gdyby nie moja 323 czyli Madzia Efcia, zraziłbym się do samochodów tej marki. Jednak ona jest mi wierna do dziś. Rewelacja po prostu. Była ze mną w wielu krajach europy: Norwegia,Szwecja, Niemcy,Holandia, Czechy... i nie sprzedam jej do samego jej lub mojego końca :). Paliła na dotyk nawet na trzy cylindry po nockach na dworze w temperaturze -30 (jeden wtryskiwacz mi padł-na szrocie 20zł). Ogółem 626 nie jest dla mnie japończykiem a bardziej chińszczyzną.
4,8
~Andrzej
Mazda 626 IV
Hatchback 2.0 i 115KM 85kW
Kupiliśmy z przebiegiem 32000 km oczywiście walniętą , po czołowym od handlarzyka ,zrobiona wmiarę teraz ma 20 lat i dalej ją śmigamy.Nic nie robiłem ,nawet rozrządu :)Oczywiście klocki ,wydech ,olej ,opony i paliwko.Raz wymieniłem przewód do świecy :)Myślałem że żonka ropy zalała bo akurat z CPN-u wróciła.Całkowicie NIEZAWODNA ! I wspaniała do prowadzenia , za każdym razem nawet dziś jak do niej wsiadam to micha cieszy ,będzie Żal skarbeńka a już przeciągi zaczynają doskwierać a idzie zima :)
Średnie spalanie dla Mazda 626 IV Hatchback 2.0 i 115KM 85kW 1991-1997
8,6
l/100 km
10,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,7
Mazda 626 IV
Hatchback 2.0 i 115KM 85kW
to kolejny moj wpis tu na stronie. kurs Szczecin-Nadarzyn-Szczecin = 45-50 zł (w gazie) - taniej niż pociągiem+PKSem hehe i w dodatku mozna duuuuzo rzeczy przewiezc (ostatnio wiozłem lodówke o wymiarach 150/70/70 cm + rower (rozkręcony) i kilka duzych toreb zarcia i ciuchów (jechalem sam) :D Koło maja plukalem silnik, dalem nowiutki olej shela, wymienilem swieczki, filterek, nowiutki uklad wydechowy (od kolektora do konca) i auto smiga jak burza :) jesli ktos chce kupic sobie autko niedrogie i bezawaryjne (ja takie mam) to naprawde polecam taka mazde. oczywiscie zagazowaną! moja sekwencja juz dawno sie zwrocila ;) marcin060685@wp.pl
9,5
Mazda 626 IV
Hatchback 2.0 i 115KM 85kW
a to jest roznie... jak jezdze oszczednie to okolo 9 l w miescie (w tasy zadko jezdze wiec nie licze ale z pewnoscia mniej - to chyba logiczne) :) jak chce sie poszalec to widac w lusteku jak zlotowki uciekaja z tlumika :/ czesci nie sa tak dogie jak neiktozy mysla - ze do japoncow dogo jest.. niepawda.. poownujac ceny na allego mozna stwiedzic ze ceny sa podobne do cen innych aut. po za tym tu sie nic nei psuje ;| auto mam 3 lata .. w tym czasie wymienilem komplet klockow i tarcz (wszystki), czujnik oleju w silniku (zima cos mu odbilo i sikal olejem na ulicy), łączniki stabilizatorow (goszowe spawy) no i te nieszczesne silowniki tylnej klapy.. drugi raz bede wymienial :/. po za tym klamke wymienialem bo mialem wlam do auta i mi radio zajumali. raz wymienialem zarowki z przodu - z tylu ani razu ;| perpetum mobile. to tyle. nie wspominam o swiecach, wymianie oleju i filta oleju oaz wycieaczkach do szyb (co roku wymieniam bez patrzenia na licznik km) coroczny przeglad kosztuje mnei jakies 100 zl i to tyle bo nie tzeba nic obic na pzegladach przy aucie. a jak cos mam wymienic to mam znajomego ktoy za 1/4 ceny ASO mi zrobi :).. zeby nie spalanie to ocena bylaby "doskonala"
9,0
Mazda 626 IV
Hatchback 2.0 i 115KM 85kW
