Szukaj

Informacje o Mazda 6 III Sport Kombi Facelifting 2018 2.0 Skyactiv-G 145KM 107kW od 2018

Lata produkcji: 2018 – teraz
Segment: Klasa średnia
Trzecia generacja Mazdy 6 zadebiutowała w roku 2012 na wystawie samochodowej w Moskwie, a jesienią na targach w Paryżu zaprezentowana została odmiana kombi. Pierwowzorem koncepcyjnym tego modelu z klasy średniej był prototyp z roku 2011 o nazwie Takeri Concept. Trzecia generacja „Szóstki” czerpie także po części ze stylistyki wcześniejszego prototypu – Shinari Concept. Wprowadzając nowy model na rynek, Mazda zaniechała koncepcji stylistycznej „Stylish, Insightful and Spirited” na rzecz filozofii „Kodo Soul of Motion” (z której skorzystano wcześniej tylko w modelu CX-5). Auto zostało zbudowane na nowej platformie podłogowej CD3 2 platform, stworzonej we współpracy z Fordem.
czytaj więcej
Powagosław

Fantastyczna robota projektantów Mazdy, którzy nie przestraszyli się własnych wizji studyjnych i umiejętnie przełożyli je na model produkcyjny. W ten sposób, niepostrzeżenie, powstał jeden z najatrakcyjniejszych wizualnie samochodów klasy średniej.

~Powagosław
Luzacjusz

Dzieło Japończyków skomentuję po amerykańsku: „Wow”. Kto by pomyślał, co? Mazda 6, jeszcze do niedawna auto dość eleganckie, ale zupełnie beznamiętne, dziś jest naładowane emocjami jak najlepsze odcinki „Mentalisty” z Red Johnem w roli głównej.

~Luzacjusz
Produkowany od 2018 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 145 KM (107 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 213 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 13,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83,5 x 91,2 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny i-stop
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny i-stop
Ogólna ocena
3,7 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Układ jezdny + Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria

Wybrane oceny

3,6
~A miało być tak pięknie.
Mazda 6 III
Sport Kombi Facelifting 2018 2.0 Skyactiv-G 145KM 107kW
Auto zakupione w oparciu m.in. o opinie z tego portalu. Dochodzę do wniosku, że panuje pewien mit lub może już legenda o bezawaryjności tego modelu. A prawda jest zupełnie inna. Auto koroduje w zastraszającym tempie, rdza na mocowaniach drzwi, korozja elementów podwozia. Naprawdę? Auto ma 2 lata. Bardzo cienka warstwa lakieru, więc auto się szybko rysuje i powstają odpryski, które szybko pokrywają się rdzawym nalotem. Kolejny mit = bezawaryjność. Problemy z kolumną kierowniczą, ciągłe wibracje i drgania. Ogólnie temat drgań kierownicy w tym modelu doczekał się wielu postów. Szybkie zużycie elementów zawieszenia. Nieco się to kładzie cieniem na legendarnej bezawaryjności. Skrzynia może i starego typu, ale naprawdę słabo ciągnie to auto, kiepsko zmienia biegi, trzeba naprawdę się wczuć w to auto, aby zachować płynność. Moc silnika za mała = brak turbo. Auto z dołu jest strasznym mułem i jest to jego wada a nie zaleta. Tyle z minusów. Plusy teraz. Piękna linia nadwozia, z wyszukaną stylistyką i dbałością o detale. Znakomite wykonanie kabiny, jakość materiałów genialna w porównaniu do konkurencji. Miękkie i trwałe obszycia skórzane tunelu, boczków i listwy przedniej robią robotę. Świetne, minimalistyczne, choć bardzo rozbudowane, multimedia. Nie wieszają się, działają płynnie. Znakomita ilość elektroniki, która jest powtarzalna w pracy wprowadza do tej konstrukcji nowoczesność. Systemy są naprawdę ok. Wnętrze i linia nadwozia jak w premium. I najważniejsze, to auto zaczyna żyć od 3000 obrotów, czyli od 140 km/h, a swoją optymalną granicę osiąga przy prędkościach 160. Wtedy wkleja się w drogę, jest ciche, zrywne i niesamowicie stabilne. Są 2 twarze tej mazdy. "Ślicznotka z pięknym biustem, ale jednocześnie niemrawym charakterem, której niestety trzeba polać, żeby się rozpromieniła". Tak określę przyśpieszanie, pracę skrzyni, wycie silnika w ruchu około miejskim i na dojazdach. No nic, to nie jest auto na 2024 rok i pewnie dlatego zamknęli produkcję tego egzemplarza.
4,6
~Anton_B
Mazda 6 III
Sport Kombi Facelifting 2018 2.0 Skyactiv-G 145KM 107kW
Najlepsze podsumowanie - ostatnio zastanawiałem się, co bym kupił, gdyby mi ją ukradli i doszedłem do wniosku, że jeszcze raz taką samą, może tylko z nagłośnieniem BOSE :) Auto moim zdaniem super, wcale się nie nudzi i daje mnóstwo frajdy, mimo że do tej pory jeździłem głównie bardzo elastycznymi turbo-dieslami. Bałem się bardzo tego silnika, ale z drugiej strony chciałem coś, co będzie przewidywalne w obsłudze, bez dodatkowych kosztów niespodzianek typu turbo, dwumasa, wtryskiwacze, automat, hybryda etc. Zaryzykowałem i nie żałuję. Do silnika można się przyzwyczaić, a mamy spalanie rzędu 6,5-7,5l w dwulitrowej benzynie bez wynalazków. PS parkuję na ulicy od prawie 3 lat i nie ukradli;)
2,6
~jarex1973
Mazda 6 III
Sport Kombi Facelifting 2018 2.0 Skyactiv-G 145KM 107kW
Skrzypi, fotel pasażera wymiety jak po 100 tys. km...skrzypi i się rusza

