Szukaj

Informacje o Mazda 6 III Sport Kombi Facelifting 2018 2.5 Skyactiv-G 194KM 143kW od 2018

Lata produkcji: 2018 – teraz
Segment: Klasa średnia
Trzecia generacja Mazdy 6 zadebiutowała w roku 2012 na wystawie samochodowej w Moskwie, a jesienią na targach w Paryżu zaprezentowana została odmiana kombi. Pierwowzorem koncepcyjnym tego modelu z klasy średniej był prototyp z roku 2011 o nazwie Takeri Concept. Trzecia generacja „Szóstki” czerpie także po części ze stylistyki wcześniejszego prototypu – Shinari Concept. Wprowadzając nowy model na rynek, Mazda zaniechała koncepcji stylistycznej „Stylish, Insightful and Spirited” na rzecz filozofii „Kodo Soul of Motion” (z której skorzystano wcześniej tylko w modelu CX-5). Auto zostało zbudowane na nowej platformie podłogowej CD3 2 platform, stworzonej we współpracy z Fordem.
czytaj więcej
Powagosław

Fantastyczna robota projektantów Mazdy, którzy nie przestraszyli się własnych wizji studyjnych i umiejętnie przełożyli je na model produkcyjny. W ten sposób, niepostrzeżenie, powstał jeden z najatrakcyjniejszych wizualnie samochodów klasy średniej.

~Powagosław
Luzacjusz

Dzieło Japończyków skomentuję po amerykańsku: „Wow”. Kto by pomyślał, co? Mazda 6, jeszcze do niedawna auto dość eleganckie, ale zupełnie beznamiętne, dziś jest naładowane emocjami jak najlepsze odcinki „Mentalisty” z Red Johnem w roli głównej.

~Luzacjusz
Produkowany od 2018 roku
Pojemność skokowa 2488 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 194 KM (143 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 258 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 13,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 89 x 100 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
System start&stop Dostępny i-ELOOP
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Układ jezdny + Widoczność + Ergonomia

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

3,8
~Cortes
Mazda 6 III
Sport Kombi Facelifting 2018 2.5 Skyactiv-G 194KM 143kW
Piekne auto. To juz moja druga mazda. Teraz bezyna. 2.5 litra bez turbo - kombi. Opcja Signature - Sky Dream. Ma swoje niedociagniecia ale cos kocham w tym samochodzie. Pieknie sie prowadzi jest taki masywny, dostojny, przyciaga uwage. Silnika sie ciagle ucze - jest inny niz turbo diesle ale ma w sobie cos takiego z prawdziwego samochodu z dawnych lat - taki swoj charakter. Nie uswiadczycie tu naglego uderzenia mocy. Za to dostaniecie piekne, rowne i miekkie przyspieszenie. Ten samochod to taki lifestylowy twor - bo kombi to takie jest raczej srednie. Wyglada jak limuzyna a jest autem klasy sredniej. W srodku przebija na leb wszystkie te germanskie premium. Ma w sobie taka sportowa piekna dusze i jest cholernie elegancki.
4,9
~Artur
Mazda 6 III
Sport Kombi Facelifting 2018 2.5 Skyactiv-G 194KM 143kW
To moja druga mazda 6 III generacji. Poprzednia była 2013 rok, ta 2018 rok. Uważam, że to bardzo duży przeskok technologiczny. Jeżdżąc mazda 2013 nie rozmimialem dlaczego ludzie tak zachwycają się tym samochodem, dopiero mazda 2018 spełniła moje oczekiwania. Ta mazda jest cudowna. Jazda nią to prawdziwa przyjemność.
5,0
~Pozytywna Endorfina
Mazda 6 III
Sport Kombi Facelifting 2018 2.5 Skyactiv-G 194KM 143kW
Mazde 6 20th anniversary. Auto swoim kolorem wzbudza bardzo duże zainteresowanie. Auto w tej.wersji jest super wykonane ma wszystko co można mieć w samochodzie. Kolorystyka auta jasna skóra nappa z czarną podsufitką robi duże wrażenie. Mazda 6 20th anniversary w tym wydaniu to dama na drodze w pełni tego słowa znaczeniu. Wzbudza duże zainteresowanie to miłe. Dynamika oraz sylwetka z wyposażeniem jest godna polecenia. Jakość wykonania wnętrza 10/10.