ciezko stwierdzic bo brak komputera :) co prawda zeruje licznik po kazdorazowym tankowaniu (aby sprawdzic ile przejade np za 100 zl) i na ogol wychodzi 250 km ;| (masaka) ale to nie jest precyzyjne liczenie bo (nie stac mnei zeby zalac caly bak i po przejechaniu 100 km dolac brakujaca ilosc) :) zwykle staram sie jezdic bardzo oszczedni (zmiana biegow przy 2000 - 3000 obr/min) ale nieststy silnik 2.0 16V sportowy tlumik, strumienica, chip (na czujniku przeplywy powietrza) robia swoje i zachecaja (czasem) do podkrecenia silnika nawet do 6000 obr/min. ale robie to zadko bo uwielbiam swoja madzie i chce aby mi sluzyla :) na liczniku 87 000 km (kupiona 3 lata temu z przebiegiem 64 000 od starego niemca ktory w kapiach jezdzil do kosciola) zadnych problemow!! co roku przeglady, swiezutki olej castrola, filtr oleju, swiece. dzieki temu auto chodzi jak marzenie!! w ciagu tych 3 lat wymienilem wszystkie tarcze i klocki, klamke (mialem wlamanie do auta) czujnik cisnienia oleju (zima z niewjasnionych przyczyn poprostu szlag go trawil i olec ciekl ciurkiem z silnika) i silowniki tylnej klapy. jedyny mankament to spalanie.. ale radosc z jazdy i z samego obcowania w madziuni to jest warte ceny paliwa :0 mozna klnac na CPNie placac rachunek za bezolowiowke ale jak jzu si ejedzie to FRAJDA.. no tylko powyzej 4000 obr/min widac w lusterku jak z tlumika wysypuja sie zlotowki :/ (no ale wrazenia bezcenne) :) moj wozik jest jak bohaterki mody na sukces - STARE ale w idealnym stanie hehe

Usterki Mazda 626 IV

Liczba wpisów: 26
klekocze silnik
  • Mazda 626 IV Hatchback 2.0 i 115KM 85kW 1991-1997
  • silnik
kupilem swoja madzie w 2007r z niemiec sam osobiscie (rodzyneczek;) przejechane 270tys. teraz. wymieniam tylko co trzeba i nigdy nie zawiodla. niepokoi mnie tylko jedna rzecz po kupnie nie wiedzialem nawet czy jest odpalona czy nie tak pieknie chodzil silniczek jednak od jakiegos czasu klekocze mi silnik jak dieselek nie zauwazylem spadku mocy ( no moze troszeczke) nie bierze oleju wszystko jest cacy oprocz tego dzwieku Panowie co to moze byc?????????? pomocy! nie mam pojecia! zadnej naprawy nie bylo kiedys jeden mechanik jak sie go o to spytalem przy okazji wymiany klockow powiedzial ze to normalne i jest ok chyba mu sie spieszylo bo wg mnie to nie jest normalne skoro silnik chodzil cichutko jak nowa benzynka a teraz chodzi prawie jak moj stary diesel merc beka w123;)
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Grzeje się silnik.
  • Mazda 626 IV Kombi 2.0 D 75KM 55kW 1994-1998
  • inne
Po pierwszych mrozach zaczą mi się przegrzewać silnik wyjołem termostat i pusiciłem pełen obieg silnik się grzał mniej mechanik załorzył nowy termostat dolał płynu na maksa po przejechanu 5 10 km temperatura idzie na maksa pomużcie
Oczekuje na rozwiązanie
falowanie obrotow
  • Mazda 626 IV Hatchback 1.8 90KM 66kW 1994-1997
  • silnik
Pomocy.Mam taki problem,silnik po uruchomieniu nagrzewa sie do swojej temp. roboczej no obroty nie spadaja tj.trzyma jakies 1500 obrotow,po gdzies 5 min.jazdy zaczynaja sie skoki obrotow od 700 do 1500 i tak sobie skacze jeszcze 5 min po czym wszystko wraca do normy.Dzieje sie tak kazdy raz po uruchomieniu silnika.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Mazda 626 IV Hatchback