Usterki Mazda 6 III

Liczba wpisów: 35
Falowanie temperatury wody
  • Mazda 6 III Sport Kombi Facelifting 2018 2.0 Skyactiv-G 165KM 121kW od 2018
  • układ chłodzenia
  • 35 tys. km
Samochód jest z 2021 roku. Problem pojawił się niedługo po okresie gwarancji. Od jakiegoś czasu pojawiły sie wachania temperatury płynu chłodzącego. Przy ruchu miejskim temperatura trzyma sie sie w granicach 90 stopni (na wskażniku na desce rozdzielczej, co ciekawe odczyt na czujniku temp potrafi dochodzic do 100 st natomiast wskażnik na desce rodzielczej zatrzymuje sie na 90 i ani drgnie wyzej), natomiast w trasie potrafi spasc nawet do 65 st. C. Sprawdzałem z ciekawości na forescanie parametry pracy czujnika temp. przy około 80 st napiecie jest około 1,1V, przy 98 około 0,5V - co wskazywał by raczej na poprawne wskazania. Wszystko wskazuje że najprawdopodobniej padł "termostat". I tutaj wielka niespodzianka, bo w tym samochodzie nie jest juz montowany zwykły termostat a tzw moduł elektroniczny termostatu (tzw termostat) którego koszt w aso to około 3200 zł plus koszty wymiany. I co ciekawe, japoński samochód wstawił u siebie konia trojańskiego pochodzącego z niemiec w postaci tego "termostatu", firmy continental, ktory jest cholernie drogi i dosc awaryjny...
Oczekuje na rozwiązanie
Zapiekający się sworzeń w zacisku hamulca ręcznego - hamulec nie odbija.
  • Mazda 6 III Kombi 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW od 2012
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 1
Podczas użytkowania po kilku latach hamulec ręczny zaczął wyraźnie powodować usterkę w postaci nieodbijania ręcznej dźwigni. Powodem było brak odpowiedniego uszczelnienia sworznia w zacisku hamulcowym naprawa polega na regeneracji zacisku. Naprawa samemu w garażu polegała na zdjęciu koła i rozruszaniu sworznia i smarowania go dostępnymi środkami smarującymi ale wcześniej próba odrdzewienia tego elementu ponieważ usterkę powodowało właśnie utlenianie się stali i zapieczenie sworznia wewnątrz zacisku. Naprawa pomagała na kilka miesięcy.
1 komentarz
Pojawiające się błędy SCBS, i-stop, check engine, TCS, TPMS
  • Mazda 6 III Kombi Facelifting 2016 2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP 150KM 110kW 2016-2018
  • inne
  • 150 tys. km
Witam. Podczas jazdy (niema reguły kiedy) załączają się na wyświetlaczu wszystkie wymienione błędy. Od SCBS,i-stop, tcs, tpms do abs. Auto wchodzi w tryb awaryjny. Automatyczna skrzynia biegów z trudnością przerzuca bieg na wyższy/niższy, manualnie nie da się zmienić biegów. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu auta błędy kasują się i jest możliwość dalszej jazdy. Ponowne załączenie się błędów nastepuje w nie oczekiwanych momentach. Niema reguły kiedy. Raz z 2 minuty jazdy, raz za kilka godziny. Mechanik po podłączeniu komputera widzi masę błędów i nie umie określić co jest przyczyną. NIE polecam...
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Mazda 6 III Sport Kombi Facelifting 2018