Szukaj

Informacje o Mazda 6 III Sedan 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW od 2012

Lata produkcji: 2012 – 2015
Segment: Klasa średnia
Trzecia generacja Mazdy 6 zadebiutowała w roku 2012 na wystawie samochodowej w Moskwie, a jesienią na targach w Paryżu zaprezentowana została odmiana kombi. Pierwowzorem koncepcyjnym tego modelu z klasy średniej był prototyp z roku 2011 o nazwie Takeri Concept. Trzecia generacja „Szóstki” czerpie także po części ze stylistyki wcześniejszego prototypu – Shinari Concept. Wprowadzając nowy model na rynek, Mazda zaniechała koncepcji stylistycznej „Stylish, Insightful and Spirited” na rzecz filozofii „Kodo Soul of Motion” (z której skorzystano wcześniej tylko w modelu CX-5). Auto zostało zbudowane na nowej platformie podłogowej CD3 2 platform, stworzonej we współpracy z Fordem.
czytaj więcej
Powagosław

Fantastyczna robota projektantów Mazdy, którzy nie przestraszyli się własnych wizji studyjnych i umiejętnie przełożyli je na model produkcyjny. W ten sposób, niepostrzeżenie, powstał jeden z najatrakcyjniejszych wizualnie samochodów klasy średniej.

~Powagosław
Luzacjusz

Dzieło Japończyków skomentuję po amerykańsku: „Wow”. Kto by pomyślał, co? Mazda 6, jeszcze do niedawna auto dość eleganckie, ale zupełnie beznamiętne, dziś jest naładowane emocjami jak najlepsze odcinki „Mentalisty” z Red Johnem w roli głównej.

~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 165 KM (121 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 210 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 14,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83,5 x 91,2 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Skrzynia biegów - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,7
~ANDRE
Mazda 6 III
Sedan 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW
Po ponad 5 latach użytkowania i zakończeniu gwarancji (2+3 lata) uważam samochód za bardzo udany a zakup za trafiony. Moje 2 wcześniejsze opinie były pozytywne. W sumie to nic więcej nie mogę dodać. Mazda 6 podoba mi się cały czas najbardziej ze wszystkich samochodów w ogóle. Równie ładna jest dla mnie tylko AR Giulia. Po 5 latach i szukaniu około 1 roku nowego samochodu dla siebie postanowiłem, że pojeżdżę jeszcze 6-ką ze 2-3 lata. Nic mi się bardziej nie podoba. Rozważałem zamianę na: AR Giulia, Honda Civic sedan, Peugeot 508, Opel Insignia. Marek premium (3 niemieckie) nie znoszę i w ogóle niemieckiej motoryzacji, więc ich nie rozważam. Mazda 6 była by idealnym samochodem gdyby: 1. Istniała jakaś szybsza wersja, taka minimum 250KM 2. Była sporo lepiej wyciszona 3. Miała lepsze hamulce Nic więcej jej nie brakuje, moim zdaniem oczywiście. Po 5 latach usterkowość a właściwie bezusterkowość potwierdziły się w prawie 100%. Usterki to to 3-krotnie naprawiane lusterka i ich mechanizm składania. Poza tym nic się nie działo. Świetny samochód. Polecam z czystym sumieniem.
4,7
~Gracjan
Mazda 6 III
Sedan 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW
Po roku spędzonym y Maydą 6 jestem pod niesamowitym wrażeniem. Auto wygodne, świetnie się prowadzi. Szkoda tylko że nie postarali się bardziej o wyciszenie, ale jak to mówią "nie można mieć ideału". Z szóstką zostanę bardzo długo, jedyna możliwość to zmiana generacji na nowszą.
4,6
~Andre
Mazda 6 III
Sedan 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW
W skrócie po 3 latach użytkowania auto ładne, wygodne i bezawaryjne. Świetne na trasę na nasze nowe polskie drogi dwupasmowe. Do miasta duże do parkowania, ale dzieki czujnikom przód / tył i kamerce daję radę. Po 3 latach wykupiłem 6-kę z leasingu i zamierzam jeździć nią może z 10 lat, aż pojawi się coś równie ładnego. Rzadko zdarza się designerom zaprojektować tak ładne autko.
Średnie spalanie dla Mazda 6 III Sedan 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW od 2012
7,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Mazda 6 III
Sedan 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW
Może dlatego, że zima ale generalnie średnia jakoś nie chce drgnąć z komputera stałe 7,8L/100. A auto mam dopiero 4 tygodnie. Gdybym jechał tempem babci czyli 80km/h na 6 biegu realne jest coś nieco powyżej 5L/100km tylko po co kupować takie auto mając zamiar jeździć tak zawrotnymi prędkościami. A poza tym trzeba ostro pilnować się z pedałem gazu. Generalnie 7L/100 przy takim aucie jak dla mnie wynik ok. Poczekam do lata może się coś zmieni i wtedy dam znać jeszcze raz. Jednak katalogowe średnie 6l/100 w zimę przy mojej jeździe nie realne. Dla porównania powiem że moja pierwsza Mazda6 I-ej generacji w dieslu spalała mi 6,5l/100. Może pomoże to komuś w porównaniu. Aha system i-eloop nie może się naładowaći i-stop jakoś rzadziej się włącza na światłach itp. przez co auto chyba więcej pali jeśli intensywniej używam (a lubię) nagłosnienia bose ale to tylko moje prywatne odczucie. Pozdrawiam
7,6
Mazda 6 III
Sedan 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW
wszystko ok, mała awaryjność (nowy), mało pali, koszt serwisu przeciętny, bardzo drogie są opony do kół 19" (1000zł za oponę), wulkanizator radził mi aby zakładał tylko 17" po 300 zł, wygląda ładniej na 19"kach, ale ryzyko przebicia na naszych krawężnikach większe
6,0
Mazda 6 III
Sedan 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW
120 na tempomacie spalanie 5.8 sprawdzone na dystrybutorze. I stop powoduje zmniejszenie spalania w mieście. Na razie wychodzi mi poniżej sześciu litrów. W korkach mało stoję