Usterki Mazda 6 III

Liczba wpisów: 35
Falowanie temperatury wody
  • Mazda 6 III Sport Kombi Facelifting 2018 2.0 Skyactiv-G 165KM 121kW od 2018
  • układ chłodzenia
  • 35 tys. km
Samochód jest z 2021 roku. Problem pojawił się niedługo po okresie gwarancji. Od jakiegoś czasu pojawiły sie wachania temperatury płynu chłodzącego. Przy ruchu miejskim temperatura trzyma sie sie w granicach 90 stopni (na wskażniku na desce rozdzielczej, co ciekawe odczyt na czujniku temp potrafi dochodzic do 100 st natomiast wskażnik na desce rodzielczej zatrzymuje sie na 90 i ani drgnie wyzej), natomiast w trasie potrafi spasc nawet do 65 st. C. Sprawdzałem z ciekawości na forescanie parametry pracy czujnika temp. przy około 80 st napiecie jest około 1,1V, przy 98 około 0,5V - co wskazywał by raczej na poprawne wskazania. Wszystko wskazuje że najprawdopodobniej padł "termostat". I tutaj wielka niespodzianka, bo w tym samochodzie nie jest juz montowany zwykły termostat a tzw moduł elektroniczny termostatu (tzw termostat) którego koszt w aso to około 3200 zł plus koszty wymiany. I co ciekawe, japoński samochód wstawił u siebie konia trojańskiego pochodzącego z niemiec w postaci tego "termostatu", firmy continental, ktory jest cholernie drogi i dosc awaryjny...
Oczekuje na rozwiązanie
Zapiekający się sworzeń w zacisku hamulca ręcznego - hamulec nie odbija.
  • Mazda 6 III Kombi 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW od 2012
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 1
Podczas użytkowania po kilku latach hamulec ręczny zaczął wyraźnie powodować usterkę w postaci nieodbijania ręcznej dźwigni. Powodem było brak odpowiedniego uszczelnienia sworznia w zacisku hamulcowym naprawa polega na regeneracji zacisku. Naprawa samemu w garażu polegała na zdjęciu koła i rozruszaniu sworznia i smarowania go dostępnymi środkami smarującymi ale wcześniej próba odrdzewienia tego elementu ponieważ usterkę powodowało właśnie utlenianie się stali i zapieczenie sworznia wewnątrz zacisku. Naprawa pomagała na kilka miesięcy.
1 komentarz
Pojawiające się błędy SCBS, i-stop, check engine, TCS, TPMS
  • Mazda 6 III Kombi Facelifting 2016 2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP 150KM 110kW 2016-2018
  • inne
  • 150 tys. km
Witam. Podczas jazdy (niema reguły kiedy) załączają się na wyświetlaczu wszystkie wymienione błędy. Od SCBS,i-stop, tcs, tpms do abs. Auto wchodzi w tryb awaryjny. Automatyczna skrzynia biegów z trudnością przerzuca bieg na wyższy/niższy, manualnie nie da się zmienić biegów. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu auta błędy kasują się i jest możliwość dalszej jazdy. Ponowne załączenie się błędów nastepuje w nie oczekiwanych momentach. Niema reguły kiedy. Raz z 2 minuty jazdy, raz za kilka godziny. Mechanik po podłączeniu komputera widzi masę błędów i nie umie określić co jest przyczyną. NIE polecam...
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Mazda 6 III Sport Kombi Facelifting 2018