Szukaj

Informacje o Mazda 626 IV Hatchback 1.8 105KM 77kW 1991-1997

Lata produkcji: 1991 – 1997
Segment: Klasa średnia
Produkowany od 1991 do 1997 roku
Pojemność skokowa 1840 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 155 Nm
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 4
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Całokształt + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,2
~mlody750@wp.pl
Mazda 626 IV
Hatchback 1.8 105KM 77kW
Mimo upływu czasu prezentuje się bardzo dobrze i cena zakupu jest bardzo przystępna. W środku sporo miejsca, jakość wykonania dobra, osiągi też przyzwoite. Jeśli chodzi o części, to ...dobrze, że są zamienniki, bo oryginały... mogą przewyższych cenę samochodu - np. pompa wspomagania układu kierowniczego - 500 zł (regenerowana), oryginał z Japonii podobno 2500-3000 pln! Kupiłem używkę za 150 pln+montaż. Tak naprawdę za tymi częściami nie ma zbyt wiele okazji się oglądać, bo auto się nie psuje. Silnik bardzo dobry, w sumie nie pali zbyt wiele - przy ostrożnej jeździe, i jest bezawaryjny.
4,2
~maciek5@autocom.pl
Mazda 626 IV
Hatchback 1.8 105KM 77kW
bardzo udany model, dobre właściwości jezdne, w zasadzie nigdy mnie nie zawiodla "na amen", zużycie paliwa w stosunku do wielkości auta i komfortu jazdy - niskie, typowe usterki zawieszenia (łączniki stabilizatorów), ogolnie zawieszenie nie wytrzymuje polskich dróg, slnik bez zarzutu, po 200 tys. chodzi idealnie bez żadnych napraw, trzeba uważać na terminy zmiany oleju, z usterek typowych to zacierający sie hamulec ręczny i ogólnie słabe tylne hamulce wymagające szczególnej troski zaciski hamulcowe
4,0
~kris25
Mazda 626 IV
Hatchback 1.8 105KM 77kW
Samochód rodzinny ,bardzo wygodny,dobrze się spisuje na naszych drogach.Dobre blachy w ocynku,nie widać nigdzie rdzy.Jedne z większych mankamentów to słaba widoczność do tyłu i mała zwrotność samochodu.
Średnie spalanie dla Mazda 626 IV Hatchback 1.8 105KM 77kW 1991-1997
8,4
l/100 km
9,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,6
Mazda 626 IV
Hatchback 1.8 105KM 77kW
95 PB: 10-10,5/6,5-6,8 Sekwencja: 10,5-11,5/8,5-9,0 Zaznaczam że trasa przy prędkości 110-130km/h Ceny przeglądów: 172 z lpg. Ceny napraw zależą od tego co pierdzielnie. Drobiazgi i części pierwszej potrzeby taniocha. Niektóre majątek.Np: - tylny zacisk opłaca się tylko regenerowany kupić 400zł - amortyzatory, jeśli Kayaba komplet 1000zł, a mało kto robi do niej amorki - cewka zapłonowa, używka 450 nowa nie wiem ale ze dwa razy więcej. To przykłady ale samochód naprawdę się nie psuje i jeśli raz na 2-3 lata przy takim przelocie tzreba będzie dołożyć te 400-500zł to naprawdę niewiele, biorac pod uwagę częstotliwość napraw w autach niemieckich.
10,0
Mazda 626 IV
Hatchback 1.8 105KM 77kW
Generalnie to moja pali jak smok, nogę mam w zasadzie ciężką, ale nawet jak jeżdzę oszczędnie to w mieście poniżej 12l/100 zejść nie mogę. Mowa o mieście, z reguły jeżdzę mało - praca/dom - 4km w jedną stronę, połowę drogi jadę na ssaniu, więc chyba tu jest przyczyna dużego spalania. Z tras jestem zadowolony. Jadąc z Wrocławia do Gdańska, spalanie wyszło mi 7,5l przy 5 osobach i załadowanym bagażniku, także rewelacja. Wcześniej moja mazdą jeździł mój brat, za 800zł - gdzie paliwo kosztowało prawie 5zł/l pojechał na wakacje do Chorwacji i z powrotem, wliczając w to wszystkie opłaty za autostrady.
7,2
Mazda 626 IV
Hatchback 1.8 105KM 77kW
Poza miastem wyłącznie na autostradach, prawie nigdy na szosach. Wcześniej kilka lat miałem o 1l wyższe spalanie, aż w końcu autoryzowany serwis na badaniu technicznym (Holandia) przyczepił się do emisji spalin przy obrotach ok 2000. Coś tam poregulowali i nagle auto zużywa o 1l mniej.

Usterki Mazda 626 IV

Liczba wpisów: 26
klekocze silnik
  • Mazda 626 IV Hatchback 2.0 i 115KM 85kW 1991-1997
  • silnik
kupilem swoja madzie w 2007r z niemiec sam osobiscie (rodzyneczek;) przejechane 270tys. teraz. wymieniam tylko co trzeba i nigdy nie zawiodla. niepokoi mnie tylko jedna rzecz po kupnie nie wiedzialem nawet czy jest odpalona czy nie tak pieknie chodzil silniczek jednak od jakiegos czasu klekocze mi silnik jak dieselek nie zauwazylem spadku mocy ( no moze troszeczke) nie bierze oleju wszystko jest cacy oprocz tego dzwieku Panowie co to moze byc?????????? pomocy! nie mam pojecia! zadnej naprawy nie bylo kiedys jeden mechanik jak sie go o to spytalem przy okazji wymiany klockow powiedzial ze to normalne i jest ok chyba mu sie spieszylo bo wg mnie to nie jest normalne skoro silnik chodzil cichutko jak nowa benzynka a teraz chodzi prawie jak moj stary diesel merc beka w123;)
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Grzeje się silnik.
  • Mazda 626 IV Kombi 2.0 D 75KM 55kW 1994-1998
  • inne
Po pierwszych mrozach zaczą mi się przegrzewać silnik wyjołem termostat i pusiciłem pełen obieg silnik się grzał mniej mechanik załorzył nowy termostat dolał płynu na maksa po przejechanu 5 10 km temperatura idzie na maksa pomużcie
Oczekuje na rozwiązanie
falowanie obrotow
  • Mazda 626 IV Hatchback 1.8 90KM 66kW 1994-1997
  • silnik
Pomocy.Mam taki problem,silnik po uruchomieniu nagrzewa sie do swojej temp. roboczej no obroty nie spadaja tj.trzyma jakies 1500 obrotow,po gdzies 5 min.jazdy zaczynaja sie skoki obrotow od 700 do 1500 i tak sobie skacze jeszcze 5 min po czym wszystko wraca do normy.Dzieje sie tak kazdy raz po uruchomieniu silnika.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Mazda 626 IV Hatchback