Usterki Mazda 6 III

Liczba wpisów: 35
Falowanie temperatury wody
  • Mazda 6 III Sport Kombi Facelifting 2018 2.0 Skyactiv-G 165KM 121kW od 2018
  • układ chłodzenia
  • 35 tys. km
Samochód jest z 2021 roku. Problem pojawił się niedługo po okresie gwarancji. Od jakiegoś czasu pojawiły sie wachania temperatury płynu chłodzącego. Przy ruchu miejskim temperatura trzyma sie sie w granicach 90 stopni (na wskażniku na desce rozdzielczej, co ciekawe odczyt na czujniku temp potrafi dochodzic do 100 st natomiast wskażnik na desce rodzielczej zatrzymuje sie na 90 i ani drgnie wyzej), natomiast w trasie potrafi spasc nawet do 65 st. C. Sprawdzałem z ciekawości na forescanie parametry pracy czujnika temp. przy około 80 st napiecie jest około 1,1V, przy 98 około 0,5V - co wskazywał by raczej na poprawne wskazania. Wszystko wskazuje że najprawdopodobniej padł "termostat". I tutaj wielka niespodzianka, bo w tym samochodzie nie jest juz montowany zwykły termostat a tzw moduł elektroniczny termostatu (tzw termostat) którego koszt w aso to około 3200 zł plus koszty wymiany. I co ciekawe, japoński samochód wstawił u siebie konia trojańskiego pochodzącego z niemiec w postaci tego "termostatu", firmy continental, ktory jest cholernie drogi i dosc awaryjny...
Oczekuje na rozwiązanie
Zapiekający się sworzeń w zacisku hamulca ręcznego - hamulec nie odbija.
  • Mazda 6 III Kombi 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW od 2012
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 1
Podczas użytkowania po kilku latach hamulec ręczny zaczął wyraźnie powodować usterkę w postaci nieodbijania ręcznej dźwigni. Powodem było brak odpowiedniego uszczelnienia sworznia w zacisku hamulcowym naprawa polega na regeneracji zacisku. Naprawa samemu w garażu polegała na zdjęciu koła i rozruszaniu sworznia i smarowania go dostępnymi środkami smarującymi ale wcześniej próba odrdzewienia tego elementu ponieważ usterkę powodowało właśnie utlenianie się stali i zapieczenie sworznia wewnątrz zacisku. Naprawa pomagała na kilka miesięcy.
1 komentarz
Pojawiające się błędy SCBS, i-stop, check engine, TCS, TPMS
  • Mazda 6 III Kombi Facelifting 2016 2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP 150KM 110kW 2016-2018
  • inne
  • 150 tys. km
Witam. Podczas jazdy (niema reguły kiedy) załączają się na wyświetlaczu wszystkie wymienione błędy. Od SCBS,i-stop, tcs, tpms do abs. Auto wchodzi w tryb awaryjny. Automatyczna skrzynia biegów z trudnością przerzuca bieg na wyższy/niższy, manualnie nie da się zmienić biegów. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu auta błędy kasują się i jest możliwość dalszej jazdy. Ponowne załączenie się błędów nastepuje w nie oczekiwanych momentach. Niema reguły kiedy. Raz z 2 minuty jazdy, raz za kilka godziny. Mechanik po podłączeniu komputera widzi masę błędów i nie umie określić co jest przyczyną. NIE polecam...
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Mazda 6 III Sedan